Opelclub Fórum
Kontrolka elektroniky motora [Y22DTR]
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
m.danek
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.08.2008
Príspevky: 3

PríspevokZaslal: Po Aug 18, 2008 10:05 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Zdravim, mam uplne stejnou zkusenost
1) rozsviti se auticko s klicem a motor prestane tahnout.
2) Nekdy ho lze ho udrzet v otackach a kontrolka (symbol na displeji) zhasne. Pokud ne, motor jde jak benzinak na 3 nebo spis 2 valce az se bud sebere sam nebo zdechne.
3) Po zapnuti zapalovani sviti kontrolka porad a motor sice naskoci, ale opet zdechne uplne stejne jako v 2).
4) Po cca 5 minutach stani a zkouseni vseho mozneho (pohyby kabelu, kontrola konektoru) opet naskoci a je v poradku
5) Stane se to jakoby nezavisle na otackach a zatezi, ale vetsinou pri normalni jizde (naprosto nahodne).
Stava se to vzdy pri nizsi okolni teplote - rano a asi po 50 ujetych km. Nikdy v poradnym teple. Na diagnostice byly dve zavady (cisla bohuzel nevim) - EGR ventil a ventil skrtici klapky. EGR byl jasny, ten jsem vycistil, ale vypadal OK. Ventil skrtici klapky jsem netusil, co je, tak jsem ho neresil.
Dalsim zkoumanim jsem zjistil, ze EGR ventil to asi nebude - vycisten, chodi perfektne.
Nasel jsem zminovanou skrtici klapku, je opravdu na sani a je ovladana podtlakem pres ventil (ten u chladice bliz k levemu svetlu).
Prostrikal jsem vsechny konektory souvisejici s distribuci podtlaku a opravil zpuchrele gumove prechodky, ale nepomohlo to.
Pri oddelanem krytu motoru a krytu EGR jsem zjistil, ze skrtici klapka a EGR chodi proti sobe (EGR otvira, klapka zavira). Zkusil jsem pri zavade odpojit konektor od ventilu skrtici klapky a motor se okamzite sebral ze trivalcoveho umirani a jel naprosto normalne. Takto jsem vcera abslovoval asi 500km, se svitici kontrolkou (jednotka vi, ze ventil nema odber proudu), ale funkcnim motorem. Dnes jsem konektor pripojil a zaslepil vyvod z vetilu, ktery vede do klapky. Kontrolka uz nesviti a auto jezdi Smile.
Mozna je pricinou ventil samotny, ale zadreny asi nebude, kdyz po ztrate napajeni se motor vzpamatuje. Zas je fakt, ze pri odpojovani s nim hybu, takze by se mohl uvolnit a zadirani teda uplne nevylucuju. Mozna ho jednotka stale otvira, ale to pak asi jedine na zaklade informace od snimace skrtici klapky.
Zavery:
1) prosim v.barney, zkus taky odpojit nebo zaslepit ventil, nejlepe v dobe,kdy motor je pred zdechnutim v tech nizkych otackach a dej vedet.
2) az se vrati znamy z dovolene, tak snad pujci jiny ventil a pak pripadne i snimac skrtici klapky. Ja svuj snimac promerim (na 99% je to jen potenciometr, ale jezdec je na vyvodu 1) a asi rozeberu a prohlednu ventil. Zkusim znovu na diagnostiku, co to vlastne je za chybu.
_________________
Signum Y22DTR, 2003
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
v.barney
Anonymný





PríspevokZaslal: Ut Aug 19, 2008 2:41 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Som "rad", ze niekto ma taky isty problem (aspon to tak vyzera). Dufam, ze spolocne ho skor vyriesime.
Mne sa skor vyskytuje, prave ked je vonka horuco (ci nebudem mat problem to nasimulovat).
V bode 3) sa my osvedcilo nestartovat pokial kontrolka svieti a radsej cakat kym zhasne.

Porad, kde je EGR ventil (najlepsia by bola fotka), ako a kde ho zaslepit. V niektorych prispevkoch pisali, ze ked je turbo, ERG sa neda zaslepit (Alebo si zaslepoval ventil, ktory ovlada skrt. klapku?).

Na skrtiacej klapke su dva snimace. Jeden snima polohu klapky (potenciometer) a druhy snima teplotu a tlak v sacom potruby. Ten druhy som premeral a vyzera ze je OK. Co si odpajal? Snimac polohy klapky, alebo nieco pri ventile, ktory ju ovlada? A napis ako sa tebe sprava smimac polohy (hodnoty odporu medzi pinamy a ci sa meni so zmenou polohy).
Ked pridem domov z roboty, pozrem si to blizsie.

U mna to vyzeralo, ze ked som poriadne vycistil klapku, tak sa to zlepsilo (ale nevyriesilo celkom). Urobil som to tak tyzden pred dovolenkou.

V takomto stave som zvladol 1000km do HR a naspat.
Odvtedy sa my to chova trocha inak ( 2 prispevky dozadu to popisujem).
Návrat hore
Teo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 19.01.2008
Príspevky: 5072
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Aug 19, 2008 6:47 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

to teda musela byt cesta Sad
_________________
Omega B caravan 2,5 DTI 150PS
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.tec2000.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
m.danek
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.08.2008
Príspevky: 3

PríspevokZaslal: Ut Aug 19, 2008 8:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Fotky udelam snad zitra.

EGR je zepredu na motoru, valecek asi 5cm prumer, vodorovne umisteny, zespod je k nemu na leve strane ve smeru jizdy pripojeny kabel. EGR jsem neodpojoval ani nezaslepoval. Teda vlastne jo, odpojil jsem pokusne kabel, ale auto pak jelo v nouzovem rezimu (jen asi do 2500 otacek a netahlo), takze jsem to zas zapojil. Jsou nazory, ze michani zplodin do sani ochlazuje horeni a ma tak vliv na zivotnost motoru. Mam z nej (z EGR) sundany kryt, a tak vim, ze behem zavady byl stoprocentne zavreny, takze ho zatim dal neresim.

Ja jsem odpojil (sviti kontrolka, ale motor jede naprosto v pohode) a posleze zaslepil (kabel je pripojeny, kontrolka nesviti) ventil ovladani skrtici klapky (ten u svetla). Pokud ale EGR ochlazuje horeni a setri tak motor, urcite to dela prave v soucinnosti se skrtici klapkou, takze ji dlouhodobe nechat odpojenou nechci.

Taky je mi divny, ze i kdyz se jednotka urcite snazi klapku zavrit otevrenim ventilu podtlaku, jak to ze ji nevadi, ze je klapka podle udaje ze snimace porad otevrena - zrejme nekontroluje vsechno???

Na fotkach to budel lip videt. Poradte mi prosim nekdo, kam je nejlepe dat.
_________________
Signum Y22DTR, 2003
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
v.barney
Anonymný





PríspevokZaslal: St Aug 20, 2008 1:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak dneska sa mi to stalo. Nastastie, este vcera som si to poobzeral a nasiel som aj malu prasklinku na podtlakovej hadicke k ventilu skrtiacej klapky. Ked sa mi to vyskytlo skusil som rukou upchat prasklinku a diagnostika prestala svietit.
Skusil som odpojit ovladanie ventilu skrtiacej klapky a auto bezalo a vyzeralo, ze lepsie. (lepsia reakcia pri nizsich otackach)

Zajtra vymenim hadicku a budem skusat dalej.
Vyzera, ze po vycisteni klapky sa tato lahsie ovladala aj pri nizsom podtlaku.

Bol by som rad, ak by sa ti podarilo zmerat ten potenciometer skrtiacej klapky (mas ohmmeter?).
Návrat hore
m.danek
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.08.2008
Príspevky: 3

PríspevokZaslal: St Aug 20, 2008 8:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak fotky asi uz netreba, koukam, ze spravny ventil jsi nasel Smile
Klapka chodi podle me lehce. Kdyz jsem ji kontroloval, byla jen ocazena, zadne velke nanosy sazi. Zkusim celou klapku oddelat a vycistit dukladne.
Dostal jsem se jen k zmereni odporu snimace klapky a vypada to asi tak:
Vyvody:
modrobily (1)
bilocerny (2)
hnedomodry (3)

odpor 1-2 = 178 Ohmu
odpor 2-3 = 5,92 kOhmu
odpor 1-3 = 6,02 kOhmu
mereno obycejnym digitalnim multimetrem na vyvodech snimace klapky. Vzhledem k presnosti pristroje bych rekl, ze soucet odporu 1-2 a 2-3 proti 1-3 mozna i sedi. Odpor nezavisi na polarite mericiho napeti (pri prehozeni sond multimetru je stejny).
Odpor se nemeni pri pohybu klapky! Nevim, jestli ma. Pokud ano, je to jen potenciometr a je spatny nebo se na nej neprevadi pohyb klapky. Pokud ne, je snimac elektronicky a je potreba merit napeti pri zapnutem zapalovani. To jsem zatim nestihl a ted jedu na 3 dny pryc, takze snad pak.
_________________
Signum Y22DTR, 2003
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
v.barney
Anonymný





PríspevokZaslal: St Aug 20, 2008 9:33 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tie hodnoty odporov na snimaci klapky este overim u seba (uz si ich nepamatam), ale asi to sedi, aj to, ze sa to nemeni.

Opravil som tu prasklinku a vyzera, ze jednu chybu som odstranil a diagnostika uz nezasvietila (tu chybu co som popisoval na zaciatku a ktoru si popisoval aj ty). Auto teraz lepsie reaguje na stlacenie plynu, aj spotreba sa mi zda adekvatnejsia polohe plynu.

Este mam asi jednu chybu. (len jednodnove sledovanie/ 2x vyskyt)
1. Motor zrazu zdochne.
2. Kontrolka nezasvieti
3. Pri pokuse o nastartovanie sa motor ani nepokusa roztocit/nakopnut (aky moze mat na to dovod?).
4. po nejakom case >10min sa o to pokusi a nastartuje bez problemov (niekedy znova zhasne)
5. Neviem este dobre posudit, ci odpojenie ventila ovladajuceho klapku ma na to vplyv, zatial ked bol odpojeny tak sa to nevyskytlo.
6. mozno nieco zacalo odchadzat vplyvom predchadzajucej chyby. (presiel som 2000km s mozno nie najlepsie pracujucou klapkou)

Ak ma niekto nejaky napad, napiste. Vdaka!
Návrat hore
Teo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 19.01.2008
Príspevky: 5072
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Aug 24, 2008 11:09 am    Predmet: Odpovedať s citátom

a diagnostika nic? pri tejto chybe lebo to moze byt aj velke varovanie pred tym ako sa odsere nieco za veeeeelke prachy Cool
_________________
Omega B caravan 2,5 DTI 150PS
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.tec2000.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
v.barney
Anonymný





PríspevokZaslal: Po Aug 25, 2008 3:00 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

V nedelu sa mi to stalo na dialnici. Kontrolka uz zase svieti. Spravili mi predtym aj diagnostiku a tam to hlasilo nieco s EGR. Takze v stredu si ho idem dat vycistit.

Pomenil som aj vacsinu gumovych spojok (vyrobil som ich z prepadovej hadicky). Neviem naco je ten druhy ventil vedla ventilu co ovlada skr. klapku, ale ked som ustami robil podtlak mal som pocit, ze to tam dokonale netesni (pozrem sa na to).

Teraz chodim so zaslepenym ventilom ovladajucim skrtiacu klapku a zatial sa to nevyskytlo. (ale clovek nikdy nevie, posledujem)

Blbe je ze niekedy sa to obcas sprava trocha inak. A ze neviem opakovane simulovat chybu. Budem musiet zobrat mechanika s diagnostikou so sebou, povozit ho a dufat, ze sa to vyskytne a live hodnoty na dignostike nieco ukazu.
Návrat hore
migri
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 26.08.2008
Príspevky: 3

PríspevokZaslal: Ut Aug 26, 2008 9:29 am    Predmet: Odpovedať s citátom

mne robi to iste,bol som na poliankach na diagnostike,vyhodilo im chybu-okruh vstrekovania paliva,cerpadlo alebo RJ na cerpadle je v p........
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
v.barney
Anonymný





PríspevokZaslal: Ut Aug 26, 2008 11:54 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Migri, dala by sa ta chyba popisat podrobnejsie (vlastnymi slovami, postrehy,..)?
Návrat hore
Teo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 19.01.2008
Príspevky: 5072
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Št Aug 28, 2008 5:32 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

migri nebud smutny ved pre taketo pripady som tu ja Laughing 0903 75 75 34
_________________
Omega B caravan 2,5 DTI 150PS
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.tec2000.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
migri
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 26.08.2008
Príspevky: 3

PríspevokZaslal: Ut Sep 02, 2008 9:02 am    Predmet: kontrolka el.motora Odpovedať s citátom

najhorsie je to rano,nastartujem a musim chvilu cakat kym zhasne kontrolka.Prejdem asi kilometer a auto prepne do nudzoveho rezimu.Musim vypnut a nastartovat a potom v pohode.Ked auto stoji celi den na slnku ,kontrolka zasvieti len pri starte a jazda v pohode.

vectra c 2003 dti 16v gts
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
sajsil
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 21.08.2008
Príspevky: 12

PríspevokZaslal: Ut Sep 02, 2008 11:05 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Mam podobny problem s tym rozdielom ze kontrolku auta s klucikom to uz prestalo bavit a teraz pre zmenu svieti kontrola pod ukazovatelom stavu paliva, take to zle potrebuie, ktore v normlnom pripade zhasne po chvili ked kluc otocite do polohy II
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Teo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 19.01.2008
Príspevky: 5072
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Sep 02, 2008 6:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

a potom sa uz nerozsvieti? Cool
_________________
Omega B caravan 2,5 DTI 150PS
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.tec2000.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
sajsil
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 21.08.2008
Príspevky: 12

PríspevokZaslal: Ut Sep 02, 2008 7:23 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

svieti ako gula na vianocnom stromceku...dnes bola diagnostika a problem je uz zisteny
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Teo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 19.01.2008
Príspevky: 5072
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Sep 15, 2008 1:34 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

a ? aky?
_________________
Omega B caravan 2,5 DTI 150PS
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.tec2000.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
v.barney
Anonymný





PríspevokZaslal: Po Sep 29, 2008 12:59 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nevedel by niekto pomoct s diagnostikou mojho auta. Potreboval by som odsledovat co sa deje pri jazde (live data napr. cez op-com).
Lebo diagnostika motora hlasi chybu skrtiacej klapky. Ale chcem si to radsej nejako overit predtym, ako za nu zaplatim 15.000,-.
Alebo, kde by sa taky soft dal zohnat (lepsie povedane aky zohnatelny(aj cenovo) by bol najlepsi)
Za tie peniaze co som do toho dal, som uz mohol mat nejaku kupenu (oficialne)!
Návrat hore
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Sep 29, 2008 1:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

a neda sa taka klapka premerat a porovnat ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
v.barney
Anonymný





PríspevokZaslal: Po Sep 29, 2008 1:50 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Skusal som ju premerat. Uz som to tu zopar prisprevkov dozadu pisal.
Vyzera, ze je potenciometer elektronicky oddeleny. Asi ho treba merat zapojeny/napajany. Na klapke je este snimac teploty a tlaku. Ten sa dal zmerat ohmmetrom a vyzerali ok.
Chcel som to pozerat live diagnostikou, aby som videl to, co vidi/snima riadiaca jednotka (moze byt chyba v kabli/kontaktoch, alebo aj priamo v riadiacej jednotke)
Návrat hore
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
Strana 4 z 5

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group