Opelclub Fórum
Horuce drôty od baterky
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - ELEKTRO
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: St Sep 05, 2012 10:05 pm    Predmet: Horuce drôty od baterky Odpovedať s citátom

Pri vymene žiarovky som si všimol horuce drôty od baterky na + aj minus pole. Kontakty baterky som vyčistil ale potom som zistil že sa hreju skôr kable (tie hrube od baterky). Meranim napatie pri behu motora som nameral normalne hodnoty 13,5-14V volnobeh aj vyššie otačky. Baterka je nova cca 5 mesačna. Štartuje dobre. Žiadne iné náznaky to nemá len tie drôty sú také horúce že sa ani nedajú udržať. (motor 2 DTI r.v. 2001). Su tie kable normalne alebo mam radšej niečo skontrolovať nerad by som aby mi to začalo niekde horieť.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: St Sep 05, 2012 10:09 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Možno by to chcelo prekrimpovať svorky na kábloch.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
zippi
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 05.04.2011
Príspevky: 163
Bydlisko: NR

PríspevokZaslal: Št Sep 06, 2012 7:34 am    Predmet: Odpovedať s citátom

presne tak, a skontrolovat vsetky svorky, ocistit od oxidacie a poriadne dotiahnut...
_________________
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
troodon
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.11.2008
Príspevky: 659
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Št Sep 06, 2012 8:42 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Odskrutkuj aj tie bocne vodice, prebehni kefou, ak by sa to hrialo dalej tak niekedy sa to aj tak riesi ze sa tie zalisovane konce prevrtaju a stiahnu skrutkou. Skontroluj ci tam nieje zvyseny odber. Mne pomohlo precistenie tych svoriek a nezaskodi ak precistis aj kostriace body.
_________________
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: Št Sep 06, 2012 11:51 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tie zalisovane konce sa mi najviac nepozdavaju. Ked som to dnes skumal tak tie droty su po dlhsej jazde take horuce ze sa ich neda drzat dlhsie ako 1s. Ten zvyseny odber neviem kde by som skontroloval, prípadne netusim co mam vlastne skontrolovat (ampere na poistkach alebo?) Nemam tam nic dorabane vsetko je tam origo. Zajtra idem kupit aj hasicak pre istotu Sad .
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Komo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.03.2007
Príspevky: 2924
Bydlisko: Komjatna [RK]

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 12:22 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Pre zaciatok urcite ocistit drotenou kefou kontakty na baterke a svorky.

"Ampere" skontrolujes tak, ze zapojis merak do serie k autobaterii. To znamena jeden koniec meraka na baterku, druhy na kabel, ktory z daneho konca baterky vedie.
Odporucam merat len pri vypnutom motore, maximalne zapnutom zapalovani. Teda ak nemas merak, ktory zvlada startovacie prudy.

Aj ked uprimne - nemyslim si ze sa tymto k niecomu dostanes, nakolko takto by si mal kazde rano vyslahanu baterku. V podstate sa priklanam k velkemu prechodovemu odporu na kabloch.
_________________
VeCe Z18XE
VeA C20NE - ex
- Diagnostika -
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
troodon
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.11.2008
Príspevky: 659
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 7:50 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ak nemas nic dorabane tak o to lepsie, skor by som to cele len ocistil - hlavne rozober aj ten spoj na mensi vodic ktory tam je a aj precisti ukostrenia na karoserii. Tie svorky potom treba osetrit specialnou vazelinou nech to neoxiduje.
Odber radsej nemeraj ani pri pootoceni klucika lebo ked nahodou bude zhavit merak ti odide ak by si to meral na 20A rozsahu. Ked merat jedine kludovy odber.
_________________
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 9:10 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Aby sa zohriali prechodom prúdu samotné káble, musel by byť odber rádovo v stovkách ampérov. Preto si myslím, že meranie odberu a zvlášť v kľude, nikam nepovedie. Treba spraviť poriadok so svorkami. Buď poriadne prekrimpovať, alebo použiť riešenie ako bolo uvedené vyšie.

edit: ale problém môže byť aj v baterke.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
troodon
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.11.2008
Príspevky: 659
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 9:21 am    Predmet: Odpovedať s citátom

tie kable sa zahreju hlavne po nastartovani a dobijani - vtedy tam tecie radovo niekolko amperov, ja som to cistil tak dva mesiace dozadu a pomohlo to.
_________________
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 9:27 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Áno, no príčinou zohrievania nie sú samotné káble, ale prechodové odpory na spojoch. Inak by žiadne čistenie nepomohlo.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 9:49 am    Predmet: Odpovedať s citátom

macil Napísal:
... príčinou zohrievania nie sú samotné káble,...

Dovolil bych si nesouhlasit. Zub času a měděnka dokáže nadělat pěknou paseku. Oxidace napadne jednotlivé žíly v motaném vodiči, postupně ho oslabuje. Snižuje se původní průřez kabelu, proud ovšem zůstává stejný.
I kabel dokáže hřát!!!
Zkus rozříznout izolaci kousek za svorkou, uvidíš, jestli tam je měď čistá nebo měď zoxidovaná.
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
troodon
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.11.2008
Príspevky: 659
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 9:56 am    Predmet: Odpovedať s citátom

to je tym ze absentuje to pravidelne izolovanie specialnou vazelinou na to urcenou, druha vec je ze ked to v poriadnom servise zaizoluju uzivatel zamerany na prehnanu cistotu to vacsinou vyutiera dosucha Smile
_________________
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 10:48 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Alzafir, súhlasím.
Mimochodom, ja mám káble od baterky zdravé. Wink
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 12:58 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ten kabel mam za zalisovanym koncom poskodeny - myslim izolaciu, vo vnútri neviem aký je ale trosku je to zelenkavé tak asi oxidácia uz nejaká nastala - zeby oxidácia spôsobila žeby sa až tak hrial??? A hreje sa plusový aj mínusový. Ked som to nastartoval za studena tak som cakal co sa zacne prve hriat aby som mal istotu a hrejú sa práve tie hrubé drôty ktoré sú zalisované. Bočné sa potom zohrejú od nich. Myslim že prvé vyskúšam to prevŕtanie a zoskrutkovanie zalisovaných koncov ... potom uvidim. Začínam si to spájať aj s pomalým točením motora pri štartovaní - koli tomu som menil baterku ale žiadna zmena vtedy nenastala.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
troodon
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.11.2008
Príspevky: 659
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Sep 07, 2012 1:05 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

to je mozne tym ze ti dobre nedobija baterku - tym padom je slaba a ked nastartujes tak sa dobija velkym prudom a hreje sa to - skontroluj aj tie kostriace body na karoserii/altiku/motore.
A rozskrutkuj aj tie bozne vodice - to mas za chvilku, az potom vrtaj ked budes mat to sotatne urobene. Oxiduje to samozrejme a vacsinou u kazdeho - no az tak by sa to hriat kvoli tomu nemalo.
_________________
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: So Sep 08, 2012 8:58 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Orezal som izolaciu na tych zalisovanych kabloch a pod tou izolaciou boli kable mierne zoxidované. Vyčistil som ich kyselinou solnou a cinom som ich zalial tak aby cin spajal drôty a ten kus kde je drôt zalisovaný. Potom som este kladivom ciastocne roztemoval a tak ciastocne zlisoval este zalisovane konce. Po skusobnej jazde kable studene. Start motora o 30% lepší - myslím švih motorom keď štartujem. Možno by sa to ešte zlepšilo keby som vymenil kable uplne lebo ako som pisal boli dosť zoxidované. Ďakujem za konštruktívne rady veľmi mi pomohli.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: So Sep 08, 2012 10:34 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tá kyselina soľná myslím nebol dobrý nápad...
Veľmi ochotne reaguje z meďou, určite zatiekla aj medzi žily a je len otázkou času kedy ten kábel definitívne umrie...
Aj keď to zatiaľ pomohlo...
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: Ne Sep 09, 2012 9:50 am    Predmet: Odpovedať s citátom

No dufam že sa všetka odparila keď som to pajkoval. Daval som ju tam hlavne preto aby mi na to chytil cin. Na ten oxidovaný povrch to chytat nechcelo.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ne Sep 09, 2012 2:16 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

No tá kyselina je svinstvo aj kôli tomu, že je žieravá aj keď je suchá...
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: Po Sep 10, 2012 6:55 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak potom mi len zostava to priebezne sledovat. Hasicak uz v aute mam Very Happy . Hlavne ze to teraz chyta na brnk a drôty sú studené.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - ELEKTRO Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Strana 1 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group