Opelclub Fórum
prehrievanie motora
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
ixo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 24.04.2008
Príspevky: 1

PríspevokZaslal: Št Apr 24, 2008 1:03 pm    Predmet: prehrievanie motora Odpovedať s citátom

mam corsu 1996 1.2, a po chvili soferovania sa mi zacne prehrievat motor? som laik do auta a neviem co by to mohlo byt?

dakujem
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Št Apr 24, 2008 2:54 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Popíš podrobnejšie.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Št Apr 24, 2008 2:58 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

možno termostat, možno nemas chladiacu zmes, alebo máš deravý chladič, alebo upchatý, alebo poškodenú hadicu, alebo ti nezapne ventilátor, keď dlho stojíš (kolóny, a pod), nemáš olej, ....
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Ut Júl 20, 2010 9:15 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak vas po dlhsej dobe zdravim obracam sa na vas s prosbou o pomoc.Corsicka sa mi zacala nejak moc prehrievat pri normalnych otackach cca 2500 co je asi 90 km mi ukazuje budik 97 co je podla mna nenormalne moc bol som zvyknuty na 92 ci bolo 20 alebo 5O stupnou chladic je horuci voda koluje podla vsetkeho ventilator spina presne ako ma pri 100.Staci jej troska stupit na krk alebo ist po kratuckom kopci a mam teplotu na 100 a ani ventilator to nestiha chladit jedine co som si vsimol je to ze ked som isiel dole kopcom na zaradenej rychlosti bez plynu tak az vtedy sa teplota dostala do normalu teda 92 ale potom zase stacilo troska pridat plyn a bola to katastrofa esta ma napadlo ci nemoze byt termostat malo pootvoreny a tym padom je zla cirkulacia co by bol lepsi pripad horsi by bol prasknuta hlava Crying or Very sad to hadam nie.Ma niekto nejaky napad diky za vsetky podnety.
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kesi
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 23.09.2008
Príspevky: 4865
Bydlisko: EHMK :-)

PríspevokZaslal: Ut Júl 20, 2010 9:45 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Podľa čoho súdiš že to ventilátor nestačí schladiť. Veľa záleží od vonkajšej teploty, nemyslím že 97 je veľa. Systém pracuje pri pretlaku, to znamená že voda vrie pri vyššej teplote ako 100stupňov.
_________________
Astra F 1,4 Caravan
Astra H GTC 1,9 (110 kw)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Ut Júl 20, 2010 10:11 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

podla coho sudim ze to nestuha chladit?tak ked na budiku stoji rucicka pri zapatom ventilatore 5 minut na 100 stupnoch tak asi ..Inokedy to zvladla za par chvil ochladit a absolutne nezalezalo na vonkajsej teplote ani na tom ako som motor zmolil a tych 97 si mylsim ze je na moje auto dost nakolko nikdy taku teplotu nemavalo potom ani tahat nechce ked je take horuce .
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Júl 26, 2010 3:39 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ak snimac teploty ukazuje spravne:

chyba bude skor: zapchaty chladic alebo zla vodna pumpa.
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Po Júl 26, 2010 8:11 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

jj uz sa na tom pracuje zajtra sa ide vymenit termostat a omrknut vodnu pumpu tak dufam ze to nebbude nic vazne.
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
duroslav
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 25.07.2009
Príspevky: 17
Bydlisko: Partizánska Ľupča (Lipt.Mikuláš-Ružomberok)

PríspevokZaslal: Po Aug 02, 2010 2:58 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

daj vediet kde bol problem, momentalne mam s merivou (1,6 16V+LandiRenzo LPG) podobne problemy.
Moja chronologia:
1. pred dovolenkou sa mi zdalo ze sa auto zahrieva viac ako minule leto, klimu som pustal len na dialnici kde to stihalo dostatocne prefukat a stihalo sa chladit.
2. v chorvatsku pri 42°C teplote mi v kolone (pohynanie na 1-ke do kopca) pred mytnicou prdla hadica chladič-motor (hruba) ale v mieste spojky hadice (asi podobna nehoda predosleho majitela), takze sa to dalo na mieste opravit a dojst na SR.
3. Auto sa zacalo dost vyrazne prehrievat, klimu radsej nepouzivam.
4. Preplachol som chladiaci obeh nejakym sajrantom a vymenil chladiacu kvapalinu. Do chladica som dal ten prasok hlinikovy (primarne urceny na zalepenie trhlin v chladeni, ale mal by aj premazat vodne cerpadlo) - zlepsil sa prietok, uz nefrcka tu vodu, uz pekne cerpa.

Aktualny stav:
Auto sa stale prehrieva, v nadrzke mam zas sajrajt, asi sa este daco pouvolnovalo z chladenia + tam mam mastnu skvrnu.... dufam ze to je z toho prasku, ak nie, tak tesnenie hlavy valcov alebo prdnuta cela hlava valcov. Crying or Very sad Crying or Very sad Dufam ze nie

Fakty:
Exclamation Termostat funguje, otvara a zavara, aj ked sa mi zda ze nie pri tej teplote ako predtym, to mohol sposobit lepsi obeh chlad.kvapaliny. Termostat proste funguje.
Exclamation Obeh chlad.kvapaliny je OK
Exclamation Motor taha lepsie ked je rucicka pod 90°C. Cim vyssie, tym viac sa trapi
Exclamation Pri ceste do chorvatska mi zacala svietit kontrolka oleja, aj ked podla rysky ho tam bolo akurat. Do Valvoline 5W30 (pre moj motor idealny) som dolial nejaky 5W40

Idem teraz menit olej, uvidim ci sa daco stane.

Orazky na mudrejsich/skusenejsich:

1. Co signalizuje porusene tesnenia pod hlavou pripadne deformovanu alebo prasknutu hlavu?
2. Na chladici som stratil uzaver a vymenil za nejaku univerzalnu s favorita (rovnaky zavit) ale neviem ci plni tu istu funkciu. Nedochadza k privelkemu pretlaku? Lebo som niekde cital ze originalny uzaver ma v sebe tlakovy ventil a tym vypusta prebytocny tlak.... vyvedte ma z omylu
3. Co sposobi svietenie kontrolky oleja, ked tam je oleja dost?
4. Idem dat olej BP Visco 7000 0W40 (pisali ze aj pre LPG motor). Jednoduchym rozumom predpokladam ze ked pre motor staci 5W30 a dam 0W40, tak nic nepokazim, len mu pomozem. Alebo sa mylim?
_________________
Opel Meriva 1,6 16V 74kw, 08/2004 LPG/benzin
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ut Aug 03, 2010 2:35 am    Predmet: Odpovedať s citátom

000. miesto odkial si do podpisu !

00. podla mna maz vazny problem s chladenim

1. na slovensku nie je dovod, aby sa auto v normalnom technickom stave prehrievalo !!!
alebo mas Skoda-120 ???

2. spona bola skrutkovacia ? ak ano, tak asi nebola original

3. na slovensku nie je dovod, aby sa auto v normalnom technickom stave prehrievalo !!!

4. preplach OK. hlinikovy prasok - kontraproduktivne !. ak mas problem s teplotou, vymen vodnu pumpu za novu !!!

fakty:

a. ak nepomoze vymena vodnej pumpy, vyraz vlozku termostatu

b. Obeh chlad.kvapaliny je OK -> len tvoja domnienka

c. taha lepsie ked je rucicka pod 90°C. Cim vyssie, tym viac sa trapi
toto je bezne !

d. kontrolka oleja - stava sa !

OTAZKY

1. Co signalizuje porusene tesnenia pod hlavou pripadne deformovanu alebo prasknutu hlavu?

prehriatie

2. Na chladici som stratil uzaver a vymenil za nejaku univerzalnu s favorita (rovnaky zavit) ale neviem ci plni tu istu funkciu. Nedochadza k privelkemu pretlaku? Lebo som niekde cital ze originalny uzaver ma v sebe tlakovy ventil a tym vypusta prebytocny tlak.... vyvedte ma z omylu

nie uzaver chladica, ale nadobky chladiacej kvapaliny
ano, ma pretlakovy ventil
daj original !

pokial sa motor nehreje cez 100 stupnov, tak uzaver nema velky vplyv

3. Co sposobi svietenie kontrolky oleja, ked tam je oleja dost?

pouzi hladanie

4. Idem dat olej BP Visco 7000 0W40 (pisali ze aj pre LPG motor). Jednoduchym rozumom predpokladam ze ked pre motor staci 5W30 a dam 0W40, tak nic nepokazim, len mu pomozem. Alebo sa mylim?

ked sa ti motor/olej furt prehrieva, tak daj radsej 5w40
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...


Naposledy upravil iurai dňa Ut Aug 03, 2010 2:43 am, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ut Aug 03, 2010 2:40 am    Predmet: Odpovedať s citátom

vazne ti odporucam ist do servisu alebo na diagnostiku k niekomu skusenemu.

ja mam 1.6 16v benzin a nemal som s klimou ani bez ziadne problemy ani v Chorvatsku ani inde.

Na Slovensku zriedkavo dostanem teplotu cez 90 stupnov

posledny vikend som sa pri 25 stupnoch vytrepal na Certovicu na 4-tom a nakoniec 3-tom stpni, ventilator sa zapol na najmensi stupen az zastaveni auta !!!
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Aug 03, 2010 2:40 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tá meriva - tipujem, že vrtuľka vodného čerpadla je voľná na hriadeli, bežná vec.

Ináč platí všetko, čo písal iurai.

Kontrolka oleja hovorí o tom, že ak je senzor tlaku oleja ok, v systéme je nízky tlak.
Takže, ak tam máš dobrý olej a nie nejakú vodu, buď je KO čerpadlo oleja alebo je niekde na tlakovej strane únik, skrat, olej sa vracia bez toho, aby sa vybudoval tlak.
Môže byť zlé niektoré klzné ložisko, má vôľu apod.
Alebo máš málo oleja v motore.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
duroslav
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 25.07.2009
Príspevky: 17
Bydlisko: Partizánska Ľupča (Lipt.Mikuláš-Ružomberok)

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 10:40 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Dik za rady, tiez si myslim ze v nasich podmienkach by sa to auto nemalo prehrievat. Su extremnejsie podmienky ako je klima na liptove.

Vymenil som ten olej co som mal objednany BP 0W40 a auto sa prehrieva menej. Pri vymene (22tis km na Valvoline 5W30 Longlife(30tis km pre moj motor)) som pouzil preplach motora od LiquidMoly PRO-LINE - 500ml a vysiel dost cierny kentus. Od vtedy sa motor prehrieva menej ale asi to este neni uplne dobre. Kontrolka oleja zatial nesvietila.

zamyslenie:
- Lpg neprodukuje cierne usadeniny ako benzin, odkial bol ten cierny kentus, ked pri predoslej vymene oleja som tiez pouzil preplach motora ale od valvoline....
- ak bol taky rozdiel oleji co som vypustal a dal teraz, tak ten stary musel byt riadne znehodnoteny (LPG vraj znehodnocuje "koroduje" olej a skracuje jeho vymenu o 1/3..... long life olej 5W30=30tis.km*2/3=20tis.km a moj bol po 22tis uplne degenerovany.... cize skratim interval na 15 tis a Valvoline nechcem ani vidiet. (Ten BP vyzeral aj na pohlad lepsie, ako Valvoline za nova - aj ked nemam sajn ako ma vyzerat dobry olej Smile , BP bol ale priezracnejsi a redsi, tak uvidim...)

Upresnenie:
-spona je neoriginalna. Hadica motor-chladič (ruba cca 4cm) je origo GM, ale je rozthnuta pribl. v strede a spojena systemom tenkostenna ocelova rurka cca 5cm, na nej natiahnuta rozthnuta cast hadice a stiahnuta takymi pruzinovymi spojkami. Neviem, ale myslim ze to nemoze mat vplyv na funkcnost tej hadice.

Nezrovnalosti:

1. hlinikovy prasok, preco kontraproduktivne? comu to poskodi?
2. menit hned vodnu pumpu, ked cirkuluje voda tak mi pride ako dost unahlene riesenie. Ked sa motor zohrieva a prepne sa na velky okruh, tak je chladic teply za par sekund. Sa mi proste nechce verit ze je v problem v chladeni....
3. vyrazit vlozku termostatu? co tym myslis? to akoze bude furt chladit cez velky okruh? Myslim ze v zime si uz nezakurim Very Happy
4. keby bolo porusene tesnenie pod hlavou, nebol by olej znehodnoteny chladiacou kvapalinou? nebol by taky do biela? Kedze bol normalny (cierny Smile ) tak mozem tuto moznost vylucit, nie?

-preco 5W40 radsej ako 0W40, ved co sa hustoty pri vysokych teplotach tyka, tak je dolezite to druhe cislo "40", takze pri zohriatom motore by to cislo malo hrat rolu.

PS: Som trpezlivy, ale toto auto ma dosť vycerpava, niesom automechanik ani nemam prostriedky časove/financne na riesenie takejto veci.

Riesit to budem asi takto. V zime ho neprehrejem a pred buducim letom bude najvysi cas menit rozvody, tak dam vymenit aj vodnu pumpu ked to budu mat dole..... ak sa teda dovtedy nic zvlastne nestane
_________________
Opel Meriva 1,6 16V 74kw, 08/2004 LPG/benzin
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 11:07 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ako vieš, že predchádzajúci olej bol značne degenerovaný? Odniesol si ho na testy do tribotechnického laboratória? Navštív stránku www.oleje.cz a prečítaj si niečo o olejoch a mýtoch okolo nich, lebo tvoje závery sú prinajmenšom mylné.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
duroslav
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 25.07.2009
Príspevky: 17
Bydlisko: Partizánska Ľupča (Lipt.Mikuláš-Ružomberok)

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 11:34 am    Predmet: Odpovedať s citátom

cerpadlo oleja? take tam mam?
_________________
Opel Meriva 1,6 16V 74kw, 08/2004 LPG/benzin
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
duroslav
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 25.07.2009
Príspevky: 17
Bydlisko: Partizánska Ľupča (Lipt.Mikuláš-Ružomberok)

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 12:00 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

macil Napísal:
Ako vieš, že predchádzajúci olej bol značne degenerovaný? Odniesol si ho na testy do tribotechnického laboratória? Navštív stránku www.oleje.cz a prečítaj si niečo o olejoch a mýtoch okolo nich, lebo tvoje závery sú prinajmenšom mylné.


Neodniesol, obycajna dedukcia - vymena oleja = dlhsie studene starty=znizenie zahrievania (bud znizenie trenia alebo lepse odovzdavanie tepelnej energie).
Naco menis olej ty? Typujem ze obsahuje prilis vela karbonu, cim tak dobre nemaze a aditiva nevladzu viac drzat karbon ako primes a zacina sa usadzovat po motore....
U LPG motorov vznikaju ine usadeniny, zluceniny a "vycerpavaju" aditiva inak... pricom oleje na to niesu stavane, preto sa skracuje intreval. To ze na strankach roznych prerabkovych dielni a inych LPG obhajujucich stranok pisu ze sa neznecisti tak rychlo, neznamena to ze sa inak neopotrebuvava....opotrebuvava sa rychlejsie a menej viditelne

O olejoch som toho pocital dost, skus mi vysvetlit co som z toho som zle pochopil.

Zavery si vytvaram z fór a textov kde citim ze sa tomu clovek rozumie, nie ze chce nieco predat a rozsiruje famy, ktore sa prave jemu hodia. Tak mi daj relevantne informacie podlozene faktami a ja si upravim nazor a podelim sa s nim.

Co vies ty o oleji? Ja ze syntetika je stabilnejsia - meni menej hustotu pocas roznych teplotnych situacii + je odolnejsia proti vytvaraniu zlucenin.
Do oleja sa pridavaju rozne aditiva na zlepsenie vlastnosti. Kazda firma ma vlasne recepty, lacnejsie sa snazia kopirovat podla zlozenia renomovanejsich firiem.
Co sa tyka tried, toto jedno mi nieje jasne, preco je pre znacku LongLife specifikacia napr 5W30, ked 0W40 musi zvladnut pozidavky 5W30 + daco navyse. Moja dedukcia je, ze aditiva do 5W30-ky su z casovej stranky stabilnejsie, pripadne ich je tam viac, cim sice olej nevyhovie prisnejsej teplotnej specifikacii, ale mnozstvom aditiv ho vie dlhsie drzat v "kondicii".

Tak v com sa mylim????????
_________________
Opel Meriva 1,6 16V 74kw, 08/2004 LPG/benzin
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 12:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Základný omyl:
0W40, 5W30 a Longlife, resp. množstvo aditív - to sú nesúvisiace veci.

A podľa mňa, aj 22.000 km na olej je príliš mnoho.
10-12.000 km, už vtedy je olej čierny a vodový.

Ten hliníkový prášok - "to" celé môže upchať. Sú iné prípravky, s ktorými je dlhodobo dobrá skúsenosť, ale tento prášok je potenciálnym rizikom.
Pravdepodobne Ti už upchal chladič.

Hadicu, ktorú si provizórne opravil, vymeň. Je to najexponovanejšia hadica, na Omege som ju stihol vymeniť ešte pred prasknutím (26E), na Vectre po prasknutí (21E). Onedlho Ti totiž opravovaná hadica praskne na inom mieste.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 12:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

V tomto prípade sú potrebné relevantné fakty a nie dedukcia. O olejoch je ná fóre toho kopec, okrem toho som ti sem dal link. Môžeš začať čítať. Nevidím dôvod, aby som tu rozoberal znova témy, ktoré tu boli rozoberané už stokrát. O olejoch sa už popísalo veľa nezmyslov, ktoré vznikli aj na základe pochybných dedukcií.
Okrem toho táto téma je predovšetkým o príčinách prehrievania motora, o olejoch je tu kopec iných.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
duroslav
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 25.07.2009
Príspevky: 17
Bydlisko: Partizánska Ľupča (Lipt.Mikuláš-Ružomberok)

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 1:23 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Stve ma to cele. Ste skupi na informacie. Sad Takze si dame rychle kolo otazok ANO/NIE
1. Ma vplyv opotrebovany olej na prehrievanie? (u mna mal, preto sa pytam ci je to normalne)
2. mam predpisanu spec. 5W30 longlife 30 tis.km. mozem mat 0W40 na 15tis.km? Na jar dam hustejsi 5W40 a budem menit kazdeho pol roka (po 13-15tis.km) je to OK?
3. hlinikovy prasok tam uz nedam, chladič mam v aute 10 tis km (po havarke), zapchate to neni, pred preplachom to do vyrovnavacej nadrzky chladenia len frckalo, teraz to pekne prudi. (bez otazky)
4. ked mi to v tom chorvatsku prdlo, tak tam bol jeden z RS (fiat brava myslim) a tomu to tiez prdlo, ale u neho bol najslabsim clankom v systeme chladic. Plastovu cast mu rozdrapilo a 500 km od domova cakal na odtah zo slovenska. To som sa potesil ked som zistil ze moja porucha je opravitelna na mieste. Na zaklade tohto: Vymenili by ste si tuto hadicu (pre mna poistka) pred vyriesenim prehrievania? (hadica nieje sprachnivena, bola porusena havariou (asi), nie zprahnutim gumy.

..... idem citat oleje.cz Smile
_________________
Opel Meriva 1,6 16V 74kw, 08/2004 LPG/benzin
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
duroslav
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 25.07.2009
Príspevky: 17
Bydlisko: Partizánska Ľupča (Lipt.Mikuláš-Ružomberok)

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 2:17 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Zaujimave citanie, dakujem za link a odporucam vsetkym.
Takze:
ok, uznavam, olej 5W30 ako predpisuje navod do motora s dobrou kondiciou. Moj sa prehrieva, takze 40-ka ho ochrani viac a neni mimo predpisanej specifikacie ACEA - to je najdolezitejsie ani mimo SAE, takze vsetko by malo byt v pohode. Kym nevyriesim prehrievanie, tak bude 40 najlepsia volba. Z toho co som si precital a zazil, tak predpokladam ze pri miernom dlhodobom prehriati 5W30 nedavala dost tlaku na snimac tlaku, lebo bola dlhodobo riedka. Aj sa to tak spravalo, ked som vypol motor, 5 min postal a nastartoval tak kontrolka nesvietila, az po dalsich 20km zacala. Verim ze to je v tom, olej dalej neriesim. Ani ostatne teraz neriesim. Ked nieco odide tak dam vediet.

este posledna otazka na zamyslenie:
predpokladam že chladič, termostat, vodna pumpa su OK; olej je OK; tesnenie a hlava valcov je OK, Sviecky su OK; Ma kde byt este problem v tak jednoduchom motore?
_________________
Opel Meriva 1,6 16V 74kw, 08/2004 LPG/benzin


Naposledy upravil duroslav dňa Pi Aug 13, 2010 9:38 am, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Strana 1 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group