Opelclub Fórum
Technické okienko - otázky, rady, tipy, triky, ...
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ONLINE KECY...
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 8:50 am    Predmet: Technické okienko - otázky, rady, tipy, triky, ... Odpovedať s citátom

Mám nasledovný problém.
Na obrázku

je znázornená časť mechanizmu stieračov, konkrétne oska motorčeka s tisíchranom, na ktorý sa upína krátke tiahlo, na ktorého druhom konci začínajú pantografy stieračov, teda miesto, kde sa pohyb otáčavý mení na pohyb kyvadlový.

Problémom je miesto medzi samotnou oskou s tisíchranom a tiahlom. Tiahlo je originál diel (teda mal by mať istú kvalitu - o ktorej začínam silno pochybovať). Na pôvodnom diely sa mi stala taká vec, že mi žačala prešmykovať oska s tisíchranom v tom tiahle. Sprvu som si po demontáži myslel, že na tiahle je tiež tisíchran (ako v prípade ramienok stieračov), lebo mierny náznak rýh tam bol, ale boli z veľkej časti zodraté, tak som zohnal to malé tiahlo nové s domnením, že tam bude tisíchran, a na osku to zapadne ako má a všetko bude fungovať ako nové. Opak bol pravdou. Tiahlo nemalo absolútne žiadny tisíchran. Keďže to bol diel nový, oska na motorčeku nijak nepoškodená, žiadny iný diel k tomu už nebol potrebný, tak som to teda zamontoval a hľa, všetko sprvu fungovalo.... až do prvého dažďa, kým nebolo treba použiť stierače častejšie. Ako náhle sa stierače viac namáhali, oska motorčeka s tisíchranom opäť vydrala to tiahlo ktoré znova prešmykuje. Výsledný efekt tohto prešmykovania je to, že stierače ostanú napr. 5cm od spodnej krajnej polohy po vykonaní celého cyklu. Pri opätovnom spustení zídu tých 5cm dole, a vykonajú opäť celý pohyb až zastanú 5cm od krajnej spodnej polohy.

Otázka je, ako to spraviť tak, aby to tiahlo bolo pevne spojené s oskou motorčeka bez toho, aby sa to tiahlo pootočilo proti otáčavému pohybu osky? Tiahlo a oska sa voči sebe nesmú pootočiť, pretože sa rozkalibrujú stierače, ako som aj uviedol v vššie.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Rasto
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 05.12.2006
Príspevky: 1134
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 9:01 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Skúsil by som dať urobiť otvor v tiahle do kónusu ako ma tisíchran.
_________________
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 9:04 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ten kónus sa na tiahle už tej oske trochu prispôsobil. Keďže oska vyzerá byť z tvrdého materiálu (alebo kaleného) a to tiahlo je z nejakého mäkkého kovu. Aj na tom novozaloženom tiahle málinko vidno zárezy po tisíchrane, ale sú z veľkej časti zodraté - otvor v tiahle je vyleštený (po celej hrúbke otvoru).
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
lubo098
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 11.09.2008
Príspevky: 1260
Bydlisko: LV

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 9:09 am    Predmet: Odpovedať s citátom

v tom pripade zatiahnut maticu jak navzdy, len neodtrhnut.
_________________
vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 9:14 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Skúšal som, nepomohlo. Môžem ešte vyskúšať dať druhú ako kontru. Ale aj keď uvoľnujem tú maticu, tak ide tažko, teda nevyzerá, žeby sa povoľovala. Napadol mi ešte tekutý kov, alebo zavariť - ale tým riskujem, že ak to zle nastavím, tak ich už nenakalibrujem. Dá sa to jedine tým tiahlom, ktoré povolím a otočím o zúbok, dva, ... až kým nie je nastavené na správny pohyb.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
lubo098
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 11.09.2008
Príspevky: 1260
Bydlisko: LV

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 9:26 am    Predmet: Odpovedať s citátom

na vectre to ide aj na stieracoch.
nebude problem niekde inde? ze motor zastane neskor a tym pretoci osku?
_________________
vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 9:32 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Nie, motor pracuje stale rovnako, na rovnako dlhej drahe.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
ponikel
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 20.07.2008
Príspevky: 560
Bydlisko: Studienka - ZAHORAK :D

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 10:22 am    Predmet: Odpovedať s citátom

tiahlo nasadiť na osku tisíchranu. naznačiť si dva body, vyrobiť drážku aj do tiahla aj do tisíc hranu a vložiť do drážky kus materiálu, ktorý bude držať aj osku aj tisíchran...
_________________
Opel Tigra yellow C20XE M2.5
na ceste
Opel Tigra Green C20XE M2.5
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 10:59 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Anaeróbne lepidlo, najlepšie od Loctite.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
jupaza1
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 16.05.2009
Príspevky: 1316
Bydlisko: Źilina

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 11:09 am    Predmet: Odpovedať s citátom

nasadiť tiahlo, nakalibrovať stierače a z vrchu navŕtať dierku do miesta dotyku čapu s tiahlom o priemere cca 2,5 - 3mm rovnomerne na oba diely a vložiť napr. kúsok zváracieho drôtu a dotiahnuť maticu Wink
_________________
Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006

Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 11:51 am    Predmet: Odpovedať s citátom

To s tym vlozenym medzikusom znie celkom dobre ... otazne, ci sa mi to podari, ked ta oska ma priemer tak 7-8mm, ktoru zoslabim o 3mm.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
lubo098
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 11.09.2008
Príspevky: 1260
Bydlisko: LV

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 12:59 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

skor bude problem to navrtat, kedze su tie kovy rozdielne tvrde
_________________
vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 1:18 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

mozno je otvor v tiahle tak vydraty, ze sa tiahlo a oska dotykaju na malej ploche. v takom pripade to nemoze drzat a treba geometriu nejako skorigovat.
alebo je tam aj faktor ze oska nie je original
mozno by som treciu plochu tiahla vylepsil nejakym pieskom

ak to nie je systemova chyba Corsy, tak pantografy aj motor z ineho auta.
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 1:35 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ešte si držím jedno také tajné podozrenie, či sa tá oska nepretáča sama v tom motorčeku, resp. jeho prevodovke. Vyskúšam podržať to tiahlo aby sa neotočilo s oskou, či sa motorček bude naďalej pokúšať o pohyb, alebo sa bude pretáčať v prevodovke. Lebo keď je motorček vypnutý, resp. odpojený, tak tým malým tiahlom v pohode otočím o 360° bez nejakého väčšieho úsilia aj spolu s oskou. Otázke, či je ešte toto v poriadku a či tá prevodovka motorčeka nemá klásť nejaký väčší odpor. Pretože aj pri doťahovaní matice na oske motorčeka som musel to tiahlo uchytiť aby sa mi nepretáčalo spolu s oskou. Zaujímavé pritom ale bolo, že pri doťahovaní matice som pravdepodobne volil väčšiu silu, aká je asi potrebná na pohyb stieračov a to tiahlo sa voči oske nepohlo, pretože stierače boli nakalibrované správne.. Think
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 4:36 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nuž tak potom je to iní, keď stále nie je isté, kde je chyba.
A čo, to moje riešenie s Loctitom sa vám nezdá?
Veď tým sa istia iné mechanizmy, nie biedny pantograf.
Lepia sa tým ložiská v lôžku, napr. v prevodovke a pod.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 6:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Kovie či v prevodovke nieje nejaké plastové koliesko čo sa pretáča na oske Rolling Eyes
Podľa mňa nieje kóšer, že vieš ručne pohnúť zo stieračmi.
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 7:34 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Takmer s istotou je na výstupe plastové ozubené koleso.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 7:59 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak som sa tomu opäť pozrel na zúbok. Chyba niekde je, ale neviem kde. Problem v prvom prispevku môžte považovať za nevyskytujúci sa. Utiahol som to ako slon, a ono to tam drží - teda nepretáča sa. Motorček chodí od jednej polohy po druhú, bez problémov. Keď ide na prázdno, teda bez pantrografov, zastane na tej istej polohe. Ako náhle do toho zapojím pantograf a stierače opriem o sklo, kde vzniká prirodzený odpor -trenie, tak sa stane, že stierače niekedy zídu až dole (do montážnej polohy), inokedy ostanú tak 3 cm vyššie. Následným ďalším cyklusom klesnú dole - na povodne miesto a idú klasika celý cyklus a zastanú buď tak ako pred tým - tie 3cm vyššie, alebo zaparkujú v správnej (montážnej) polohe. Raz je to tak, a raz tak, nedá sa to predvídať. Chyba bude nakoniec asi v samotnom motorčeku a jeho prevodovke. Alebo v dobehovom kontakte? Ten myslím, že by mal byť OK, nie, keď krajné polohy to pozná a nezasekávajú sa nikde.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 8:21 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Je problém rozobrať prevodovku a kuknúť na dobehový kontakt?
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Aug 13, 2012 8:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Odvrtat 3 nity, vykrutit 3 skrutky, a potom neviem, buď sa to rozpadne, alebo ešte bude treba ďalej bojovať. Ale zase to demontovať d'oh!
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ONLINE KECY... Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Strana 1 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group