|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
roxor Pravidelný užívateľ...
Založený: 15.08.2006 Príspevky: 33
|
Zaslal: Pi Apr 04, 2008 1:42 pm Predmet: X16SZR divne spravanie motora |
|
|
Zdravím opelákov,
mám menší problém, pri dnešnej ceste autom za chlebodarcom sa mi stala divna vec.
Opel Astra classic (f) r.v. 8/2000, motor X16SZR 8V 1.6.
Auto začalo pri podraďovaní a naslednom zošlapnuti plynu stracat vykon akokeby som plyn nechal pusteny a az po malej chvilke ked som zmackol spojku sa motor spamatal a mohol som pokracovat v jazde. No asi uz po 1 km na krizovatke mi motor jednoducho zdochol. Chvilu som pockal a zacal startovat. Start bol tazky ako porod dikobrazu proti srsti cca 10 sekundovy. Motor sa po tomto intervale sam nastartoval - tazko a za okamih sam pridal plyn (bez mojej pomoci plynovym pedalom) asi na 3000 ot./min. Toto trvalo asi 3 sekundy (ta akceleracia). Nasledne otacky klesli na normalnych 8-1000 ot./min. Opatrne som dosiel zvysny kilometer do prace a zaparkoval. Motor som vypol a chvilu pockal. Znova som zacal startovat (opäť ťažko) a cela situacia sa zopakovala. Najprv obratky same na 3000 a potom normalny volnobeh. Poradte v čom moze byt problem.
Auto podla slov mechanika nema vstrekovanie, teda len spolocne nasavanie. Moze to byt skrtiacou klapkou, alebo je na vine nekvalitny benzin ? Lebo vcera som tankoval doplna. _________________ Trhac asfaltowy
Opel astra classic (hatchback), 8/2000, motor X16SZR, 55KW |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Apr 04, 2008 3:10 pm Predmet: |
|
|
Kontrolka nesvieti? To ťažké štartovanie môže spôsobovať niektorý zo snímačov otáčok. Chcelo by to diagnostiku. Najprv však vyčisti EGR ventil, potom môžeš aj krokáč, klapku a skontroluj potenciometer škrtiacej klapky. Čo je čo nájdeš na fóre. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Bajky Pravidelný užívateľ...
Založený: 18.11.2007 Príspevky: 39
|
Zaslal: Pi Apr 04, 2008 10:37 pm Predmet: |
|
|
bože prečo mu hneď radíte čistiť EGR ventil,na štartovanie nemá absolútne vplyv. !! To vybehnutie otáčok po ťažkom štarte môže byť najskôr spôsobené krokovým motorčekom,ten treba kontrolovať najskôr,ďalej vyčistiť škrtiacu klapku a to by tak nejak aj sedelo,pretože pri podraďovaní automaticky púšťaš plynový pedál, a motor ide krátko v režime voľnobehu.Chybu by som najskôr teda hľadal v už spomínanom krokovom motorčeku.
Ja som máaval problém tiež s vybehnutím otáčok po naštartovaním-krokový motorček neplnil správne svoju funkciu,Našťastie som rozoberať nič nemusel-začal som tankovať kvlitnejší benzín s väčším množstvom detergentov(čistia palivový systém a tiež sanie a spaľovací prisetor do istej miery)
PS:X16SZR má vstrekovanie-do spločného sania-jednobodové |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Apr 04, 2008 10:55 pm Predmet: |
|
|
Vymenoval som všetky možné príčiny. Pridierajúci sa EGR spôsobuje stratu výkonu po decelerácii a následnom pridaní plynu. Krokáč má vplyv na kolísanie voľnobehu, prípadne jeho neudržateľnosť. Vadné čdlo otáčok zas môže spôsobovať problematický štart. Dá sa to otestovať aj tak, že sa pri štartovaní pridá trochu plyn. Ak motor naštartuje a po jeho uvoľnení zhasne, prípadne začnú cvičiť otáčky, ukazuje to na problém s krokáčom. Nič z toho nezaškodí občas vyčistiť.
Ešte mi, prosímťa vysvetli, ako palivo čistí krokáč? _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Bajky Pravidelný užívateľ...
Založený: 18.11.2007 Príspevky: 39
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 5:53 pm Predmet: |
|
|
macil Napísal: |
Vymenoval som všetky možné príčiny. Pridierajúci sa EGR spôsobuje stratu výkonu po decelerácii a následnom pridaní plynu. Krokáč má vplyv na kolísanie voľnobehu, prípadne jeho neudržateľnosť. Vadné čdlo otáčok zas môže spôsobovať problematický štart. Dá sa to otestovať aj tak, že sa pri štartovaní pridá trochu plyn. Ak motor naštartuje a po jeho uvoľnení zhasne, prípadne začnú cvičiť otáčky, ukazuje to na problém s krokáčom. Nič z toho nezaškodí občas vyčistiť.
Ešte mi, prosímťa vysvetli, ako palivo čistí krokáč? |
Prosim Ta ako citas?ja som napisal ze beriem kvalitnejsi benzin s vacsim obsahom detergentov a TIE cistia palivovy system!!!!Sem tam trosku pozornejsie citaj |
|
Návrat hore |
|
|
Komo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.03.2007 Príspevky: 2924 Bydlisko: Komjatna [RK]
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 6:46 pm Predmet: |
|
|
A krokac je diel palivovej sustavy? No zas som sa cosi nove dozvedel |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 6:54 pm Predmet: |
|
|
Bajky Napísal: |
macil Napísal: |
Vymenoval som všetky možné príčiny. Pridierajúci sa EGR spôsobuje stratu výkonu po decelerácii a následnom pridaní plynu. Krokáč má vplyv na kolísanie voľnobehu, prípadne jeho neudržateľnosť. Vadné čdlo otáčok zas môže spôsobovať problematický štart. Dá sa to otestovať aj tak, že sa pri štartovaní pridá trochu plyn. Ak motor naštartuje a po jeho uvoľnení zhasne, prípadne začnú cvičiť otáčky, ukazuje to na problém s krokáčom. Nič z toho nezaškodí občas vyčistiť.
Ešte mi, prosímťa vysvetli, ako palivo čistí krokáč? |
Prosim Ta ako citas?ja som napisal ze beriem kvalitnejsi benzin s vacsim obsahom detergentov a TIE cistia palivovy system!!!!Sem tam trosku pozornejsie citaj |
Este skus vysvetlit co ma krokac spolocne so stratenim vykonu _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
roxor Pravidelný užívateľ...
Založený: 15.08.2006 Príspevky: 33
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 7:13 pm Predmet: |
|
|
Vďaka za užitočné rady, no niesom prilis velky fachman, ale ak to nieje problem dal by som sa na to cistenie.
Dnes som bol autom v Pezinku a islo dobre az kym som sa nevratil do Senca a siel som na nakupy do obchodu. Vratil som sa do auta a auto nenastartovalo. Iba tocil motor. Akokeby nemal iskru. Toto som opakoval asi 3x pricom som nechal motor chvilu medzi startovaniami oddychnut (najmä baterku). Asi na 4ty krat sa motor horkotazko nakopol a pridanim plynu som ho vytiahol aspon na 2000 ot/min. Po uvolneni pedalu som mal obavy ze to zdochne tak som ho udrziaval v normalych otackach asi 10 sekund. Potom som povolil pedal a otacky zostali na 800-1000. Nasledne som dosiel domov bez problemov. Po zhasnuti motora som skusil este raz nastartovat a naskocilo to na prvy škrt. _________________ Trhac asfaltowy
Opel astra classic (hatchback), 8/2000, motor X16SZR, 55KW |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 7:27 pm Predmet: |
|
|
roxor Napísal: |
Vďaka za užitočné rady, no niesom prilis velky fachman, ale ak to nieje problem dal by som sa na to cistenie.
Dnes som bol autom v Pezinku a islo dobre az kym som sa nevratil do Senca a siel som na nakupy do obchodu. Vratil som sa do auta a auto nenastartovalo. Iba tocil motor. Akokeby nemal iskru. Toto som opakoval asi 3x pricom som nechal motor chvilu medzi startovaniami oddychnut (najmä baterku). Asi na 4ty krat sa motor horkotazko nakopol a pridanim plynu som ho vytiahol aspon na 2000 ot/min. Po uvolneni pedalu som mal obavy ze to zdochne tak som ho udrziaval v normalych otackach asi 10 sekund. Potom som povolil pedal a otacky zostali na 800-1000. Nasledne som dosiel domov bez problemov. Po zhasnuti motora som skusil este raz nastartovat a naskocilo to na prvy škrt. |
Ja by som sa pozrel na to AGR-ko _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
Bajky Pravidelný užívateľ...
Založený: 18.11.2007 Príspevky: 39
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 7:29 pm Predmet: |
|
|
So stratou výkonu nevravím že má bezprostredne niečo spoločné. Ak spravne citam tak roxor mal s tym problem pri podradovani a potom pri zosliapnuti plynu,takze ono nejaky ten suvis s krokacom-prechod volnobeh-vyssie otacky,by tam mohol byt |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 7:36 pm Predmet: |
|
|
Bajky Napísal: |
So stratou výkonu nevravím že má bezprostredne niečo spoločné. Ak spravne citam tak roxor mal s tym problem pri podradovani a potom pri zosliapnuti plynu,takze ono nejaky ten suvis s krokacom-prechod volnobeh-vyssie otacky,by tam mohol byt |
Citas ice dobre ,ale krokovy motorcek sluzi iba na volnobeh _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 7:56 pm Predmet: |
|
|
Bajky, čítať viem veľmi dobre, dokonca aj po sebe a chápem aj súvislosti uvedené v texte. Ale neslovíčkarme tu, to Roxorovi nepomôže. Boli tu nastrelené možné príčiny, teraz je na ťahu Roxor. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Bajky Pravidelný užívateľ...
Založený: 18.11.2007 Príspevky: 39
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 8:08 pm Predmet: |
|
|
no neviem ja sa so slovickami nehram,ty si sa pytal ako palivo cisti krokac,takze som Ti len odpisal ze nech si to lepsie precitas,lebo ja som nic take netvrdil |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 8:17 pm Predmet: |
|
|
Nechcel som to, ale dobre. Toto je čo?
Citácia: |
...krokový motorček neplnil správne svoju funkciu,Našťastie som rozoberať nič nemusel-začal som tankovať kvlitnejší benzín s väčším množstvom detergentov(čistia palivový systém a tiež sanie a spaľovací prisetor do istej miery) |
Na základe čoho teda začal krokáč, podľa teba, plniť správne svoju funkciu? Ak si to nemyslel tak, ako si to napísal, tak chybu hľadaj vo svojich vyjadrovacích schopnostiach? Chceš poprieť aj nos medzi očami? Tak zo mňa láskavo nerob analfabeta. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 8:27 pm Predmet: |
|
|
Pripojim sa aj Ja ,co ma spolocne palivo s vycistenim sania,skrtiacej klapky a krokoveho motorceka ? _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
Bajky Pravidelný užívateľ...
Založený: 18.11.2007 Príspevky: 39
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 11:02 pm Predmet: |
|
|
asi vám nič nehovoria čistiace prísady v palivách ktoré bežne tankujete ,však nie?skúste si len tak pre vašu zaujímavosť zistiť presné zloženie benzínu ,ktorý tankujete na ČS. Budete prekvapení čo všetko okrem surového benzínu a farbiva sa v ňom nachádza,ak by to náhodou niekto nikde nenašiel,môžete ma kľudne kontaktovať |
|
Návrat hore |
|
|
taky69 Strieborný užívateľ....
Založený: 28.03.2007 Príspevky: 1204 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 11:11 pm Predmet: |
|
|
No a kde teda tankuješ ty?? na akej čerpačke a aký benzín?? _________________ > PODPIS < |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 11:14 pm Predmet: |
|
|
Bajky Napísal: |
asi vám nič nehovoria čistiace prísady v palivách ktoré bežne tankujete ,však nie?skúste si len tak pre vašu zaujímavosť zistiť presné zloženie benzínu ,ktorý tankujete na ČS. Budete prekvapení čo všetko okrem surového benzínu a farbiva sa v ňom nachádza,ak by to náhodou niekto nikde nenašiel,môžete ma kľudne kontaktovať |
Tebe zasa asi nic nehovori princip motora Mozes si natankovat aj letecky benzin _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
Bajky Pravidelný užívateľ...
Založený: 18.11.2007 Príspevky: 39
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 11:19 pm Predmet: |
|
|
hehe signum ma teraz pobavil,neviem z coho usudil ze neviem v com spociva princip motora.Hehe mozes si natankovat letecky benzin-ale to je skor letecky petrolej
A ešte k tým benzínom-skúste si natankovať plnú nádrž niekde napríklad na čerpačke Te.co(nerobim ani reklamu ani anti reklamu),rozoberte kryt sania a pozrite si ako vypadá škrtiaca klapka.Toto iste zopakujte po celej nádrži natankovanej napríklad na Sh.ll,možno budete prekvapení
to macil:prepáč chyba je aj na mojej strane, už viem ako si to myslel,beriem späť,hovorili sme obaja o tom istom,len som to možno pochopil z ineho konca,ale platí to čo som povedal-palivo má aj čistiacu funkciu |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Apr 05, 2008 11:33 pm Predmet: |
|
|
Bajky Napísal: |
hehe signum ma teraz pobavil,neviem z coho usudil ze neviem v com spociva princip motora.Hehe mozes si natankovat letecky benzin-ale to je skor letecky petrolej
A ešte k tým benzínom-skúste si natankovať plnú nádrž niekde napríklad na čerpačke Te.co(nerobim ani reklamu ani anti reklamu),rozoberte kryt sania a pozrite si ako vypadá škrtiaca klapka.Toto iste zopakujte po celej nádrži natankovanej napríklad na Sh.ll,možno budete prekvapení |
Doporucoval by som uzamknut tuto temu,lebo niekto tu tankuje na Sh.ll a mysli si ,ze vyhral Este jedna mala pripomienka k Bajkimu- ak Ti v zivote prejde cez ruky tolko motorov od Oplu ako ...... potom sa mozeme spolu rozpravat .Eto vsjo _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|