Opelclub Fórum
pokles tahu pri akceleracii
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
kofi
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 05.05.2008
Príspevky: 256
Bydlisko: okr. MICHALOVCE

PríspevokZaslal: Ut Sep 07, 2010 8:26 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Vcera vymena vahy vzduchu a auto je celkom o inom, sprava sa to lepsie. Dnes som pripojil na OP- Com s novou vahou a nameral som tieto hodnoty:

RMP: mg/strk
850 230
1050 236
1600 281
2050 348
2550 375

v sobotu dam naspat staru a zmeram to opat so starou pre porovnanie.
_________________
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Skoda Forman 1,3 50kW BMM r.v. 1993 - modry - EX
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Okt 04, 2010 2:19 am    Predmet: Odpovedať s citátom

kofi, mas tie hodnoty zo starej vahy ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
kofi
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 05.05.2008
Príspevky: 256
Bydlisko: okr. MICHALOVCE

PríspevokZaslal: Po Okt 04, 2010 6:56 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

no nedostal som sa k tomu staviam pristavbu k domu tak teraz tomu venujem vsetok cas. Chcel by som stihnut zakryt strechou, ale ak ti to treba posnazim sa to zmerat aj so starou.
_________________
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Skoda Forman 1,3 50kW BMM r.v. 1993 - modry - EX
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Salamander
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 09.12.2008
Príspevky: 160
Bydlisko: Trenčín

PríspevokZaslal: St Okt 13, 2010 9:07 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Je to trochu mimo temy, uvedomujem si, ale ked sme to tu rozoberali, tak to uz dokoncim. Vyhadzovalo mi chybu. Zhavice som vymenil vsetky 4 ks bosch cca 13E/ks a chyba uz nesvieti. Tak dakujem za dobry typ.
_________________
Vectra C-GTS 2,2DTI - Y22DTR - 2003
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: Pi Sep 30, 2011 8:32 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak to tu trochu oživíme Very Happy
Ještě že mě Salamander probudil Wink
Všichni tu řešíte pokles ve výkonu kolem 2300 otáček , většina z vás vlastní diagnostiku, ale k čemu vlastně? Na výčet registru chyb....to je myslím sakra málo!!
Když si ti z vás , co mají diagnostiku nahrají nějaká livedata v režimu jízdy, kdy se dějí nesrovnalosti v motoru, tím myslím pokles výkonu, trochu se v tom porýpají, tak zjistí následující.
Toto nezpůsobuje váha vzduchu!!! Ne že by nemohla, ale ta má trochu jiné příznaky a když umírá....,ale to jinde jsme. Koneckonců většina z vás váhu zkoušela vyměnit, nebo i vyměnila, s nejistým, spíš jen pocitovým závěrem.
Tenhle propad v křivce výkonu se děje ve chvíli, kdy turbo tlačí jak má a tlak nadále stoupá. Na nějaké konkrétní hodnotě jednotka vydá pokyn solenoidu, co ovládá turbo, ten omezí dodávku vakua pro turbo a lopatky turba se přestaví na menší proudění vzduchu. Jenže mi chceme stále zrychlovat a proto trvá požadavek na zvýšený tlak vzduchu, solenoid obnoví přívod vakua pro turbo a to zase zabere. No a právě ten moment regulace přes solenoid je vnímán jako díra v plynu.
Mám to ověřené diagnostikou na několika motorech Y22DTR. Z těch několika to nedělal pouze JEDEN!!
Takže jsem porovnával, porovnával...
Není to tedy váhou vzduchu. i já ji měnil, i když z jiného důvodu ( váha pro dvoulitr nemá v dvadvojce co dělat) Smile
Není to solenoidem ( měl jsem možnost to ověřit s novým ( původně jsem typoval na unavenou membránu Very Happy )
A když je vyčištěné i sání, nový EGR ( původní odešel Confused )
tak zbývá jedině turbo. To bývá pěkně zaneřáděné sazema a zvlášť dlouhou rovnoměrnou jízdou po dálnici, kdy se lopatky nenaklápí. Saze se usazují kolem lopatek, postupně zpomalují jejich činnost a hlavně zužují kanály proudění vzduchu, čímž zvyšují tlak. Takové turbo zabere a křivka výkonu vyletí velmi rychle nahoru. Regulace která je však nastavena na normálně funkční turbo si s tím poradí jen tímto vedlejším efektem. Musí chodit ve větším rozsahu, čímž nemůže stíhat, proto ta díra v plynu.
Saze v turbu můžou i způsobit přidírání lopatek, solenoid pak musí " ufouknout " víc vakua, zpětně ho zase musí víc nasát, aby lopakty zase překlopil zpět... Zkrátka začarovaný kruh.
Příští týden ( jestli čas dovolí) se chystám vyčistit turbo, pak písnu, jaký je výsledek. Příčina je ale jasná Wink
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
lubo22
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 4321
Bydlisko: trstena

PríspevokZaslal: Pi Sep 30, 2011 4:35 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

uz sa tesim co napises Smile u mna turbo cistene este vobec nebolo..
ale kamarati co vlastnia 1.9 TDi uz maju par krat cistene alebo jeden za 2a pol roka stvrte turbo Very Happy
_________________
Vectra C cierna
Vectra C modra ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
clio1
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 06.08.2009
Príspevky: 1166
Bydlisko: Zvolen

PríspevokZaslal: Pi Sep 30, 2011 7:15 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

alzafír ak máš pravdu tak klobúk dole pred tebou! Smile vyriešil by si problémy nás všetkých čo tu píšeme a možno aj nepíšeme! Smile napäto čakám na tvoj výsledok....! Smile
_________________
Opel Zafira-A, 2.2 DTI, r.v. 2003
Opel Zafira-A, 1.8i, 85 kw, r.v. 2000 - ex
Škoda Felícia Combi 1.3 MPI, 50kw, r.v. 1996 - ex
Toyota Carinna II, 1.9D, 51kw, r.v. 1987 - ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
mariaan1
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 30.05.2010
Príspevky: 182
Bydlisko: košice

PríspevokZaslal: Pi Sep 30, 2011 9:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nevravim že nemaš pravdu ale ak je turbo zababrane od sadzi nemalo by to robiť stale ?alebo sa pohybom samo prečistuje?
nemam o tom paru a budem len rad ak maš pravdu, očakavam či si mal zanesene turbo a či prečistenie pomohlo Shocked Shocked
_________________
vectra C sedan 2,2dti 92kw,125koni 8/2004
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 8:07 am    Predmet: Odpovedať s citátom

lubo22 Napísal:

ale kamarati co vlastnia 1.9 TDi uz maju par krat cistene alebo jeden za 2a pol roka stvrte turbo Very Happy

No a proto nejezdíme v koncernových vozech, ale v DTičkách Razz
Že bude turbo zaneřáděné sazema, to je víc než jisté. Kdo viděl sání po 150tkm, tak je mu to jasné. A tento sazedým roztáčí turbo. U našich typů je bohužel ta nevýhoda, že spaliny jdou přes turbo stále, bez omezení, nemáme řízení wastgate ( nebo jak se to jmenuje).
Za chvíli jdu prostříknout šrouby, ať se to snáz povoluje, příští týden se na to vrhnu a jak to udělám, dám vědět, jak to dopadlo.
A to že se to neděje stále, u mě se to projevuje jen při plynu na podlaze a nejmarkantnější je to na na trojce. Sice to to tuším i na čtyřce nebo pětce, ale jen proto, že o tom propadu výkonu vím. Když zrychluju s plynem cca na 3/4, tak se to neprojeví.
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 10:16 am    Predmet: Odpovedať s citátom

u 2.0 DTI to bude ine, alebo ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 12:48 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Podle toho co myslíš jiné.
Zcela určitě to bude stejně zahumusené. Projev té " závady" bude velice podobný, ne-li stejný. Podobný proto, že ty motory se zásadně neliší, 2,2 mají ale větší výkon, proto bude ten efekt markantnější.
Ale dělají to i dvoulitry, to jsem taky potkal.
Protože vlastním dvadvojku, tak mám možnost bádat především s tímto motorem.
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 7:36 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ze u 2.0 DTI je turbo s pevnymi lopatkami
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 12:34 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Jurai pravdu máš. To mi nedošlo Embarassed
A tak jsem vyhrál blbcův pohár Razz
PLS ADMIN smázni ten předchozí blábol, ať tu ten blud nevisí.
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 1:10 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

To je v pohode kámo.
Ináč ten wastegate by podľa mňa zasieranie turba neriešil, veď to sa otávra iba niekedy, pri vysokom tlaku.

Otázka:
Tie nastavovacie lopatky okolo vrtuľky turba sú na výfukovej alebo sacej strane?
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 2:10 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tady máš pěkný rozbor turba a jsou tam i odkazy na videa.
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 2:19 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Aha, takže je to na výfukovej strane.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: Po Okt 03, 2011 7:44 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Jojo, rozebírat tu vyvažovanou hliníkovou část mám trochu strach, i když jsem různě četl, že dělat si značky...., ale tohle není třeba rozebírat, to kdyžtak repase až je vůle v turbu.
Za chvilku jdu vyndavat turbo ven, jak budou výsledky, píšu Razz
Už jsem nervózní jak prvorodička Very Happy
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: St Okt 05, 2011 10:57 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Turbo je zpět a výsledky??
Ale postupně od začátku. Laughing
Turbo jsem vymontoval i s parohama, nechtělo se mi ho zbytečně dělit, pokoušet zničení těsnění. Navíc pouze tyto 3 šrouby nešly povolit, jinak vše ostatní šlo v celku dobře. Až na ten přístup Evil or Very Mad
Takže turbo bylo venku. Po odpojení podtlakové regulace turba ( ten hříbek co tahá za táhlo klapek) jsem znejistěl, lopatky se naklápěly velmi ochotně, skoro až cinkaly, když se posouvaly překlápěním táhla.
První nejistota, asi to vyndavám zbytečně. No ale turbo jsem rozpůlil, tu litinovou část ve které jsou lopatky a deprese narostla, moc nic marastu tam nebylo. A lopatky skoro čisté. Jediný, asi milimetrový nános, byl kolem kola rotoru ( ta vrtulka, co ji roztáčí výfukové plyny).
Po vyčištění tohoto a zahájení skládání jsem naštěstí odhalil zásadní věc!! Wink
A sice na věnečku , který ovládá naklápění lopatek bylo v místě, kde se napojuje pákový převod od táhla naklápění lopatek, lehké mechanické opotřebení, cca 0,5mm, možná ani tolik ne. Ale když jsem nasucho zkusil, kolik tahle vůle dělá na straně táhla, tak to už bylo 4mm!!! No a to je pak pochopitelně potíž ukočírovat takový rozjetý stroj Laughing
Takže jsem asi 15min vyklepávací opatrnou poklepovou metodou materiál věnce vytáhl do původních rozměrů ( vřele doporučuju k těmto účelům shlédnout film Jáchyme, hoď to do stroje, pasáž jak Koudelka klepe nejtek Cool )
Turbo jsem složil, zalil olejem!!! namontoval a už jsem zpět ze zkušební jízdy. Po propadech výkonu ani památka, auto šlape, jak má. Zatím jsem jezdil bez torpéda, tak nemůžu posoudit zvuk motoru nebo turba.
A další kladná věc, když jsem jezdil po městě v nízkých otáčkách a pak na to šlápnul, většinou se za autem objevilo trochu černého kouře. To jsem přičítal právě těm nízkým otáčkám a pak i výhodě mít v autě EGR Surprised
Tento efekt taky zmizel, opakovaně jsem jezdil čtyřicítkou na nízké točky tam co obvykle, pak hurá na dálnici, že tomu vypráším pavouky, ale jen se zvedl prach z cesty, žádný černý kouř!!
Tímto považuju vývoj výzkum za ukončený. Pokud se do toho někdo bude pouštět, doporučuju vyměnit ten zmiňovaný věneček za nový ( mnou provedená oprava bude nejspíš jen dočasná, materiál je v místě vyklepání oslaben, takže se časem vymačká znovu). Nejdůležitější je zalít turbo olejem, nejlépe injekcí s jehlou na naplnění pc kartiží dostat olej až k ložiskům. Ovládání turba připojit až po chvilce bublání na volnoběh, aby byla jistota, že turbo je už mazané olejem z motoru. Lopatky je nutno zajistit na nejvíc otevřené, tzn táhlo nahoře, vyjeté. Kdyby zajelo táhlo během startování, hrozí katastrofa!!

_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
clio1
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 06.08.2009
Príspevky: 1166
Bydlisko: Zvolen

PríspevokZaslal: St Okt 05, 2011 6:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

alzafír skvelá robota ale mám otázky ako zajistím to tiahlo pri naštartovaní? a ako sa ti podarilo rozpoliť turbo stačilo ti odšróbovať tých 6 šróbov po obvode či ešte niečo treba povoliť? a po povolení šróbov si ho ako oddeloval? a čo by na tom turbe som mal vymeniť celý ten kruh či tiahlo aby tam nebola tá vôla? a myslíš že sa to dá kúpiť samostatne?
_________________
Opel Zafira-A, 2.2 DTI, r.v. 2003
Opel Zafira-A, 1.8i, 85 kw, r.v. 2000 - ex
Škoda Felícia Combi 1.3 MPI, 50kw, r.v. 1996 - ex
Toyota Carinna II, 1.9D, 51kw, r.v. 1987 - ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: St Okt 05, 2011 6:57 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

To jsi mě zavalil, takže postupně:
Táhlo zajistíš třeba drátem, nebo pomocníkem. Není to bezpodmínečně nutné, je to jen ochrana turba, aby nenajíždělo do toček, když ještě není natlakovaný olej v turbu přes ty 2 trubičky.
Rozpůlení turba je přesně tak, je to těch 6 šroubů. Nastříkal jsem to den předem nějakým něčím na povolení šroubů. Potom jen mírňoučký poklep přes dřevo na přírubu. Fakt je lehounce, příruba s tělem je jištěna kolíkem uvnitř, proti posunutí. Šlo to taky velmi lehce rozpůlit. Vyměnit by mělo stačit jen ten kruh, ale jestli se dá sehnat, to nevím, to jsem ještě nezjišťoval.
Uvnitř je ještě, to jsem nezmínil, třeba povolit 3 šroubky, chce to mít přesný thorx, tam by to byl asi průšvih zalomit.
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Ďalší
Strana 9 z 10

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group