|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
salka Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 17.12.2006 Príspevky: 49 Bydlisko: Topolcany
|
Zaslal: Ne Dec 17, 2006 6:36 pm Predmet: Calibra, nejake rady pre mna |
|
|
Oplaci calibraci, vkladam temicku. Poskulujem po Calibre z urcite poslednych modelov. Tak za par mesiacov. Chcem si ju vziat sem do Irska. Rad si vypocujem vase nazory a skusenosti co sa tyka motora. 2.0 16V, 2.0 16V turbo a V6. Sam neviem aky motor. Rady co do kazivosti, nejake za a proti. A neviete boli nejake aj pozinkovane? Vdaka. |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Dec 17, 2006 6:44 pm Predmet: |
|
|
O tomto ti bude vedieť porozprávať Fastspeed. Kým sa tu objaví, tak sa zatiaľ trochu pohrab na www.calibra.cz . _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
salka Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 17.12.2006 Príspevky: 49 Bydlisko: Topolcany
|
Zaslal: Ne Dec 17, 2006 6:50 pm Predmet: |
|
|
Tak fajn, omrknem to. Az tak to neponahla, ale chcem mat jasno. Aby som mohol rozhodne jednat |
|
Návrat hore |
|
|
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
Zaslal: Ut Dec 19, 2006 10:09 pm Predmet: Re: Calibra, nejake rady pre mna |
|
|
salka Napísal: |
Oplaci calibraci, vkladam temicku. Poskulujem po Calibre z urcite poslednych modelov. Tak za par mesiacov. Chcem si ju vziat sem do Irska. Rad si vypocujem vase nazory a skusenosti co sa tyka motora. 2.0 16V, 2.0 16V turbo a V6. Sam neviem aky motor. Rady co do kazivosti, nejake za a proti. A neviete boli nejake aj pozinkovane? Vdaka. |
Ďakujem macil.
Takže téma Calibra:
Karoséria:
Najkrajšia na svete, "ale". Prvé Calibry neboly pozinkované. Od roky 93 boly pozinkované len zvonku. preto sa len vtedy zbadá hrdza, keď zapadnú zadné pružiny do nosníkov. Od roku 95 ból menší facelift, nafasovaly Calibry biele budíky a biele prídavné budíky, ako budík tlaku oleja a napätia. Tieto už boly presnejšie než čierne budíky v starších ročníkoch. Pri kúpe treba vyskúšať všetky elektronické zariadenia. Strešné okno sa zasekáva, keď má najlepšie časi už za sebou. Treba dať pozor na dymenie motora, lebo tieto motory len vtedy dymia, keď už nemajú veľa do konca. Predné svetlá, totiž projektory nesvietia dobre už od výroby, a niektorý majitelia to riešia so silnejšímy žiarovkamy, s čím im dajú ešte väčšiu facku. Kôly tím silnejším žiarovkám budú slepé svetlá, a buď kúpiš nové svetlá /predávajú ich len kompletne kus za 12000 SKK/, alebo si vymeníš projektory, ktoré pasujú z Passatu s drobnými úpravami. Niektoré Calibry s motorom C20NE, a C20XE montovaly s pohonom 4x4. Tento pohon zvyčajne už teraz nefunguje, lebo praskne v rozvodovke hidraulický mech. Všetky Calibry s turbom majú pohon 4x4.
Motor:
http://www.calibra.cc/picture.php?g=u&p=16910
Motor C20NE /2,0 8V, 116PS/ je najmenší motor, čo montovaly do Calibry, ale s týmto motorom montovaných Calibier predali najväčšie množstvo. Nie omylom, lebo tieto sú najnenáročnejšie. Lacnejší je nákup takejto Calibry, a aj údržba je najlacnejšia. Točivý moment má 160 Nm, ktorý je nám k dispozícií od 2100-4800 ot/min. Po tuningu sa z tohto motora dá vytlačiť viac než 150 PS.
Motor C20XE /2,0 16V, 150PS/ Druhý najoblúbenejší motor. Poznáme ho už z Kadettu GSi. Tento je najúspornejší motor pri rýchlosti 90km/h žerie 5,7 litrov, pritom je športovejší, a dobre sa vytáča do vysokých otáčok. Tento motor nebolo možné objednať s automatickou prevodovkou. Podľa továrne má maximálku 223 km/h, ale som už vydel ručičku nie v jednej sa vyšplhať nad 230 km/h. Pravidelne udržiavané motory zvládnu 200000km bez starosti. Tieto motory, podobne ako jeho silnejší braček C20LET /turbo/ sa montovaly s dvoma hlavamy. KS /Kolben Schmidt/, a Cosworth. KS hlavy sú citlivejšie na točenie za studena, a majú tendenciu praskať.
Tento motor je už svižnejší, a dobre sa s ním jazdí. S týmto motorom keď chceš predbiehať, nie sa s tým staráž, že či sa daj do predbiehania, alebo nie, ale že naraz 5 alebo 6 áut .
Treba dodržiavať interval výmeny rozvodového remeňa, lebo keď sa roztrhne, hneď môžeš dať urobyť generálku motoru a hlavy, lebo pokrivya ti piesty všetky ventily. Tieto motory keď už majú najazdených viac než 150000 km, začnú hidraulické zdvihátka ventilov klopať pri studenom štarte. Koncom roku 1994 vystriedali tento motor s motorom X20XEV.
Motor X20XEV /2,0 16V Ecotec, 136 PS/
Tento motor sa nepodobá na C20XE, toto je úplne iná konštrukcia, a výkon nižší kôly prísnejším emisným normám, a má väčší krútiaci moment, a o 0,1 l spotrebuje menej paliva jak C20XE.
Motor C20LET /2,0 16V, 204 PS/
Konštrukčne je podobný motoru C20XE, len má turbo. Zrýchlenie je 6,8 na 100 km/h. Montoval sa so 6 stupňovou mechanickou prevodovkou, čomu vďaka nespotrebuje veľmi viac paliva než 170 koňová V6-ka. Továreňská maximálka je 245 km/h, ale po drobných úpravách dosiahne aj 260km/h. Zo všetkých motorov tento je najháklivejší. Ani túto nie je dobré vytáčať za studena, a nie je dobré ho vypnúť ani po väčšom bláznení, keď je motor a turbo veľmi prehriaté. Zaobchádzanie s ním ako s motorom C20XE. Nekúpiť takúto po výbruse, alebo po výmene hlavy, lebo síce hlavy XE a LET sú rovnaké, majú len iný výfukový ventil. Turbo ju má chladené dusíkom, a sporivejší majitelia často zvolia lacnejšiu verziu pred predaním.
Motor C25XE a X25XE /2,5 V6 24V, 170 PS/
Tento motor montovaly od roku 94 a od roku 95 mal označenie X25XE. Nie je oveľa pomalší než turbo. Motor nehrizie od malých otáčok, ale je tichý, a nežerie priveľa. _________________ Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
|
|
Návrat hore |
|
|
Jakub-ko Strieborný užívateľ....
Založený: 06.11.2006 Príspevky: 780 Bydlisko: KOSICE
|
Zaslal: Ut Dec 19, 2006 10:17 pm Predmet: |
|
|
ja by som bral V 6-stku vsetkymi desiatimy lebo obsah nicim nenahradis ale aj tak by som pozrel nejaky LOTUS _________________ OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL |
|
Návrat hore |
|
|
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Dec 19, 2006 10:21 pm Predmet: |
|
|
Škoda, že Opel nerobil ten V6 s preplňovaním. To by bol fukot. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Dec 19, 2006 10:42 pm Predmet: |
|
|
A to ten motor vydrží, alebo ten kit obnáša aj nejaké úpravy hlavy? _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Benny Site Admin, Opelclub Member
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 590 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 12:14 am Predmet: |
|
|
Fastspeed Napísal: |
macil Napísal: |
Škoda, že Opel nerobil ten V6 s preplňovaním. To by bol fukot. |
Opel nerobyl, ale dá sa k nemu kúpiť kompresor kit v nemecku. Tak sa z neho dá vytlačiť aj 296 PS. |
Nechcem byt zasa moc narocny, ale V6 si priam pyta biturbo. pekne po jednom slimaciku na kazde tri valceky to by boli fukoty 296PS vydusis aj z C20LET _________________ Opel Astra F GSi 2.0 16v (C20XE)
Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011 |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 12:17 am Predmet: |
|
|
Hej, hej, Boeing 737. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Benny Site Admin, Opelclub Member
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 590 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 12:19 am Predmet: |
|
|
macil Napísal: |
Hej, hej, Boeing 737. |
Macil to uz je ina liga to uz ide velmi vysoko cez 20 000 koní _________________ Opel Astra F GSi 2.0 16v (C20XE)
Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011 |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 12:23 am Predmet: |
|
|
Musel by som počítať, ale berme pomer výkonu k hmotnosti.
Tak teda aspoň taký malý tryskáč. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Jakub-ko Strieborný užívateľ....
Založený: 06.11.2006 Príspevky: 780 Bydlisko: KOSICE
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 9:42 am Predmet: |
|
|
macil Napísal: |
Musel by som počítať, ale berme pomer výkonu k hmotnosti.
Tak teda aspoň taký malý tryskáč. |
mne by stacil aj dvaskac jeden pre mna a druhy pre zenu _________________ OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL |
|
Návrat hore |
|
|
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 1:18 pm Predmet: |
|
|
Benny Napísal: |
Nechcem byt zasa moc narocny, ale V6 si priam pyta biturbo. pekne po jednom slimaciku na kazde tri valceky to by boli fukoty 296PS vydusis aj z C20LET |
No, to by bola absolútna špica! S takým autom by som si vedel predstaviť život. Z C20LET sa dá dostať určite aj viac, len ten údaj som písal na 2,5 V6 po aplikácií kompresora. _________________ Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
|
|
Návrat hore |
|
|
Jakub-ko Strieborný užívateľ....
Založený: 06.11.2006 Príspevky: 780 Bydlisko: KOSICE
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 3:36 pm Predmet: |
|
|
no a zasa sme pri lotuse _________________ OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 6:36 pm Predmet: |
|
|
Tebe ten Lotus nedá spávať... _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Jakub-ko Strieborný užívateľ....
Založený: 06.11.2006 Príspevky: 780 Bydlisko: KOSICE
|
Zaslal: St Dec 20, 2006 8:35 pm Predmet: |
|
|
joj chlapce moj zlaty neda neda _________________ OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL |
|
Návrat hore |
|
|
salka Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 17.12.2006 Príspevky: 49 Bydlisko: Topolcany
|
Zaslal: So Dec 23, 2006 12:07 am Predmet: |
|
|
No tak vdaka za informacie. Myslim ze turbomotor vylucujem, aj ked ma vzdy lakal zvuk turba. Najviac ma zaujala a laka 2.0 16V C20Xe a V6 - ma krasny zvuk. Vsetko zalezi na tom co bude v danej chvili v ponuke. |
|
Návrat hore |
|
|
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
Zaslal: So Dec 23, 2006 3:24 pm Predmet: |
|
|
Teraz sa už na to môžeš pripraviť, že keď kúpiš jednu pred rokom výroby 95, tak budeš musieť dať vyzvárať karosériu. Keď na zadných lemoch bude malá hrdza, tak spodok bude úplne zhnitý spolu s nosníkmi. Vyskúšaj ručnú brzdu a neuver takým rečičkám, že sa to zaseklo, preto je malý brzdny účinok. Bude aj to zhnité.
Perfektnú nekúpiš, len keby si kúpil tú moju ktorú som predal. Nechcem sa chváliť, že moja bola najlepšia, ale od tých určite je lepšia, ktoré sú v ponuke na www.autobazar.eu . Na tvojom mieste by som si jednu 96-97-čku priviezol z nemecka. _________________ Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|