|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Okt 15, 2007 9:40 pm Predmet: Hmotnost diskov Alu, plech, ... (cim lahsie, tym lepsie) |
|
|
mal som take nutkanie a zobral som vahu dole na ulicu.
Opel disk plechovy standard Vectra B/ Astra G 6x15 ET49 7,6 kilogramu
Opel disk hlinikovy standard (Intra) Vectra A/ Calibra 6x15 ET39 8,6 kilogramu
Opel disk hlinikovy Irmscher (Ronal) Vectra B Sport 7x16 ET45 9,3 kilogramu Na to, ze je to 16-ka sa mi to zda byt slusne !
Opel disk hlinikovy standard (Ronal) Astra G 6x15 ET49 9 kilogramu
_________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Naposledy upravil iurai dňa Ne Dec 02, 2007 9:40 am, celkom upravené 3 krát |
|
Návrat hore |
|
|
chausj Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.12.2006 Príspevky: 2224 Bydlisko: Trnava
|
Zaslal: Po Okt 15, 2007 10:33 pm Predmet: |
|
|
no vies, ked chces lahsi elektron, tak musis za to zaplatit "troska" viacej
mne sa tiez zda ze na Omege alu17 su tazsie ako plecho16 _________________ Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007 - NA PREDAJ
Ford Focus Wagon 2011 2.0 TDCI
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP |
|
Návrat hore |
|
|
spidy Strieborný užívateľ....
Založený: 02.04.2006 Príspevky: 433 Bydlisko: Trnovec nad vahom
|
Zaslal: Ut Okt 16, 2007 7:01 am Predmet: |
|
|
to hej a na rozdiel od originalov oplackych ktore su aj prevazne lahsie vies zohnat neurekom no pravda zalezy natom kolko si ochotny zacvakat za nove _________________ 1)opel astraf 1,8 16v gsi motor x18xe rv:93
2)opel astraf 1,8 16v motor c18xel rv:95 |
|
Návrat hore |
|
|
Zag Strieborný užívateľ....
Založený: 17.09.2007 Príspevky: 259
|
Zaslal: St Okt 17, 2007 1:32 am Predmet: |
|
|
Vseobecne priemerne AL-ka vazia viacej ako plechace aj tie lepsie sa len priblizuju a za fakt nieco lahsie si treba priplatit ale zase ta tuhost a ta cena ... Radsej budem vlacit zopar kilakof naviac ... _________________ Vectra B-X18XE-UK |
|
Návrat hore |
|
|
marcoo Nový užívateľ...
Založený: 21.10.2007 Príspevky: 18 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Okt 21, 2007 5:57 pm Predmet: |
|
|
to mas uplne jedno kolko vazia, to ma vplyv akurat tak na rozbehnutie auta, potom je hmotnost zanedbatelna ... podla mna tu ide skorej o dizajn... Ja mam plechace, ale rad by som mal elektrony |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Okt 21, 2007 8:03 pm Predmet: |
|
|
marcoo Napísal: |
to mas uplne jedno kolko vazia, to ma vplyv akurat tak na rozbehnutie auta, potom je hmotnost zanedbatelna ... podla mna tu ide skorej o dizajn... Ja mam plechace, ale rad by som mal elektrony |
nuz nie. cim je lahsie koleso, tym je lepsi kontakt s vozovkou
carovne slovicko: neodpruzena hmotnost _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
fucker Nový užívateľ...
Založený: 18.10.2007 Príspevky: 16 Bydlisko: Cele Slovensko
|
Zaslal: Ut Okt 23, 2007 8:43 am Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
marcoo Napísal: |
to mas uplne jedno kolko vazia, to ma vplyv akurat tak na rozbehnutie auta, potom je hmotnost zanedbatelna ... podla mna tu ide skorej o dizajn... Ja mam plechace, ale rad by som mal elektrony |
nuz nie. cim je lahsie koleso, tym je lepsi kontakt s vozovkou
carovne slovicko: neodpruzena hmotnost |
Cim ma koleso mensiu hmotnost tym ma mensi moment zotrvacnosti, takze sa auto rychlejsie rozbehne a skor zabrzdi, ale to by platilo pri velkych rozdieloch hmotnosti. Ak je tam rozdiel par kil clovek to vobec nepociti. A co sa tyka lepsieho kontaktu z vozovkou, tak to je kravina. Zober si pradny sud piva a pusti ho dole kopcom -> bude ti skakat jedna radost. A potom ho napln pivom a pusti ho dole kopcom -> uz sa mu tak velmi nebude chciet skakat. Takze kontakt z vozovkou je tym lepsi cim je pneumatika sirsia, ale tiez to nepreba prehnat lebo potom to bude na ukor stability, cize neovladatelnosti auta. Na kontakt s vozovkou ma velky vplyv cele zladenie podvozka, atd. |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 23, 2007 9:39 am Predmet: |
|
|
fucker Napísal: |
A co sa tyka lepsieho kontaktu z vozovkou, tak to je kravina. Zober si pradny sud piva a pusti ho dole kopcom -> bude ti skakat jedna radost. A potom ho napln pivom a pusti ho dole kopcom -> uz sa mu tak velmi nebude chciet skakat. |
kravinu si zial napisal ty.
ide o to aku silnu pruzinu treba pouzit proti odskakovaniu kolesa a tlmic s akym odporom. dosledok je, ze cim tazsie koleso, tym vacsie razy sa prenesu do karoserie, aby bol zachovany rovnaky kontakt s vozovkou.
tvoj priklad zo sudom popisuje uplne odlisnu situaciu.
kebyze sa riadia vyrobcovia aut tvojimi uvahami, tak by pneumatiky sportakov alebo mozno vsetkych aut boli naplnene vodou alebo disky boli co natazsie _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
fucker Nový užívateľ...
Založený: 18.10.2007 Príspevky: 16 Bydlisko: Cele Slovensko
|
Zaslal: Ut Okt 23, 2007 12:18 pm Predmet: |
|
|
"ide o to aku silnu pruzinu treba pouzit proti odskakovaniu kolesa a tlmic s akym odporom. dosledok je, ze cim tazsie koleso, tym vacsie razy sa prenesu do karoserie, aby bol zachovany rovnaky kontakt s vozovkou."
Ano ciastocne si tu napisal pravdu. Ide o to, ze koleso a tlmiaca sustava musi byt stabilny system, tzn. aby bol system stabilny korene charakteristickeho polynomu musia byt zaporne. Takze ak mas na aute tlmic s istou charakteristikou tak mozes k tomuto tlmicu dat koleso len v istom intervale hmotnosti. Ak das velmi tazke alebo velmi lahke tak ti bude velmi oscilovat. Chapes??? |
|
Návrat hore |
|
|
marcoo Nový užívateľ...
Založený: 21.10.2007 Príspevky: 18 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Okt 23, 2007 4:25 pm Predmet: |
|
|
podla mna kilo hore dole.... je to urcite nadimenzovane tak aby to nerobilo problem... pani inzinieri to maju urcite dobre pretane
Citácia: |
Cim ma koleso mensiu hmotnost tym ma mensi moment zotrvacnosti |
na moment zotrvacnosti ma vplyv aj priemer kolesa, cim mensie tym mensi moment zotrvacnosti.
vedeli ste napriklad, ze sirka kolesa nema vplyv na zrychlenie , spomalenie, alebo na kotakt s vozovkou? To nam hovoril jeden docent, dost som bol zmeteny, lebo vsetky sportiaky maju siroke gumy . Ze vraj jedina vec co ma na vplyv je sunitel trenia a sirka na neho nema vplyv. |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 30, 2007 4:13 pm Predmet: |
|
|
fucker Napísal: |
"ide o to aku silnu pruzinu treba pouzit proti odskakovaniu kolesa a tlmic s akym odporom. dosledok je, ze cim tazsie koleso, tym vacsie razy sa prenesu do karoserie, aby bol zachovany rovnaky kontakt s vozovkou."
Ano ciastocne si tu napisal pravdu. Ide o to, ze koleso a tlmiaca sustava musi byt stabilny system, tzn. aby bol system stabilny korene charakteristickeho polynomu musia byt zaporne. Takze ak mas na aute tlmic s istou charakteristikou tak mozes k tomuto tlmicu dat koleso len v istom intervale hmotnosti. Ak das velmi tazke alebo velmi lahke tak ti bude velmi oscilovat. Chapes??? |
priznam sa ze nie. znie to velmi mudro.
nechapem, ako aplikujes tu teoriu, ked Ti z toho vychadzaju take nezmysly, ze tazsie koleso ma lepsi kontakt z vozovkou, a ked si mylis hmotnost s pruznostou (plny sud)
tiez by som rad videl, ako prilahke koleso velmi osciluje
v dalsej diskusii uz nebudem pokracovat _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Dec 02, 2007 9:42 am Predmet: dalsie disky |
|
|
pridal som 2 dalsie Opel disky - 15 a 16 palcove - aktualizoval som 1. prispevok _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
yuri Strieborný užívateľ....
Založený: 06.04.2006 Príspevky: 350 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Dec 03, 2007 3:55 pm Predmet: |
|
|
OZ EVO F1 - 10,5 kg - rozmer 7x16
OZ CRONO HT, kovany disk - 6,3 kg - rozmer 7x16 _________________ BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE |
|
Návrat hore |
|
|
zetko Nový užívateľ...
Založený: 06.08.2007 Príspevky: 24 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Zaslal: Ut Mar 04, 2008 10:07 pm Predmet: ale toto... |
|
|
Toto je síce staršia diskusia ale v inej diskusii ja sem odkaz a prečítal som si to tu celé. Predávame disky istej firmy a nakoľko robím v pneuservise dáky ten piatok, školení mám za sebou viac ako dosť. Takže chlapi pozor nieje disk ako disk. Hmotnosť kolesa má na jazdné vlastnosti veľký vplyv. Ťažké nieje dobré, a čím ľahšie tým lepšie. Treba počítať so zákonom akcie a reakcie. Akou silou (váhou) vyletí disk pri jame hore, "takou" ide aj dole. Všetko je závislé na tlmičoch a strunách, čím tvrdšie tým stabilnejšie. Príliš mäkké ti rozhojdajú auto. Choďte na test tlmičou na plechoch a hliníkoch a porovnajte si potom graf ktorý to nakreslí. Videl som test (jazdu) Seat Altea na 16'' originál AL, AL inej značky a 16'' plech. Plech vyšiel aj napriek všetkému horšie, či už hluk, tak aj celkový komfort a samozrejme brzdná dráha. Inak váha diskov je závislá od prevedenia. Hliníkový odlievaný, horčíkový, a kovaný. Ale potom treba pozrieť aj na cenu.... |
|
Návrat hore |
|
|
zetko Nový užívateľ...
Založený: 06.08.2007 Príspevky: 24 Bydlisko: Banska Bystrica
|
|
Návrat hore |
|
|
Elmy Nový užívateľ...
Založený: 10.04.2008 Príspevky: 6 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Apr 10, 2008 7:45 pm Predmet: |
|
|
Minulý týždeň som kúpil na astričku nové disky kosei spa. Omylom mi namiesto 16´´ zabalili 17´´, tak som mal možnosť odvážiť oba rozmery. Takže pre informáciu keby niekto uvažoval o kosei diskoch či sú čahké alebo ťažké: 16´´ 7,6 kg, 17´´ 8,3 kg. Inak dosť ťažko sa mi posielali späť tie 17´´, ale nechcem sa naťahovať s policajtami _________________ Opel Astra G, 1.8 16V
Mazda 6, 2.0 16 V |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Pi Apr 11, 2008 11:27 am Predmet: |
|
|
Ja mám na aute obuté OZ Ultraleggera 7x16", jeden disk váži presne 6,46 kg, čo je slušná hodnota. Poviem vám, ked som prezúval teraz na letné, tak som si porovnal váhu týchto OZ už s pneu a originál alu Opel 15" tiež s pneu. Porovnával som len tak, v ruke, ale je to velikánsky rozdiel, tie OZ sú oveľa ľahšie.
A to cítiť aj pri jazde! Uričte sa auto teraz lepšie rozbieha a lepšie sedí na ceste! _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Apr 12, 2008 12:20 pm Predmet: |
|
|
som rad, ze su aj lahsie disky nez plechove.
tak som sa zase nieco dozvedel _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Elmy Nový užívateľ...
Založený: 10.04.2008 Príspevky: 6 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Apr 13, 2008 11:30 am Predmet: |
|
|
6,46 kg slušné. Pri tych OZ čo máš je aj v popise vždy písané, že sú ultraľahké. Som už zvedavý aký to bude rozdiel keď prezujem aj ja. Teraz mám 6x16 originál opel disky, tak by tie nové mali byť ľahšie. Uvidíme. _________________ Opel Astra G, 1.8 16V
Mazda 6, 2.0 16 V |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Apr 13, 2008 6:44 pm Predmet: |
|
|
Ja som dnes zvážil svoje Keskiny. 7x15 - 8,1kg . Uff. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|