|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
ferrari Nový užívateľ...
Založený: 12.07.2007 Príspevky: 22
|
Zaslal: So Nov 08, 2008 9:40 am Predmet: Corsa B 1,2 Eco - tunning, benzín |
|
|
Zdravím vospolok.
Priateľka má Corsu B 1,2 Eco r.v. 96, motor X12SZ. Nie som nejaký úplný neznalec áut a motorov,ale zaujímali by ma dve veci ohľadne motora:
1. Je to motor s max. krúťáku v nízkych otáčkach a max. výkonom pri 4600ot. Neviete poradiť nejaký tunning tohto motora (predpokladám vačka + možno niečo so vstrekovaním)? Totiž neviem, kde by som zohnal vačku a tiež neviem, či sa nemusí zároveň ladiť nejaká RJ motora. Ale myslím, že je to jednobodové vstrekovanie, ktoré nemá nejakú Rj a teda by azda stačilo vymeniť vačku. Nemyslím inak nejaký extrém tunning, iba troška zvášiť výkon povedzmena 40-45 kW (čo by z 1,2ky malo byť v poho) a zároveň posunúť otáčky max. výkonu trochu hore (a súčasne zrejme aj krúťák).
2. Motor má KP 10:1, teda dosť vysoký a v návode na obsluhu je ako prvý uvádzaná benzín Natural 98. Nemáte náhodou skúsenosti, či sa použitím 98čky zvýši výkon, resp. aj zníži spotreba? |
|
Návrat hore |
|
|
ferrari Nový užívateľ...
Založený: 12.07.2007 Príspevky: 22
|
Zaslal: So Nov 29, 2008 7:46 pm Predmet: |
|
|
No, samoštúdiom som prišiel k tomu, že vstrekovanie je jednobodové sekvenčné, t.j. vstrekuje podľa údajov z lamby, snímača tlaku vzduchu, teploty...teda mi to tak vyzerá, že by bolo nutné po výmene vačky ladiť aj Rj...neviete o niekom? _________________ Š125L, r.v. 1989 s motorom Favorit (+ostrejšia vačka, odľahčený zotrvačník)
Peugeot 306, 1.4B (55kW), r. 00
Opel Corsa 1,2 ECO, r.v 1996 |
|
Návrat hore |
|
|
kadettc Strieborný užívateľ....
Založený: 01.02.2007 Príspevky: 812 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Nov 29, 2008 8:01 pm Predmet: |
|
|
Vacku ti viem zohnat za 280euro. _________________ Astra F C20LET EDS ph.3(310ps)
Combo C Y17DT VeCe Car Y22DTR Kadett C limo i200 Kadett C city 2,0
http://www.kadettc.salem.sk/ |
|
Návrat hore |
|
|
ferrari Nový užívateľ...
Založený: 12.07.2007 Príspevky: 22
|
Zaslal: Ne Nov 30, 2008 4:44 pm Predmet: |
|
|
kadettc Napísal: |
Vacku ti viem zohnat za 280euro. |
No, čakal by som trochu menej, tak 180€, ale no, uvidíme...ale čo s RJ? Vieš aj tu poradiť, bude ju treba meniť? A čo je to presne za vačku? _________________ Š125L, r.v. 1989 s motorom Favorit (+ostrejšia vačka, odľahčený zotrvačník)
Peugeot 306, 1.4B (55kW), r. 00
Opel Corsa 1,2 ECO, r.v 1996 |
|
Návrat hore |
|
|
kadettc Strieborný užívateľ....
Založený: 01.02.2007 Príspevky: 812 Bydlisko: Galanta
|
|
Návrat hore |
|
|
JRD McLAREN Strieborný užívateľ....
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 254
|
Zaslal: Ut Feb 10, 2009 8:20 pm Predmet: |
|
|
.."v kazdej seriovej ECU" je cca "10% rezerva" co sa vykonu tyka..
cize by ti mozno stacil iba chip tuning..
a ak pouzijesh vacku do/okolo 270st. ziadne dalsie upravy niesu nutne
(iba by boli dobre..)
skus pozret dbilas-dynamic.. _________________ Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96 (C20XE)
Nubira III SW CDX r.v.'04 |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|