Opelclub Fórum
Corsa B 1.2 16V - zle štartuje, točí max. 4tis

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
miroBB
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 30.09.2010
Príspevky: 9
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Jan 14, 2013 8:40 pm    Predmet: Corsa B 1.2 16V - zle štartuje, točí max. 4tis Odpovedať s citátom

Zdravím, asi si poviete že toto tu už bolo no ak viete poradte. Corsa B, 1.2 16V, štartuje na 2 krát, po chvíli zdochne. ďalšie štartovanie a už drží volnobeh, pokiaľ je studený motor nedá sa pridať plyn. Po zohriatí točí max 4 tis (aj na prázdno). Pri záťaži sa rozsvieti "chyba motora" a stratí výkon. Po uvolnení plynu "chyba motora" zhasne a obnový sa ťah následne zase "chyba motora" a tak dokola. Diagnostika hlasila EGR a O2 SENSOR po vyčistení žiadna zmena, potom diagnostika hlásila KROKOVY MOTOR a O2 SENSOR. Krokáč vymenený (studené štartky sú o čosi lepšie) a diagnostika hlási O2 sensor. Čekol som sviečky - ukážkovo biele = veľmi chudobné.
Tu na fore som sa ale dočítal že to často býva VAHA VZDUCHU. No a teraz tá otázka: vymeniť lambdu, alebo váhu vzduchu ? požičať si "váhu" nemám kde, no keď ju odpojím motor po chvíli zhasne a vôbec sa nedá pridať. dík za prečítanie. MIRO
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ut Jan 15, 2013 12:34 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Mal som Corsu 1,0 12V, podobné príznaky, bola to váha vzduchu....
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Jan 15, 2013 3:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Lambda sonda, ak je motor studeny je vyradena z cinnosti.
pri zohriatom motore sa ma rozsah mV na lambda sonde pohybovat striedavo v rozmedzi 5 mV - 1V. Zdiagnostikuj si to. Ak také hodnoty nemas, LS je zla, treba ju vymenit.

Uhol skrtiacej klapky pri nezoslapnutom plynovom pedaly je 4° - 10°, pri uplne zošliapnutom pedály je 70-80°. Zdiagnostikuj si to. Ak také hodnoty nemas, vycisti ju.

Vypocitane mnozstvo vzduchu pri zohriatom motore ma byt v rozmedzi 8-15kg/h.

Skutocny prietok vzduhu pri volnobehu, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty, hodnoty 4,5 - 12,5kg/h.

Pozadovany prietok vzduchu, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty, hodnoty 5-12kg/h.

Signál TPS, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty - hodnoty 6-12 krokov. Plynovy pedal kratkodobo uplne zosliapnuty - hodnoty 170-200 krokov.


Signál zatazenia motora, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty - hodnoty 1,8 - 2,4ms

Pomer vzduch/palivo, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty - Chudoná/Bohatá (Lean/Rich)

O2 smyčka (O2 loop): Motor studený, volnobeh - otvorená. Motor zahriaty na prevadzkovu teplotu, volnobeh - Uzatvorená. Pedal plynu kratkodobo stlaceny n amaximum - Otvorená.

EGR - volnobeh 0,9 - 1,4V, pri stlačení plynu kratkodobo na max - 2V

EGR - teply motor, volnobeh - otvorený na 0%, teply motor, plyn trocha stlaceny - otvoreny do 20%. Plynovy pedal uplne stlaceny - otvorený na 0%.

Pre začiatok stačí, over, čo z tohto nie je u teba v norme.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Jan 15, 2013 4:52 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Shocked
Ty brďo Buky, kde sa to v Tebe berie Cool
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
miroBB
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 30.09.2010
Príspevky: 9
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Jan 15, 2013 6:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

díky za radu, pokúsim sa to všetko overiť si na dignostike a dám vedieť. no naposledy na dignostike pri voľnobehu pomer palivo vzduch bol stále LEAN. Vôbec sa to nemenilo ani pri pridaní plynu. zatiaľ díky za info....si to musím odpísať na nejaký lajster Smile
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Jan 15, 2013 6:56 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Mam to z TISu, radost podla toho diagnostikovat auto.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
miroBB
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 30.09.2010
Príspevky: 9
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: St Jan 16, 2013 8:01 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

z TISu? čo to je?
ale k veci, takže zdiagnostikované:

1.Lambda, voľnobeh,zohriaty motor = 8mV až 890mV

2.Uhol škrtiacej pri volnobehu = 2°
pri plnom zošlapnutí pedálu = 73°

3.Namerá váha vzduhu pri voľnobehu = 5,8 kg/h
( DESIRE IDDLE AIR = 8 )

4.TPS signál pri nezošlapnutom plyne = 6
pri plnom zošlapnutí plynu = 184

5. Signál zaťaženia motora pri nezošlapnutom plyne = 1,4ms
(Bukelo napísal od 1,8 do 2,4 ms, tj. TU SOM MIMO. Môže tento údaj spôsobovať môj problém? Na čo ten údaj slúži?

6. Pomer palivo/vzduch sa pri volnobehu striedavo preklápa z LEAN na RICH a naopak

7.O2 slučka. Motor teplý, voľnobeh = zatvorená
krátkodobo pedál na maximum = zatvorená
O2 slučka sa otvorila pri uvolnení dlhšie podržaného plynu (ČO TO ZNAMENÁ?, Môže to spôsobovať môj problém?)

O2 SENSOR LOOP = CLOSE (toto sa nemenilo vôbec hoci som pridával/uberal alebo bol motor na voľnobehu)

8. EGR:
EGR POSITION FEED BACK na voľnobeh = 1,58V
EGR POSITION FEED BACK na krátkodobo plny plyn = 1,58V (ANI SA TO NEPOHLO) = znamená? Nesprávna spätá väzba na EGRku?

EGR pri cca čiastočnom stlačení plynu = 15%
EGR pri plnom stlačení plynu = 0%

EGR VALVE = INACTIVE (toto sa nemenilo vôbec hoci som pridával/uberal alebo bol motor na voľnobehu)

A NA ZÁVER DIAGNOSTIKA VYPISUJE CHYBU

P0130 LOW SENSOR VOLTAGE CIRCUIT

vedeli by ste mi teda pomôcť s zo záverom kde je teda chyba? Lambda vyzerá že ide, váha vzduchu vyzerá že ide. Môže to spôsobovať EGR? (ten som čistil a po čistení žiadna zmena)

Díky
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Miroslav Halaj
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 18.01.2012
Príspevky: 168
Bydlisko: ,Banska Bystrica

PríspevokZaslal: St Jan 16, 2013 8:14 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Mne to vyzera na skoceni rozvod - moj nazor pozeral si nadstavenie rozvodov.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
miroBB
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 30.09.2010
Príspevky: 9
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: St Jan 16, 2013 8:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nie, čo sa týka rozvodu tak som sa na to vôbec nezameriaval. Však je tam reťaz, tá by si len tak nemala preskočiť, nie?
Viem ten rozvod nejako skontrolovať bez toho aby som dal dole dekel na hlave?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Miroslav Halaj
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 18.01.2012
Príspevky: 168
Bydlisko: ,Banska Bystrica

PríspevokZaslal: St Jan 16, 2013 8:49 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Dekel musi ist dole a tie retaze dost casto skacu.Bez pripravkov to nespravis.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
miroBB
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 30.09.2010
Príspevky: 9
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Št Jan 17, 2013 7:09 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

dekel by som vedel dať hádam dole aj bez prípravku. No ak ho dám dole nájdem tan nejaké rysky alebo niečo také? kontrolu toho rozvodu by som nechal úplne nakoniec a zatiaľ by som ostal iba pri diagnostike. a čo hovoríte na tie moje výsledky z poslednej diagnostiky? sú v poriadku? Viete z toho niečo vyčítať?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group