Opelclub Fórum
egr/na tri valce

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
dag22
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 29.10.2009
Príspevky: 48
Bydlisko: sintava

PríspevokZaslal: Ne Máj 06, 2012 11:34 am    Predmet: egr/na tri valce Odpovedať s citátom

zdravim oplaci. mam astru G 1,8 16v x18xe1 85kw r.v. 1999, 514793km
auto zacalo ist na tri valce. tak som si zadovazil diagnostiku ktora mi povedala nasledovne:
P0204 Porucha v obvodu vstřikovače válce 4
P0403 Napětí na ventilu EGR vysoké nebo nízké

chyba sa prejavuje tak ze na studeny motor ide ako hodinky na 4 valce akurat P0403 je stale aktivna. ked sa motor zohreje na 90º tak zacne ist na 3 valce vtedy diagnostika vyhodi chybu P0204 spolu s P403.
najprv som sa pustil do toho vstrekovacieho obvodu (P0204) trisku som vybral vycistil a zalozil naspat - nepomohlo.
potom som zamenil trisky 3 a 4 a vysledok bol bezozmeny po zohriati stale chyba P0204
ked auto nastartujem a idem na nom tak elektronika stale svieti ale aj po zohriati motor ide normalne az ked zastavym a motor vypnem a znovu nastartujem alebo chvilku stojim cca 5min tak zacne ist na 3 valce.
na internete som nasiel navod na test egr:

http://easyautodiagnostics.com/gm_egr_diagnostic/egr_valve_test_3.php

po precitani a odskusani som sa vratil na test c.3 v ktorom sa uvadza ze pocas jazdy by sa malo napatie na jednom z vodicov pri akceleracii menit. namerana hodnota bola 1,2v a pri akceleracii bola bezozmeny.
nascastie mam doma este dalsie 2 egr ventyly tak som jednemu dopomohol s karbobrusku a odstranil som s neho spinac. ked som meral ten tak spinac som postupne pomalicky zmaginal a napatie sa menilo a aj chod motora sa menil - zvysovali / znizovali sa otacky ale motor isiel stale len na 3 valce.

otazka znie je mozne ze je egr odideny a sposobuje to ze auto ide na 3 valce?
_________________
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X 18 XE1
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Lake292
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 09.01.2012
Príspevky: 43

PríspevokZaslal: Ne Máj 06, 2012 7:23 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nieco podobne som videl a bol problem s RJ motora
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
tomi4806
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 17.05.2012
Príspevky: 16
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2012 6:48 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ahoj, Aj ja mam podobny problem ale az na to, ze mne prud prichadza z RJ ale ako nahla napojim konektor na EGR tak skape auto alebo sa trase akoby na tri valce. No zajtra idem do servisu a som zvedavy ako to dopadne.

Pripadne ak by to bola ta RJ, tak co sa viac oplati dat objednat dajaku pouzitu ale to dat opravit? vobec sa v tom neviznam. dik.

Mam astru G 1.6. 16V 74 Kw. 1999. 194500km
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dag22
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 29.10.2009
Príspevky: 48
Bydlisko: sintava

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2012 7:36 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

po konzultacii s mechanikom som sa rozhodol vymenit egr.
vysledok: vymena EGR nepomohla
podla chyb ktore mi pisala diagnostika som sa trocha pohrabal na internete a zistil som ze to bude odidena RJ motora (vdaka za tip Lake292 nasmerovalo ma to spravnym smerom kde mam hladat chybu)
RJ som odoslal do nemecka do firmi ecu.de odkial mi telefonovali ze RJ je odidena a bohuzial aj neopravitelna takze mi ju poslu naspat. ked som sa pytal co to mohlo sposobit tak povedal ze zrejme nejaky externy skrat. aj to egr ze to mohlo sposobit.momentalne cakam kym mi RJ pride postou.prelepim adresu a obratom ju poslem do ciech kde tieto RJ opravuju a neopravitelne na poziadanie aj vymienaju za funkcne. informoval som sa aj v oply kolko by kostuvala nova RJ. odpisali mi z oplu z Trnavy: nova RJ motora 1615,20€ k tomu treba pripocitat diagnostiku, vycitanie kluca imobilizeru a samotne preflesovanie firmwareu + robota. ked som to tipoval na 2000€ tak som nebol ani moc daleko. schodnejsia cesta kupit druhe auto bez TP a prehodit z neho RJ+immo+klucik a zvysok rozpredat na ND.
_________________
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X 18 XE1
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Komo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.03.2007
Príspevky: 2924
Bydlisko: Komjatna [RK]

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2012 7:53 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Vyskusaj zavolat sem: http://archanjel.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=124%3Aopel-astra-g-18-16v-x18xe1&catid=42&Itemid=99
_________________
VeCe Z18XE
VeA C20NE - ex
- Diagnostika -
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
tomi4806
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 17.05.2012
Príspevky: 16
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2012 10:18 am    Predmet: Odpovedať s citátom

dag22 Napísal:
po konzultacii s mechanikom som sa rozhodol vymenit egr.
vysledok: vymena EGR nepomohla
podla chyb ktore mi pisala diagnostika som sa trocha pohrabal na internete a zistil som ze to bude odidena RJ motora (vdaka za tip Lake292 nasmerovalo ma to spravnym smerom kde mam hladat chybu)
RJ som odoslal do nemecka do firmi ecu.de odkial mi telefonovali ze RJ je odidena a bohuzial aj neopravitelna takze mi ju poslu naspat. ked som sa pytal co to mohlo sposobit tak povedal ze zrejme nejaky externy skrat. aj to egr ze to mohlo sposobit.momentalne cakam kym mi RJ pride postou.prelepim adresu a obratom ju poslem do ciech kde tieto RJ opravuju a neopravitelne na poziadanie aj vymienaju za funkcne. informoval som sa aj v oply kolko by kostuvala nova RJ. odpisali mi z oplu z Trnavy: nova RJ motora 1615,20€ k tomu treba pripocitat diagnostiku, vycitanie kluca imobilizeru a samotne preflesovanie firmwareu + robota. ked som to tipoval na 2000€ tak som nebol ani moc daleko. schodnejsia cesta kupit druhe auto bez TP a prehodit z neho RJ+immo+klucik a zvysok rozpredat na ND.


fuha to si ma moc nepotesil auto je v servise a cakam na odpoved kedy zavolaju no to su nervy. nikomu to nezelam. a to hlavne ked ste na tom financne zle Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dag22
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 29.10.2009
Príspevky: 48
Bydlisko: sintava

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2012 2:10 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ono kazdopadne kupa novej nema zmysel. do nemecka som ju posielal preto lebo na opravu davaju 2 roky zaruku. v cechach ked mi ju vymenia tak mi odpisali ze minimalne 6 mesiacov zaruka ale to sa dozviem az ked budem mat RJ doma spolu s papiermi.
_________________
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X 18 XE1
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
tomi4806
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 17.05.2012
Príspevky: 16
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2012 5:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

dag22 Napísal:
ono kazdopadne kupa novej nema zmysel. do nemecka som ju posielal preto lebo na opravu davaju 2 roky zaruku. v cechach ked mi ju vymenia tak mi odpisali ze minimalne 6 mesiacov zaruka ale to sa dozviem az ked budem mat RJ doma spolu s papiermi.



Otazocka kolko ta to bude stat??? a oni ti ju opravia ci len vymenia?
A potom nebude treba nainstalovat softwer a immo a aj kluce? sakra tolko otazok Embarassed som zvedavy pretoze mi zistili tiez RJ vadnu. ale ked je odpojeny EGR tak ide v pohode auto no ale o tom som uz pisal. asi tolko.

A este ak by si bol ochotny tak tu adresu popripade www stranku tej firmi v cechach. Diky
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dag22
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 29.10.2009
Príspevky: 48
Bydlisko: sintava

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2012 6:02 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

toto mi napisali z ecu.de:

250,00 € netto oprava
20,00 € netto - balné a poštovné

51,30 € DPH 19%
321,30 € Celkem (v případě opravy)

Pokud by byla Vaše jednotka v pořádku, účtujeme pouze testovací poplatek ve výši 50 €.

Na opravu platí záruka 2 roky.

samozrejme ak mas iny tip jednotky cena moze byt rozdielna. napis im email s tipom RJ a motora . . . . a oni ty vypocitaju presnu sumu za opravu.
firma v cechach: http://www.ridicijednotky.cz/
oprava této řídící jednotky přijde od 6000-7200Kč. Jiná jednotka od nás výjde na 9600Kč včetně přizpůsobení pro Váš vůz.

nemusis nic menit len ju namontujes. a prisposobenie je to ze ti preflesuju firmware z tvojej neopravitelnej do druhej ktora funguje a tiez nemusis nic viac robit len ju namontovat lebo firmware s klucom od imobilizeru je z tvojej povodnej RJ.
_________________
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X 18 XE1
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
tomi4806
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 17.05.2012
Príspevky: 16
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2012 6:09 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Super diky.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dag22
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 29.10.2009
Príspevky: 48
Bydlisko: sintava

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2012 6:19 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

tomi4806 Napísal:
dag22 Napísal:
ono kazdopadne kupa novej nema zmysel. do nemecka som ju posielal preto lebo na opravu davaju 2 roky zaruku. v cechach ked mi ju vymenia tak mi odpisali ze minimalne 6 mesiacov zaruka ale to sa dozviem az ked budem mat RJ doma spolu s papiermi.



Otazocka kolko ta to bude stat??? a oni ti ju opravia ci len vymenia?
A potom nebude treba nainstalovat softwer a immo a aj kluce? sakra tolko otazok Embarassed som zvedavy pretoze mi zistili tiez RJ vadnu. ale ked je odpojeny EGR tak ide v pohode auto no ale o tom som uz pisal. asi tolko.

A este ak by si bol ochotny tak tu adresu popripade www stranku tej firmi v cechach. Diky


ja na tvojom mieste by som nechal odpojeny egr a zatial by som to nechal tak. oprava RJ motora je financne dost nakladna to nehovorim o novej RJ a casovo je to tiez otazka cca 2 tyzdnov ak sa to ovsem da opravit.opravu mojej RJ som tipoval na 2 tyzdne a uz 2 tyzdne je auto v garazi a este minimalne dalsie 2 tyzdne aj bude.
_________________
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X 18 XE1
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dag22
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 29.10.2009
Príspevky: 48
Bydlisko: sintava

PríspevokZaslal: St Feb 20, 2013 11:34 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

po dlhsom case som sa sem dostal tak som sa rozhodol npisat skusenosti s opravou riadiacej jednotky firmou ktora sa na danu problematiku specializuje: http://www.ridicijednotky.cz/
ako som uz pisal vyzsie jednotku som poslal do nemecka odkial mi v priebehu asi 4 dni od odoslania voalli ze je jednotka neopravitelna. na zaklade tohto skutku som ju poslal do firmy v cechach kde mi jednotku sice opravili ale totalne na figu. elektronika neustale svietila. napatie na egr - sporadicka chyba. na studeny motor auto islo velice zvlastne uplne inak ako predtym. po nastartovani by si studeny motor mal drzat otacky cca 1200 a postupne ich automaticky znizovat. toto vobec motor nerobil. aj pri -15 po nastartovani otacky motora klesli na 900 a ani sa nepohli. ked som sa chcel hnet pohnut tak otacky strasne kolisali. pridal som asi na cca 1500 a klesali na 1200. musel som pridavat omnoho viac aby sa ako tak udrzali. to by bol ten mensi problem. horsie bolo ze uplne vzdy som musel nechat motor minimalne minutu bezat kym som sa pohol. ak nie tak situacia bola nasledovna: nastartoval som pohol som sa cca 50m k najblizsej krizovatke kde som zastavil a ked som sa chcel hnet pohnut auto islo ako v lete na saniach proste rozbehlo sa preslo 2m a hnet sa motor pridusil a isiel ledva na 1000ot a nevedel sa rozhybat.to trvalo asi 4-5s a potom otacky vyskocili do neba. takto pri citani to neni take strasne ale skuste si to preniest do realneho zivota kde stojite trebars na stopke a chcete vyst na hlavnu a auto sa rozhodne ze nie. staci sa zamyslet kolko trva vyjdenie zo stopky na hlavnu a zaradenie do jazdneho pruhu. ak auto zrychluje je to v pohode ale ak zacne zrychlovat vojdete do kryzovatky a v tom sa auto zorhodne ze sa mu uz nechce. to je velice neprijemna situacia hlavne pri vacsej premavke. nascastie to robilo len pri studenom motore. sice bolo jedno ci je vonku -50 alebo +40 proste motor studeny tak sa rozhodol ze nepojde. riadiacu jednotku udajne testovali aj v skusobnom aute ktore tam mali ale zrejme boli asi barvoslepi lebo ked mi jednotka prisla "opravena" v pamati mala 5 chyb klima egr a nejake cidla presne si to uz nepamatam. vymazal som ju a zostalo len to egr.na vsetky tieto chyby sa da zvyknut a da sa s nima v pohode fungovat sice cez stk by som nepresiel lebo mi svietila elektronika ale to uz je vedlajsie. po 5 mesiecoch sa riadiaca jednotka znovu pokazila. tentoraz mi prestal fungovat vstrekovac c.2. uplne som poteseny cely. lebo za opravu som vyhodil 300€ a fungovalo to 5 mesiacov. to nevravim o tom ze pisu oprava 3 dni. no mne to opravovali 2 tyzdne takze tato informacia je tam uplne odveci. ked som im pisal ze mam problem s opravou ale sa jedna o druhy vstrekovac tak sa mi ani neuracili odpisat ci sa mi na to vztahuje zaruka. zrovna v tej dobe som auto potreboval ako sol tak som si nemohol dovolit ryskovat ze im to poslem a oni mi to poslu za 2 tyzdne naspak neopravene a v kutiku duse som dufal ze to len trocha zblblo lebo zo zaciatku to trocha zahaprovalo a potom to islo. spravalo sa to ako sporadicka chyba ze obcas sa vyskytne a obcas nie. zial bohu uz sa vyskytuje stale. prve stadium poruchy je ze studeny motor=4valce zohriaty motor=3valce ale po prejdenei zo zohriatym motorom (na 3 valce) cca 10km zacne ist znovu na 4 valce a potom uz ide bezproblemov.ciste aktyX. v sucastnosti to je uz asi to posledne stadium. studeny zohriaty stale ide na 3 valce. proste vzdy ked nastartujem tak si spomenem na tu skvelu firmu a zbytocne vyhodenych 300€. absolutne nikomu nedoporucujem opravu RJ cez tuto firmu. momentalne rozmyslam nad kupou druhej RJ z ebayu. cena za set RJ+immo+key=cca 250-300€
_________________
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X 18 XE1
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Peter Kuľha
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 07.12.2010
Príspevky: 469
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: Št Feb 21, 2013 12:12 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja ti ešte poradím toto: Keď štrajkujú vstrekovače sporadicky tak mne to tiež sem tam robil 4tý valec ale ja som na to prišiel hneď, mne tá lišta s konektormi akosi nedosadala k vstrekovačom, tak som vzal viazače káblov a ešte som ju obviazal o vstrekovaciu lištu ktorá je tam napevno a odvtedy mi vstrekovač problémy nerobí. Aj tak to egr je zaujímavé. Ešte skús nejako pomeniť vstrekovače 1. za 3. a 2. za 4. Či sa to objaví inde.
_________________
Vectra B X18XE1 2000 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz - ND

e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Št Feb 21, 2013 12:38 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Viem, že rj na X18XE1 sú vypredané, lebo sa kazia.
Poviem Ti, čo by som urobil ja.
Na motor by som sa pokúsil nahodiť rj z X20XEV alebo X14XE, proste z nejakého podobného motora, ale bežného, takých rj aj s imo a kľúčmi sú všade haldy.
Aj ja mám jednu X20XEV doma, len nemám imo.
Skrátka, tomu by predchádzalo zistenie, ktorý hardvér je podobný tomu Tvojmu, aby sa dali na motor nahodiť snímače kľuky a vačky toho motora, z kt. bude riadiačka.
Chce to len trochu googlenia.
Prípadne by som tam hodil aj váhu vzduchu z toho motora a snímač klepania a cievku, to nemôže byť problém nájsť tie veci na vrakáči.
Kľudne by som aj plyn prebudoval na lanko.
Bola by to aj zábava oživiť tú beštiu týmto spôsobom.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Peter Kuľha
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 07.12.2010
Príspevky: 469
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: Št Feb 21, 2013 6:19 am    Predmet: Odpovedať s citátom

A to by to išlo takto???
_________________
Vectra B X18XE1 2000 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz - ND

e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dag22
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 29.10.2009
Príspevky: 48
Bydlisko: sintava

PríspevokZaslal: Št Feb 21, 2013 4:37 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

vymenu vstrekovacov som skusal uz predtym ked mi nesiel valec c4 a to nepomohlo takze pocitam ze teraz je chaby znovu v RJ. nad druhou rj s podobneho motora som uz rozmyslal aj ja ale neviem nakolko musia byt kompatibilne. na ebay su aj RJ pre 1,8 16v ale 92kW a su cenovo dostupnejsie a je ich pomerne dost a aj na 2,0l motor ich je pomerne dost dokonca som sa niekde aj docital ze 1,8 2,0 a este jeden motor mali identicke RJ co sa tyka hardweru. jedna anglicka firma ma repasovane RJ presne pre moje auto a s postovnym to stoji okolo 220€. problem je v tom ze standardne je na nu zaruka iba 1 mesiac a az ked im poslem moj set rj+immo+chip tak mi daju zaruku na 1 rok ale je tam aj moznost takzvanej lifetime warranty(dozivotna zaruka) ale neviem presne co treba splnit ake podmienky aby mi tu zaruku dali. to budem muset zistit. momentalne to necham tak a budem pomalicky googlit aka alternativa by sa dala pouzit. len ono ani neni problem zohnat druhu jednotku su jednotky aj za 50€ ale len jednotka a ja sa moc do programovania nechcem pustat lebo tam treba naprogramovat vsetko immo,abs,servo proste vsetko co v aute je aspon tak som sa to teda docital. nova jednotka neni problem v trnave v oply ich maju nova stoji 1615€. len nepochopim jednu vec. ta jednotka mala 515000km najazdene ked sa pokazila a hentie lopaty tupe ceske ked ju opravovali opravia len jeden vstrekovac? sak tam je nad slnko jasne ze pri tolkych kilometroch tie cipy budu odchadzat jeden za druhym tak vymenim vsetky ktore sa da. hlavne na okruhoch vstrekovacov. sak tie cipi stoja doslova a dopismena haliere par centov. toto nikdy nepochopim.
_________________
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X 18 XE1
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
vanah
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 13.05.2009
Príspevky: 5
Bydlisko: Topoľčany

PríspevokZaslal: So Jan 25, 2014 5:59 pm    Predmet: na 3 valce Odpovedať s citátom

aj mne auto ide na 3 valce. Diagnostika pise chyba p0202 - chyba vstrekovaca 2 valec. Vstrekovac sme vymenili, prmerali kabelaz po RJ, vymenili sme RJ za druhu skontrolovali sme tlaky na valcoch, vymenili sme sviecky a listu na svieckach nic nepomohlo chyba stale ta ista. Kto poradi co to este moze robit? Je to vectra B Z18XE 1,8 16V 92Kw. Vdaka za kazdu radu.
_________________
VECTRA B Caravan 1,8 16v 2001
hroncok.ivan@gmail.com
0907646846
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group