|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
mimo777 Nový užívateľ...
Založený: 29.10.2007 Príspevky: 28 Bydlisko: KE
|
Zaslal: Ut Feb 10, 2009 3:15 pm Predmet: Nechce štartovať |
|
|
Mám problém naštartovať zafiru 2 TDI.16 V.74 kw.Doteraz som nemal problém naštartovať na šupu,vymenil som žhaviče ,tesnenia na vstrekoch,palivový filter.Ako keby spadovalo palivo.Motor ide ako hodinky,takže si myslím že to nebude čerpadlo,ešte skúsim vymeniť hadice od palivoveho filtra.Dík.Neviete niekoho v okolí Košíc kto by sa na to pozrel? |
|
Návrat hore |
|
|
mimo777 Nový užívateľ...
Založený: 29.10.2007 Príspevky: 28 Bydlisko: KE
|
Zaslal: Ut Feb 17, 2009 7:08 pm Predmet: |
|
|
Nikto mi nevie poradiť?, |
|
Návrat hore |
|
|
franticek6 Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2007 Príspevky: 1871 Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)
|
|
Návrat hore |
|
|
mimo777 Nový užívateľ...
Založený: 29.10.2007 Príspevky: 28 Bydlisko: KE
|
Zaslal: St Feb 18, 2009 4:44 pm Predmet: |
|
|
Budem musieť asi vymeniť tie hadice od palivového filtra.Dik |
|
Návrat hore |
|
|
Sweeper Nový užívateľ...
Založený: 21.02.2009 Príspevky: 13
|
Zaslal: So Feb 21, 2009 10:52 am Predmet: Zafira - problem so startom |
|
|
mame podobny problem so zafirou, motor 2.2DTi
Kazde rano je problem auto nastartovat, strasne dlho toci kym chyti, a ked prvy krat chyti, po 3,4 sekundach zdochne a potom opat strasne dlho toci, chyti asi na 5,6 krat po 10, 15 sekundovom toceni. Zhavice skontrolovane, vsetky su v poriadku. V com moze byt problem? |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: So Feb 21, 2009 1:53 pm Predmet: |
|
|
Napríklad v padaní nafty. Trochu pohľadaj na fóre a budeš mať čo čítať celý večer, aj keď furt to isté dookola. Preto nemá význam písať to znova. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
ramon Nový užívateľ...
Založený: 25.02.2009 Príspevky: 1 Bydlisko: BA
|
Zaslal: St Feb 25, 2009 12:14 am Predmet: |
|
|
Na inom fore som pisal zial mi nikto nepomohol:
No jam mam podobny problem zafira 2.0 DTI. Zacalo to minulu zimu postrehol som zle startovanie teda len nepatrne, tak som to odviezol do servisu kde zistili dva vadne zhavice, vymenili vsetky 4 so slovami ze museli precistit zavity. Nasledujuce dni bolo teplejsie nic som si nevsimol az po ochladeni na -10 som mal problem nastartovat tak som to siel reklamovat po ich diagnoze mi bolo povedane ze to nezhavy ze je vadna riadiaca jednotka zhavenia ze im hadze chybu doby zhavenia. Tak somsi to zobral domov a preveril som si to po pripojeni multimetra som zistil ze auto zhavy a aj po nastartovani dozhavuje ale pre istotu som vymenil z druheho auta tu jednotku ale nic sa nezmenilo. Potom som na to kaslal lebo sa oteplilo cele leto to startovalo na brmk ziaden problem az sa zase ochladilo a mam zase problem. Tak som si nasiel odbornikov asponich chvalili na forach v BA Raci nech sa na to pozru dali to na diagnostiku a nic nezistili tak hned zacali rozoberat vstrekovace po rozobrani zistili ze su prehriate spicky trysiek ktore mi objednali 2400 sk kus. Cela oprava stala 18000 sk co sa mi zdalo dost ale zevraj treba zhodit aj vacku. Po zalozeni trisiek zmerali tlaky dva valce 22 a dva 19 len neviem pri akej teplote to merali no nic mi to nehovorilo auto mi vratili stym ze tlaky niesu idealne ale ze malo by to byt lepsie. Ked sa ochladilo na 0 a menej problem sa nezmenil len som postrehol ze pri volnobehu mi na studeno netrase motorom ako predtym cize asi boli chytene tie spicky. Kedze mi to nedalo pozrel som v prirucke ake tlaky maju byt a tam ze 25-28 takze problem startovania je pravdepodobne v nizkych tlakoch. Len ma nasralo to ze najprv nezmerali tlaky a nedali mi vediet. Zariadil by som sa inac. Po diskusii so servisom ze kde mohol nastat problem mi bolo povedane ze bud bol motor prehriaty alebo zle rozprasovalo naftu a zahoreli kruzky. Inde som vsak cital ze keby to boli kruzky tak sa zvysi spotreba oleja a poklesne vykon co nieje moj pripad na jednu vymenu dolejem tak 0,5l oleja a vykon je ok kedze mam moznost jazdit na dalsich dvoch zafirach s tymto motorom a ziaden rozdiel. Moje podozrenie pada na servis ktory vymienal zhavice a pri cisteni zavitov im mohli napadat necistoty do valcov a po nastartovani ventyl prilepil o hlavu co ma za nasledok nedokonale zavretie ventylu a unik tlaku. Ked auto nastartujem aj pri -10 co trva tak 20sek a necham vrcat 1 min auto potom startuje v pohode. Rozmyslal som este o upraveni mnozstva davky paliva pri starttovani co by malo pomoct len neviem ci sa toda pri tychto motoroch. Takze moj problem so startovanim pretrvava pri chladnom pocasi takze som sa odhodlal vybrat zhavice a skusit kamosovu metodu s petrolejom. Ten by mal v pripade pripecenia kruzkov za 48 hod pomoct. Lenze jeden zhavic mal na moje prekvapenie dost zniceny zavit a bolo vidiet ze vobec netesni o sedlo v hlave bol cely cierny na zavite bola cudna striborna pasta asi koli tesneniu kedze nebol zasrobovany uplne na doraz tlaky unikali okolo sedla az k zavitu ale von sa nedostali. Dva som vysroboval v pohode a boli v poriadku ale jeden isiel uplne tazko povolil som ho o jednu otacku a spat tak som to vzdal aby som ho neurval cize je to podobny pripad ako pri tom prvom poskodeny zavit a zatesneny sedou pastou a nedotiahnuty na doraz. Takze odbornici v servise co ich vyberali dosrali zavit a zabudli sa mi pochvalit. Moja otazka je moze to mat vplyv na tlaky aj ked neunikaju cez zavit a nasledne zle startovanie??? inac tu metodu s petrolejom som aplykoval a nepomohlo to takze kruzky by to nemali byt. Takze ak sa tu najde niekto aje v tomto odbornik budem rad ked tu napise svoj nazor na tento moj problem. |
|
Návrat hore |
|
|
mimo777 Nový užívateľ...
Založený: 29.10.2007 Príspevky: 28 Bydlisko: KE
|
Zaslal: St Feb 25, 2009 9:29 am Predmet: |
|
|
Takže to može byť v strekoch?,mne v servise ked menili tesnenie pod vstreky,povedali, že sú v poriadku ,ale nepremerali ich, lebo nevedeli mi povedať tlaky.A nemam ani potvrdenie ,lebo mi to robili bez papiera.Dajú sa vstreky a tlaky premerať aj ináč ,ako vybrať ich z motora? |
|
Návrat hore |
|
|
JuroSVK Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.03.2008 Príspevky: 146 Bydlisko: Topoľčany
|
Zaslal: St Feb 25, 2009 10:31 am Predmet: |
|
|
Čo sú to vstreky: nafta posunutá vstrekovacím čerpadlom do vstrekovacej trisky je touto rozprášená do nasatého vzduchu vo valci tak, aby vznikla čo naideálnejšia zmes na horenie.
Triska pracuje s vysokými tlakmi vstrekovaného paliva a zabezpečuje jeho rozprášenie. Tie samotné vysoké tlaky majú za následok opotrebovávanie trisky, čo spôsobuje, že palivo nie je rozprášené tak ako by malo a tým môže dochádzať aj k určitej strate výkonu. ďalej môže dochádzať časom aj k únave prižiny v triske, ktorá ma nastarosti otvorenie trisky pri požadovanom tlaku. O skutočnosti, že by sa trisky dali merať bez vymonovania neviem (nevylučujem to), ale viem, že je na to jednoduchý tlakovací stroj, ktorým zmeriaš otvárací tlak trisky a zároveň vizuálne aj schopnosť rozprášania paliva. Otvárací tlak sa dá nastaviť podloškami, ale ak je triska vydratá zostáva ju len vymeniť.
Čo sa týka tlakov (kompresných tlakov) , tieto je možné merať len po vymontovaní žhaviča, alebo trisky (podľa druhu motora a merača tlaku). Tieto kompresné tlaky by mali byť podľa Workschopu v rozmedzí od 17-29 bar, s tým, že rozdiel medzi jednotlivými valcami by nemal byť väčší ako 1 bar. _________________ Zafira 1,9CDTi - Z19DT, 2006
Zafira 2,0 DTi - Y20DTH, 2002
predtým 7 iných |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|