Opelclub Fórum
Snimač klepania
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> TIGRA, SPEEDSTER - ELEKTRO
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Ut Apr 17, 2012 7:33 pm    Predmet: Snimač klepania Odpovedať s citátom

Opel Tigra 1998 1,4 16V
Svieti oranžová kontrolka a motor neide do viac ako 4500 otačok.
Diagnostika vypisala snimač klepania mimo rozsah.
Kupily sme novu kontrolka svieti aj tak.
Zmerali sme kabel od sniamča ku ECU je ok je to sivobiely kabel.
Další čierny vraj ma byť uzemneny na - pol lenže on sa rozvetvuje na dva vodiče a vyzerá to ako amaterska robota.
Vie niekto ako to má byť správne pripojene ? alabo schema.
Treba to naozaj dotiahnuť momentovym klučom ? aj to som počul.
Ďakujem za rady.
Štefan
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
langdon2
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 16.01.2008
Príspevky: 14262
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Apr 17, 2012 7:43 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ahoj, a dosadaciu plochu na bloku motora kam sa to cidlo dava si vycistil? Od hrdze a pod? Neni treba dotahovat na moment ...staci jemne rukou, klucom....nic drastickeho...
_________________
Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Apr 17, 2012 7:44 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ano, tento snimac sa dotahuje momentovym klucom na predpisany moment.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 8:01 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Zdarvím
Tak som snímač klepania dotiahol na moment 20Nm ako je to udávané
ale nič sa nedeje oranž. kontrolka pri naštartovaní na zopár sekund zhasne a rozsvietí znova. Na diagnostike bola jediná závada :
Snínač klepaní mimo rozsah .
Potrebné je vymazať obsah závad na diagnostike alebo stačí odpojiť
kabel od akumulatora a vymaže samo ?
Prešiel som aj kabel od snimača k ECU vedú tam dva vodiče :
Hnedobiely - napojený na ECU - premerané je OK.
Čierný - ide do priestoru kde je ECU a tam rozvetvuje na dva vodiče

No toto neviem prečo podla iného popisu z tejto stránky má byť
čierný vodič kostra a premeráva sa proti - polu akumulátora.

Vie niekto poradiť kde ten čierný vodič má končiť a prečo rozvetvuje.
Ďakujem za rady lebo už som z toho jeleň.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 8:10 am    Predmet: Odpovedať s citátom

A kolko si nameral ten odpor? - musí mať viac ako 500kOhm
Meria sa pri vypnutom zapalovani medzi nasledovnymi svorkami:
X10 Multec & ventil, vstrek
Konektor zvazku kablov (na strane riadiacej jednotky), svorka 1 & Kostra

Na diagnostike bola chyba pritomna, alebo uz nepritomna, a teda len ulozena v pamati zavad?
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 9:45 am    Predmet: Odpovedať s citátom

bukelo vďaka za odpoveď
Tak teda nerozumiem teraz tomu :
X10 Multec & ventil, vstrek
Konektor zvazku kablov (na strane riadiacej jednotky), svorka 1 & Kostra :
Syn to premeraval ale tak že premeral iba to či nie je vodič prerušený
teda od snímača k riadiacej jednotke.
Neviem prečo ten čierny vodič rozvetvuje na dva a ide späť do motorového priestoru.
To znanená že zmerať na tom konektore kde je pripojený vodič od
čidla medzi svorkou č. 1 a kostrou ?
Skúsim to premerať keď dojde syn z práce a dám vedieť.
ešte raz vďaka.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 9:48 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ešte : diagnosticky kabel nemám a momentálne nebol vymazaný
pamäť závad, musi to byť alebo stačí odpojiť aku.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 9:57 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Odpojenim aku sa pamat zavad nevymazava. Po vymene snimaca je dobre si tu chybu vymazat.
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 11:02 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ďakujem
Premerame si odpor a dame vymazať pamäť závad , uvidím ako to
dopadne ak by som mal diagnosticky kabel nebol by problem ale asi budem to musieť zaobstarať .
Ďakujem za odpoveď
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 2:58 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nieje to tak, že chyba síce ostane v pamäti závad, ale stane sa neaktívnou a hotovo?
Jedine airbagy a veci súvisice z bezpečnosťou treba závady mazať...

Ale diag aj tak odporúčam, možno je chyba teraz iná...
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 3:06 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Steve, tu - http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=2430
si stiahni "Jak na to". Sú tam aj elektrické schémy. Tam si vysleduj, kam aký drôt má ísť.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 4:49 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

dakujem macil Jak na to som už stiahol ale neviem z toho vysomariť nijak.
Pre buketa
Meranie urobil dnes syn. takže na konektore X10 medzi 1 a - pol
bolo 128 Kohm . Ked pripojil čierny kabel na kostru a odpojil tie čo sa z toho odbočuje nameral 10,5 Mohm.
žiadna ina zavada nie je ani diagnostika neukazala iba čidlo klepani mimo rozsah.
Keby som vedel kam podla schemy ma isť čierny vodič od čidla tak by bolo OK ale shemu moc neznam.
ďakujem
Štefan
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 6:33 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Pripojenie snimača je trojvodičové. Farby ti nepoviem, ale jeden ide na kostru, jeden do riadiacej jednotky (C11) a tretí rovnako, ale na pin (D15), ktorý je spoločný pre snímač teploty nasávaného vzduchu a snímač tlaku nasávaného vzduchu (MAP).
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Št Apr 19, 2012 7:13 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

http://img.elit.cz/Q1/JPG0159/o/9.0315-FA.jpg ten snimač inač mysliš lebo mi čo tam riešime mame ten :::: http://img.elit.cz/Q1/BMP0151/o/40%2092%208445.jpg doly za radu
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: St Jún 20, 2012 4:59 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Probémy stale pretrvávajú s rozsvietenou kontrolkou teda núdz režimom. Snínač klepania nový dotiahnutý presne s momentom
aj kable , pripojenie je OK. Odkedy bol dotiahnuty na moment 20
ako je predpisane ne diagnostike nebolo auto iba odpojená bateria.
Vymazanie závad je nutné alebo nie ? Radšej by som kupil diagnost.kabel aj s programom lebo ma to už naozaj štve s tým autom
a ešte zopár veci chystám vysvetliť a bývalému majitelovy tvrdil že stačí na diagnostike vynulovať auto . No ta tak to nie je.
)dakujem za rady
Štefan
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Ne Sep 16, 2012 8:36 pm    Predmet: Problém trvá Odpovedať s citátom

Tak ako som hore napisal .
Bolo auto aj na diagnostike vymazana pamäť a po naštartovaní
opäť oranžová kontrolka . Dali sme aj druhu aj tak nič
pri naštartovanom motore ukazuje Knock sensor teda čidlo
napätie 4,62V ale vraj 0 alebo len 200mV tam má byť .
Už som z toho totalne jelen
čidlo je dvojvodičové .
Ak niekto okolo TV , MI pripadne KE rozumie do toho nech sa mi ozve.
Motor takto neide do viac ako 4000 otáčok a je aj lenivší.
Poradte čo za čerta može byť.
Žeby RJ ?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ut Sep 18, 2012 12:17 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nuz chcelo by to nejakeho hrdinu, co by to pomeral u seba.

je mozne, ze mas nejaku chybu na kabelazi od RJ motora k tomu cidlu.
napr. skrat hnedobieleho vodica na napajcie napatie 5 voltov nejakeho ineho snimaca
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: St Sep 19, 2012 9:47 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Nuž kable sme už raz premerali tak neviem ale možeme to spraviť ešte raz nie je problem .
Potreboval by som detailne popisať ako na to a čo kde mám merať
akože že tie kable od snimača kde su presne zapojene pripadne čím sú spojene akože uzemnenie a atď.
Ak by niekto vedel s tým pomocť .
Ďakujem
Štefan
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: St Sep 19, 2012 4:51 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

urobil som u seba (Vectra B X16XEL model 1997) toto:

cidlo klepania som odpojil na zadnej strane sania.
na konektore, odkial ide kabel k RJ motora som nameral:

pri vypnutom zapalovani
1. cierny (mozno hnedy) nulovy odpor voci kostre
2. bielo - neviem-aky - odpor voci kostre cca 100 Kiloohm

pri zapnutom zapalovani
3. na oboch napatie voci kostre 0 Volt

4.pri odpojenom snimaci som nastartoval, kontrolka sa nerozsvietila.
myslim, ze nabehne az neskor, za jazdy.
toto moze byt zavisle od auta, rocnika a pod.

skus to u seba pozriet

skus vyblikat chybove kody

--

tu nejake obrazky




_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Steve61
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 28.09.2011
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: So Sep 22, 2012 12:37 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Zatial dakujem za všetok pomoc ale problem trvá nadalej.
Dnes sme ešte raz prešli cele zapojenie senzoru či nie je preušený kabel nič sme nenašli tak sme brali schemu a zapojenie.
Bolo spojene nasledovne žila z MAP a teploty nas. vzduchu bolo spojene do 15 na riadiacej jednotke ako na scheme ale bol tam pripojený aj jeden vodič z čidla klepania a podla schem to tam nemalo byť ale jeden konec mal isť na kostru a druhý a 11 kontakt
na RJ . Zapojily sme teda tak. Problém aj tak nadalej trvá po 2-3 sekund po naštartovaní rozsvietí kontrolka.
Už by n§m pomohlo iba ak by niekto na tigre premeral napätie akô má byť pri naštartovanom motore a v klude medzi kontaktmi 11 a zem na RJ.
Ak by to niekto bol ochotný spraviť ďakujem vopred le pochopím aj to ak nie.
Udaje zo štítku Rj čo máme v aute:

čísla : 16227839 GM KF
095031 BRNW
čiarový kod : 867839LF52970727

Za všetko aj za doterajšiu pomoc všetkým dakujem.
Štefan
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> TIGRA, SPEEDSTER - ELEKTRO Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Strana 1 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group