|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Roso Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 30.01.2007 Príspevky: 596 Bydlisko: Pov.Bystrica----Trenčín
|
Zaslal: Št Nov 01, 2007 11:59 am Predmet: problem s motorom 1,8 16v |
|
|
Poradte chlapi na kolegovej vectre X18XE zasvietila kontrolka mot. vilikala kod 0100 merač prietoku vzduchu a 0340 čidlo vačkového hriadela.Motor ide v nízkych ot. nepravidelne a stratil na výkone.Čo s tým treba to hneť vzmeniť alebo sa to dá zachrániť ešte dakym vyčistením? _________________ Vectra B 1,8 16V X18XE - Kawasaki Z 1000
Felda 1,3mpi Sporline ex
Kadet 1,6 i moja prvá vážna známosť ex
http://www.roso.salem.sk/ |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Št Nov 01, 2007 12:57 pm Predmet: |
|
|
Motory X18XE+ X20XEV maju casty problem s cidlom otacok vackoveho hriadela.Je potrebne vymenit toto cidlo ,ale momentalne sa uz predava iba nahrada kde treba aj vymenit kusok kabelaze so stekrom(je to dodavane komplet) cena dielu 4181,5 sk, cislo dielu 1238915 _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
alino Strieborný užívateľ....
Založený: 24.10.2007 Príspevky: 152 Bydlisko: Modrý Kameň
|
Zaslal: Št Nov 01, 2007 2:02 pm Predmet: Re: problem s motorom 1,8 16v |
|
|
Roso Napísal: |
Poradte chlapi na kolegovej vectre X18XE zasvietila kontrolka mot. vilikala kod 0100 merač prietoku vzduchu a 0340 čidlo vačkového hriadela.Motor ide v nízkych ot. nepravidelne a stratil na výkone.Čo s tým treba to hneť vzmeniť alebo sa to dá zachrániť ešte dakym vyčistením? |
Nechcem polemizovať, ale čidlo na kľuke je v podstate niekoľko závitov drôtu na magnetickej tyčke. RJ si z neho len odoberá signál, čiže nemôže ho zničiť napätím. Pokiaľ ho niekto mechanicky nepoškodí alebo mu neodhrdzavejú prívody, neviem ako by sa porušilo. Horšia funkcia by bola, ak by sa mu zväčšila medzera od zubov na kľuke, prípadne sa tam dostala nejaká kovová nečistota
Na osciloskope by mal byť na kont.2 priebeh cca1Všš a na kont.1 cca 3Všš no hlavne pravidelný sínus bez výpadkov. |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Št Nov 01, 2007 2:21 pm Predmet: Re: problem s motorom 1,8 16v |
|
|
alino Napísal: |
Roso Napísal: |
Poradte chlapi na kolegovej vectre X18XE zasvietila kontrolka mot. vilikala kod 0100 merač prietoku vzduchu a 0340 čidlo vačkového hriadela.Motor ide v nízkych ot. nepravidelne a stratil na výkone.Čo s tým treba to hneť vzmeniť alebo sa to dá zachrániť ešte dakym vyčistením? |
Nechcem polemizovať, ale čidlo na kľuke je v podstate niekoľko závitov drôtu na magnetickej tyčke. RJ si z neho len odoberá signál, čiže nemôže ho zničiť napätím. Pokiaľ ho niekto mechanicky nepoškodí alebo mu neodhrdzavejú prívody, neviem ako by sa porušilo. Horšia funkcia by bola, ak by sa mu zväčšila medzera od zubov na kľuke, prípadne sa tam dostala nejaká kovová nečistota
Na osciloskope by mal byť na kont.2 priebeh cca1Všš a na kont.1 cca 3Všš no hlavne pravidelný sínus bez výpadkov. |
Pisal cidlo vacky nie kluky _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
alino Strieborný užívateľ....
Založený: 24.10.2007 Príspevky: 152 Bydlisko: Modrý Kameň
|
Zaslal: Št Nov 01, 2007 6:23 pm Predmet: Re: problem s motorom 1,8 16v |
|
|
Signum Napísal: |
alino Napísal: |
Roso Napísal: |
Poradte chlapi na kolegovej vectre X18XE zasvietila kontrolka mot. vilikala kod 0100 merač prietoku vzduchu a 0340 čidlo vačkového hriadela.Motor ide v nízkych ot. nepravidelne a stratil na výkone.Čo s tým treba to hneť vzmeniť alebo sa to dá zachrániť ešte dakym vyčistením? |
Nechcem polemizovať, ale čidlo na kľuke je v podstate niekoľko závitov drôtu na magnetickej tyčke. RJ si z neho len odoberá signál, čiže nemôže ho zničiť napätím. Pokiaľ ho niekto mechanicky nepoškodí alebo mu neodhrdzavejú prívody, neviem ako by sa porušilo. Horšia funkcia by bola, ak by sa mu zväčšila medzera od zubov na kľuke, prípadne sa tam dostala nejaká kovová nečistota
Na osciloskope by mal byť na kont.2 priebeh cca1Všš a na kont.1 cca 3Všš no hlavne pravidelný sínus bez výpadkov. |
Pisal cidlo vacky
nie kluky |
Zle som čítal, prepáčte.
Na vačke je halov senzor. Z neho by mali ísť impulzy 5Všš. Ak by však bol vadný tak nenaštartuje |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Št Nov 01, 2007 6:31 pm Predmet: Re: problem s motorom 1,8 16v |
|
|
alino Napísal: |
Signum Napísal: |
alino Napísal: |
Roso Napísal: |
Poradte chlapi na kolegovej vectre X18XE zasvietila kontrolka mot. vilikala kod 0100 merač prietoku vzduchu a 0340 čidlo vačkového hriadela.Motor ide v nízkych ot. nepravidelne a stratil na výkone.Čo s tým treba to hneť vzmeniť alebo sa to dá zachrániť ešte dakym vyčistením? |
Nechcem polemizovať, ale čidlo na kľuke je v podstate niekoľko závitov drôtu na magnetickej tyčke. RJ si z neho len odoberá signál, čiže nemôže ho zničiť napätím. Pokiaľ ho niekto mechanicky nepoškodí alebo mu neodhrdzavejú prívody, neviem ako by sa porušilo. Horšia funkcia by bola, ak by sa mu zväčšila medzera od zubov na kľuke, prípadne sa tam dostala nejaká kovová nečistota
Na osciloskope by mal byť na kont.2 priebeh cca1Všš a na kont.1 cca 3Všš no hlavne pravidelný sínus bez výpadkov. |
Pisal cidlo vacky
nie kluky |
Zle som čítal, prepáčte.
Na vačke je halov senzor. Z neho by mali ísť impulzy 5Všš. Ak by však bol vadný tak nenaštartuje |
Musim oponovat nemas pravdu, nastartuje ved mame este cidlo kluky _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
Roso Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 30.01.2007 Príspevky: 596 Bydlisko: Pov.Bystrica----Trenčín
|
Zaslal: Št Nov 01, 2007 8:01 pm Predmet: |
|
|
čiže čidlo vačky určite vymeniť.
A čo s tým vzduchom?? _________________ Vectra B 1,8 16V X18XE - Kawasaki Z 1000
Felda 1,3mpi Sporline ex
Kadet 1,6 i moja prvá vážna známosť ex
http://www.roso.salem.sk/ |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 8:10 am Predmet: |
|
|
Vymeňte to čidlo, na váhe vzduchu zatiaľ len prečistite konektor, potom cca na 30sek odpojte baterku, kvoli vymazaniu pamäte (pozor na zakódovanie rádia a bude potrebné naprogramovať dojazdy okien). Ak sa chyba s váhou vzduchu objaví znova, tak už len vymeniť.
Ešte mi napadlo prekontrolovať, či to niekde medzi váhou a klapkou neťahá falošný vzduch. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
alino Strieborný užívateľ....
Založený: 24.10.2007 Príspevky: 152 Bydlisko: Modrý Kameň
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 9:26 am Predmet: Re: problem s motorom 1,8 16v |
|
|
Signum Napísal: |
alino Napísal: |
Signum Napísal: |
alino Napísal: |
Roso Napísal: |
Poradte chlapi na kolegovej vectre X18XE zasvietila kontrolka mot. vilikala kod 0100 merač prietoku vzduchu a 0340 čidlo vačkového hriadela.Motor ide v nízkych ot. nepravidelne a stratil na výkone.Čo s tým treba to hneť vzmeniť alebo sa to dá zachrániť ešte dakym vyčistením? |
Nechcem polemizovať, ale čidlo na kľuke je v podstate niekoľko závitov drôtu na magnetickej tyčke. RJ si z neho len odoberá signál, čiže nemôže ho zničiť napätím. Pokiaľ ho niekto mechanicky nepoškodí alebo mu neodhrdzavejú prívody, neviem ako by sa porušilo. Horšia funkcia by bola, ak by sa mu zväčšila medzera od zubov na kľuke, prípadne sa tam dostala nejaká kovová nečistota
Na osciloskope by mal byť na kont.2 priebeh cca1Všš a na kont.1 cca 3Všš no hlavne pravidelný sínus bez výpadkov. |
Pisal cidlo vacky
nie kluky |
Zle som čítal, prepáčte.
Na vačke je halov senzor. Z neho by mali ísť impulzy 5Všš. Ak by však bol vadný tak nenaštartuje |
Musim oponovat nemas pravdu, nastartuje ved mame este cidlo kluky |
Neviem, či si skúšal odpojiť halov senzor na vačke ale ak ti naštartuje tak sa budem diviť. Senzor na vačke určuje pálenie všetkých válcov. Skús a daj vedieť, ak sa mýlim tak sa ospravedlním. |
|
Návrat hore |
|
|
Zag Strieborný užívateľ....
Založený: 17.09.2007 Príspevky: 259
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 11:55 am Predmet: |
|
|
Signum & alino nechete sa trosku poskriepit aj v mojom prispevku ... ja to rad ocenim a ozno sa aj nieco dozviem ... _________________ Vectra B-X18XE-UK |
|
Návrat hore |
|
|
alino Strieborný užívateľ....
Založený: 24.10.2007 Príspevky: 152 Bydlisko: Modrý Kameň
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 1:19 pm Predmet: |
|
|
Zag Napísal: |
Signum & alino nechete sa trosku poskriepit aj v mojom prispevku ... ja to rad ocenim a ozno sa aj nieco dozviem ... |
To vôbec nie je škriepenie.
Ja mám nevýhodu, že nie som automechanik, ale sa zaoberám elektronikou a ani vectru.
Pokiaľ ide o ich časté chyby - nemám ani paru. Informácie má len z dokumentácií a "snažím" sa to nejak logicky pospájať.
Naozaj chcem vedieť, či ten motor naštartuje bez čidla vačky.
Ako ja viem čidlo na kľuke oznamuje hornú úvrať 1 válca plus impulzy pre merač otáčok. Keď je kľuka / z hľadiska 1 valca/ dolu musia ísť vstreky a iskry v iných válcoch a tým neviem podľa čoho.
Ale keď o niečom neviem neznamená to že to neexistuje. |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 7:58 pm Predmet: |
|
|
alino Napísal: |
Zag Napísal: |
Signum & alino nechete sa trosku poskriepit aj v mojom prispevku ... ja to rad ocenim a ozno sa aj nieco dozviem ... |
To vôbec nie je škriepenie.
Ja mám nevýhodu, že nie som automechanik, ale sa zaoberám elektronikou a ani vectru.
Pokiaľ ide o ich časté chyby - nemám ani paru. Informácie má len z dokumentácií a "snažím" sa to nejak logicky pospájať.
Naozaj chcem vedieť, či ten motor naštartuje bez čidla vačky.
Ako ja viem čidlo na kľuke oznamuje hornú úvrať 1 válca plus impulzy pre merač otáčok. Keď je kľuka / z hľadiska 1 valca/ dolu musia ísť vstreky a iskry v iných válcoch a tým neviem podľa čoho.
Ale keď o niečom neviem neznamená to že to neexistuje. |
Ja nemam dovod sa tu skriepit a nezaoberam sa detailne elektronikou.Ale ked mas dve cidla tj cidlo vacky+kluky na jedno to musi predsa nastartovat. _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
alino Strieborný užívateľ....
Založený: 24.10.2007 Príspevky: 152 Bydlisko: Modrý Kameň
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 8:42 pm Predmet: |
|
|
Signum Napísal: |
alino Napísal: |
Zag Napísal: |
Signum & alino nechete sa trosku poskriepit aj v mojom prispevku ... ja to rad ocenim a ozno sa aj nieco dozviem ... |
To vôbec nie je škriepenie.
Ja mám nevýhodu, že nie som automechanik, ale sa zaoberám elektronikou a ani vectru.
Pokiaľ ide o ich časté chyby - nemám ani paru. Informácie má len z dokumentácií a "snažím" sa to nejak logicky pospájať.
Naozaj chcem vedieť, či ten motor naštartuje bez čidla vačky.
Ako ja viem čidlo na kľuke oznamuje hornú úvrať 1 válca plus impulzy pre merač otáčok. Keď je kľuka / z hľadiska 1 valca/ dolu musia ísť vstreky a iskry v iných válcoch a tým neviem podľa čoho.
Ale keď o niečom neviem neznamená to že to neexistuje. |
Ja nemam dovod sa tu skriepit a nezaoberam sa detailne elektronikou.Ale ked mas dve cidla tj cidlo vacky+kluky na jedno to musi predsa nastartovat. |
Na začiatku boli senzory na kľuke a ktorý valec má dať iskru určoval mechanický rozdeľovač. Potom pridali senzor na vačke, ale prvé mali rovnaké impulzy a nebolo z nich pre RJ jasné ktorý impulz patrí 1 valcu. Teraz sa používajú senzory na vačke tvarovo rozdielne, a tak RJ vie ktorý válec je kedy. Preto si myslím, že bez senzora na vačke RJ nebude vedieť kedy a ktorý má dostať iskru a ktorý vstrek. Ale môžem sa mýliť |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 8:57 pm Predmet: |
|
|
alino Napísal: |
Signum Napísal: |
alino Napísal: |
Zag Napísal: |
Signum & alino nechete sa trosku poskriepit aj v mojom prispevku ... ja to rad ocenim a ozno sa aj nieco dozviem ... |
To vôbec nie je škriepenie.
Ja mám nevýhodu, že nie som automechanik, ale sa zaoberám elektronikou a ani vectru.
Pokiaľ ide o ich časté chyby - nemám ani paru. Informácie má len z dokumentácií a "snažím" sa to nejak logicky pospájať.
Naozaj chcem vedieť, či ten motor naštartuje bez čidla vačky.
Ako ja viem čidlo na kľuke oznamuje hornú úvrať 1 válca plus impulzy pre merač otáčok. Keď je kľuka / z hľadiska 1 valca/ dolu musia ísť vstreky a iskry v iných válcoch a tým neviem podľa čoho.
Ale keď o niečom neviem neznamená to že to neexistuje. |
Ja nemam dovod sa tu skriepit a nezaoberam sa detailne elektronikou.Ale ked mas dve cidla tj cidlo vacky+kluky na jedno to musi predsa nastartovat. |
Na začiatku boli senzory na kľuke a ktorý valec má dať iskru určoval mechanický rozdeľovač. Potom pridali senzor na vačke, ale prvé mali rovnaké impulzy a nebolo z nich pre RJ jasné ktorý impulz patrí 1 valcu. Teraz sa používajú senzory na vačke tvarovo rozdielne, a tak RJ vie ktorý válec je kedy. Preto si myslím, že bez senzora na vačke RJ nebude vedieť kedy a ktorý má dostať iskru a ktorý vstrek. Ale môžem sa mýliť |
Tak to sa teraz urcite mylis,bez cidla vacky auto chyti na stvrtu otacku .Raz vyskusaj potom pis.Skusenost nicim nenahradis _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel***
Naposledy upravil Signum dňa Pi Nov 02, 2007 10:53 pm, celkom upravené 1 krát |
|
Návrat hore |
|
|
Zag Strieborný užívateľ....
Založený: 17.09.2007 Príspevky: 259
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 10:21 pm Predmet: |
|
|
Jooooooooj chalani sak ja srandujem a bol to len stuch na moj prispevok kde sa mozete rozpisovat ... Tak nic skriepte dalej ... _________________ Vectra B-X18XE-UK |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Pi Nov 02, 2007 10:55 pm Predmet: |
|
|
Ja sa skriepit nebudem, raz to je tak a nic na tom Alino nezmeni _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
alino Strieborný užívateľ....
Založený: 24.10.2007 Príspevky: 152 Bydlisko: Modrý Kameň
|
Zaslal: So Nov 03, 2007 7:31 am Predmet: |
|
|
Signum Napísal: |
Ja sa skriepit nebudem, raz to je tak a nic na tom Alino nezmeni |
Ak si to odskúšal a ide to - tak sa mýlim.
Nemám to ako odskúšať, ale keď tvrdíš, že je to tak verím.
Budem musieť dumať ako je to možné.
Vďaka za skúsenosť! |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Nov 03, 2007 10:21 am Predmet: |
|
|
Ak je chybovy kod P0340 na vozidle tak motor nastartuje ,svieti kontrolka motora(emisii) a ide v nudzovom rezime tj. do 4000ot/min. _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
Roso Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 30.01.2007 Príspevky: 596 Bydlisko: Pov.Bystrica----Trenčín
|
Zaslal: So Nov 03, 2007 8:42 pm Predmet: |
|
|
chlapi dnes sa vymenilo čidlo vačkového hriadeľa,váha vzduchu aj čidlo teploty nasávaného vzduchu a počítač stále ukazuje tie isté chyby 0100,0110,0340 a stále je v núdzovom režime.Vyčistila sa aj škrtiaca klapka,kokáč,egr a aj sa zaslepil daj sa tam aj nový paliv.filter. Otáčky už nekolíšu auto ťahá dobre a pri prudkom zošliapnutí už netrhá ale pekne zrýchľuje,nezhasíňa.
Čo sa stým dá ešte robiť????? _________________ Vectra B 1,8 16V X18XE - Kawasaki Z 1000
Felda 1,3mpi Sporline ex
Kadet 1,6 i moja prvá vážna známosť ex
http://www.roso.salem.sk/ |
|
Návrat hore |
|
|
martin_cox Pravidelný užívateľ...
Založený: 27.02.2008 Príspevky: 67 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ne Apr 06, 2008 11:00 pm Predmet: |
|
|
macil Napísal: |
Vymeňte to čidlo, na váhe vzduchu zatiaľ len prečistite konektor, potom cca na 30sek odpojte baterku, kvoli vymazaniu pamäte (pozor na zakódovanie rádia a bude potrebné naprogramovať dojazdy okien). Ak sa chyba s váhou vzduchu objaví znova, tak už len vymeniť.
Ešte mi napadlo prekontrolovať, či to niekde medzi váhou a klapkou neťahá falošný vzduch. |
caute,ako si to myslel s tym naprogramovanim dojadu okien?inak mal som tu vahu vzduchu,bol v tom falosny vzduch.. _________________ vectra B,SK 1.8 16V 85kw X18XE
vectra B,UK 2.5 24V 143kw X25XE - Ma niekto zaujem? |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|