|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 8:50 am Predmet: Technické okienko - otázky, rady, tipy, triky, ... |
|
|
Mám nasledovný problém.
Na obrázku
je znázornená časť mechanizmu stieračov, konkrétne oska motorčeka s tisíchranom, na ktorý sa upína krátke tiahlo, na ktorého druhom konci začínajú pantografy stieračov, teda miesto, kde sa pohyb otáčavý mení na pohyb kyvadlový.
Problémom je miesto medzi samotnou oskou s tisíchranom a tiahlom. Tiahlo je originál diel (teda mal by mať istú kvalitu - o ktorej začínam silno pochybovať). Na pôvodnom diely sa mi stala taká vec, že mi žačala prešmykovať oska s tisíchranom v tom tiahle. Sprvu som si po demontáži myslel, že na tiahle je tiež tisíchran (ako v prípade ramienok stieračov), lebo mierny náznak rýh tam bol, ale boli z veľkej časti zodraté, tak som zohnal to malé tiahlo nové s domnením, že tam bude tisíchran, a na osku to zapadne ako má a všetko bude fungovať ako nové. Opak bol pravdou. Tiahlo nemalo absolútne žiadny tisíchran. Keďže to bol diel nový, oska na motorčeku nijak nepoškodená, žiadny iný diel k tomu už nebol potrebný, tak som to teda zamontoval a hľa, všetko sprvu fungovalo.... až do prvého dažďa, kým nebolo treba použiť stierače častejšie. Ako náhle sa stierače viac namáhali, oska motorčeka s tisíchranom opäť vydrala to tiahlo ktoré znova prešmykuje. Výsledný efekt tohto prešmykovania je to, že stierače ostanú napr. 5cm od spodnej krajnej polohy po vykonaní celého cyklu. Pri opätovnom spustení zídu tých 5cm dole, a vykonajú opäť celý pohyb až zastanú 5cm od krajnej spodnej polohy.
Otázka je, ako to spraviť tak, aby to tiahlo bolo pevne spojené s oskou motorčeka bez toho, aby sa to tiahlo pootočilo proti otáčavému pohybu osky? Tiahlo a oska sa voči sebe nesmú pootočiť, pretože sa rozkalibrujú stierače, ako som aj uviedol v vššie. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
Rasto Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 05.12.2006 Príspevky: 1134 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 9:01 am Predmet: |
|
|
Skúsil by som dať urobiť otvor v tiahle do kónusu ako ma tisíchran. _________________ Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 9:04 am Predmet: |
|
|
Ten kónus sa na tiahle už tej oske trochu prispôsobil. Keďže oska vyzerá byť z tvrdého materiálu (alebo kaleného) a to tiahlo je z nejakého mäkkého kovu. Aj na tom novozaloženom tiahle málinko vidno zárezy po tisíchrane, ale sú z veľkej časti zodraté - otvor v tiahle je vyleštený (po celej hrúbke otvoru). _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 9:09 am Predmet: |
|
|
v tom pripade zatiahnut maticu jak navzdy, len neodtrhnut. _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 9:14 am Predmet: |
|
|
Skúšal som, nepomohlo. Môžem ešte vyskúšať dať druhú ako kontru. Ale aj keď uvoľnujem tú maticu, tak ide tažko, teda nevyzerá, žeby sa povoľovala. Napadol mi ešte tekutý kov, alebo zavariť - ale tým riskujem, že ak to zle nastavím, tak ich už nenakalibrujem. Dá sa to jedine tým tiahlom, ktoré povolím a otočím o zúbok, dva, ... až kým nie je nastavené na správny pohyb. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 9:26 am Predmet: |
|
|
na vectre to ide aj na stieracoch.
nebude problem niekde inde? ze motor zastane neskor a tym pretoci osku? _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 9:32 am Predmet: |
|
|
Nie, motor pracuje stale rovnako, na rovnako dlhej drahe. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
ponikel Strieborný užívateľ....
Založený: 20.07.2008 Príspevky: 560 Bydlisko: Studienka - ZAHORAK :D
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 10:22 am Predmet: |
|
|
tiahlo nasadiť na osku tisíchranu. naznačiť si dva body, vyrobiť drážku aj do tiahla aj do tisíc hranu a vložiť do drážky kus materiálu, ktorý bude držať aj osku aj tisíchran... _________________ Opel Tigra yellow C20XE M2.5
na ceste
Opel Tigra Green C20XE M2.5 |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 10:59 am Predmet: |
|
|
Anaeróbne lepidlo, najlepšie od Loctite. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 11:09 am Predmet: |
|
|
nasadiť tiahlo, nakalibrovať stierače a z vrchu navŕtať dierku do miesta dotyku čapu s tiahlom o priemere cca 2,5 - 3mm rovnomerne na oba diely a vložiť napr. kúsok zváracieho drôtu a dotiahnuť maticu _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 11:51 am Predmet: |
|
|
To s tym vlozenym medzikusom znie celkom dobre ... otazne, ci sa mi to podari, ked ta oska ma priemer tak 7-8mm, ktoru zoslabim o 3mm. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 12:59 pm Predmet: |
|
|
skor bude problem to navrtat, kedze su tie kovy rozdielne tvrde _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 1:18 pm Predmet: |
|
|
mozno je otvor v tiahle tak vydraty, ze sa tiahlo a oska dotykaju na malej ploche. v takom pripade to nemoze drzat a treba geometriu nejako skorigovat.
alebo je tam aj faktor ze oska nie je original
mozno by som treciu plochu tiahla vylepsil nejakym pieskom
ak to nie je systemova chyba Corsy, tak pantografy aj motor z ineho auta. _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 1:35 pm Predmet: |
|
|
Ešte si držím jedno také tajné podozrenie, či sa tá oska nepretáča sama v tom motorčeku, resp. jeho prevodovke. Vyskúšam podržať to tiahlo aby sa neotočilo s oskou, či sa motorček bude naďalej pokúšať o pohyb, alebo sa bude pretáčať v prevodovke. Lebo keď je motorček vypnutý, resp. odpojený, tak tým malým tiahlom v pohode otočím o 360° bez nejakého väčšieho úsilia aj spolu s oskou. Otázke, či je ešte toto v poriadku a či tá prevodovka motorčeka nemá klásť nejaký väčší odpor. Pretože aj pri doťahovaní matice na oske motorčeka som musel to tiahlo uchytiť aby sa mi nepretáčalo spolu s oskou. Zaujímavé pritom ale bolo, že pri doťahovaní matice som pravdepodobne volil väčšiu silu, aká je asi potrebná na pohyb stieračov a to tiahlo sa voči oske nepohlo, pretože stierače boli nakalibrované správne.. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 4:36 pm Predmet: |
|
|
Nuž tak potom je to iní, keď stále nie je isté, kde je chyba.
A čo, to moje riešenie s Loctitom sa vám nezdá?
Veď tým sa istia iné mechanizmy, nie biedny pantograf.
Lepia sa tým ložiská v lôžku, napr. v prevodovke a pod. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 7:34 pm Predmet: |
|
|
Takmer s istotou je na výstupe plastové ozubené koleso. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 7:59 pm Predmet: |
|
|
Tak som sa tomu opäť pozrel na zúbok. Chyba niekde je, ale neviem kde. Problem v prvom prispevku môžte považovať za nevyskytujúci sa. Utiahol som to ako slon, a ono to tam drží - teda nepretáča sa. Motorček chodí od jednej polohy po druhú, bez problémov. Keď ide na prázdno, teda bez pantrografov, zastane na tej istej polohe. Ako náhle do toho zapojím pantograf a stierače opriem o sklo, kde vzniká prirodzený odpor -trenie, tak sa stane, že stierače niekedy zídu až dole (do montážnej polohy), inokedy ostanú tak 3 cm vyššie. Následným ďalším cyklusom klesnú dole - na povodne miesto a idú klasika celý cyklus a zastanú buď tak ako pred tým - tie 3cm vyššie, alebo zaparkujú v správnej (montážnej) polohe. Raz je to tak, a raz tak, nedá sa to predvídať. Chyba bude nakoniec asi v samotnom motorčeku a jeho prevodovke. Alebo v dobehovom kontakte? Ten myslím, že by mal byť OK, nie, keď krajné polohy to pozná a nezasekávajú sa nikde. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 13, 2012 8:25 pm Predmet: |
|
|
Odvrtat 3 nity, vykrutit 3 skrutky, a potom neviem, buď sa to rozpadne, alebo ešte bude treba ďalej bojovať. Ale zase to demontovať _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|