|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: So Feb 04, 2012 11:45 am Predmet: VeCe - tecie olej, motor nejde do otacok |
|
|
caute,
mam mensi problem s VeCe.. dnes som sa bol previezt a ked som si pustil kurenie, zacitil som smrad ako ked sa nieco pali. Otvoril som kapotu, odtial dymy, na vyfukovych zvodoch sa palil asi olej. Neviem odkial sa tam dostal. Bol nakvapany aj na prednom ventilatore. Auto pritom taha normalne.
Neviem ci to s tym ma suvis, ale za posledny tyzden sa mi stalo dva krat, ze ked som nastartovat (studeny start), motor nesiel do otacok, ked som stupil na plyn, otacky boli max 1500rpm. Vypol som motor, znova nastartoval a pohoda.
Diagnostika hlasi tieto chyby:
ECM:
P1500 - Throttle Control Motor Malfunction
(01) - Not present
P1500 - Throttle Control Motor Malfunction
(02) - Not present
P0422 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
(00) - Not present
ECC:
B3843 - Air Quality Sensor Circuit Open or High Voltage
(05) - Present
B3843 - Air Quality Sensor Circuit Low Voltage
(02) - Not present
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: Ut Feb 07, 2012 6:43 am Predmet: |
|
|
Kde mam aspon hladat problem po tom, co vypisala diagnostika?
Ma s tym suvis to, ze motor nesiel do otacok? |
|
Návrat hore |
|
|
Teo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 19.01.2008 Príspevky: 5072 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Feb 07, 2012 8:31 pm Predmet: |
|
|
ten olej bude z vika ventilov a ten vykon kludne aj plynovy pedal a motor je 1,8? _________________ Omega B caravan 2,5 DTI 150PS
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.tec2000.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže |
|
Návrat hore |
|
|
Komo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.03.2007 Príspevky: 2924 Bydlisko: Komjatna [RK]
|
Zaslal: Ut Feb 07, 2012 9:21 pm Predmet: |
|
|
Motor je 3.2 V6, ma to v popise.
No a jedina aktualna chyba je cidlo kvality vzduchu, to pochybujem ze ma nieco s tym olejom.
Je dost mozne ze ti ho aj palilo nakolko ti vyhodilo aj chyby katalyzatora. Ale to len strielam. _________________ VeCe Z18XE
VeA C20NE - ex
- Diagnostika -
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Feb 07, 2012 9:25 pm Predmet: |
|
|
Teo sa preto pýta, lebo na 1.8 odchádza RJ motora, ak sa nemýlim.
Ale je to 3.2.
Chudák Fero, toľko problémov s tým motorom.
Ten olej je z veka ventilov - buď je prasknuté tesnenie alebo veko samotné, aj to sa stáva. Sviečky sú chúdence tiež v oleji.
To tesnenie, aj origo GM, má malú životnosť.
Ja ich mením ako na bežiacom páse.
38 EUR v Opli jedna strana + treba kúpiť o-krúžky na skrutky.
Ak kúpiš aftermarket tesnenie, bude tiecť už cca po mesiaci, okrem jednej zančky, tú práve testujem a vyzerá sľubne.
No to Ťa vyjde skoro rovnako draho ako origo Opel s 15% zľavou.
Kým to nevymeníš, jazdi opatrnejšie, na rozpálených zvodoch by sa mohol olej zapáliť.
Chybové kódy:
P1500 - skontroluj kontakty na zásuvke motorčeka škrtiacej klapky, ak to nepomôže a bude sa to zhoršovať, ten diel treba vymeniť. Ja som sa to pokúšal opravovať, ale nedopadlo to dobre.
P0422 - účinnosť katalyzátora pod stanovenou úrovňou. Súvisí to s hodnotami LS 2 Bank 1, môže to byť všeličo no na 80% (vymyslená štatistika) je ten katalyzátor už na ceste do večnosti.
B3843 - snímač, ktorý sedí na Omege na telese kabínového filtra, na VeCe to bude tiež niekde tam (asi) - skontroluj kontakty, káble alebo vymeň alebo na to kašli. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Feb 08, 2012 11:39 am Predmet: |
|
|
tie chyby mohli vzniknut kadejakym odpajanim, a ze si ich potom nevymazal.
treba riesit skutocne chyby. a najma tie aktivne, pri ktorych svieti kontrolka _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: St Feb 08, 2012 1:04 pm Predmet: |
|
|
vdaka za rady
Kontrolka nesvieti ziadna, auto ide bez problemov.
Tesnenie som uz objednal, cez weekend budem musiet trocha zakurit v garazi a vymenit to.
BTW.. je pri vymene tesnenia pod ventilovym vikom treba na nieco speci davat pozor? Ci len poodpajat, odsrobovat, vycistit, nahodit nove tesnenia a poskladat? |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Feb 08, 2012 1:07 pm Predmet: |
|
|
V kritických miestach, rohy, ohyby a podobne, treba tesneniu trochu pomôcť silikónom. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: St Feb 08, 2012 4:08 pm Predmet: |
|
|
Ako píše macil + pozor, aby o-krúžky nespadli pri nasadzovaní veka, ja ich tam radšej ešte zalepím silikónom. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: So Feb 11, 2012 2:28 pm Predmet: |
|
|
No tak tesnenie aj o-kruzky vymenene, vsetko vycistene, poskladane, ale.. mame maly problem
Motor nejde do otacok, takmer vobec nereaguje na plynovy pedal.
Diagnostika vypisala tieto chyby:
ECM
P0120 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Cirucit High Input
(05) - Present
P0220 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Cirucit Low Input
(02) - Present
ABS/TC/ESP
U2105 - Invalid Data from ECM (Engine Control Module)
(71) - Present
Niekde som pravdepodobne zabudol zapojit kabel, ci sa mohlo stat, ze som nieco poskodil?
Kde hladat tie senzory polohy pedalu? |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Feb 11, 2012 3:22 pm Predmet: |
|
|
Priamo nad pedálom, teda ak je to to isté, ako ne VeBe.
Lenže s pedálom si nič nerobil, takže kukni radšej ešte ten motorček klapky.
Prípadne skús odpojiť pedál a kukni diagnostiku, akú chybu hlási.
Potom odpoj škrtiacu klapku a kukni chybu.
edit: kukni sem, tu sa píše, že novšie Ople majú Throttle position sensor pri škrtiacej klapke. Je tam dosť info.
http://www.aa1car.com/library/tps_sensors.htm
Tvoja chyba ukazuje aj na snímač polohy pedálu aj na smímač polohy škrtiacej klapky, bude to tá klapka.
A myslím si, že to bude kabeláž alebo zásuvka alebo ukostrenie - prosto nejaká hlúposť, ktorá Ti znepríjemňuje život.
Myslím si to preto, lebo chyba sa opätovne objavila pri manipulácii so sacím potrubím.
Samozrejme, môže to byť aj zodratý potenciometer priamo v telese motorčeka. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: So Feb 11, 2012 6:45 pm Predmet: |
|
|
Isiel som znova do garaze, ze skontrolujem este raz, ci som nieco nezabudol zapojit a hla... ja debil som nepripojil konektor skrtiacej klapky
..tak stane sa, no co
opat dakujem vsetkym za rady |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|