|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Pi Feb 01, 2013 9:50 am Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
Takto chalani.
Začal to fabre, ktorý už "rezonoval".
|
čoby, tu som bol som len 2 dni preč, takže som nemal čas to ani dočítať a nie to ešte niečo plnohodnotné vyplodiť...
kajo, ak potrebuješ auto na vybláznenie, tak je predpoklad, že ho budeš hnať do otáčok, nie? a vysvetli mi, načo si potom ľudia kupujú dízle? aby keď sa došalia, nepretočili BC na priemernú spotrebu a dostali infarkt? fakt skvelé! každé jedno video čo je natočené ako zrýchlenie, tak ten motor dostáva kapky niekedy až na červené pole, kde väčšinou ten motor už netlačí plné tlaky. a v takomto trende by ktorý motor rýchlejšie kľakol.kľudne by som sa s tebou šiel hnať na dlhšiu trasu a komu by vypovedal motor? tebe na dízli. pretože je známe, že im to vo vysokých otáčkach a prílišných peckách škodí. a to nie je zase môj antidízlacký pohľad. to počúvam od všadiaľ ako si kupujú chlapci TDi-čka, pretože keď mu silno nakladajú, tak im to spraví max 9l/100km a to už fakt silno šlapali tomu na krk, potom brzda a zase pecky. ale to, že dymili ako lokomotíva, snáď zahynuli aj veľryby pri tom , tak to nikto nevidí, že? proste ten kopanec na TDI je to, čo ľudia chcú, lebo to silno ide.
sesternica mala Golfa IV 1.9TDi 74Kw (74 kW (101 PS @ 4000 rpm a 240 N·m @ 1800–2400 rpm). poslala ma po niečo do kauflandu, to teda znamená chvíľa po rovine, potom od kruhového stupák až ku kauflandu. hádaj čo sa mi stalo? som sa skoro rozplakal. pretože máš pred sebou /pod kapotou/ studený dízel, ideš do kopca, tak ho nechceš hnať, (aspoň ja nemám to srdce trápiť auto, proste keď mu to nejde, tak radšej ho nedusím), tak som radil ako taký pako. a čo to malo zaručiť? obrovský 240Nm kopanec, ktorý mi na tom rozsahu otáčok mal zarúčiť aspoň aký taký odpich. tak z 2jky veľmi rýchlo na 3jku, 3jka múčna a to sa tam môže ísť len 50 hore kopcom. proste toľko sa nehrám ani sám so sebou ako s tou pákou, kým som vyšiel ten kopec. aby bolo jasné, do toho "kopčeka" sa vchádza z kruhového, takže nastalo spomalenie a trebalo zrýchliť. až mi bolo čudne, keď ma obiehali asi snáď všetci. tak sa tá paskuda zohriala a vyťal som jej na rovine. chvíľkové potešenie rýchlo zvädlo. tak načo ho budem tlačiť až na červené pole, keď to nič nejde. áno, spotreba dlhodobých 4,9l/100km. ale dali to preč. nakoniec presadli do Octavie I RS.
krstný rodičia majú zase Octaviu I 1.9TDi 66Kw ((66 kW; 89 hp) at 4000 rpm a 210 N·m at 1900 rpm). vystatujú sa spotrebou. to je jediné. niekedy sa podpichujeme a stále prídu s argumentom, že im to nič nezožerie a oproti pažravej mazde sú vo výhode. aha, tak fajn. bratranec spravil malý extrém. zašiel PP-KE-PP za 3,8l/100km a normálne šiel po diaľnici 130/vraj/. je mi jasné, že to bolo čisto na spotrebu, ale číslo každopádne krásne. to uznávam teraz to majú konečne ako pracovné vozidlo, aj keď na kratšie trasy a potom to krstná berie na služobky. v tom opodstatnenie vidím. ináč krstný ide do práce na Corse C 1.0i. jasné, že nezakvačíš za tú škatuľku 500kg vozík. ale šiel som tým a reku skúsim čo to zvládne. tak na križovatke som to pučil, samozrejme, že zajde za záťah turba a je to muka. akoby som sedel v posratom hladkom benziňaku. to je 210Nm? haha, by som ich na maminej ťažkej a "nemotornej" 1.4kovej astre zotrel na blato. a zasiera sa im ten motor tak, že si to priam žiada vytiahnuť na diaľnicu a "prečistiť". bratranec to vzal do LM a nešlo mu to ani 120. asi kilo sadzí na motore.
ja som sám povedal, že keby som z núdze potreboval auto na spotrebu, pozrel by som aj na staré TDIčka. či už nejaký komfort alebo nie, či záťah alebo nie, či potešenie z jazdy alebo nie, ale šlo by o spotrebu. na nič iné bysom si dízla nekúpil. a preto pevne verím, že si sen o MB C63 AMG raz splním
a chlapci, mám pre vás niečo. pod mojou slohovou prácou tam dole svieti ikonka so spotrebou. no tak, ťuknite tam. spotreba momentálne 9,18l/100km LPG. tak si to poďme popočítať spolu. priemerná cena 0,76eur/liter plynu. cena nafty cca 1,42eur/liter.
TEDA
(9,18x 0,76) / 1,42 = 4,91 litrov nafty/100km (takže sa vozím za rovnakú cenu ako vaše multiskvelé dízle. a to tam mám veľa jázd maximálne plný, 5 ľudí v aute, plný kufor, tašky aj spolujazdcom na kolenách, potom zase veľa jázd v meste, kde mi niekedy veľmi oťažeje noha a potom sa to šplhá k 10-11l/100km, keď mám chuť sa vyšalieť, tak sa vybláznim a neriešim, keď mám chuť na záťah turba, tak ho využijem- je to návykové, čo si budeme klamať ).
no aj keď si zoberiem najväčšiu spotrebu, čo mi tam vyšla, teda 11,39l/100km, čo bolo len kratke trate maximálne do 7km, ako náhle sa prepol plyn a motor bol zohriaty, tak dostával kapky, tým že dostával kapky na tak krátkej trase, trebalo dochladzovať každú chvíľu turbo, skúšal som aj prilnavosť nových gúm, takže som s tým autom tých 102km maximálne blbol. ekvivalentná spotreba 6,09l nafty/100km.
tak kde je teraz pre mňa výhoda? neriešim na krátkych trasách zasratý DPF. nemusím počúvať ako mi ten traktor pod kapotou zavíja, že už ho nemám trápiť, že on mi bude slúžiť aj tak a kde by som našiel spotrebu pri takomto blbnutí? asi tak na 7,5-8l/100km ak bysom mal dízel. takže keď zanevriem na autá a nebude ma zaujímať potešenie z jazdy, tak si možno ako hĺtač km kúpim dízla. ale to len za predpokladu, že si jazdu vychutnávať nebudem chcieť. mňa ten dízel maximálne nudí. radšej aj slabší benzín bez turba, ale ten pocit v otáčkach je neopísateľný, kedy na mňa normálny motor rozpráva v básňach, kde by mi dízel nadával do k*k*tov. či chcete či nie, oháňať sa tichúčkom na voľnobehu je dosť od veci, pretože na voľnobeh nejazdíš skoro vôbec. moj šepot vstrekovačov LPG je vec jedna, na vypnutom LPG je to tichúčko krásne. a čo sa týka prírody? tiež mám navrch. a že si vyžiada propan-butan potom svoju daň? mam motor pokovaný-piesty, valce, sedlá ventilov, zosílenú hlavu a pod. nemčúri s tým rátali a prispôsobili ten motor.
a to, že nemôžem ísť do podzemnej garáže v nákupnom centre, do ktorého chodím asi 2x za mesiac ma trápi najmenej. dokým som nemal nálepku na okne,tak som si to tam normálne parkoval. ostatné nevýhody lpg ma nezaujímajú. na kontrolu to hodím kamarátovmu tatkovi príp. mi to spravia rovno v PK AUTO(už na tom pracujú, lebo LPG aut im pribúda).
PS: neviem koľko variantov 2.0 HDi robia, ale raz som úplnou náhodou šiel domov a stretol som suseda na Citrone Xsara 2.0HDi a ja som šiel vtedy ešte mazdou 1.6i 105k. keď som si všimol, že je to on, tak som pochopil vo co go tak som hnal mazdu na hranicu svojich možností a nestíhal mi. nemáme toľko zákrut do dediny, aby som mal navrch s tým športovým podvozkom, ale proste diktoval som tempo stále. povedal mi, že mal čo robiť, ale držal sa. ako, nedal by ma ani náhodou, ale aj keď nestíhal, tak sa držal ako tak. z toho usudzujem, že by som ho svojou astrou zotrel a popíjal doma kávu, kým by on došiel _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
peteri.numelin Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.09.2012 Príspevky: 478 Bydlisko: Bratislavská Petržlenka
|
Zaslal: Pi Feb 01, 2013 11:40 am Predmet: |
|
|
Fakto krásna téma. Ešte zopár "prúpovídek" a môžte toto vlákno vydať knižne
Najviac sa mi ľúbi, ako sa tu stále porovnávajú ATMOSFÉRICKÉ benzíny a TURBO dízle. Zástancovia nafty propagujú nové dízle vs. starý benzín, odporcovia nafty zase starý/nový benzín vs. starú naftu. Fakt skvelé.
Čo takto porovnávať atmosférický benzín s hladkým dízlom a turbo benzín s turbo dízlom alebo aspoň zachovávať pri porovnávaniach aj dobu vzniku porovnávaných motorov.
Takže skúste sa zamerať na porovnanie moderných turbo-eko motorov, povedzme, že od r.v. 2007 (myslím že o 5 ročnom sa ešte dá povedať, že je nové) medzi sebou a v druhej kategórii starších neekologických, veľryby zabíjajúcich motorov (ešte nesplňajúcich Euro 4). nenarážam na ekologickú stránku, ale len pre určenie stáří výroby.A v autách porovnateľných kategórií aspoň približne (napr. P307 vs. Astra), inak sa nikam nepohnete. A videá načipovaných strojov z jútúbu téme tiež nepomôžu.
Tak, úspešnému korektnému diskúsiu zdar! _________________ Omega MV6 ´97 AT4
Vectra B 2,5 V6 '97 AT4
dream: VXR8
crazy dream: Bathurst S |
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: Pi Feb 01, 2013 1:04 pm Predmet: |
|
|
Hej suhlasim s peteri.numelin.
To som pisal niekde pred tym, že porovnavate stare vykopavky dizle.
Ešte by som pridal k tomu porovnavaniu, porovnavame benzin netušim prečo ste tu zaplietli LPG alebo ine kuchynske plyny.
Inak k tomu LPG.
Koľko je kolo toho problemov tak radšej LPG nikdy. Naprdieť na take systemy. Nepotrebujem ako tu bol niekde na fore problemik, že pri vyššich rychlostiach mu mrzne splynovač.
Ďakujem, neprosim radšej budem jazdiť dizlom a v meste sa radšej prejdem.
Inak fabre všetko je pekne čo v tom motore máš som zvedaví komu to vydrží viac Km . (Samozrejme nikomu neprajem žiadne problemy s autami.) _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Pi Feb 01, 2013 1:16 pm Predmet: |
|
|
Redline Napísal: |
Hej suhlasim s peteri.numelin.
To som pisal niekde pred tym, že porovnavate stare vykopavky dizle.
Inak k tomu LPG.
Koľko je kolo toho problemov tak radšej LPG nikdy. Naprdieť na take systemy. Nepotrebujem ako tu bol niekde na fore problemik, že pri vyššich rychlostiach mu mrzne splynovač.
Ďakujem, neprosim radšej budem jazdiť dizlom a v meste sa radšej prejdem. |
1. ak je dvojrocny diesel vykopavka tak ok.kolko ma tvoje auto?
2. ja sam mam LPG ktore uz ma co to zasebou a nemam s nim ziadny problem.to co spominas je problem toho, ze niekto chcel usetrit este viac a dal si namontovat kravinu.to plati aj o ostanych problemoch LPG.
kolko skunesoti mas ty s LPG ze ho zatracujes?pouzijem kajovu formulku doba sa zmenila, uz sa nefuka plyn za vduchovy filter _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Pi Feb 01, 2013 1:19 pm Predmet: |
|
|
Redline Napísal: |
Inak fabre všetko je pekne čo v tom motore máš som zvedaví komu to vydrží viac Km . (Samozrejme nikomu neprajem žiadne problemy s autami.) |
moj motor ma 275t km a z toho polovicu na lpg.a to pochybujem ze budik ukazuje skutocne km. _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
marwi Strieborný užívateľ....
Založený: 10.01.2009 Príspevky: 553
|
Zaslal: Pi Feb 01, 2013 1:23 pm Predmet: |
|
|
Pani, to je ako so zenami - jednemu sa pacia blondinky, inemu brunetky ...
Kazdy si vyberie podla svojho vkusu. Tak je to aj s autami...
Vela stastnych kilometrov vsetkym... |
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: Pi Feb 01, 2013 2:19 pm Predmet: |
|
|
lubo098 Napísal: |
1. ak je dvojrocny diesel vykopavka tak ok.kolko ma tvoje auto?
2. ja sam mam LPG ktore uz ma co to zasebou a nemam s nim ziadny problem.to co spominas je problem toho, ze niekto chcel usetrit este viac a dal si namontovat kravinu.to plati aj o ostanych problemoch LPG.
kolko skunesoti mas ty s LPG ze ho zatracujes?pouzijem kajovu formulku doba sa zmenila, uz sa nefuka plyn za vduchovy filter |
Nikto o 2 ročnom dizli nerozpraval každy pisal, že to iba dymi, smrdi a veci tomu podobne toto 2 ročny dizel nerobi neviem kde ste to odkukali.
A tak to je aj pri dizloch pride ujo kupi lacny dizel lebo chce ušetriť, ktorý dymi, smrdi, nejde a neviem čo ešte a potom každy ma o tom taku mienku, že to proste nieje ani auto.
Žiadne som rád, že to tak je aj dufam, že to tak ostane.
Inak vy uplne zatracujete dizle, že ani jeden neni schopny. Taku mienku mam aj ja o LPG.
A tak ako si pisal je to ako hadzať hrach na stenu.
Ak mne vyhovuje dizel tak nepresedlam na nič ine. To iste u Vas ak vam vyhovuje benzin+lpg tak tiež vam nikto nenanuti dizel.
Ale je to zaujimave rozoberať
edit: ešte k benzinom ak by som si mal kupiť znova benzin tak menej ako 6 valcov ani nechcem. Tie motory 1,2TSi, 1,4TSi a podobne tomu nezmysly su na smiech. _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: So Feb 02, 2013 8:47 am Predmet: |
|
|
sú, ako celé VW group
a to, že mu zamŕzal splyňovač bola chyba predchádzajúceho majiteľa, že chcel ušetriť. ale je to fakt o tom, čo komu vyhovuje. ak sa chceš blázniť a pri tom niečo ušetriť, tak si dáš LPG. ak máš z toho obavy, tak si kúpiš dízla. ako hĺtače km na dlhých trasách to nezatracujem. nepáči sa mi, keď si ľudia kupujú dízla za každú cenu, lebo v reklame hovorili o spotrebe 3,9l/100km.
a či chceš či nechceš, redline, nafta smrdí! či už surová alebo spálená. ako som písal niekoľko strán dozadu, študujem v "naftolande" a v zime nech prejde hocijaké auto, tak smrdí. nevravím, že rovno dymí ako lokomotíva, ale smrdí tá nafta. za každý jedným autom! _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: So Feb 02, 2013 10:28 am Predmet: |
|
|
Neviem ak ti je vw group na smiech tak neviem čo je podľa teba dobre.
Budem sa opakovať ja som si dizel kupil primarne kvoli spotrebe. Kupoval som ho s tym, že nebudem jazdiť tak "veselo" ako na vectre ale to mi nevadí.
Kľudne nech smrdi mne je to šumafuk. Ja si neprivoniavam k autam či smrdi či nie. _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
mick04 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 21.11.2008 Príspevky: 1224 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Feb 02, 2013 10:35 am Predmet: |
|
|
presne ako hovorí fabre, v práci mám VW Touran 1.9 TDI, VW Caddy 2.0 TDI, Medveď Viano 2.2 CDI, skoro od novoty a niesu to staré diesle, ale keď naštartujem jedno ktoré, idem tak na 10m preč proti vetru, to sa jednoducho nedá dýchať,
našiel som niaky test: Mazda CX-5 – je lepší benzín alebo nafta?
Do svojho najnovšieho SUV montuje Mazda netradičné motory – benzínový aj naftový má rovnaký kompresný pomer.
http://www.webnoviny.sk/automagazin/test-mazda-cx-5-je-lepsi-benzin/564931-clanok.html _________________ Astra Bertone Z20LET
Calibra C20NE-EX |
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: Ne Feb 03, 2013 9:46 am Predmet: |
|
|
Keď si sem už dal ten test tak uryvok z neho:
Citácia: |
Jasné, „nafťák“ bol evidentne silnejší a svižnejší, no už je na zváženie, či sa oplatí priplácať iba za lepšiu dynamiku a komfort automatickej prevodovky. |
Tak čo riešite, že dizel nič nejde ? _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
jony5 Strieborný užívateľ....
Založený: 13.01.2008 Príspevky: 452 Bydlisko: Zohor
|
Zaslal: Ne Feb 03, 2013 12:57 pm Predmet: |
|
|
Osobne si myslim , ze ked mas kupit nove auto napr. Opel Astra J 1,4 turbo alebo nejaky dizel v nom napr 1,3 (to neviem ci don davaju )alebo aj 1,7 cdti za rovnaku cenu tak ten dizlak bude jazdit na cca 4-5 litrov max (dlhe alebo kratke trate alebo mesto neriesim tento problem ) a neviem ako je to u benzinu ale mam tusak priemerku bude mat nad 6l benzinu urcite tak minimalne na 100km usetrim aj 2-3 eura teoreticky. Auto budem mat tak maximalne do prvej vymeny rozvodov co je mozno 120tis km (predpokladam neviem kolko presne ) . Ktore sa viac oplati kupit ? a ked ho budem predavat kolko za ktore dostanem ? Lenze ked kupim auto dizel a rozdiel v cene je 2-3 tis. eur tak urcite ten benzin a dat na plyn ako ma tu niekto , lebo ekonomika nepusti . _________________ Vectra C Caravan 3,0 CDTI 2006 |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Feb 04, 2013 1:28 am Predmet: |
|
|
Každá technológia má svoje pozitíva a negatíva.
Extrémne názory sú hlúpe, to tvrdím od začiatku.
Benzín dobre štartuje v zime a rýchlo sa zohrieva, auto je lacnejšie a motor jednoduchší, údržba je lacnejšia, ťah motora je progresívny.
Dízel má zas malú spotrebu, jazdí na lacnejšie palivo, má veľký ťah v nízkych otáčkach, brzdenie motorom je účinnejšie.
Potom je tu ešte LPG, okrem nízkej ceny PHM tam je už iba jedna výhoda a tou je vyšší dojazd na benzín+plyn.
Táto bitva nemá jasného víťaza.
Podľa mňa sú niektoré dízle úplne super a aj niektoré benzíny.
Sú aj naprd dízle a naprd benzíny.
A ešte fabre: mne nafta vonia, keď s ňou pracujem, napr. čistím súčiastky, mám z nej omnoho menej vysušené ruky ako z benzínu.
Ale mne aj benzín vonia
mick - ako môžeš hodnotiť všetky dízle podľa pár šrotov, čo máš v robote?
Ešte k tým emisiám - najväčším rizikom pre životné prostredie, čo sa automobilizmu týka je CO2, narušuje ekosystém, zvyšuje aciditu oceánov, prisieva k skleníkovému efektu. Je veľmi odvážne povedať, že dízel je neekologický, lebo smrdí.
Tým nechcem povedať, že dízel je ekologickejší ako benzín.
To sa všeobecne nedá povedať, je to auta k autu iné.
Ale nos nie je žiaden hodnoverný analyzátor, ak už chce niekto haniť jednu alebo druhú technológiu pre emisie, nech dá dôkazy, odkazy na hodnoverné stránky.
Lebo dojmov sa tu už popísalo dosť, že?
Všimnite si, dulo pochyboval o mojich slovách, dal som mu sem dôkaz.
Ta takto by smo si predstavoval vecnú diskusiu a nie, že "dízel smrdí".
Keď smrdí pre fabreho, musí pre všetkých, že?
Ďalšia vec, fabre tu počíta a dokazuje, aký má skvelý motor a za aké náklady jazdí a ako ho vytočí, že báseň. V porovnaní s týmto motorom je dízel iba zavíjajúce presúvadlo, ktoré by si kúpil oba kvôli spotrebe.
Tak k tomu Ti poviem jedno - ešte si v poriadnom aute s dízlom nesedel. Sú dízle, a je ich kopec, ktoré sú omnoho lepšie ako Tvoj motor, silnejšie, kultivovanejšie a úspornejšie.
Tým nechcem haniť Tvoj motor, len chcem upozorniť na neobjektivitu Tvojich vyjadrení, práskneš sem nejakú múdrosť a povieš to všeobecne.
Všetky dízle sú chrochtadlá a Tvoj C14NE či čo to je s LPG je báseň.
Tak to je nezmysel, považujem to len za adolescentný výkrik, prepáč.
A zamysli sa trocha. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
24petusko Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 11.12.2009 Príspevky: 6975 Bydlisko: Košice okolie
|
Zaslal: St Feb 06, 2013 8:30 am Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
A áno, možno si raz obstarám aj Vectru C (počuješ peťuško? ) - teraz vidím, že jestvujú spokojní užívatelia. |
kajo, ako vravis ty o tom dospievani a technologiach
mna hlavne nebavi, ze ty dospievas nejako velmi casto a velmi casto menis nazory - zatial to nie je zle, zatial to je v poriadku
zle to zacne byt az vtedy, ked z tvojho momentalneho rozpolozenia robis vzdy tu jedinu, ultimativnu spravnu cestu - toto je na nervy
co sa tyka toho VVT - je to malickost, autu nic nie je, akurat to v poslednej dobe citit viac, lebo to konfrontujem s konstrukcne mladsim motorom - 2007 a tam je to vyriesene uz
nemusim to riesit, jazdim tak uz rok a momentalne mam na tachu asi 240.000 - viem o tom a viem ze tak mozem najazdit dalsich 200.000 km a nic sa nestane
holt, ale v dizli to je obrovske riziko _________________ VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: St Feb 06, 2013 9:51 am Predmet: |
|
|
Čo sa Tvojho VVT-motora týka Peťo, podľa mňa je to výborný motor.
Parametre má na úrovni, je síce trošku technicky zložitejší, ale inak je skvelý, nemám výhrady.
Už som písal, že moje názory sa vyvíjajú, svet sa mení, technológie vznikajú, informácie pribúdajú.
Možno o pár rokov budeme jazdiť na pohon malo čiernou dierou a na dnešných motoroch sa len zasmejeme... _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
omegav6 Strieborný užívateľ....
Založený: 05.06.2012 Príspevky: 350
|
Zaslal: St Feb 06, 2013 9:53 am Predmet: |
|
|
o par rokov budeme jazdit na RTU motoroch _________________ ex:opel corsa A 1,3, opel astra F cabrio 2,0, opel omega B 3,0 |
|
Návrat hore |
|
|
24petusko Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 11.12.2009 Príspevky: 6975 Bydlisko: Košice okolie
|
Zaslal: St Feb 06, 2013 2:47 pm Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
Čo sa Tvojho VVT-motora týka Peťo, podľa mňa je to výborný motor.
Parametre má na úrovni, je síce trošku technicky zložitejší, ale inak je skvelý, nemám výhrady. |
podobne to vnimam i ja
Kajo Napísal: |
Už som písal, že moje názory sa vyvíjajú, svet sa mení, technológie vznikajú, informácie pribúdajú.
Možno o pár rokov budeme jazdiť na pohon malo čiernou dierou a na dnešných motoroch sa len zasmejeme... |
no neviem co prinesie buducnost, len jedno je iste
nebojme sa, bude horsie _________________ VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
|
|
Návrat hore |
|
|
Komo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.03.2007 Príspevky: 2924 Bydlisko: Komjatna [RK]
|
Zaslal: St Feb 06, 2013 4:09 pm Predmet: |
|
|
Mimo temy a je to sice splech na zaciatok flame ale aj tak:
Kajo, cela kauza okolo "svetoveho problemu s CO2" je poriadny vymysel. Staci jeden vybuch sopky, napr. ako bol ten na islande ado ovzdusia sa dostane tolko CO2 ako za niekolko 10 rokov, mozno stoviek pouzivania aut. _________________ VeCe Z18XE
VeA C20NE - ex
- Diagnostika -
|
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: St Feb 06, 2013 5:15 pm Predmet: |
|
|
kajo, ak chceš porovnávať kultivovanosť mojho motora(A14NET aby si vedel do budúcna), tak myslím, že poskrýva kopu dízlov do vrecka.
a to že mi nafta smrdí, či už surová alebo spálená, je moja vec. hnusí sa mi, hnusí sa mi klepotanie. skrátka týmto smerom nepôjdem, kým ma nejaká kritická situácia nepritlačí(ak náhodou dojde šejkom benzín )
a ja som nepvoedal, že mám najlepší motor na svete. to rozhodne nie. určite má svoje muchy, ktoré sa s pribúdajúcimi km prejavia. ale taký je každý motor, opotrebuváva sa. niektoré vydržia viac, niektoré menej. waldos hovoril, že mali zákazníka, ktorému sa rozkrušil piest na tom istom motore ako mám ja. ale vedeli o tom ako jazdí. stále plný, nedochladzoval turbo, neriešil nič, proste šlapal furt čo to vládalo. a bude hneď automaticky tento motor najhorší čo spravil opel? možno sa tým niekto bude oháňať, ale bol by smiešny. tak isto ja nehovorím, že keď som sedel v posratom 1.9TDi, tak hneď sú všetky na prd. áno, odvtedy sa doba zmenila, nie je to také hrozné krochkanie, no aj tak mi to stále nevonia.
a zamyslieť by sa mal nad sebou asi ty. stačí si zrolovať paŕ strán dozadu na tvoje výkriky do tmy ohľadom katastrofálnej dízlovej technológie. ak by si nemal pežota, stále by si tvrdil to isté. a nejde o to, meniť názory, pretože ak si stojí človek za niečim, tak sa nenechá ovplyvňovať inými, aby náhodou nevyzeral hlúpo. a to, že si skúsil dízla, "očaril" ťa a si s ním spokojný, tak je to super a nikto ti to za zlé nedáva. stačí potom povedať, že si si jeden dobrý dízel kúpil a si sním spokojný. a nie zrazu tvrdiť, že aká skvelá technológia je to, zrazu z antidízlaka sa stať ochranár dízlov a bojovať s opovrhovačmi. skús popremýšľať, že hovoríš tak, ako si chvíľu presvedčený, že to tak má byť. ako náhle prídeš na niečo iné, tak už zabudneš čo si tvrdil pred tým.
a keby som ti mal pravdu povedať, chcel by som aj 2.0T vo svojej astre. alebo 1.6T. určite by to šlo lepšie ako moja 1.4T so 140 hatatitlami sídliacími pod kapotou. a keby som si fakt chcel auto kúpiť, aby som sa s ním šiel šalieť, tak by som šahol buď po nejakom jazdenom OPCčku alebo rovno novú Corsu 3-dverovú, 1.6T 150k. ja som však potreboval auto na cestovanie a do budúcna na prevoz svojej rodiny. chcel som benzína, ale keďže som zatiaľ študent, prihliadol som aj na náklady na prepravu. povedal mi riaditeľ oplu v PP ako to s tým motorom a LPG je. zapáčilo sa mito, pôžitok z jazdy mi plyn nepokazí, tak nebolo čo riešiť. a nákladovo sa mi to pohybuje na úrovni úspornejších dízlov. a ak by som nemal niekedy úlety, tak by sa na tie čísla pozeralo ešte krajšie. auto má vraj pohotovostnú hmotnosť 1503kg. takže žiadna raketa to nebude, že? po pravde, ak som sám, ide krásne, svižne, ťahá veľmi pekne. ak som naložený a cestujem niekam, je pre mňa podstatné, aby to auto vládalo do kopca, predbiehať a malo nejakú agilitu. na to, že keď mám plno natankované aj benzínu aj plynu, sme 5ti chlapi, plný kufor, tak máme isto cez 2 tony a aj tak to auto ide svižne. to je pre mňa vtedy podstatné, pretože sa vtedy nebláznim. ale keď som sám, rád sa pošalím, keď je to možné.
a tvrdiť mi, že som nesedel v poriadnom dízli? čo sú poriadne dízle u teba? to čo robí pežot, pretože ho máš a subjektívne mi tu budeš tvrdiť, že neklepe, nehučí, nesmrdí, nedymí, ťahá ako divý? neuveríš, sedel som a riadil ten dízel. myslím, že mal 100k, mala ho bratrancova priateľka. až taký skvelý dízel to nebol. klepal, po rohsahu záťahu turba to bola obyčajná lenivá atmosféra.
a sedel som aj v novom HDi v 308čke novej, myslím,že 1.6tka? viezol ma kamarátov kamarát. bolo to síce zaujímavé, ale ten motor sa pri jeho štýle jazdy trápil. a hádaj čo s ním robil? chcel jazdiť agresívne, rýchlo, tak ho musel vytáčať. a aj keď to bol nový motor, tak je to stále dízel.
a čo tak 1.9CDTi? o dosť lepšie, no stále ma to nepresvedčilo. zatiahlo, bolo to agilné, neklepal až tak, ale stále nič pre mňa.
a čo tak 4 litrové TDI v AUDI A8? tiež nedobrý motor? je to už o niečom inom. pri tých väčších motoroch už nie je to krochkanie tak počuť, kultúra chodu sa uniektorých motorov s pribúdajúcim počtom valcov zlepšuje a podobá sa zvuk benzínom. uznávam, že niekedy ak preletí nejaký veľkoobjemový dízel, tak neviem v okamihu definovať čo za motor tam je. sú fakt niektoré také skvelo "tiché", ale stačí sa započúvať málinko viac a je to počuť. susedova audina hučí ako lietadlo. ale nekrochká. silné to je ako ďábel, pretože som za ním šiel do dediny a keď tomu pristúpil, tak zadymilo kúsok, zadok mu sadol pomaly až na cestu a bol preč v sekunde. lenže aby taký veľký motor aj nemal silu. áno, bolo to úžasné, keď ma previezol. ale potom ma previezol v benzíne A6 alebo A8, čo majú druhé a to bola lakocinka
a nehovorím o Subaru Impreza WRX STI čo mal pred nedávnom. som sa musel ísť pozrieť, čo za nádhera si tak odfukuje na ulici a keď tomu vyťal, tak ani sa mi nesnívalo dobehnúť ho. myslím, žeby sa mi to nepodarilo ani kebysom šiel oproti.
2.5TDI v AUDI A6? katastrofa. motor síce ťahal krásne, ale na tom motora sa kazilo snáď všetko. myslím, že potom spravili ešte jeden, ale myslím ten starší. spolužiak ho mal. pokazilo sa snáď všetko na čo je dízel háklivý. spotreba ďaleko v oblakoch, krochkalo to ako 3 ochcáfky dokopy, proste hrúza. taká menšia lokomotíva.
skrátka mám rád, keď na mňa auto krásne rozpráva a nenadáva mi vo vysokých otáčkach, pretože sám vieš, že tam to dízlom nevonia. a zvuk veľkoobjemu je niečo neopísateľné, aj preto sa mi benzíny páčia
PS: nie že sa budeš hnevať, že na teba cielene útočím a hnevám sa. ja to beriem ako výmenu názorov u dospelých ľudí. a skús mi nevykrikovať a "nenadávať" do adolescentov. _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: St Feb 06, 2013 5:52 pm Predmet: |
|
|
Ty vole, fabreho prispevky su cista smrt, este ani jeden som neprecital
Fabre ale suhlasim no. _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
Naposledy upravil Lubec dňa St Feb 06, 2013 5:54 pm, celkom upravené 1 krát |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|