Opelclub Fórum
Vectra C GTS 3.2 alebo 2.8T - Čo vybrať?
Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - VŠEOBECNE
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Mayo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 02.04.2007
Príspevky: 30
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Po Aug 15, 2011 10:56 pm    Predmet: Vectra C GTS 3.2 alebo 2.8T - Čo vybrať? Odpovedať s citátom

Ahoj opláci!
Keďže nikde nemôžem nájsť nejakú rozumnú diskusiu na hore spomínanú tému, dovolil by som si vás poprosiť o pomoc.
Pomaly ale iste vyberám novú "hračku" Very Happy a váham.
Ak by ste si mali vy vybrať, ktorý z dvoch hore spomenutých motorov by ste vybrali? Neriešim teraz, že by tam bol určite rozdiel v cene aj v roku výroby atď.
Je mi jasné, že z pohľadu výkonu na tom bude lepšie Turbo ale asi aj s vyššou spotrebou. Ale čo takto spoľahlivosť? Bude spoľahlivejšia stará dobrá atmosféra alebo to neplatí?
Je niečo na čo si treba dať pozor pri niektorom z týchto motorov? Niekde som totiž čítal, že pri 3.2 robia problém rozvody. Tiež vraj po facelifte išla kvalita spracovania (aj interiér a spol.) hore, čo by znamenalo + pre Turbo.
A čo takto nejaké všeobecné a hlavne drahé problémy? Dočítal som sa niečo o riadiacich jednotkách - vyriešilo sa to od nejakého roku, prípadne zlepšilo? Tiež som niekde videl problémy s podvozkom, tlmiče atď., dosť vecí je popísaných aj tu na fóre, naozaj sa toho treba tak báť?
A hádam posledná otázka ... ak by som do toho chcel dostať LPG, doporučili by ste na prestavbu (kvôli spoľahlivosti) radšej atmosféru alebo turbo?
Ďakujem vám za všetky cenné podnety


Naposledy upravil Mayo dňa Po Aug 15, 2011 11:10 pm, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Aug 15, 2011 11:03 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Chceš v6 a lpg?
Nejde mi to pod nos, či to s v6 vôbec myslíš vážne.
To nie je auto pre šetrílkov.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Mayo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 02.04.2007
Príspevky: 30
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Po Aug 15, 2011 11:12 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tu nejde o to, že šetrílkov ... najazdím ročne okolo 30 - 35tis. km a nevidím dôvod vyhadzovať peniaze von oknom. Na druhej strane keď tak prejdem nejaké články na internete, tak kupovať ojazdený diesel ... no nič moc. To si radšej kúpim benzín + montáž LPG.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 8:07 am    Predmet: Odpovedať s citátom

tak si kup nejaky novsi dizel, alebo nejaky starsi "vychytany", ale necpi prosim LPG do V6. Ja som benzinak, takze u mna je nafta a LPG "mimo misu". Ak sa zaujimas o silne auto nemozes sa zaujimat o jeho spotrebu, na to si kup 1.6 Wink
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 9:13 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tiež najazdím cca 30-40 tis. km ročne, tiež mám V6, i ked "iba" 2,5 a tiež som zvažoval montáž LPG.
Nakoniec som sa na to vykašľal, ak chcem, zajazdím veľmi dobrú spotrebu.

A čo sa týka tých motorov, nebál by som sa ani jedného, ani druhého. Samozrejme, servis turba bude podľa mňa predsa drahší, a určite náročnejší, napr. pri výmene sviečok a podobne
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Mayo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 02.04.2007
Príspevky: 30
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 9:29 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ferooo Napísal:
tak si kup nejaky novsi dizel, alebo nejaky starsi "vychytany", ale necpi prosim LPG do V6. Ja som benzinak, takze u mna je nafta a LPG "mimo misu". Ak sa zaujimas o silne auto nemozes sa zaujimat o jeho spotrebu, na to si kup 1.6 Wink


Tak to už doma mám Wink a práve preto zvažujem prikúpiť k tomu niečo výkonnejšie.
Ale ok, ohľadne LPG je to váš názor, neberiem vám ho, ale čo takto mojich zvyšných 20 otázok? Very Happy
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 9:56 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Prevádzka tých áut je riadne drahá.
Počnúc pneu, množstvom oleja, sviečok, brzdami - tam je skoro všetko drahšie proti 4 valcom.
A ak budeš mať smolu na kus, nedoplatíš sa.
Ak máš napätý rozpočet, rovno zabudni.
A nenechaj sa zlákať cenou auta.
(ja som teraz robil ľahkú rekonštrukciu bŕzd a 450 eur je TAM, za súčiastky. Menil som aj chladiacu kvap. a kebyže to nerobím sám, ďalších 300 eur je TAM. Nárazník dole a milión vecí sa muselo demontovať)

A okrem toho, sú to podľa mňa a pre mňa tie najlepšie motory na svete.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 9:59 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Kajo len zabudol doplniť, že vlastní 3x V6: 2,5 V6 Vectra, 2,6 V6 Vectra a 3,0 V6 Omega Wink
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
langdon2
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 16.01.2008
Príspevky: 14262
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 10:06 am    Predmet: Odpovedať s citátom

KAjo.....kamaratka ma Audi A6 Quatro 2,8 V6 a ma tam LPG, nevie si to vynachvalit....
193 PS, spotreba 10 - 12 litrov plynu na 100km
Jazdi lacnejsie ako ja na svojej Astre Wink

Problemy? Ziadne..... Wink
_________________
Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
lubo098
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 11.09.2008
Príspevky: 1260
Bydlisko: LV

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 11:38 am    Predmet: Odpovedať s citátom

tiez poznam par ludi co jazdia so 6 valcami na plyne nevidim v tom problem.
co je na tom podla vas take zle?
chova sa LPG inak vo V6, R(I)6, H6, H4, R(I)4?podla mna je uplne jedno kolko valcov a ako usporiadanych motor ma stale je to lacnejsie vozenie preco to nevyuzivat ked mas dostatocny najazd aby sa ti to oplatilo?
_________________
vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Mayo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 02.04.2007
Príspevky: 30
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 12:12 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja ani nehovorím, že mám úplne napätý rozpočet. Samozrejme ak by som mal platiť čo mesiac 400 - 500E, tak to ma isto nepoteší, ale zasa je mi jasné, že auto raz za čas potrebuje poriadny servis, už jedno mám a viem čo to obnáša ... dávno nie som násťročný. Nie som síce automechanik, ale na druhej strane som určite troška viac technicky zručný, takže s nejakým základným servisom by nemal byť problém. Okrem toho kúpa jazdenky je veľakrát o šťastí. Proste buď natrafím na dobrý kus a kupujem (a ten sa môže pokaziť cestou domov) alebo bude to auto troška horšie a holt sa musím rozhodnúť, či sa spoľahnúť, že to vydrží alebo nekúpiť.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 1:11 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja ti mozem Z32SE len odporucit, kedze ho mam a som s nim nadmieru spokojny. Mam ho zatial len rok, ale este som nemal ziaden vacsi problem, zatial len bezny servis (filtre, naplne, sviecky, brzdy.. a rozvody cakaju v garazi). Na 2.8T som nejazdil, takze neviem ake je to s nim...
O 3.2 sa pise ako o velmi dobrom motore, ktory poslucha pokial sa menia rozvody Wink
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 1:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak, motor vydrží určite veľa, predsa, je slušne predimenzovaný. Ľahko sa na ňom menia sviečky Smile
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 2:40 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

.... "Veľký benzínový motor 3.2 V6 24V (155 kW/211 k) síce zásluhou ťažšieho stáleho prevodu nedosahoval tak prudkú akceleráciu ako 2.0 16V Turbo, ale po rozbehnutí bol nezastaviteľný. Dobrou správou je, že nemal problémy so spoľahlivosťou. Jeho najväčším nedostatkom tak ostávala veľmi rozmarná spotreba."

..."V roku 2005 ho na výrobných pásoch nahradil menší, ale prepĺňaný motor 2.8 V6 24V Turbo s výkonom 169 kW (230 k), ktorý neskôr poskočil až na 184 kW (250 k). Ten istý agregát vyladený na výkony 188 kW (256 k) a 206 kW (280 k) poháňal verzie OPC. Vectra OPC bola často podceňovaným autom. Jej ťažký motor (šesťvalec 2.8 Turbo bol rozmerovo predimenzovaný, aby vydržal dlhodobú záťaž a mal vysokú životnosť) z nej robil pri slalome nedotáčavé auto a v prudkých zákrutách sa hrnula prednou časťou von ako lokomotíva. Na diaľnici však nemala premožiteľa a nič v strednej triede si s ňou na rovinách neporadilo. Problémom verzií OPC bol aj prenos krútiaceho momentu do riadenia (s týmto neúspešne bojovala aj menšia Astra OPC)."

treba to brať s rezervou

Citáty z tejto stránky

http://auto.pravda.sk/jazdene-auta/clanok/4119-jazdene-auta-smrt-vectry-bola-pre-opel-vykupenim/
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 2:41 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

tak pri vymene sviecok som si silno pochvaloval Very Happy
na scenicu mi to, oproti vectre, pride narocne ako tankovanie...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Mayo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 02.04.2007
Príspevky: 30
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 2:48 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Dulo: Díky za článok, už som čítal aj tento ... preto ma skôr zaujímali praktické skusenosti.
Ferooo: ako často sa menia rozvody? Niekde som čítal 120tis., je to správna info?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 2:51 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Myslím, že interval je 60 tis. km, a ked sa nemýlim, je to pre istotu kvôli vodnej pumpe. Aspon na mojej 2,6-tke (čo je prakticky ten istý motor) bol taký interval
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 2:59 pm    Predmet: Re: Vectra C GTS 3.2 alebo 2.8T - Čo vybrať? Odpovedať s citátom

Mayo Napísal:
Ak by ste si mali vy vybrať, ktorý z dvoch hore spomenutých motorov by ste vybrali?

Ten, ktorý je v lepšom stave za danú cenu.
Mayo Napísal:

Ale čo takto spoľahlivosť? Bude spoľahlivejšia stará dobrá atmosféra alebo to neplatí?

Podľa toho, ako sa k tomu autu budeš správať.
Mayo Napísal:

Je niečo na čo si treba dať pozor pri niektorom z týchto motorov? Niekde som totiž čítal, že pri 3.2 robia problém rozvody.

Rozvody sú spotrebná vec a problémy to robí ľuďom, ktorí na ich výmenu kašlú. Takisto turbo je dnes spotrebák.
Mayo Napísal:

Tiež vraj po facelifte išla kvalita spracovania (aj interiér a spol.) hore, čo by znamenalo + pre Turbo.

To sú také oničom info, radšej mať pred FL v dobrom stave ako zbedačený FL.
Mayo Napísal:

A čo takto nejaké všeobecné a hlavne drahé problémy? Dočítal som sa niečo o riadiacich jednotkách - vyriešilo sa to od nejakého roku, prípadne zlepšilo? Tiež som niekde videl problémy s podvozkom, tlmiče atď., dosť vecí je popísaných aj tu na fóre, naozaj sa toho treba tak báť?

Neviem, ale problémy s podvozkom má asi každé auto na SK, iná vec je, že ten IDS plus je ďalšia zbytočnosť, ktorá sa môže pokaziť. Tak ale dá sa nahradiť obyčajným.
Mayo Napísal:

A hádam posledná otázka ... ak by som do toho chcel dostať LPG, doporučili by ste na prestavbu (kvôli spoľahlivosti) radšej atmosféru alebo turbo?

Spaľovanie LPG viac tepelne zaťažuje motor, teplota spaľovania je vyššia, treba aj odolnejšie sviečky, tiež je otázka čistoty LPG, je tam aj nižší výkon a dojazd, auto je ťažšie. Do nejakého 1litrového chrchlátka by som to kľudne dal, ale takéto auto si človek kupuje pre radosť a nie preto, aby musel riešiť všelijaké somariny.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 3:15 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Máš už aj vyhliadnuté nejaké konkrétne kusy?
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Mayo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 02.04.2007
Príspevky: 30
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Aug 16, 2011 4:19 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Momentálne nemám. Začal som pozerať, videl som dve veľmi pekné (podľa popisu a fotiek, nebol som tam) 3.2 GTS v Nemecku ale už zmizli. Tak som si povedal, že si idem zohnať nejaké info a potom už to začnem sledovať pozornejšie. Našťastie to nehorí, takže mám celkom čas vyberať a preberať Smile
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - VŠEOBECNE Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
Strana 1 z 3

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group