|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Miro Kohut Strieborný užívateľ....
Založený: 28.02.2008 Príspevky: 4063 Bydlisko: Trencianske Teplice
|
Zaslal: Ne Máj 22, 2011 7:42 pm Predmet: |
|
|
to je spotreba tesne po nastartovani cca pol hodinu, po par km na dialnici do 130 km/h sa dostanes pod 10 ,ja ked idem kludne okolo 110 tak som pod 9 a to mam long co je plus cca 150kg _________________ bratranec ma omegu.....tak pridem na šniclu do Likavky ked bude |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Máj 22, 2011 7:47 pm Predmet: |
|
|
Tak to je v poho, je mi jasné, že 5l/100 km to nebude.
Ale zaujímalo by ma Miro, koľko zožerie Multivan 3.2 benzín?
Idem kuknúť spritmonitor.de _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Miro Kohut Strieborný užívateľ....
Založený: 28.02.2008 Príspevky: 4063 Bydlisko: Trencianske Teplice
|
Zaslal: Ne Máj 22, 2011 7:51 pm Predmet: |
|
|
tak 5 nie ale mam rekord ked som isiel do Slovinska tak som dal 7,9 nasa stara 2.5 benzin T4ka zere asi 13-15 ked ides okolo 120-130km ale ma uz 550 000km nabehane _________________ bratranec ma omegu.....tak pridem na šniclu do Likavky ked bude |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ne Máj 22, 2011 9:19 pm Predmet: |
|
|
tak určite nepchať benzín za každú cenu. veď sa s tým nejdeš blázniť a keby si ho naložil, tak sa nedotankuješ _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
Spohrelt Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 28.09.2008 Príspevky: 1595 Bydlisko: Sered
|
Zaslal: Po Máj 23, 2011 6:01 pm Predmet: |
|
|
Dlhsie trasy - diesel, do mesta - co najmensi benzin _________________ Opel Vectra GTS, 1.9 CDTi, Z 19 DT, / 2005 / |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: Po Máj 23, 2011 7:14 pm Predmet: |
|
|
Spohrelt Napísal: |
Dlhsie trasy - diesel, do mesta - co najmensi benzin |
A kedy poriadny benzin? _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen" |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Po Máj 23, 2011 7:16 pm Predmet: |
|
|
Veľký, výkonný benzín vtedy, keď je to už diagnóza. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Po Máj 23, 2011 8:11 pm Predmet: |
|
|
benzín pozitív? _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
lesi Strieborný užívateľ....
Založený: 08.02.2008 Príspevky: 435 Bydlisko: Šahy
|
Zaslal: Ut Máj 24, 2011 10:11 pm Predmet: |
|
|
mám takú otázku. prečo keď je na tom benzín výkonnostne lepšie, je na ťahanie prívesu (karavanu) lepší diesel? _________________ Opel Zafira 1.6 16 V Elegance r.v. 99
Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex
Škoda Forman 136 L r.v. 93-ex
Škoda 120 L r.v. 77-ex |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Máj 24, 2011 10:14 pm Predmet: |
|
|
Lebo má vyšší Mk pri nižších otáčkach. Veď sa to tu furt dokolečka omieľa. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
lesi Strieborný užívateľ....
Založený: 08.02.2008 Príspevky: 435 Bydlisko: Šahy
|
Zaslal: Ut Máj 31, 2011 9:35 pm Predmet: |
|
|
"Vždyť votom tu už púl hodiny mluvíme, Mlho." Nieje každý pán profesor. _________________ Opel Zafira 1.6 16 V Elegance r.v. 99
Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex
Škoda Forman 136 L r.v. 93-ex
Škoda 120 L r.v. 77-ex |
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ut Máj 31, 2011 9:40 pm Predmet: |
|
|
pozri, do diesla aj keď peckuješ, čiže napr. ťahanie prívesu, tak to nezožere ako benzín.
chápem, že nafta má väčšiu účinnosť pri spaľovaní, ale dočerta s tým. keby benzínu telo nežralo, tak si nafta nefukne _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Jún 01, 2011 2:08 am Predmet: |
|
|
na naftu by mala byt dan zo smradu, dymu a sirenia jedov niciacich zdravie.
cca 80 ct na liter.
na miesto toho maju o 10ct nizsiu dan, lebo sudruh Fico bol mudry ako furik. _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
mirrco Strieborný užívateľ....
Založený: 12.06.2007 Príspevky: 629 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Po Jún 13, 2011 11:51 am Predmet: |
|
|
na tu naftu sa uz planuje emisna dan ako to je v nemecku, preto som si kupil teraz benzin plus LPG, fiat marea 2000€, legalne, sekvecne vstrekovanie. nekompromisne setrenie penazi za palivo a prirody.
momentalne mam plynove vstrekovace pripojene priamo na riadiacu jednotku benzinu(len som vymenil konektory a dosteloval tlak), nepouzivam plynovu ECU...benzinova ma rychejisu odozvu na upravu vstrekovaciej tabulky, a rychejsia odozva na merane hodnoty lamda sondy. celkovy vysledok je dost podobna spotreba ako na benzine, rozdiel je max 0.5L pri sportovej jazde, pri setrnej jazde je to zanedbatelny rozdiel.
Vrelo doporucujem, dnes je LPG technika na inom pokroku ako bola ta zigula s karburatorom...Ja som mal osobnu skusenost s karburatorom, na motore kde bolo vstrekovanie. 4x rocne som ho min. prestavoval,alebo pri prudekej zmene pocacia doladoval zmes,(nejaka ECU co by to doladovala podla lamdy by sa tam neskutocne zisla) na palubnej doske som mal analog. meracik pripojeny na lamda sondu. pod kajslikom som mal tu skrutku na doladenie mixera, tak som to ladil za jazdy, najlepsie v strmom kopci. slo to max 195km/h, na benzine 200, ale skusal som to len raz, vysledok moze byt ovplivneny poveternostnymi podm.
Nemusite mat ani turbo, ani ziadne dyzi ci vysokotlakove vstrekovacie trisky a ziadne tieto vysoko poruchove casti. dosiahnete celkom skusny vykon aj na hladkom benzinaku. Auto je lahsie, a mozete odviezt vacsiu vahu, moj pripad, vaha auta s LPG 1240kg, pripustna hmotnost 1785kg (545kg)
LPG ma 4x nasobne nizsie emisie ako nafta,(podla wikipedie ma LPG viacej aotomov vodika a menej uhlika, cim spaliny budu obsahovat ciacej vody, ale to nebol problem aj takm mi vyfuk korodoval z vonkajsej strany, LPG co tankujem ja obsahuje aj primes maziva) takze v buducnosti LPGckary budu vyradeni z platenia emisnej dane. dokonca v Munchene mozete behat po centre, nepotrebuejte ziaden euro06 katalyzator ani nic.
Dalsia vec je ze staci vymenit nadrz a reduktor a mozete jazdit na metanol, CNG ci vodik a ine alternativne nizkoemisne paliva na ktore je treba iskru. u diesla su tieto prerabky problematickejsie a celkovo z vacsim financnym narokom. to ako keby chcete prerobit diesel na benzin...
Ja osobne by som si kupil auto s nefungnym LPG(aby bolo lacnejsie), min. 500e z prestavby je cena za zakon...ked chcem LPG si spravim z pouzitych casti do 100e, sekvencne do 200e, treba si pohladat na nete. Teraz co testujem bez Ecu priamo na RJ benzinovu by to bolo do 100e, staci len reduktor s nastavitelnym tlakom(60e novy do 130HP, 80e z ebay na 250HP) potom vstreky alebo vstrekovacia matica, pripadne nadrz, ale zo skusenosti byva nadrz vzdy v poriadku pokial nema 25 rokov. len vravim ja som nevedel ako zapisat do TP LPG, na predchodziom aute. chcel som to mat legalne ale nie za 500e ked auto stalo 100e.. montoval som si to tam sam, vsetko fungovalo super az na to doladovanie.
Teraz co som mal original ECU LPG sa mi moc nelubil sytem sledovania benzinovych vstrekov a chybala mi tam nieco ako MAP tabulka. podlam na je rozdiel ked ma vstrek 3ms pri 4000ot a pri 1500ot. ale podla talianov nie..potom to aj tak fungovalo...ecu nemala ani pripojenie lamdy, potom sa naintegrovali somariny do benzinovej map tabulky.
Takze berte na vedomie vsetko je len o kvalite riadiaceho LPG zariadenia, teoreticky je s LPG moze dosiahnut este mensiu spotrebu a vacsi vykon, pretoze LPG ma viac oktanov, teda ak mate benzinak s kompresiou 13, LPG tam nebude detonovat = pri takej kompresii mensie emisie, vacsi vystupny tlak vybuchu = vacsi vykon
A k teme: dosiahnute vysledky u 1.9TDi profitunikg okolo 400koni
2.0L C20LET od GM - bezne 600HP az viac, funkcny motor nie dyno ale aj sprint. to ze sa motor po sprinte poskodi je tiez bezne, to sa stalo aj u toho Tdi takze v tomto porovnani je zahrnuta aj zivotnost pri zatazi.
nejake pašteky:
http://www.youtube.com/watch?v=iaDIFI5Hwxg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8xzE6oIxGKY&feature=related
verdikt: turbobenzin s LPG, u nas to tak apson je, Jedno mitchubishi EVO tu mame je na LPG, preco nie? cena prestavby bola zanedbatelna k cene auta. ale uspora penazi za palivo je rapidne. akurat zavidit nemoze na LPG, podla praviidel je povolene len 98oktanove palivo.
take doporucenie: stare auto: kupit uz len s namontovanim LPG(ci uz fungcne alebo nefungcne, hlavne aby to mal v TP), neoplati sa investovat 1000e do auta v hodnote 1500e, do noveho auta sa to oplati, ak prestavba stoji 1000e staci prejst 30 000km, a uz to na seba zarobilo.
ono sa to nezda, ale od kedy mam LPG, viacej beham autom, nechodim busom lebo to vide rovnako, beham viac po slovensku s kamosmi, obcas dakoho zaveziem do BA na letisko, este aj zarobim, na starom aute som presiel bezne ako student 28000km za rok. olej som menil raz za rok, olej bol hnedy a este si ho kamos lial do reaulta, LPG predzluje zivotnost oleja, LPG co tankujem na severe v PD obsahuje aditiva ktore mazu nasavacie casti= ventily napr. moc sa do otho nevyznam ale presiel som na LPG 60 000km, nic neklepalo, nic nebuchalo vsetko bolo ako pred tim.
Takto to bolo u mna- kupil som 25rocne auto malo 300 000km najazdene. daco som presiel na benzine asi 35 000km, nahodil som LPG, presiel som 57000km, len 2x som menil olej na motore pri LPG co mal vela uz odjazdene aj sportovo. Auto som srotoval z tim ze motor skonzumuje mozno 0.5L oleja na vymenny interval 27000km (povodne ma byt 10.000)
Jedine co lutujem ze som tuto prestavbu nepsravil skor, moj zivot sa dost zmenil k lepsiemu! usetrene peniaze, skusenosti, precitane clanky, famy o vybuchu nadrze...Su zatuchli ludia povedia ze sa boja ze to je plyn to buchne....popori tom netusia ze vybuvhuju len vypary, a teda vacsie riziko je pri prazdnej benzinovej nadrzi. LPG nevybuchne nikdy bez kyslika a ked nie je v dobrom pomere zmiesany. hodte zapalovac do uhna, co sa stane? zapalovac rozthne tlak plynu ale ziaden vybuch, lebo bohata zmes, malo kyslika, skor to vyhori by som povedal _________________ Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Jún 13, 2011 11:59 am Predmet: |
|
|
mirrco, ty si sikovny clovek, urcite dokazes tie casti o LPG skopirovat a zavesit niekde do LPG problematiky a tu v tomto prispevku iba nechat to co sa tyka tuningu
daj aj odkaz na marea klub, iste si sa im pochvalil aj s obrazkami, co si zmajstroval _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
mirrco Strieborný užívateľ....
Založený: 12.06.2007 Príspevky: 629 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Po Jún 13, 2011 12:06 pm Predmet: |
|
|
no to by som rad ale neviem ci je nejaky fiat klub sk? nieco som vyguglil ale je tam dost malo prispevkov asi aj ludi. mozno v cechach
A co tam odfotim? prepojene kable?
inac tu ECU co mam k LPG pomoc som nasiel az na srbskom fore, taliani nic
inac co sa tika ten turob B a turbo D, ak porovnas rovnake objemi TB je lepsi. TD ma vacsi vykon len koli odrezaniu grafu, to ako by mas TB a spravis meranie len do 4000ot, tak ti vide monet vacsi ako vykon.
Lebo ludia neporovnavaju obejmy ale vykony, a to je chyba. tak ked si das do benzinaku do filtra strcis hadnru v nizkych otakcach tam pojde dost vzduchu dosiahnes pozadovany moment, ale vykon nie, tak budes mat napr 130Nm a 40kW waaaaaaau _________________ Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
|
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Po Jún 13, 2011 4:22 pm Predmet: |
|
|
mirrco, pozerám, že máš v tom jasno. rád by som s tebou o tomto podebatoval. rozmýšľam, že po lete kúpim omegu 3.0 a žeby som tam nahodil LPG. lenže v škole do mňa spolužiak hučal, že radšej nafťák. ale po tom, čo som si tu prečítal, tak ak to bude mať perspektívu aspoň na 5 rokov, tak idem do toho bez váhania. to čo vrazím do úpravy, sa mi vráti čoskoro. a čo som tak počítal, jazdieval by som za polovicu. totiž, budem chcieť chodievať z výšky domov. a ak cena niemieni do 5rokov trhnúť nejakú vysokú cenovú hranicu, tak je to jasné.
ja som sa skôr bál, že plyn bude mať nejaké vedľajšie a nepekné účinky na motor a všetky tie veci okolo neho. veď vieš. tak som si chcel niečo o tom naštudovať. ale je mi jasné, že ak to nerobí neplechu, ale skôr naopak, že to ešte "pomáha" motoru a peňaženke, tak si to dám spraviť.
a ako je to s tou prerábkou na CNG? tam netreba okrem tebou spomínaných veci nič iné prerábať? a myslíš, že by sa to dalo čapovať doma? lebo už aj také niečo som počul. že len nejakú stanicu dať spraviť a šup ho. ale to sa pýtam len čisto teoreticky, či s tým nemáš skúsenosť nahodou _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Jún 13, 2011 8:19 pm Predmet: |
|
|
mirrco Napísal: |
no to by som rad ale neviem ci je nejaky fiat klub sk? nieco som vyguglil ale je tam dost malo prispevkov asi aj ludi. mozno v cechach
|
tu ho mas. zacneme pravym priecnym ramenom. mozno si ho uz menil
je to taka FIAT specialita
http://fiatmareaclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=622 _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
marwi Strieborný užívateľ....
Založený: 10.01.2009 Príspevky: 553
|
Zaslal: Ut Jún 14, 2011 8:21 pm Predmet: |
|
|
Videl niekto z vas rozobraty motor s vacsim poctom km najazdenych na LPG. Ten motor je neskutocne opotrebovany. A vymena oleja po trojnasobne predlzenom intervale vymeny je podla mna riadna " vtakovina ". To ze olej nie je cierny , neznamena ze ma dobre vlastnosti ... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|