Opelclub Fórum
50 km/h ktory prevodovy stupen v obci ?
Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> POLÍCIA, ZÁKON A MOTORISTI....
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Aug 09, 2008 12:31 am    Predmet: 50 km/h ktory prevodovy stupen v obci ? Odpovedať s citátom

kedze sa k nam blizi rychlostna hranica 50 km/h v obciach, dedinach aj mestach, vznika problem vhodneho prevodoveho stupna.


myslim si, ze vsetkym je jasne, ake tyranie a opotrebenie predstavuje pre motor jazda v podotackach (do 1500 ot/min).

takze budete jazdit na 2. stupni ci na 3. ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: So Aug 09, 2008 8:43 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Teraz jazdím na 4., pri 50-ke bez tolerancie budem mať asi najopotrebovanejší 3.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
wlassto
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 01.10.2006
Príspevky: 1084
Bydlisko: Prešov

PríspevokZaslal: So Aug 09, 2008 11:38 am    Predmet: Odpovedať s citátom

zaléži predsa od toho aké máš silné auto... ja na tigre som kľudne po meste mohol jazdiť na 60 s päťkou.... takže 50 by bola isto na 4, teraz jednoznačne s trojkou na 50
_________________
Mam v pi-či, je-bem miestne intrigy, a môžem si to dovoliť, úder pod pás vraciam dva krát tak silno, važím si týx, ktorí sú stále mojou oporou, mojou silnou rodinou a byť jedným z Vás mi to za to stojí
"gangsta angel"
http://www.youtube.com/watch?v=kmUflMDybGw
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: So Aug 09, 2008 11:41 am    Predmet: Odpovedať s citátom

... samozrejme, od sprevodovania.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷


Naposledy upravil macil dňa So Aug 09, 2008 10:15 pm, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: So Aug 09, 2008 10:01 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

...ide o to, ako je vyriešené mazanie pri nízkych otáčkach.
Mercedesy (takmer bez výnimky) majú pre tento účel tlakomer oleja na prístrojovke.
Taktiež pri nízkych otáčkach (u bežných áut) veľmi klesá krútiaci moment a jazda s nízkymi otáčkami má za následok aj vyššiu spotrebu benzínu.
Sú však motory, ktoré sú vyslovene stavané na nízke otáčky (nemyslím teraz stavebné stroje a pod.).
Ja som mal také auto, bolo to BMW 325e, r.v. 1987.
Bol to benzíňák 2,7 litra, ale výkon mal iba 125 koní. Maximálne otáčky boli 4500.
Mal som tam automatiku a keď som šiel po meste 60kou, motor mal 1200 otáčok.
Tento motor bol celkom zvláštny, bol vymyslený tak, aby mal nízku spotrebu benzínu.
Mal napráklad iba 4 kľukovkové a vačkovkové ložiská (radový 6valec), slabé pružiny na ventiloch a pod.
Všetko kvôli zníženiu trenia.
Vačkovka bola vyslovene krútiacomomentovo orientovaná.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
azmodan
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 29.08.2007
Príspevky: 2872

PríspevokZaslal: So Aug 09, 2008 10:10 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

co nam to este soudruzi z NDR nevymyslia Very Happy

este k tym Eckam... Very Happy aj kamos mal audi 2.3E..ked ho chcel kupit vravel som mu ze to bude mat velku spotrebu ..on ze nie ved to je E ...skoncilo to spotrebou 11-13 litrov...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: So Aug 09, 2008 10:30 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Azmodan, a spotrebu som mal 7,5 litra.
Zrýchlenie 0-100 za 9 sekúnd a maximálka 205.
Nechápem, prečo v BMW nepokračovali vo vývoji tohto motora.
Bola to skrátka úžasná mašina.
Tým, že to jazdilo s tak nízkymi otáčkami, mal motor neuveriteľnú životnosť a bol úžasne tichý.
I teraz musím skonštatovať, že BMW robí fantastické motory.

Foter má BMW 525i, starý model (E39).
Ten motor je celohliníkový, veľmi kompaktný a ľahký, s variabilným časovaním všetkých ventilov, pohon rozvodov cez reťaz.
Výkony auta sú porovnateľné s mojou Omi, ale spotreba je o 1,5 litra nižšia.

Ak Ťa zaujíma niečo o tom krásnom nízkootáčkovom motore a vieš trochu po nemecky (všimni si, že podľa tohto človeka je to najlepší BMW motor všetkých čias. Okrem toho píše, že pokojne si na 5ke mohol ísť 30kmh a potom zrýchlovať. Stojí to za prečítanie.):

der eta hatte einen 2,7 liter motor mit 122-129 PS (je nach der einspritztechnik, kat usw).

leistungstechnisch war er also mit dem 20er vergleichbar, hatte aber durch den hubraum ein drehmoment vom 528er, welches aber schon wesentlich eher angelegen hat.

im großen und ganzen ist es ein M20 Motor 2,5 liter, jedoch mit der kurbelwelle vom 524td, mit der er den größeren hubraum gekriegt hat. die nockenwelle hat ne lagerschale weniger weil die höchstdrehzahl bei ca 5000 liegt, also ähnlich wie beim diesel.

vom charakter her war es eigentlich wie der diesel, nur halt ein otto-motor. bärig kraft unten raus (kannst in 30-zonen auch mitm 5. gang durchfahren ohne ruckeln und hinterher wieder rausbeschleunigen) und auch den drehzahlbereich. aber von der höchstgeschwindigkeit nicht so berauschend (ca 210 beim schalter und 190 beim automatik).

es ist ein sehr angenehmes fahren, weil du bei tempo 100 ca 2200 umdrehungen fährst, mit automatik noch weniger, und du wirklich nicht oft schalten mußt wenn du nicht willst.

wenn es sein muß zieht er ca 2 tonnen (darf er aber nicht) ohne probleme. der verbrauch liegt bei ca 10 liter normalbenzin.

außerdem sind 300.000 km eigentlich minimum bei den motoren. kannst also beruhigt nochn eta mit 200.000 km kaufen. eher macht die karosse schlapp.

das höhere drehmoment kommt durch die andere kurbelwelle und die längeren, also auf drehmoment ausgelegten ansaugrohre.

der eta-block wird gern unter einen normalen 325i-kopf geschraubt, mit dem normalen i-steuergerät kommen da ca 180-190 ps raus durch den vergrößerten hub.

hab 2 e28 eta gefahren, schalter und automatik. die automatik bremst schon extrem runter von der leistung, fährt sich aber leger. mit schaltgetriebe kannst du das eta-feeling voll ausleben. ich finde den eta als den besten BMW-motor.

hat sich aber nicht mehr durchgesetzt, weil ja die diesel dann eher im interesse gestanden haben.

hoffe damit gedient zu haben...
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: So Aug 09, 2008 11:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

no tak na tych naších 1 litroch, to tak vychadza na 50tke radenie z 2 (vtedy je spokojna ked je v otackach) do 3...ked je dlha rovina,alebo mierne klesanie znesie aj 4 (ale to je take plizenie sa za nakladiakom vo vzduchovom baliku), ak je dole kopec, tak ideal 5 bez plynu a brzdy.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ne Aug 10, 2008 1:28 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ja som sa dnes dival na mojej skvelej x16xel, ktora je prevodovana do pomalych otaciek, tak pri 50-ke dosiahnu otacky motora optimum 3000 - na 2. stupni
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
azmodan
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 29.08.2007
Príspevky: 2872

PríspevokZaslal: Ne Aug 10, 2008 8:12 am    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
ja som sa dnes dival na mojej skvelej x16xel, ktora je prevodovana do pomalych otaciek, tak pri 50-ke dosiahnu otacky motora optimum 3000 - na 2. stupni


ja si myslim ze optimum otacky su 2000-2500 co sa tyka opotrebovania... keby vsetky motory jazdili len v tomto rozsahu tak su neznicitelne..

Kajo zaujimava myslienka toho motoru, aj ked mi pride trosku divny ... Confused mozno keby som sa povozil tak by som zmenil nazor, ale asi by som ho nechcel..
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Majkl
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 18.11.2007
Príspevky: 141
Bydlisko: BA - Petržalka

PríspevokZaslal: Ne Aug 10, 2008 12:03 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Pre mna je ideane pri patdesiatke mat zaradenu stvorku. Otacky mam nejakych 1900, ale v tych otackach zacina max. krutak takze sa to nedusi a spotreba ja na tempomate 4 az 4,5 litra..
_________________
Astra Coupe Turbo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Signum
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 02.05.2007
Príspevky: 4787
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Ut Aug 12, 2008 8:54 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja si zaradim prevodovy stupen D Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel***
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
langdon2
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 16.01.2008
Príspevky: 14262
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Aug 12, 2008 8:59 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Signum Napísal:
Ja si zaradim prevodovy stupen D Very Happy Very Happy Very Happy


najlepsie...Very Happy No pre mna je pri 50 km/h najlepsie mat trojku...
_________________
Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Bruno
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 01.03.2007
Príspevky: 9867
Bydlisko: Bojnice

PríspevokZaslal: St Aug 13, 2008 8:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

SIGNUM ty mas automat???
ja mam pri 50-tke zaradenu trojku - tak 1900 otacok, 4-rka nieje ono pre tento motor to aj citim aj pocujem, ze sa trapi.
_________________
Mercedes-Benz A-Klasse W168 A160 75kW Avantgarde...lebo medved
www.branko.salem.sk
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Signum
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 02.05.2007
Príspevky: 4787
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: St Aug 13, 2008 10:06 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Bruno Napísal:
SIGNUM ty mas automat???
ja mam pri 50-tke zaradenu trojku - tak 1900 otacok, 4-rka nieje ono pre tento motor to aj citim aj pocujem, ze sa trapi.

Veru tak Wink
_________________
mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel***
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Manta
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 05.02.2007
Príspevky: 1245
Bydlisko: Ba

PríspevokZaslal: Št Aug 14, 2008 5:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ja mam pri 40 zaradenu 3jku a otacky mam 1500 takze pri 50 to bude 3 kde budu otacky 2000
_________________
Opel Manta B GSi C20NE
Opel manta B GT/E 20E cabrio
www.opelmanta.sk


Naposledy upravil Manta dňa So Aug 16, 2008 3:19 pm, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
jasan21
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 129
Bydlisko: kosice

PríspevokZaslal: So Aug 16, 2008 12:15 am    Predmet: Odpovedať s citátom

zalezi podla nalady Smile
ale cim vyssi prevodovy stupen tym lepsie pri 50tke to taham na 4ke jemne pridusenym motorom...pri rozjazde bud necham trosku podusit alebo ho dam nadychnut podradenim ale vacsinou pomalicky do otacok
_________________
OPEL FRONTERA 2.2DTi 16V RS SPORT 3dv., 10/2000
DAEWOO NEXIA 1.5 16V 66Kw 5dv., 11/1996
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Danielo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 04.02.2008
Príspevky: 1
Bydlisko: Cadca

PríspevokZaslal: Pi Aug 22, 2008 8:33 am    Predmet: opel vectra Odpovedať s citátom

ja urcite budem jazdiť na 3-ke, 50km/h je riadna blbosť od NR SR, neviem ako to chcu riešiť, ale všetky 40-ky sa zrušia, takze bude bud 50-tka alebo 30-ka, no des
_________________
OPEL Vectra B, 1,6 16V
Danci
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dandyplay
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 24.04.2008
Príspevky: 5
Bydlisko: Malacky

PríspevokZaslal: Ne Okt 05, 2008 10:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nazdarek vsetci! Viete ake mi to pripada smiesne, ked citam tieto uvahy ci 3-jka alebo 4-rka? Ak ste boli nejaku tu chvilu v UK a vozili ste sa s domacim, chapete.... tam totiz malokto zaradi 4-rku pod 70 km/h. Tkaze taky anglican by vam vysvetlil, ze ani pri dnesnom stave v meste stvrty prevodovy stupen nepotrebuje....
Very Happy
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Grave Digger
Anonymný





PríspevokZaslal: Po Okt 06, 2008 6:20 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Jednoznačne 3 pri mojom motore 1.8
Návrat hore
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> POLÍCIA, ZÁKON A MOTORISTI.... Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
Strana 1 z 6

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group