|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
jany Nový užívateľ...
Založený: 24.09.2006 Príspevky: 14 Bydlisko: Levice
|
Zaslal: Ne Sep 24, 2006 9:14 pm Predmet: roztrhnutý ozubený remeň na Tigre 1.4 16 V |
|
|
Roztrhol sa mi ozubený remeň na Tigre 1.4 16 V s klimatizáciou a servom.
Po odobratí horného plastového krytu som sa dostal k dvom kolesám vačkových hriadeľov, ktoré má roztrhnutý ozubený remeň poháňať . Majú sa tieto kolesá dať pootočiť doprava npr. o 90 stupňov a viac, aby som ich mohol nastaviť s ryskami vodorovne naproti sebe? Hýbu sa voľne v rozmedzí len cca. 10 stupňov doprava - doľava. Poradí mi niekto, ako dalej...
Mám príručku "Jak na to?" od H.R.Etzolda, ale o tomto sa tam nepíše. Keby sa dali tieto dve kolesá pootočiť, dokázal by som podľa príručky vymeniť roztrhnutý ozubený remeň aj sám. |
|
Návrat hore |
|
|
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
Zaslal: Po Sep 25, 2006 1:49 am Predmet: |
|
|
Niekde som počul, že na 16 ventilových hlavách keď sa roztrhne ozubený remeň, tak to tam narobý veľký bordel, lebo piesty poohýbajú ventily. Neviem, či to nie je tak aj v tvojej situácií. Poinformuj sa, lebo tak nadarmo nastavuješ rozvody. _________________ Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
|
|
Návrat hore |
|
|
jany Nový užívateľ...
Založený: 24.09.2006 Príspevky: 14 Bydlisko: Levice
|
Zaslal: Po Sep 25, 2006 7:18 pm Predmet: |
|
|
Na "sto pro" budeš mať pravdu. Dal so dole kryt z vačkových hriadeľov a niektoré ventily sú "natvrdo" zaseknuté. Pokúšam sa dať dole hlavu valcov. Budem mať problém s jednou trubkou okruhu klimatizácie, ktorá zabraňuje zdvihnutiu hlavy. Nevieš mi poradiť v tom smere, či chladiace médium vie odčerpať z okruhu klimatizácie aj opravár normálnych chladničiek? |
|
Návrat hore |
|
|
yuri Strieborný užívateľ....
Založený: 06.04.2006 Príspevky: 350 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:22 pm Predmet: |
|
|
heeeeeeeeej, pozor !!! ty si odpalil cele rozvody.. to znamena ze si minimalne poskodil niektore ventily, tak ze : hlava na komplet repas... a pozri ci ti nekusli ventily aj do piestov... kupit cele rozvody je cca 7000 v ELITE ale ta robota je na viac casu a na pre niekoho zrucneho co to vie...
tak ze sa prichystaj na generalku motora.
rozvodyx treba menit podla servisnej knizky !!! tj u teba kazdych 80.000 km _________________ BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE |
|
Návrat hore |
|
|
yuri Strieborný užívateľ....
Založený: 06.04.2006 Príspevky: 350 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:24 pm Predmet: |
|
|
a nastavovat len tak casovanie ventilov doma je tiez pekna blbost, lebo to sa robi podla speci kluca... to urcite nerob doma... a tak isto nespekuluj ako dat dole hlavu, ale skor ako vybrat motor..... _________________ BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE |
|
Návrat hore |
|
|
jany Nový užívateľ...
Založený: 24.09.2006 Príspevky: 14 Bydlisko: Levice
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:32 pm Predmet: |
|
|
Určite máš pravdu !!!!!!!!!!!!
Predstav si, že na tej Tigre mám len 55 tis. kilometrov.
Už som vypustil aj náplň klimatizácie, takže hlavu dám istotne dole.
Časovanie ventilov je do puntíka opísané v príručke od H.R.Etzolda.
Sú všade značky. V tom by som nevidel problém. |
|
Návrat hore |
|
|
yuri Strieborný užívateľ....
Založený: 06.04.2006 Príspevky: 350 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:36 pm Predmet: |
|
|
to je stara tigra ? ako na nej moze byt len 55 tis. ? co stala na dvore do teraz ? no ono ty nebudes len casovat, ale aj opravovar a to, nove ventily monimalne a to nieje na robotu podla knihy.. radsej by som to dal robit niekomu na 100 % poznajucemu tento motor... si z BA ? _________________ BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE |
|
Návrat hore |
|
|
yuri Strieborný užívateľ....
Založený: 06.04.2006 Príspevky: 350 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:38 pm Predmet: |
|
|
no ty nemusis asi vyposlat napln klimi ale chaldiacej kvapaliny, olej a najprv odpojit vsetko od hlavy... vies momenty na utahovanie hlavovych srobov, ked to chces robit doma ? vies ze musia ist nove ? mas nove ventily a voditka ? to nieje stranda co chces robit.... _________________ BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE |
|
Návrat hore |
|
|
Anonymný
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:43 pm Predmet: |
|
|
Rok výroby je 1996. Nestála na dvore, bola stále garážovaná, vyzerá ako nová. Mal som služobného PASSAT-a aj na domáce užívanie, takže som ju nemal kedy používať. Remeň vyzerá ešte ako nový. Neviem prečo sa to stalo! Mohol byť nekvalitný remeň. |
|
Návrat hore |
|
|
yuri Strieborný užívateľ....
Založený: 06.04.2006 Príspevky: 350 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:48 pm Predmet: |
|
|
zvetral za tie roky _________________ BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE |
|
Návrat hore |
|
|
Anonymný
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:50 pm Predmet: |
|
|
Príručka od H.R.Etzolda: Údržba a opravy automobilov OPEL Corsa/Tigra, veľmi podrobne opisuje aj tieto veci. Všetko, čo spomínaš, je tam uvedené. Momentový kľúč mám a aj všetky kľúče vrátane TORX nástrčných a násuvných. Klimatizačnú náplň musím vypustiť, lebo jedno kovové potrubie klimatizácie je nad výfukovým potrubím a musí sa demontovať. Dohodol som sa s kamošom, opravárom normálnych chladničiek, že mi naplní klimu znova médiom R 134 a olejom. |
|
Návrat hore |
|
|
Anonymný
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:52 pm Predmet: |
|
|
Remeň nebol vôbec popraskaný, možno bol málo našponovaný a predtým, než sa roztrhol, mohol preskočiť... |
|
Návrat hore |
|
|
jany Nový užívateľ...
Založený: 24.09.2006 Príspevky: 14 Bydlisko: Levice
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 12:58 pm Predmet: |
|
|
Ten "anonymný" som bol ja, len som sa zabudol predtým prihlásiť.
Prepáč!!!
Inak vďaka za upozornenia!!!!!!!!
Nevie mi niekto poradiť s modrým kruhovým konektorom (pozri téma elektro)??? |
|
Návrat hore |
|
|
jany Nový užívateľ...
Založený: 24.09.2006 Príspevky: 14 Bydlisko: Levice
|
Zaslal: Št Sep 28, 2006 8:11 pm Predmet: |
|
|
Odpoveď na moju otázku ohľadom konektora už mám.
Najprv treba vytiahnúť zo zadného konca konektora smerom do boku sivý zaisťovací hrebeň. Tým sa dostaneme ku gumeným utesňovacím "upchávočkám" jednotlivých káblov napojených na nožíky konektora. Nožíky sa dajú po jednom postupne povyťahovať dozadu, ale až potom, ak šrobováčikom širokým cca. 1,5 mm zahneme smerom dovnútra k nožíkom malinké rozperné výstupky, ktoré po poskladaní konektora nedovolia vysunutie jednotlivých nožíkov z ich hniezd. PRED POVYŤAHOVANÍM KÁBLOV JE POTREBNÉ NAKRESLIŤ NAPOJENIE KÁBLOV DO JEDNOTLIVÝCH HNIEZD KONEKTORA AJ S PRESNÝM OZNAČENÍM ICH FARIEB!!! Je tam 18 tenších riadiacich káblov plus jeden hrubší napájací kábel. Jedno väčšie hniezdo je prázdne, zaslepené gumenou upchávočkou. Pred ponasúvaním káblov do svojich hniezd je potrebné rozperné výstupky z oboch strán nožíka jemne povyhýňať do uhla cca. 45 stupňov. Na záver treba nasunúť z boku do zadnej časti konektora sivý zaisťovací hrebeň. Keď z konektora nepovyťahujete jednotlivé káble, nedá sa zdemontovať hlava valcov. |
|
Návrat hore |
|
|
eliasmarian Nový užívateľ...
Založený: 10.02.2012 Príspevky: 19 Bydlisko: malacky
|
Zaslal: Ut Mar 13, 2012 11:57 am Predmet: TIGRA 1.4 16V- roztrhnutý rozvodový remeň R.v: 12/98 |
|
|
Zdravím všetkých - nemá niekto osobnú skúsenost z roztrhnutím rozv. remenom na motore X14XE Stalo sa to viac menej už pri parkovaní . Zatial to nemám rozobraté ale počul som že niektorích typoch motorov Opel sa zlamu len vahadla a ventyl to nepoškodí . čo možem očakavat po otvorení pri mojom type motora . |
|
Návrat hore |
|
|
langdon2 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.01.2008 Príspevky: 14262 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Ut Mar 13, 2012 12:06 pm Predmet: |
|
|
Ohnute ventily.... _________________ Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis |
|
Návrat hore |
|
|
eliasmarian Nový užívateľ...
Založený: 10.02.2012 Príspevky: 19 Bydlisko: malacky
|
Zaslal: Ut Mar 13, 2012 12:30 pm Predmet: |
|
|
aa dala sa ta hlava opravit ? |
|
Návrat hore |
|
|
langdon2 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.01.2008 Príspevky: 14262 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Ut Mar 13, 2012 12:36 pm Predmet: |
|
|
Jasne ze da....Vsetko zalezi od poskodenia....treba ju dat dolu a pozret co vsetko to schytalo... _________________ Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis |
|
Návrat hore |
|
|
eliasmarian Nový užívateľ...
Založený: 10.02.2012 Príspevky: 19 Bydlisko: malacky
|
Zaslal: Ut Mar 13, 2012 12:44 pm Predmet: |
|
|
a nevieš poradit nejakeho dobreho mechanika v Malackách alebo okolí na ople ??? |
|
Návrat hore |
|
|
langdon2 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.01.2008 Príspevky: 14262 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Ut Mar 13, 2012 12:45 pm Predmet: |
|
|
Jedine BA....
KAJO, TEO _________________ Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|