Opelclub Fórum
VeCe - tecie olej, motor nejde do otacok

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: So Feb 04, 2012 11:45 am    Predmet: VeCe - tecie olej, motor nejde do otacok Odpovedať s citátom

caute,
mam mensi problem s VeCe.. dnes som sa bol previezt a ked som si pustil kurenie, zacitil som smrad ako ked sa nieco pali. Otvoril som kapotu, odtial dymy, na vyfukovych zvodoch sa palil asi olej. Neviem odkial sa tam dostal. Bol nakvapany aj na prednom ventilatore. Auto pritom taha normalne.

Neviem ci to s tym ma suvis, ale za posledny tyzden sa mi stalo dva krat, ze ked som nastartovat (studeny start), motor nesiel do otacok, ked som stupil na plyn, otacky boli max 1500rpm. Vypol som motor, znova nastartoval a pohoda.


Diagnostika hlasi tieto chyby:

ECM:
P1500 - Throttle Control Motor Malfunction
(01) - Not present

P1500 - Throttle Control Motor Malfunction
(02) - Not present

P0422 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
(00) - Not present


ECC:
B3843 - Air Quality Sensor Circuit Open or High Voltage
(05) - Present

B3843 - Air Quality Sensor Circuit Low Voltage
(02) - Not present






Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Feb 07, 2012 6:43 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Kde mam aspon hladat problem po tom, co vypisala diagnostika?
Ma s tym suvis to, ze motor nesiel do otacok?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Teo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 19.01.2008
Príspevky: 5072
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Feb 07, 2012 8:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ten olej bude z vika ventilov a ten vykon kludne aj plynovy pedal a motor je 1,8?
_________________
Omega B caravan 2,5 DTI 150PS
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.tec2000.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Komo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.03.2007
Príspevky: 2924
Bydlisko: Komjatna [RK]

PríspevokZaslal: Ut Feb 07, 2012 9:21 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Motor je 3.2 V6, ma to v popise.

No a jedina aktualna chyba je cidlo kvality vzduchu, to pochybujem ze ma nieco s tym olejom.
Je dost mozne ze ti ho aj palilo nakolko ti vyhodilo aj chyby katalyzatora. Ale to len strielam.
_________________
VeCe Z18XE
VeA C20NE - ex
- Diagnostika -
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Feb 07, 2012 9:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Teo sa preto pýta, lebo na 1.8 odchádza RJ motora, ak sa nemýlim.
Ale je to 3.2.

Chudák Fero, toľko problémov s tým motorom.
Ten olej je z veka ventilov - buď je prasknuté tesnenie alebo veko samotné, aj to sa stáva. Sviečky sú chúdence tiež v oleji.
To tesnenie, aj origo GM, má malú životnosť.
Ja ich mením ako na bežiacom páse.
38 EUR v Opli jedna strana + treba kúpiť o-krúžky na skrutky.
Ak kúpiš aftermarket tesnenie, bude tiecť už cca po mesiaci, okrem jednej zančky, tú práve testujem a vyzerá sľubne.
No to Ťa vyjde skoro rovnako draho ako origo Opel s 15% zľavou.
Kým to nevymeníš, jazdi opatrnejšie, na rozpálených zvodoch by sa mohol olej zapáliť.

Chybové kódy:
P1500 - skontroluj kontakty na zásuvke motorčeka škrtiacej klapky, ak to nepomôže a bude sa to zhoršovať, ten diel treba vymeniť. Ja som sa to pokúšal opravovať, ale nedopadlo to dobre.

P0422 - účinnosť katalyzátora pod stanovenou úrovňou. Súvisí to s hodnotami LS 2 Bank 1, môže to byť všeličo no na 80% (vymyslená štatistika) je ten katalyzátor už na ceste do večnosti.

B3843 - snímač, ktorý sedí na Omege na telese kabínového filtra, na VeCe to bude tiež niekde tam (asi) - skontroluj kontakty, káble alebo vymeň alebo na to kašli.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: St Feb 08, 2012 11:39 am    Predmet: Odpovedať s citátom

tie chyby mohli vzniknut kadejakym odpajanim, a ze si ich potom nevymazal.

treba riesit skutocne chyby. a najma tie aktivne, pri ktorych svieti kontrolka
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: St Feb 08, 2012 1:04 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

vdaka za rady Wink
Kontrolka nesvieti ziadna, auto ide bez problemov.
Tesnenie som uz objednal, cez weekend budem musiet trocha zakurit v garazi a vymenit to.
BTW.. je pri vymene tesnenia pod ventilovym vikom treba na nieco speci davat pozor? Ci len poodpajat, odsrobovat, vycistit, nahodit nove tesnenia a poskladat? Smile
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: St Feb 08, 2012 1:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

V kritických miestach, rohy, ohyby a podobne, treba tesneniu trochu pomôcť silikónom.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: St Feb 08, 2012 4:08 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ako píše macil + pozor, aby o-krúžky nespadli pri nasadzovaní veka, ja ich tam radšej ešte zalepím silikónom.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: So Feb 11, 2012 2:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

No tak tesnenie aj o-kruzky vymenene, vsetko vycistene, poskladane, ale.. mame maly problem Smile
Motor nejde do otacok, takmer vobec nereaguje na plynovy pedal.
Diagnostika vypisala tieto chyby:

ECM
P0120 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Cirucit High Input
(05) - Present

P0220 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Cirucit Low Input
(02) - Present


ABS/TC/ESP
U2105 - Invalid Data from ECM (Engine Control Module)
(71) - Present


Niekde som pravdepodobne zabudol zapojit kabel, ci sa mohlo stat, ze som nieco poskodil?
Kde hladat tie senzory polohy pedalu?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: So Feb 11, 2012 3:22 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Priamo nad pedálom, teda ak je to to isté, ako ne VeBe.
Lenže s pedálom si nič nerobil, takže kukni radšej ešte ten motorček klapky.
Prípadne skús odpojiť pedál a kukni diagnostiku, akú chybu hlási.
Potom odpoj škrtiacu klapku a kukni chybu.

edit: kukni sem, tu sa píše, že novšie Ople majú Throttle position sensor pri škrtiacej klapke. Je tam dosť info.
http://www.aa1car.com/library/tps_sensors.htm

Tvoja chyba ukazuje aj na snímač polohy pedálu aj na smímač polohy škrtiacej klapky, bude to tá klapka.
A myslím si, že to bude kabeláž alebo zásuvka alebo ukostrenie - prosto nejaká hlúposť, ktorá Ti znepríjemňuje život.
Myslím si to preto, lebo chyba sa opätovne objavila pri manipulácii so sacím potrubím.
Samozrejme, môže to byť aj zodratý potenciometer priamo v telese motorčeka.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: So Feb 11, 2012 6:45 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Isiel som znova do garaze, ze skontrolujem este raz, ci som nieco nezabudol zapojit a hla... ja debil som nepripojil konektor skrtiacej klapky Embarassed
..tak stane sa, no co Very Happy

opat dakujem vsetkym za rady Wink
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group