|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 6:00 pm Predmet: |
|
|
tak mne to na 6tke pri 130 točí 2700ot/min. kde už aj výkon mohol byť, takže by som až také rýchle závery nerobil
je mi jasné, že keď tvojích 240Nm (či koľko to máš) pritlačí, tak to cítiť musí byť a musí to šlapať.
stále neviem, či vnímaš, že to má turbo. síce rozsah otáčok a fúkania je iný ako na dízli, ale aj tak by som si veril a dízel je práve o tom, aby mal záťah v najpoužívanejších otáčkach, aby človek nemusel radiť po diaľnici pri každom predbiehaní alebo by to malo byť pracovné auto. inakšie využitie neuznávam _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 8:42 pm Predmet: |
|
|
Noo a to sa snažim vam povedať cely čas, že predsa to ide dobre.
Nie ako tu zoparkrat odznelo, že išli hore kopcom a mohli radiť ako chceli a to nešlo nikdy.
K tvojmu prispevku nemam žiadnu vyhradu.
Od akych otačok ti začina zaberať turbo ? _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 8:56 pm Predmet: |
|
|
1800-4900ot/min tíska 200Nm.
a ono, skúšal som taký normálny dízel, ktorý si dovolia normálny ľudia, ktorý bol porovnateľný hoc aj s atmosferickým benzínom, teda 77KW 1.9TDi a 66kw 1.9TDi a zázraky to nerobilo, teda aby som ho nesílil, tak som musel radiť každú chvíľu, lebo tie 1.9tky fakt revali pri vyšších otáčkach.
ale stači sadnúť do niečo silného a ono to ťahá. to som nepvoedal, že všetky dízle sú lemry. pri tých záťahoch to musí ísť ako divé, ale aj tak to na šalenie nie je. skrátka, pri plnom záťahu to má hoc aj 400Nm a keď "zvädne" turbo, tak to stále tlačí niečo cez 200Nm, čo je stále viac ako hocktorý benzín. to bol len nejaký príklad, ktorý sa nemusí presne zakladať na skutočnosti. no aj tak stále tomu chýba taká dynamika ako keď vyženieš benzín do otáčok. stačilo mi pozerať top gear a vytiahol tam 2.7l turbo dízel v jaguári na nurburgring a dávali ho snáď všetci. proste nebolo to také živé. a keď som bol na pretekoch do vrchu, tak aj tam strácali dízle, na šprintoch na 400m to museli byť už fakt čipnuté stroje, ktoré stíhali a niekedy diktovali aj tempo.
no mnohí to chcú na bláznenie, lebo to má nižšiu spotrebu a neraz som ten argument počul.
spolužiak mal 320d načipovanú na niečo cez 200k a 480Nm krúťak? keď tomu osolil, tak až odtrhlo asfalt. šlo to ako divé, ale porovnateľný turbo benzín čipnutý by ho isto dal. ale oni chodievali častejšie dlhé trasy a do toho kombíka jehootec nakladal niekedy padáky, chodil na nákupy do poľska a pod. ale prišli ťažké chvíle a vycalovali za opravy cez 3000eur v tom vidím v dízli dosť veľku nevýhodu. pvoedal som, všetko je super, kým funguje. len čo potom, keď sa pokazí _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012
Naposledy upravil f_fabregas4 dňa Ne Feb 10, 2013 9:35 pm, celkom upravené 2 krát |
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 9:13 pm Predmet: |
|
|
Ja som volil 1,9TDi hoci je to slabšia verzia ale je to PDčko stale lepšie ako CR.
Takže diely by som nejako neriešil jedine z čoho mam trochu "stres" je dvojhmotak.
Inak som aj toho nazoru ak dizel tak maximalne 4 roky stary!
No to, že to nie je na šalenie viem s atmosferou 1,8 čo som mal vo vebečke som sa vyblaznil určite lepšie.
-len tak na okraj:
Take porovnanie Kamaratov Mercedes class E 270CDI(ročnik 2002) proti Vebečke 1,8 16V (ročnik 1998) do 150 Mercedes nestiha potom začinal dobiehať. _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 9:17 pm Predmet: |
|
|
Ide o to, ako sa s dízlom jazdí.
Je fakt, že benzínový motor znesie KRUTÉ zaobchádzanie, dízel až tak nie.
Môj foter je tiež taký vytáčač motorov, potrebuje mať pocit, že má motor otáčky.
No a kým sa mu pripravuje Jaguár tak jazdí na mojom HDičku.
Vytáča ho do 5000 snáď pri každej jazde, normálne plačem, keď to vidím.
Jemu sa to bohovsky páči, aký to má ťah (hdička nevädnú ako tdička), čo vám poviem, spotrebu má hrôzostrašných 9,2!
Auto som mu dal s plnou nádržou a po pár dňoch je tam menej paliva ako 1/2.
Chladiť turbo? Kdeže Ešteže mám druhé v dielni.
Nechcem ho zbytočne stresovať pokynmi, som rád, že si to užíva.
Ale aj tak, ja som mal na tom aute v meste do 6 litrov, on má o 3 litre viac.
Iná vec je, že na benzínovej V6ke Vectre mi robil spotrebu 12,5 a ja som mal 9.
Ach jaj _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 9:32 pm Predmet: |
|
|
A ešte jednu vec Vám poviem, keď sme porovnávali zrýchlenie Touarega V10TDI s mojou Omegou, tak kamarát s Touaregom bol rýchlejší, ušiel mi asi o 50 metrov do takej 140ky.
Nebol to veľký rozdiel a pre Omegu pekný výsledok, keďže má o 130 koní menej.
Ale keď sme to isté skúšali do kopca, tam mi ušiel brutálne ďaleko.
Zaujímavé, že?
Resp. takto, na Omege som cítil ten kopec a Touareg šiel ako predým.
Skúšali sme to na diaľničnom napájači pri Baumaxe BA.
A potom som to isté skúšal Omega proti MLku 350 CDI a takisto mi v kopci ušiel, ale na rovine som ho dohnal a rozdrtil
To len také poznatky _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 9:42 pm Predmet: |
|
|
no na to, že omega má svoje vek, je to V6vsV10 a atmosféra vs. turbodízel, tak krásne a vidíš, o tom to je. proste na rovnej ceste ho dáš, lebo máš lepšiu dynamiku a ten kopanec pri 4000ot/min je krásny a nezáleží na tom, aký ťah to má
ale keby si dal ty do toho turbo, tak ho trhneš aj do kopca isto že hej. dal ťa len preto, že mal vyšší ťah už od spodu a na to, že si naháňal také stroje, tak si neurobil hanbu...
čo sa týka tvojho otca, tak je to riadny prípad čo bude robiť s tým jaguárom? 25l/100km v meste?
ako, teória ohľadom držania benzínu v normálnych otáčkach, aby "nezlenivel" beriem. síce v dnešnej dobe drahého benzínu si to nemôže dovoliť hocikto, ale aspoň sa ten motor netrápi.
redline, myslím, že si urobil dobre. nejde o to, že slabší. tam by som bral PD ako výhodu. predsa nie je to také citlivé na zaobchádzanie a naftu ako CR. _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 9:46 pm Predmet: |
|
|
Presne toho sa bojím, že keď toto urobí na 200 koňovom benzíne 4x4, tak spotreba pôjde do nebies!
Len či sa dovtedy hdi nerozpadne na atómy.
To by ste plakali aj vy, benzíňáci, keby ste tú jazdu videli.
Príklad, ideme 40 do mierneho kopčeka na 2ke, tak on tam s medziplynom vrazil 1ku!
Otáčky 4500, vravím, myslíš, že by to 2ka neutiahla?
A on, že motoru sa lepšie darí, keď má poriadny tlak oleja a že má rád pocit výkonu a blabla...
Tak som už nič nevravel potom. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
jony5 Strieborný užívateľ....
Založený: 13.01.2008 Príspevky: 452 Bydlisko: Zohor
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 9:56 pm Predmet: |
|
|
Jagos do plynu !!! _________________ Vectra C Caravan 3,0 CDTI 2006 |
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ne Feb 10, 2013 10:01 pm Predmet: |
|
|
od toho príkladu som sa krásne zasmial vidíš, je to rodený atmosferický benzínový nadšenec a je to stará škola. niekedy tie auta nešli a trebalo ich vyhnať do otáčok
vidím to aj u môjho otca. ten stále podradí a tíska až na červené pole skoro. viem, že treba vytočiť atmosféru 1.4L alebo 1.6L R4 aby to vládalo predbiehať, ale keď sadne ku mne do astry, tak mi ju ženie do 6000ot/min. som mu skoro vynadal minule. vravím, že stačí ju hnať do tých 5000ot/min, potom vypúšťa turbo a fakt ťahá viac v záťahu turba. že zbytočne ju vytáča. a vravel mi stále, žepri predbiehaní nepredzovať. noje to taká čiastočná pravda. proste niekedy preradiť musím, lebo ťahať obmedzovač polovičku predbiehania nie je riešenie. a už dávno nie je doba, aby normálne motor nevládali ťahať aj po preradení
charakteristika môjho motora: 103kw (140k) / 4900-6000 a 200Nm / 1850 - 4900. myslím, že ťahať cez 6000ot/min je somarina _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
alcom1234 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 18.11.2010 Príspevky: 318 Bydlisko: Košice / Bratislava
|
Zaslal: Po Feb 11, 2013 11:58 am Predmet: |
|
|
To "pravidlo" o nepreradzovaní pri predbiehaní nie je ani tak kvôli otáčkam / výkonu / whatever... ale skôr o tom istom, čo pravidlo o nepreradzovaní na železničnom priecestí... Mne sa toť už dosť dávno na VeBe stalo, že som predbiehal kolónu kamiónov, hodil som štvorku, smerovka a už som ich bral jeden po druhom... a keď som bol na úrovni prvého, stlačil som spojku, chcel som hodiť 5ku a keď som "vytiahol" páku zo 4ky... otáčky nula, na prístrojovke farebná hudba a mohol som akurát tak hodiť smerovku doprava, preštrikovať sa pomedzi kamióny do odstavného, hodiť výstražné a skúšať naštartovať.
Mal som hneď niekoľko šťastí:
1. bol som na diaľnici,
2. podarilo sa mi potom naštartovať,
3. druhý kamionista v rade pochopil, že sa niečo deje a uvoľnil mi priestor
Stať sa mi toto na okreske, asi by som sa po... A stať sa mi toto na frekventovanom železničnom priecestí, no neviem neviem... _________________ Opel Vectra B '96 X18XE |
|
Návrat hore |
|
|
alcom1234 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 18.11.2010 Príspevky: 318 Bydlisko: Košice / Bratislava
|
Zaslal: Po Feb 11, 2013 12:00 pm Predmet: |
|
|
Ešte som zabudol štvrté šťastie, nebolo to medzi BA a TT, ale medzi PO a KE... _________________ Opel Vectra B '96 X18XE |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: St Feb 20, 2013 1:33 pm Predmet: |
|
|
dnesny poznatok. Golf 1,9 TDI 66kW trasa 3,4km, dve svetelne krizovatky kde som stal na cervenej, kruhac kde som stal a odbocovanie dolava kde som tiez musel dat prednost cize dalsie rozbiehanie. -1°c studeny motor na tomto useku priemerna spotreba 9,6l/100km.
normalna jazda 50 km/h ziadne nahananie ani ekorely.
je to skoro ten isty usek ako chodim z domu do roboty, cize pre mna dizel nema ziadne opodstatnenie.
btw vectra 2,0 16v benzin to jazdila za 9 _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|