|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
miroBB Nový užívateľ...
Založený: 30.09.2010 Príspevky: 9 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Jan 14, 2013 8:40 pm Predmet: Corsa B 1.2 16V - zle štartuje, točí max. 4tis |
|
|
Zdravím, asi si poviete že toto tu už bolo no ak viete poradte. Corsa B, 1.2 16V, štartuje na 2 krát, po chvíli zdochne. ďalšie štartovanie a už drží volnobeh, pokiaľ je studený motor nedá sa pridať plyn. Po zohriatí točí max 4 tis (aj na prázdno). Pri záťaži sa rozsvieti "chyba motora" a stratí výkon. Po uvolnení plynu "chyba motora" zhasne a obnový sa ťah následne zase "chyba motora" a tak dokola. Diagnostika hlasila EGR a O2 SENSOR po vyčistení žiadna zmena, potom diagnostika hlásila KROKOVY MOTOR a O2 SENSOR. Krokáč vymenený (studené štartky sú o čosi lepšie) a diagnostika hlási O2 sensor. Čekol som sviečky - ukážkovo biele = veľmi chudobné.
Tu na fore som sa ale dočítal že to často býva VAHA VZDUCHU. No a teraz tá otázka: vymeniť lambdu, alebo váhu vzduchu ? požičať si "váhu" nemám kde, no keď ju odpojím motor po chvíli zhasne a vôbec sa nedá pridať. dík za prečítanie. MIRO |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 12:34 pm Predmet: |
|
|
Mal som Corsu 1,0 12V, podobné príznaky, bola to váha vzduchu.... _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 3:07 pm Predmet: |
|
|
Lambda sonda, ak je motor studeny je vyradena z cinnosti.
pri zohriatom motore sa ma rozsah mV na lambda sonde pohybovat striedavo v rozmedzi 5 mV - 1V. Zdiagnostikuj si to. Ak také hodnoty nemas, LS je zla, treba ju vymenit.
Uhol skrtiacej klapky pri nezoslapnutom plynovom pedaly je 4° - 10°, pri uplne zošliapnutom pedály je 70-80°. Zdiagnostikuj si to. Ak také hodnoty nemas, vycisti ju.
Vypocitane mnozstvo vzduchu pri zohriatom motore ma byt v rozmedzi 8-15kg/h.
Skutocny prietok vzduhu pri volnobehu, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty, hodnoty 4,5 - 12,5kg/h.
Pozadovany prietok vzduchu, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty, hodnoty 5-12kg/h.
Signál TPS, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty - hodnoty 6-12 krokov. Plynovy pedal kratkodobo uplne zosliapnuty - hodnoty 170-200 krokov.
Signál zatazenia motora, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty - hodnoty 1,8 - 2,4ms
Pomer vzduch/palivo, motor zahriaty ne prevadzkovu teplotu, plynovy pedal nezosliapnuty - Chudoná/Bohatá (Lean/Rich)
O2 smyčka (O2 loop): Motor studený, volnobeh - otvorená. Motor zahriaty na prevadzkovu teplotu, volnobeh - Uzatvorená. Pedal plynu kratkodobo stlaceny n amaximum - Otvorená.
EGR - volnobeh 0,9 - 1,4V, pri stlačení plynu kratkodobo na max - 2V
EGR - teply motor, volnobeh - otvorený na 0%, teply motor, plyn trocha stlaceny - otvoreny do 20%. Plynovy pedal uplne stlaceny - otvorený na 0%.
Pre začiatok stačí, over, čo z tohto nie je u teba v norme. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
miroBB Nový užívateľ...
Založený: 30.09.2010 Príspevky: 9 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 6:31 pm Predmet: |
|
|
díky za radu, pokúsim sa to všetko overiť si na dignostike a dám vedieť. no naposledy na dignostike pri voľnobehu pomer palivo vzduch bol stále LEAN. Vôbec sa to nemenilo ani pri pridaní plynu. zatiaľ díky za info....si to musím odpísať na nejaký lajster |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 6:56 pm Predmet: |
|
|
Mam to z TISu, radost podla toho diagnostikovat auto. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
miroBB Nový užívateľ...
Založený: 30.09.2010 Príspevky: 9 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: St Jan 16, 2013 8:01 pm Predmet: |
|
|
z TISu? čo to je?
ale k veci, takže zdiagnostikované:
1.Lambda, voľnobeh,zohriaty motor = 8mV až 890mV
2.Uhol škrtiacej pri volnobehu = 2°
pri plnom zošlapnutí pedálu = 73°
3.Namerá váha vzduhu pri voľnobehu = 5,8 kg/h
( DESIRE IDDLE AIR = 8 )
4.TPS signál pri nezošlapnutom plyne = 6
pri plnom zošlapnutí plynu = 184
5. Signál zaťaženia motora pri nezošlapnutom plyne = 1,4ms
(Bukelo napísal od 1,8 do 2,4 ms, tj. TU SOM MIMO. Môže tento údaj spôsobovať môj problém? Na čo ten údaj slúži?
6. Pomer palivo/vzduch sa pri volnobehu striedavo preklápa z LEAN na RICH a naopak
7.O2 slučka. Motor teplý, voľnobeh = zatvorená
krátkodobo pedál na maximum = zatvorená
O2 slučka sa otvorila pri uvolnení dlhšie podržaného plynu (ČO TO ZNAMENÁ?, Môže to spôsobovať môj problém?)
O2 SENSOR LOOP = CLOSE (toto sa nemenilo vôbec hoci som pridával/uberal alebo bol motor na voľnobehu)
8. EGR:
EGR POSITION FEED BACK na voľnobeh = 1,58V
EGR POSITION FEED BACK na krátkodobo plny plyn = 1,58V (ANI SA TO NEPOHLO) = znamená? Nesprávna spätá väzba na EGRku?
EGR pri cca čiastočnom stlačení plynu = 15%
EGR pri plnom stlačení plynu = 0%
EGR VALVE = INACTIVE (toto sa nemenilo vôbec hoci som pridával/uberal alebo bol motor na voľnobehu)
A NA ZÁVER DIAGNOSTIKA VYPISUJE CHYBU
P0130 LOW SENSOR VOLTAGE CIRCUIT
vedeli by ste mi teda pomôcť s zo záverom kde je teda chyba? Lambda vyzerá že ide, váha vzduchu vyzerá že ide. Môže to spôsobovať EGR? (ten som čistil a po čistení žiadna zmena)
Díky |
|
Návrat hore |
|
|
Miroslav Halaj Strieborný užívateľ....
Založený: 18.01.2012 Príspevky: 168 Bydlisko: ,Banska Bystrica
|
Zaslal: St Jan 16, 2013 8:14 pm Predmet: |
|
|
Mne to vyzera na skoceni rozvod - moj nazor pozeral si nadstavenie rozvodov. |
|
Návrat hore |
|
|
miroBB Nový užívateľ...
Založený: 30.09.2010 Príspevky: 9 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: St Jan 16, 2013 8:39 pm Predmet: |
|
|
Nie, čo sa týka rozvodu tak som sa na to vôbec nezameriaval. Však je tam reťaz, tá by si len tak nemala preskočiť, nie?
Viem ten rozvod nejako skontrolovať bez toho aby som dal dole dekel na hlave? |
|
Návrat hore |
|
|
Miroslav Halaj Strieborný užívateľ....
Založený: 18.01.2012 Príspevky: 168 Bydlisko: ,Banska Bystrica
|
Zaslal: St Jan 16, 2013 8:49 pm Predmet: |
|
|
Dekel musi ist dole a tie retaze dost casto skacu.Bez pripravkov to nespravis. |
|
Návrat hore |
|
|
miroBB Nový užívateľ...
Založený: 30.09.2010 Príspevky: 9 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Št Jan 17, 2013 7:09 pm Predmet: |
|
|
dekel by som vedel dať hádam dole aj bez prípravku. No ak ho dám dole nájdem tan nejaké rysky alebo niečo také? kontrolu toho rozvodu by som nechal úplne nakoniec a zatiaľ by som ostal iba pri diagnostike. a čo hovoríte na tie moje výsledky z poslednej diagnostiky? sú v poriadku? Viete z toho niečo vyčítať? |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|