Opelclub Fórum
Benzin vs. Diesel; Turbo Benzin vs. Turbo Diesel
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> TUNING a STYLING - VŠEOBECNE
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Fastspeed
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 08.01.2006
Príspevky: 986
Bydlisko: Komárno

PríspevokZaslal: Ne Okt 21, 2007 5:38 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Takže sa do debaty pripájam aj ja.
Doteraz som mal autá s benzínovým motorom, a ešte pred nimy jednu Ladu s LPG. Vtedy sa mi zhnusilo auto s LPG. Vždy som vychutnával zvuk vytočeného benzínového motora, a ani som nechcel počuť o naftových autách, ale som sa začal živyť z vodičáku, a tým pádom rýchlej jazde odzvonilo. Na výkon nechcem zabudnúť, ale už nevytáčam autá ako predtým, preto teraz pokukávam po nejakom diesláku. Podľa možností by som bral Omegu kombi po facelifte s motorom 2,5 DTi. Na šantenie by som si kúpil Calibru Turbo.
Trošku tu zohralo rolu aj cena pohonných hmôt, lebo naftu kúpim skoro kdekoľvek, benzín sa tak ľahko nedá zohnať.

Takže:
na výkon: Benzínový tubo motor
na spotreba: Naftový turbo motor
_________________
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky MSN Messenger
fucker
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.10.2007
Príspevky: 16
Bydlisko: Cele Slovensko

PríspevokZaslal: Po Okt 22, 2007 1:11 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Skopirovane od Pura:

Diesel 2.0
102Nm @ 1500ot./min., 124Nm @ 3000ot./min., 89Nm @ 4500ot./min.
16kW @ 1500ot./min., 39KW @ 3000ot./min., 42kW @ 4500ot./min.

Benzin 2.0
133Nm @ 1500ot./min., 154Nm @ 3000ot./min., 146Nm @ 4500ot./min., 117Nm @ 6000ot./min.
21kW @ 1500ot./min., 48kW @ 3000ot./min., 69kW @ 4500ot./min., 74kW @ 6000ot./min.

Mam pocit ze niektorym tu chybaju zaklady fyziky alebo zakladna skola???

Zrychlenie zavisi od sily na kolesach, t.j. od krutiaceho momentu motora a sprevodovania prevodovky.

Toto su cca namerane hodnoty z motorovej brzdy dvoch motorov s rovnakou kubaturou = 2.0l, rovnakym poctom valcov = 4, rovnakym poctom ventilov = 8 len sa lisia tym ze jeden je diesel a druhy je benzin.

Ked na tie to motory aplikujem rovnake turbo + sanie a vyfuk, tak mi nehovorte ze to tiez nevidite ze si mozete prenasobit hodnoty tychto krutiacich momentov a co vam asi vyjde???
No, ze turbo diesel je to iste ako turbo benzin len sa lisi tym ze konci na otackach = 4500 a benzin na otackach = 6000.


Diesel ma velky krutak od spodu!!! Hej??? Ale ide o turbo diesel!!! A co turbo benzin nema velky krutak od spodu???

Audi V10 TDi!!! A co tak V10 turbo benzin, to by bol uz asi iny brutal nie??? Ked diesel taha do 5000 ot a je brutalny, tak aky brutalny musi byt benzin ktory taha do 8000 ot.???
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
chausj
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.12.2006
Príspevky: 2224
Bydlisko: Trnava

PríspevokZaslal: Po Okt 22, 2007 1:40 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

pravdu hovoris Wink
_________________
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007 - NA PREDAJ
Ford Focus Wagon 2011 2.0 TDCI
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Okt 22, 2007 6:33 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

fucker Napísal:
Skopirovane od Pura:
Mam pocit ze niektorym tu chybaju zaklady fyziky alebo zakladna skola???

odhalil si nas Wink

ja len tolko, ze zrychlenie zavisi od okamziteho vykonu motora

nafta a benzin su odlisne paliva, preto funguju motory odlisne.
samozrejme urcita podobnost tam je

samozrejme inaksie reaguju na preplnanie. takze s rovnakym turbom nedosiahnes rovnaky rast vykonu
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
fucker
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.10.2007
Príspevky: 16
Bydlisko: Cele Slovensko

PríspevokZaslal: Po Okt 22, 2007 9:08 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
fucker Napísal:
Skopirovane od Pura:
Mam pocit ze niektorym tu chybaju zaklady fyziky alebo zakladna skola???

odhalil si nas Wink

ja len tolko, ze zrychlenie zavisi od okamziteho vykonu motora

nafta a benzin su odlisne paliva, preto funguju motory odlisne.
samozrejme urcita podobnost tam je

samozrejme inaksie reaguju na preplnanie. takze s rovnakym turbom nedosiahnes rovnaky rast vykonu



a co je okamzity vykon???

(vykon motora) = (otacky motora) * (krutiaci moment motora) / (cca 9549)

a keby si chcel vypocitat zrychlenie tak ho nebudes pocitat z krivky vykonu ale z krivky krutiaceho momentu

velmi jednoducho povedane cim je vacsia plocha pod krivkou krutiaceho momentu tym je vacsie zrychlenie

takze tu neplet okamzity vykon

"samozrejme inaksie reaguju na preplnanie. takze s rovnakym turbom nedosiahnes rovnaky rast vykonu" - skusal si to, ci si to pocul od suseda? Idea
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ut Okt 30, 2007 4:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

a s tymto mi nikto nepomoze ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Okt 30, 2007 5:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

S čím? Rolling Eyes
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
silver007
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 12.08.2007
Príspevky: 46
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Okt 30, 2007 10:25 pm    Predmet: ... Odpovedať s citátom

pekna diskusia
osobne mam 1,7 DT 60kw co mi urcite postacuje na slovenske cesty
v meste jazdim na 3 prevodovom stupni co je cca 2500-3000 ot lebo vtedy mi zabera turbo
najmax spotrebu som mal zatial 8litrov co je extrem najazdeny stylom plyn brzda
ked som toto aplikoval na benzinaku Megane 1,6 8ventil tak som nestihal dotankovavat tj cca 12-15l/100km
cize jednoznacne som zatial presvedceny na diesel
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Chavron
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 19.10.2007
Príspevky: 79
Bydlisko: Zilina

PríspevokZaslal: So Nov 03, 2007 9:54 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Prepacte, ze sa zapojim do vasej debaty. Myslim, ze zasadny rozdiel medzi turbo benzin a turbo diesel je to ze o TB vacsina z nas sniva a TD si mozme v realite dovolit Smile
Je nesporne ze turbo benzin ma viacero vyhod oproti Turbo dieselu ako je kultivovanejsi chod, krajsi zvuk, zimne starty Smile ale turbo diesel pouzivame hlavne kvoli tomu, ze mame hlboko do penazenky (aj ked taka porucha palivoveho cerpadla tuto teoriu mierne narusa Smile )
Preto sa ja taktiez presuvam na 2.0 DTi zza 6 litrov aj pri sviznej jazde a snivam o niecom podobnom na benzin Cool
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dufusko
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 18.02.2007
Príspevky: 270
Bydlisko: Žiar nad Hronom

PríspevokZaslal: Ne Nov 04, 2007 3:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ahojte opláci. Konečne po dlhom čakaní , mi prišli zadné svetlá a sú fakt cool.
http://www.v3tuning.cz/fotografie/velke/00360.jpg
_________________
Opel Astra F 1.6i C16NZ
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky MSN Messenger
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ne Nov 04, 2007 6:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

dufusko Napísal:
Ahojte opláci. Konečne po dlhom čakaní , mi prišli zadné svetlá a sú fakt cool.
http://www.v3tuning.cz/fotografie/velke/00360.jpg


to je síce super, ale asi si netrafil tému... Very Happy , nevadí, aj mne sa to uz podarilo... Very Happy
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
puro
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 05.09.2007
Príspevky: 20

PríspevokZaslal: Pi Nov 09, 2007 5:03 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Chavron Napísal:
Prepacte, ze sa zapojim do vasej debaty. Myslim, ze zasadny rozdiel medzi turbo benzin a turbo diesel je to ze o TB vacsina z nas sniva a TD si mozme v realite dovolit Smile
Je nesporne ze turbo benzin ma viacero vyhod oproti Turbo dieselu ako je kultivovanejsi chod, krajsi zvuk, zimne starty Smile ale turbo diesel pouzivame hlavne kvoli tomu, ze mame hlboko do penazenky (aj ked taka porucha palivoveho cerpadla tuto teoriu mierne narusa Smile )
Preto sa ja taktiez presuvam na 2.0 DTi zza 6 litrov aj pri sviznej jazde a snivam o niecom podobnom na benzin Cool


ako keby si mi z duse rozpraval Very Happy Very Happy Very Happy
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
fucker
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.10.2007
Príspevky: 16
Bydlisko: Cele Slovensko

PríspevokZaslal: Pi Nov 16, 2007 11:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

no comment sportak vs. diesel:

http://www.youtube.com/watch?v=P-eAaBhqtpA
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
mirrco
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.06.2007
Príspevky: 629
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: St Jan 16, 2008 11:41 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

CO sa tyka seriovky a podbneho objemu tak 2.0DCdi 110KW -najnovsia technolgia
a C20LET prestarala technogia 150KW
Diesiel nikdy nebude ako beznzin pretoze vybuch benzinu je 1.9x impulzivnejsi ako vybuch nafty...
A pri spaleni benzinu nevznika take teplo ako pri nafte...
takze preto su diesle robusnejsie aj keby mal preplnovany diesel a benznin rovnaky vykon ten disel je znacne tazssi a to sa prejavy na akcelracii.
Co sa tyka vsetkeho no vravi sa ze diesel ma mensiu spotrebu,aj vissiu zivotnost...ja som zastancom zivotneho prosteria preto som za benzin pretoze pri spalovaniu bezninu alebo LPG nevznika tolko NOx a ziadne SOx ako v diesly SOx no to by som ich zakazal Very HappyVery HappyVery Happy
Dakujeme pan DIESEL za tie cervene oblaciky a iverzie Very Happy
Uz asi nikdy nezazijem zimu ako za mladiii
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
mirrco
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.06.2007
Príspevky: 629
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: Št Jan 17, 2008 12:09 am    Predmet: Odpovedať s citátom

No kde najvyssi tocivy moment tam najvciac tlaci, najlepsie je sa drzat okolo tej krivky v rozmedzi od - do + tak ze ked zaradime z +krivky dostaneme sa na zaciatok tej - krivky
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: So Máj 21, 2011 6:40 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Dízel alebo benzín?
Na túto otázku konečne budem vedieť objektívne odpovedať.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Respo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 22.08.2009
Príspevky: 1073
Bydlisko: Pressburg

PríspevokZaslal: Ne Máj 22, 2011 5:16 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

fucker Napísal:
no comment sportak vs. diesel:

http://www.youtube.com/watch?v=P-eAaBhqtpA


boze stoho videa ma boli hlava .... ten hluk by ma zabil ...
_________________
mám OPEL
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Miro Kohut
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 28.02.2008
Príspevky: 4063
Bydlisko: Trencianske Teplice

PríspevokZaslal: Ne Máj 22, 2011 5:37 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Kajo Napísal:
Dízel alebo benzín?
Na túto otázku konečne budem vedieť objektívne odpovedať.

a zistis stare zname: diesel na dialnicu a podnikanie,benzin do mesta na flakanie Wink
_________________
bratranec ma omegu.....tak pridem na šniclu do Likavky ked bude
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
f_fabregas4
Site Admin, Opelclub Member
Site Admin, Opelclub Member


Založený: 04.09.2010
Príspevky: 2973
Bydlisko: Poprad

PríspevokZaslal: Ne Máj 22, 2011 6:48 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

kajo, bárs objektívne ani nie. Very Happy predsa, keĎ to budeš testovať na 2,5t multivane, tak určitý rozdiel tam isto je.
každopádne, ako dulko povedal, predal dízla, aby mu nebolo ľúto ho ničiť v meste.
ak človek veľa cestuje na dlhé trasy, tak nech bere dízla a hotovo. len keď počujem ten traktor a vidím kúdoly dymu po stlačení pedalu, tak mám chuť napchať ešte 1 DPF do výfuku Very Happy
a ako aj v tom videu povedal, na krátkom rozsahu otáčku masívny ťah Rolling Eyes z ničoho nič zrazu 350NM a cesta nikde. Turbo benzíny ťahajú (TOČIVÝ MOMENT) od rovnakých otáčok nie po 2500 ale až do cca 5000. a tam je myslím kua rozdiel. kde strácam čas preradzovaním na dieseli, ťahám benzínom ďaleko za hory doly. minule dávali v automagazíne nový meďak, ktorý ma kruťak 500NM od 1700-1900ot/min. úplna magorina Rolling Eyes a keď sa pozrie človek na výkonnostnú krivku, tak kým dosiahne najvyšší výkon na dízly, tak krúťak je už kdesi dole. kým na T benzíne sa to "stretne" na úplne iných hodnotách. preto som chcel Ti Astru Smile

EDIT: len tak som pozrel, že ASTRA 1.6T 180k pri bláznení spotreba dlhodobá 10,3l/100km. a za ten zážitok tie 2l stoja Smile
a taká 2.0 Ti insignia s 220k jazdí za nejakých 12l. čo sa môže niekomu zdať ako strašne veľa, tak pre fajnšmejkra to stojí za to Smile

BENZÍNU ZDAR
_________________
Real identity: Robo Twisted Evil
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Máj 22, 2011 7:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Hmm, to je pravda, že Multivan by sa nemal porovnávať s osobákom, vždy bude mať veľkú spotrebu.
Ale myslím, že k tomuto autu sa dízel hodí lepšie ako benzín práve kvôli veľkému krútiaku a aj tá spotreba zaváži, keď sme ho testovali, na tých pár km som mu dal párkrát plný plyn a potom posúvanie na parkovisku, na palubáku bola priemerná 15l/100 km.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> TUNING a STYLING - VŠEOBECNE Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Ďalší
Strana 2 z 17

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group