Opelclub Fórum
Opel Zafira 2,0 nejde natlakovať čerpadlo Neštartuje.
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Feb 21, 2012 7:43 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Len pre zaujímavosť. Týpek čo mi dnes odvŕtaval tie žhaviče mi hovoril metódu ako možno prísť na odchádzajúce resp. čerpadlo pred koncom životnosti, prípadne poškodené čerpadlo. Po vymontovaní palivoveho filtra treba dať filter do priesvitnej nádobky (zavaraninový pohár) s naftou a poriadne ho v nej vytriasť aby sa uvolnili z neho nečistoty. Nechať to potom odstáť zo jeden den a ked sa usadia naspodu nadobky kovové pilinky tak môžem čakať že čerpadlo čochvíla odíde.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
michal67
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 15.01.2011
Príspevky: 62
Bydlisko: Piešťany

PríspevokZaslal: St Feb 22, 2012 10:50 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ale ved filter je pred cerpadlom? Ako by sa tam dostali kovove pilinky z cerpadla?
_________________
Opel Zafira 2.0 DTI
12/2001
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: St Feb 22, 2012 9:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

pravdepodobne cez prepady naspat do nadrze a potom znova do filtra rovnako ako ked ti cierny filter signalizuje netesnost na tryskach a dostava sa ti do nafty olej z motora
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
michal67
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 15.01.2011
Príspevky: 62
Bydlisko: Piešťany

PríspevokZaslal: Št Feb 23, 2012 12:27 am    Predmet: Odpovedať s citátom

aha, priznám sa že v diesloch sa nevyznám. A s tým iltrom si to myslel tak že keď je pri výmene čierny, tak to znamená že je vybehaný motor a olej sa cez krúžky dostáva nejako do trysiek a cez prepady do nádrže?
_________________
Opel Zafira 2.0 DTI
12/2001
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: Št Feb 23, 2012 2:05 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Až na to, že to nesouvisí s vyběhaným motorem, je to tak. Ty kroužky pod vstřiky zestárnou, olej se dostává do nafty. Ale než zjistíš stav filtru, to to dřív zjistíš až nenastartuješ. Zavzdušní se palivová soustava. A barva nafty je jedno z vodítek, kde to netěsní.
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: Št Feb 23, 2012 10:57 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Takze dnes som vymenil tesnenie medzi vstrekom a traverzou. Chvilu som špekuloval ale potom som to spravil aj bez toho aby som daval dole vačku. Nasledne som skontroloval podtlakom tesnosť prepadov a všetko bolo ok. Čerpadlo som odvzdušnil tak že som dal do nadrže hadicu od kompresora a utesnil handrou (okolo nej fučal vzduch takže nadrž moc natlakovaná nebola). Keď mi okolo povoleneho holendra na čerpadle začala tiecť nafta nechal som jej odtiecť trochu viac ak by tam bol ešte vzduch a potom som to zatiahol. Na vytvorenie podtlaku na prepadovej hadici som si spravil pripravok zo zavaraninoveho pohara a dvoch hadic ktore išli do nej a cele som to utesnil silikonom. Jednu hadicu z pohara som napichol do prepadu ktorý ide z čerpadla (je tam ryhlospojka pri palivovom filtri) a druhú do sania kompresora - ten vytvoril podtlak. Ten zavaraninovy pohar služi na zachytenie nafty ktora pojde z čerpadla (nechcel som aby mi naftu nasal kompresor). Potom som to celé spustil a chvílu počkal (asi pol minuty aby to začalo naftu tlačiť aj ťahať cez čerpadlo) Pri zaštartovaní mi začala asi po druhom pretočení motora striekať nafta naplno zo všetkých povolených vstrekov (mal som ich povolene tak na pol otačky). Štartovali sme to spôsobom 3-5 sekund štartovanie (štartoval sused) a ja som za ten čas rychlo dotiahol jeden vstrek (nafta z neho striekala celkom slušne). Potom desať sekund pauza aby sa ochladil štarter. Keď som dotiahol prvy tak zafira hneď bafla do vyfuku. Pri druhom bolo citiť ako prvy valec bafka. Keď som dotiahol treti tak zafča chytila tak som ryhlo dotiahol aj ten štvrty. Motor išiel hneď hladko ani necukol. Cely čas mi ta hadica od kompresora fučala do nadrže a podtlakova ťahala z prepadu, akurat keď to chytilo tak ten litrovy zavaraninovy pohar bol do pol minuty plny takže som to musel hneď aj zadusit ale keď som to zapojil tak ako to ma byť tak to chytilo na prvu šupu. Na začiatku som to mal uplne zavzdušnene lebo som mal zhodene aj holendre na čerpadle a všetky hadice z nadrže aj do nadrže som prefukoval vzduchom ak by tam bol nejaky bordel. Takže ak bude niekto trapiť čerpadlo rozťahovanim alebo štartovanim aby si čerpadlo natiahlo samo, tak skôr ako zničiť čerpadlo doporučujem tento spôsob. Nato že som nikdy naftovy motor nemal otvoreny tak to šlo celkom fajn. Pozdravujem tiež všetkych ktory tvrdili že mam odpalene čerpadlo (nielen tu na fore) Ešte som zvedavy či mi znova nepadne nafta. Rano sa uvidi Very Happy
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
opelzafira
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.02.2012
Príspevky: 18
Bydlisko: Povazska Bystrica

PríspevokZaslal: Pi Feb 24, 2012 8:29 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Takze schvalne som zaparkoval vecer auto smerom do kopca aby sa prejavila nejaka ta netesnosť ale rano to chytlo na prvu šupu ako benzinak. Vonku bolo 3 nad nulou.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
MajklNajt
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 18.07.2009
Príspevky: 377
Bydlisko: BB

PríspevokZaslal: Pi Feb 24, 2012 10:23 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Zaujimave. Naozaj sa da to tesnenie vymenit bez demontaze vackoveho hriadela?

Co sa tyka odvzdusnovania, tak celkom fajn postup, trochu som sa aj zasmial na tom, aky si spekulativny typ cloveka Smile
Mne stacilo, naliat do filtra naftu az po okraj a postupne zatahovat matice na vstrekoch.

A este ohladne toho zavaraninoveho pohara a podtlaku. To iste robim aj ja, ale v pripade vymeny oleja v motore. Po vypusteni ostatne v mieste olejoveho filtra a utrob nizsie, este asi tak 3-4 deci stareho oleja a takto ho pomocou chladnickoveho komresora, pohara a hadiciek vycucnem.
_________________
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: So Feb 25, 2012 11:45 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Těší mě, že jsem to typoval na vzduch Wink
Docela by nebyla na škodu nějaká fotodokumentace, jak jsi to odvzdušňoval Very Happy Wink
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
Strana 2 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group