|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
optheron Bronzový užívateľ...
Založený: 18.06.2007 Príspevky: 110
|
Zaslal: So Sep 01, 2012 11:40 am Predmet: chyba motora 0402 |
|
|
Zdravim, zacala mi svietit kontrolka motora na volnobehu, ale pocas jazdy kontrolka zhasla a auto islo ok, ked som hned po nastartovani pridal naplno tak vsetko islo ok, akonahle som ubral na volnobeh tak sa rozvietila chyba motora, casom sa stalo ze zasvieti uz 3 sekundy po nastartovani, aj ked pridam naplno tak sa ajtak rozsvieti, dal som to na pc a vypisovalo tam dve chyba aj po vymazani 0402 a 0405, egr som vycistil (dufam ze to je egr ) no nepomohlo, kde by mohla byt chyba?
vdaka _________________ PREDAVAM
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
optheron Bronzový užívateľ...
Založený: 18.06.2007 Príspevky: 110
|
Zaslal: So Sep 01, 2012 12:22 pm Predmet: |
|
|
gumene kolienka som kontroloval nevyzera zeby boli poskodene aj ked niektore idu lahsie ale ked nastartujem tak idu tazko vsetky, hadiciek tam je kopa a aj podtlak tam je v niektorych skusal som aj tie ventili prehodit ale ajtak nejako nejde musim vyskusat tu tesnost a pozriet podla schemy ci je vsade podtlak kde ma byt, moze byt aj chyba v tom ze niektory ventil prepusta?
btw ako sa da rozobrat solenoidny ventil?
edit: rozobral a vycistil som vyrive klapky boli riadne spinave a zaseknute jedna klapka bola ohnuta tak som ju vyrovnal a teraz idu lahucko, ale nepomohlo, tak zajtra este skontrolujem podla navodu solenoidne ventily _________________ PREDAVAM
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW |
|
Návrat hore |
|
|
optheron Bronzový užívateľ...
Založený: 18.06.2007 Príspevky: 110
|
Zaslal: Ne Sep 02, 2012 10:50 am Predmet: |
|
|
vycistil som aj cidlo v sani je tam vidno taku dierku, ked odpojim hadicky od solenoidu turba tak ho stiahne dolu. ked nastartujem tak samo stiahne tycku turba dolu chvilu ju podrzi cca 5 sekund a potom ked ju pusti hore a vtedy sa rozsvieti kontrolka motora, ked pridam hned po nastartovani na podlahu tak tych par sekund ide na 5000 ot a potom vyhodi cybu a stiahne otacky na cca 3500 ot, takze to vyzera ze selenoidy su ok asi to bude v elektrike skontroloval som vsetky poistky, hadicky gumicky vsetko vyzera ok vyskusal som vsetko podla toho navodu a aj som prehadzoval solenoidy medzi sebou stale to iste, podtlak v systeme je.
v com moze byt chyba? _________________ PREDAVAM
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Sep 02, 2012 3:53 pm Predmet: |
|
|
Možno nie je dosť podtlaku. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
optheron Bronzový užívateľ...
Založený: 18.06.2007 Príspevky: 110
|
Zaslal: Ne Sep 02, 2012 7:37 pm Predmet: |
|
|
neviem aky podtlak ma byt v hadickach ale na privodnej hadicke do ventila je dobry podtlak ale ked ju napojim za ventilom uz je taky slabucky, neviem ako to zistit ale ked som prehodil ventili tak to je stale take iste je malo pravdepodobne aby odisli vsetky tri ventili naraz, skor mam pocit ako keby ich nieco blokovalo, nedaju sa tie ventili nejako obist alebo rozobrat? su dost drahe aby som ich vsetky tri vymenil _________________ PREDAVAM
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW |
|
Návrat hore |
|
|
MajklNajt Strieborný užívateľ....
Založený: 18.07.2009 Príspevky: 377 Bydlisko: BB
|
Zaslal: St Sep 05, 2012 10:11 am Predmet: |
|
|
V intervaloch asi raz za dva mesiace sa mi stava, ze turbo jednoducho prestane fungovat. Tj solenoid neprepusta podtlak do valceka turba a tym je turbo hluche.
Jedine co pomoze je par krat vytiahnut a zasunut konektor solenoidu za chodu motora, kym vizulane nevidim ze tu tycku znovu vtiahne dnu. Potom je s tym zas pokoj na nejaku dobu. Normalne sa uz nad tym ani nepozastavujem, pretoze sa to nestava casto.Pritom vsetko je vycistene, vsetko prekontrolovane ale aj tak este niekde musi byt nahodna chyba.
V tomto pripade si myslim:
1.) ze ide o nejaky nahodne preruseny obvod medzi solenoidom a RJ, ale to by hned vyhodilo chybu. Takze nie preruseny obvod, ale nedokonaly spoj, ktory vytvara v obvode zvysenu hodnotu odporu a tym znefunkcni solenoid.
2.) ze to moze sposobovat nejaka necistota nasata cez filter solenoidu, ktoru "vypumpujem" vytahovanim a zapajanim konektora za chodu.
3.) ze RJ nedava dostatocne napatie a prud k otvoreniu solenoidu. Moze to byt zapricene znovu nejakym inymi cidlami podla ktorych RJ reguluje solenoid (vaha vzduchu, cidlo tlaku sania, snimac teploty atd). -samozrejme aj ich kabelaz. Alebo "chytena" samotna RJ, co je ale nepravdepodobne.
Takze najblizsie skusim zmerat napatie na solenoide, ked vsetko funguje spravne. Priznam sa ze neviem ake bude, lebo nepoznam tieto paramatre. Ked sa vyskytne chyba, treba taktiez odmerat napatie na solenoide a porovnat ich. Najlepsie by bolo merat dvakrat - aj na solenoide, aj priamo na RJ. - tj. skontrolovanie obvodu a kabelaze.
optheron Napísal: |
ked nastartujem tak samo stiahne tycku turba dolu chvilu ju podrzi cca 5 sekund a potom ked ju pusti hore a vtedy sa rozsvieti kontrolka motora. v com moze byt chyba? |
Skus odmerat to napatie, ked to funguje a ked nie. Mozno ti to robi len nejaky zly kontakt, ktory zacne blbnut pri vibraciach motora.. (nedostatok podtlaku to asi nebude, ked mas vsetko ok)
ps. Solenoidy nekupuj, - ak ti to robi na vsetkych troch, chyba bude inde. _________________ Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: St Sep 05, 2012 3:45 pm Predmet: |
|
|
4.) zlý solenoid _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
optheron Bronzový užívateľ...
Založený: 18.06.2007 Príspevky: 110
|
Zaslal: Št Sep 06, 2012 8:49 am Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
4.) zlý solenoid |
vsetky tri?
idem este na pc a skusim za jazdy vybrat konektory zo solenoidov, podla mna to vyzera ze solenoidy su v poriadku, chyba bude asi v elektrike, vcera sa mi stalo ze z nicoho nic zhasol ventilator, zhasnem, nastartujem uz ide, predtym mi vyhadzovalo chybu motora iba pri nizkych otackach az casom to zacalo robit hned po nastartovani. teraz ked hned zosliapnem pedal tak to chvilu ide, ale vsimol som si ze ked nezosliapnem hned ale o dve sekundy neskor tak uz ma problem roztocit turbo a vtedy ide z vyfuku husty cierny dym ako keby auto horelo a kolisu otacky nevie sa motor rozbehnut do otacok, akonahle zasvieti chyba motora uz je to ok _________________ PREDAVAM
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW |
|
Návrat hore |
|
|
optheron Bronzový užívateľ...
Založený: 18.06.2007 Príspevky: 110
|
Zaslal: Št Sep 06, 2012 11:12 am Predmet: |
|
|
bol som znova pripojit na pc a vypisalo chybu vahy vzduchu, zajtra vymenim a dufam ze to je ono _________________ PREDAVAM
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW |
|
Návrat hore |
|
|
optheron Bronzový užívateľ...
Založený: 18.06.2007 Príspevky: 110
|
Zaslal: Pi Sep 07, 2012 5:32 pm Predmet: |
|
|
tak predsa to bola vaha vzduchu, auto po vycisteni klapiek ide ovela lepsie, riadne obzilo odporucam kazdemu to vycistit oplati sa
dakujem za vsetky rady _________________ PREDAVAM
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|