Opelclub Fórum
zimne starty
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
opeler
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 08.02.2006
Príspevky: 150

PríspevokZaslal: Po Jan 08, 2007 7:49 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

je tu moznost, neviem ako by to bolo z preprogramovanim RJ, ale mozes to urobit laicky(odbornici ma za to zvozia pod čiernu zem):
pohladaj, ktore rele spina zhavice(vacsinou to najvacsie okolo 70A) a pripoj na ovladaciu cievku rele +12V cez tlacitko(nie vypinac!!).Musis najst tu spravnu stranu cievky, kde posiela 12V aj RJ, opacna strana je kostra a pripojenie 12V by znamenalo skrat. A uz len vhodne umiestnit tlacidlo a od +4 do +15°C len užívať a užívať ....
_________________
Pripraviť sa. Pozor. Štart!
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Po Jan 08, 2007 9:11 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

A čo, ako tu už raz bolo spomínané, teplotné čidlo?
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Jakub-ko
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 06.11.2006
Príspevky: 780
Bydlisko: KOSICE

PríspevokZaslal: Ut Jan 09, 2007 2:41 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ramono Napísal:
no jasne.. pri mrazoch toci paradne, ale yhavi iba rano pokial je pod 5 °C. Ked som odchadzal s prace po obede boli 4 °C a nezhavi. A ked nezhavi toci starsne dlho, a po nastartovani zadymi na bielo. Poradte, co s tym moze byt.
Opel Vectra Caravan, X20DTH

a ked startujes a nastartujes kontrolka?
_________________
OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
mimo777
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 29.10.2007
Príspevky: 28
Bydlisko: KE

PríspevokZaslal: Ut Okt 30, 2007 5:49 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Aj ja mam podobný problém.na Zafire 2DTI mi žhavič svieti iba ráno ,alebo ak celý den auto nepoužívam.bude to nejakým snímačom?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
alino
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 24.10.2007
Príspevky: 152
Bydlisko: Modrý Kameň

PríspevokZaslal: Ut Okt 30, 2007 6:12 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Jakub-ko Napísal:
ramono Napísal:
no jasne.. pri mrazoch toci paradne, ale yhavi iba rano pokial je pod 5 °C. Ked som odchadzal s prace po obede boli 4 °C a nezhavi. A ked nezhavi toci starsne dlho, a po nastartovani zadymi na bielo. Poradte, co s tym moze byt.
Opel Vectra Caravan, X20DTH

a ked startujes a nastartujes kontrolka?


Riadiaca jednotka vyhodnotí podľa teploty chladiacej zmesi či má žhaviť, alebo nie. Ak sú dobré tlaky vo válcoch motor by aj bez žhavenia mal naskočiť pri 5°.. Ak nechceš investovať do nového čidla teploty / ak je vôbec vadné/ skús káblik od neho prerušiť a vložiť tam odpor cca 1kohm. Tým sa posunie indikovanie teploty - oklameš RJ, že je teplota nižšia ako v skutočnosti.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Signum
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 02.05.2007
Príspevky: 4787
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Ut Okt 30, 2007 7:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

alino Napísal:
Jakub-ko Napísal:
ramono Napísal:
no jasne.. pri mrazoch toci paradne, ale yhavi iba rano pokial je pod 5 °C. Ked som odchadzal s prace po obede boli 4 °C a nezhavi. A ked nezhavi toci starsne dlho, a po nastartovani zadymi na bielo. Poradte, co s tym moze byt.
Opel Vectra Caravan, X20DTH

a ked startujes a nastartujes kontrolka?


Riadiaca jednotka vyhodnotí podľa teploty chladiacej zmesi či má žhaviť, alebo nie. Ak sú dobré tlaky vo válcoch motor by aj bez žhavenia mal naskočiť pri 5°.. Ak nechceš investovať do nového čidla teploty / ak je vôbec vadné/ skús káblik od neho prerušiť a vložiť tam odpor cca 1kohm. Tým sa posunie indikovanie teploty - oklameš RJ, že je teplota nižšia ako v skutočnosti.
Ale cidlo teploty ovplyvnuje aj mnozstvo paliva Crying or Very sad
_________________
mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel***
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alino
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 24.10.2007
Príspevky: 152
Bydlisko: Modrý Kameň

PríspevokZaslal: Ut Okt 30, 2007 9:21 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Signum Napísal:
alino Napísal:
Jakub-ko Napísal:
ramono Napísal:
no jasne.. pri mrazoch toci paradne, ale yhavi iba rano pokial je pod 5 °C. Ked som odchadzal s prace po obede boli 4 °C a nezhavi. A ked nezhavi toci starsne dlho, a po nastartovani zadymi na bielo. Poradte, co s tym moze byt.
Opel Vectra Caravan, X20DTH

a ked startujes a nastartujes kontrolka?


Riadiaca jednotka vyhodnotí podľa teploty chladiacej zmesi či má žhaviť, alebo nie. Ak sú dobré tlaky vo válcoch motor by aj bez žhavenia mal naskočiť pri 5°.. Ak nechceš investovať do nového čidla teploty / ak je vôbec vadné/ skús káblik od neho prerušiť a vložiť tam odpor cca 1kohm. Tým sa posunie indikovanie teploty - oklameš RJ, že je teplota nižšia ako v skutočnosti.
Ale cidlo teploty ovplyvnuje aj mnozstvo paliva Crying or Very sad


I keď nemôžem z istotou tvrdiť, že nejak okrajovo aj, ale na množstve paliva má vplyv hlavne MAF senzor/objem a teplota vzduchu ak v aute je/, údaj MAP senzoru, poloha škrtiacej klapky, otáčky z čoho si vypočíta podľa grafov i zaťaženie. Myslím, že toto sú hlavné komponenty ktoré určujú množstvo paliva. Možno, že 1 kohm to posunie veľa ale voľbou je možné nastaviť teplotu pri ktorej začne žhaviť. Urobil som to známemu na omege a ani za rok nezistil zmenu v spotrebe.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dedo.miki
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 29.03.2007
Príspevky: 364
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Okt 30, 2007 9:56 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak pre zistenie príčiny nežhavenia auta dáš dole kábel z teplotného čidla a hned uvidíš či ti bude žhaviť. Ak žhaví tak tam môžeš dať ten odpor čo ti radili a máš po probléme.
_________________

http://turista-miki.szm.com/turista-miki.html
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
franticek6
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2007
Príspevky: 1871
Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)

PríspevokZaslal: Ut Dec 04, 2007 7:57 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nazdo, aj u mna sa objavil problem s ranajsim startom ,pri prvej obhliadke som zistil, ze mam roztopenu svokovnicu vedla motora tak som ju odstrihal a pospajal na coko. (4 fareb.kable), neriesilo to nic , potom som zistil , ze zhavice su v rici tak som ich vymenil a zasa nic ale kontrolka zhavenia sa stale rozsvieti pri - tepl. tak uz len asi nejake to cidlo , zajtra idem na diagnostiku tak uvidim
_________________
Sintra 2,2 dth r.v.99 ->RK-372-AU,, 7,0/100km
Skype : franticek6
http://www.franticek6.salem.sk/index.php
- - DIAGNOSTIKA OPCOM - -
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
franticek6
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2007
Príspevky: 1871
Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)

PríspevokZaslal: Št Dec 06, 2007 3:52 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

takze odyslo mi zhaviace rele , da sa s tym nieco robit ? alebo len vymena za nove - 2200 sk.
_________________
Sintra 2,2 dth r.v.99 ->RK-372-AU,, 7,0/100km
Skype : franticek6
http://www.franticek6.salem.sk/index.php
- - DIAGNOSTIKA OPCOM - -
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alino
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 24.10.2007
Príspevky: 152
Bydlisko: Modrý Kameň

PríspevokZaslal: Št Dec 06, 2007 4:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

franticek6 Napísal:
takze odyslo mi zhaviace rele , da sa s tym nieco robit ? alebo len vymena za nove - 2200 sk.


Ak je to relé také ako sa používa v omege tak je ešte možná záchrana.
Spínanie v tom relé robia dva mosfet tranzistory. Ak odišli veľkým prúdom, dá sa to opraviť. Preložiť ti to môže nejaký elektronik. Ide o to nahradiť ich mosfet tranzistormi na veľký prúd a minimálny odpor v otvorenom stave.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
franticek6
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2007
Príspevky: 1871
Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)

PríspevokZaslal: Pi Dec 07, 2007 1:13 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

rele zhavenia je ok , odysla RJ zhavenia tj. v predu taka mala rebrovana hlinikova krabicka, dal som objednat novu 2200 sk
_________________
Sintra 2,2 dth r.v.99 ->RK-372-AU,, 7,0/100km
Skype : franticek6
http://www.franticek6.salem.sk/index.php
- - DIAGNOSTIKA OPCOM - -
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alino
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 24.10.2007
Príspevky: 152
Bydlisko: Modrý Kameň

PríspevokZaslal: Pi Dec 07, 2007 1:48 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

franticek6 Napísal:
rele zhavenia je ok , odysla RJ zhavenia tj. v predu taka mala rebrovana hlinikova krabicka, dal som objednat novu 2200 sk


Tá krabička je RJ žhavenia a ako ja viem zároveň spína - čiže akoby relé. Tie rebrá sú chladiče na spínacie tranzistory. Niekto to nazýva relé žhavenia a niekto RJ žhavenia. RJ len preto, že si kontroluje prúd do žhavičov a úmerne tomu hýbe s časom žhavenia.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
franticek6
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2007
Príspevky: 1871
Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)

PríspevokZaslal: St Dec 12, 2007 8:02 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

tak moja sintricka uz prisla z liecenia , uz je ok , vymenila sa RJ zhavenia
_________________
Sintra 2,2 dth r.v.99 ->RK-372-AU,, 7,0/100km
Skype : franticek6
http://www.franticek6.salem.sk/index.php
- - DIAGNOSTIKA OPCOM - -
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Milans
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 27.07.2006
Príspevky: 279
Bydlisko: BN/TN

PríspevokZaslal: So Jan 03, 2009 12:47 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Rad by som sa s vami podelil o jednu skusenost. Mam Astru H 1,9 CDTI, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006 ( vid nizsie ), najazdenych celkovo 89.000 Sk, od dovozu z D asi 17.500 km, zvacsa garazovane. Terazu cez sviatky som ho ale nechal po cele tri dni odparkovane vonku ( v noci teplota okolo -10 a menej, nejazdil som, len stalo ). A stalo sa, ked som po tych troch dnoch startoval, ze tesne po nastatovani akoby sa valce pomaly, lenivo, nepravidelne rozbiehali ( doteraz bolo startovanie OK ), bolo to pekne pocut, a trvalo to asi 5 až 7 sek. Potom, ako aj bezne, motor ide pravidelne a bez problemov ( samozrejme s vynimkou EGR ventilu, kazdy 2. resp. 3. rok Shocked ) Uz ste sa s tymto stretli ? Je to bezne pri tychto teplotach, alebo motoroch, aj ked ide o common-rail ? Vdaka za rady alebo vyjadrenia.

P.S. Jeden chlapek z CR ( podobny motor, ale vykon 110 kw) na fore opel-astra-h.cz mal tiez podobnu skusenost
_________________
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT )
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: So Jan 03, 2009 7:40 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Povedal by som, že je to celkom normálne. Zapálenie (výbuch) zmesi vo vznetovom motore prebieha v dôsledku vysokého stlačenia nasatej zmesi a tým zvýšenia jej teploty. Tým, že je motor premrznutý nastáva na stenách valca jej rýchle ochladzovanie a horí nepravidelne. Keď sa k tomu pridá ešte aj celková stuhnutosť všetkých pohyblivých častí, tak je ten lenivý rozbeh vcelku pochopiteľný.
Aj benzíny to majú teraz ťažké. Dnes ráno som štartoval pri -11°C a chudákovi to chvíľu trvalo, kým sa prebral. Wink
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Milans
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 27.07.2006
Príspevky: 279
Bydlisko: BN/TN

PríspevokZaslal: So Jan 03, 2009 9:40 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tento chlad ma dava zabrat nasim tatosom. Dik za vyjadrenie.
_________________
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT )
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
jolka
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 02.07.2009
Príspevky: 70
Bydlisko: Trencin

PríspevokZaslal: St Aug 12, 2009 10:06 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

caute dieselaci,ja mam presne taky isty problem ako tu uz bolo spominane,pri studenom starte,myslim napr.rano,ale aj ked je vonku 20 stupnov,v pohode nastartuje,ale zadymi na bielo,asi skor bielo sedo,vyskoci mi kontrolka motora ktora po asi 30 sec.zhasne,potom uz nesvieti vobec.bol som na diagnostike,vyskocila chyba ze rele zhavenia,takze idem to riesit s automechanikom co najskor,vdaka vasim prispevkom som zase o nieco mudrejissi,skusim pozret zhavice,a tu celu RJ zhavenia,ked sa nieco nove dozviem dam vecdiet,nech zas mozno inym pomozem
vela stastia:)
_________________
vectra caravan
99,2.0 DTi X20DTH
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
franticek6
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2007
Príspevky: 1871
Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)

PríspevokZaslal: Št Aug 13, 2009 8:24 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Pre istotu si daj ešte skontrolovať prepadové hadičky zo vstrekov, či Ti trochu aj nafta nepadá.
_________________
Sintra 2,2 dth r.v.99 ->RK-372-AU,, 7,0/100km
Skype : franticek6
http://www.franticek6.salem.sk/index.php
- - DIAGNOSTIKA OPCOM - -
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
jolka
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 02.07.2009
Príspevky: 70
Bydlisko: Trencin

PríspevokZaslal: Št Aug 13, 2009 2:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

franticek6 Napísal:
Pre istotu si daj ešte skontrolovať prepadové hadičky zo vstrekov, či Ti trochu aj nafta nepadá.


dik,opytam sa na to,a kde by som ich ozaj nasiel?keby som to chcel aspon vizualne skontrolovat
_________________
vectra caravan
99,2.0 DTi X20DTH


Naposledy upravil jolka dňa Št Aug 13, 2009 5:03 pm, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
Strana 2 z 3

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group