|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
Zaslal: Ne Okt 21, 2007 5:38 pm Predmet: |
|
|
Takže sa do debaty pripájam aj ja.
Doteraz som mal autá s benzínovým motorom, a ešte pred nimy jednu Ladu s LPG. Vtedy sa mi zhnusilo auto s LPG. Vždy som vychutnával zvuk vytočeného benzínového motora, a ani som nechcel počuť o naftových autách, ale som sa začal živyť z vodičáku, a tým pádom rýchlej jazde odzvonilo. Na výkon nechcem zabudnúť, ale už nevytáčam autá ako predtým, preto teraz pokukávam po nejakom diesláku. Podľa možností by som bral Omegu kombi po facelifte s motorom 2,5 DTi. Na šantenie by som si kúpil Calibru Turbo.
Trošku tu zohralo rolu aj cena pohonných hmôt, lebo naftu kúpim skoro kdekoľvek, benzín sa tak ľahko nedá zohnať.
Takže:
na výkon: Benzínový tubo motor
na spotreba: Naftový turbo motor _________________ Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
|
|
Návrat hore |
|
|
fucker Nový užívateľ...
Založený: 18.10.2007 Príspevky: 16 Bydlisko: Cele Slovensko
|
Zaslal: Po Okt 22, 2007 1:11 pm Predmet: |
|
|
Skopirovane od Pura:
Diesel 2.0
102Nm @ 1500ot./min., 124Nm @ 3000ot./min., 89Nm @ 4500ot./min.
16kW @ 1500ot./min., 39KW @ 3000ot./min., 42kW @ 4500ot./min.
Benzin 2.0
133Nm @ 1500ot./min., 154Nm @ 3000ot./min., 146Nm @ 4500ot./min., 117Nm @ 6000ot./min.
21kW @ 1500ot./min., 48kW @ 3000ot./min., 69kW @ 4500ot./min., 74kW @ 6000ot./min.
Mam pocit ze niektorym tu chybaju zaklady fyziky alebo zakladna skola???
Zrychlenie zavisi od sily na kolesach, t.j. od krutiaceho momentu motora a sprevodovania prevodovky.
Toto su cca namerane hodnoty z motorovej brzdy dvoch motorov s rovnakou kubaturou = 2.0l, rovnakym poctom valcov = 4, rovnakym poctom ventilov = 8 len sa lisia tym ze jeden je diesel a druhy je benzin.
Ked na tie to motory aplikujem rovnake turbo + sanie a vyfuk, tak mi nehovorte ze to tiez nevidite ze si mozete prenasobit hodnoty tychto krutiacich momentov a co vam asi vyjde???
No, ze turbo diesel je to iste ako turbo benzin len sa lisi tym ze konci na otackach = 4500 a benzin na otackach = 6000.
Diesel ma velky krutak od spodu!!! Hej??? Ale ide o turbo diesel!!! A co turbo benzin nema velky krutak od spodu???
Audi V10 TDi!!! A co tak V10 turbo benzin, to by bol uz asi iny brutal nie??? Ked diesel taha do 5000 ot a je brutalny, tak aky brutalny musi byt benzin ktory taha do 8000 ot.??? |
|
Návrat hore |
|
|
chausj Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.12.2006 Príspevky: 2224 Bydlisko: Trnava
|
Zaslal: Po Okt 22, 2007 1:40 pm Predmet: |
|
|
pravdu hovoris _________________ Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007 - NA PREDAJ
Ford Focus Wagon 2011 2.0 TDCI
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Okt 22, 2007 6:33 pm Predmet: |
|
|
fucker Napísal: |
Skopirovane od Pura:
Mam pocit ze niektorym tu chybaju zaklady fyziky alebo zakladna skola???
|
odhalil si nas
ja len tolko, ze zrychlenie zavisi od okamziteho vykonu motora
nafta a benzin su odlisne paliva, preto funguju motory odlisne.
samozrejme urcita podobnost tam je
samozrejme inaksie reaguju na preplnanie. takze s rovnakym turbom nedosiahnes rovnaky rast vykonu _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
fucker Nový užívateľ...
Založený: 18.10.2007 Príspevky: 16 Bydlisko: Cele Slovensko
|
Zaslal: Po Okt 22, 2007 9:08 pm Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
fucker Napísal: |
Skopirovane od Pura:
Mam pocit ze niektorym tu chybaju zaklady fyziky alebo zakladna skola???
|
odhalil si nas
ja len tolko, ze zrychlenie zavisi od okamziteho vykonu motora
nafta a benzin su odlisne paliva, preto funguju motory odlisne.
samozrejme urcita podobnost tam je
samozrejme inaksie reaguju na preplnanie. takze s rovnakym turbom nedosiahnes rovnaky rast vykonu |
a co je okamzity vykon???
(vykon motora) = (otacky motora) * (krutiaci moment motora) / (cca 9549)
a keby si chcel vypocitat zrychlenie tak ho nebudes pocitat z krivky vykonu ale z krivky krutiaceho momentu
velmi jednoducho povedane cim je vacsia plocha pod krivkou krutiaceho momentu tym je vacsie zrychlenie
takze tu neplet okamzity vykon
"samozrejme inaksie reaguju na preplnanie. takze s rovnakym turbom nedosiahnes rovnaky rast vykonu" - skusal si to, ci si to pocul od suseda? |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 30, 2007 4:25 pm Predmet: |
|
|
a s tymto mi nikto nepomoze ? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Okt 30, 2007 5:28 pm Predmet: |
|
|
S čím? _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
silver007 Pravidelný užívateľ...
Založený: 12.08.2007 Príspevky: 46 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Ut Okt 30, 2007 10:25 pm Predmet: ... |
|
|
pekna diskusia
osobne mam 1,7 DT 60kw co mi urcite postacuje na slovenske cesty
v meste jazdim na 3 prevodovom stupni co je cca 2500-3000 ot lebo vtedy mi zabera turbo
najmax spotrebu som mal zatial 8litrov co je extrem najazdeny stylom plyn brzda
ked som toto aplikoval na benzinaku Megane 1,6 8ventil tak som nestihal dotankovavat tj cca 12-15l/100km
cize jednoznacne som zatial presvedceny na diesel |
|
Návrat hore |
|
|
Chavron Pravidelný užívateľ...
Založený: 19.10.2007 Príspevky: 79 Bydlisko: Zilina
|
Zaslal: So Nov 03, 2007 9:54 pm Predmet: |
|
|
Prepacte, ze sa zapojim do vasej debaty. Myslim, ze zasadny rozdiel medzi turbo benzin a turbo diesel je to ze o TB vacsina z nas sniva a TD si mozme v realite dovolit
Je nesporne ze turbo benzin ma viacero vyhod oproti Turbo dieselu ako je kultivovanejsi chod, krajsi zvuk, zimne starty ale turbo diesel pouzivame hlavne kvoli tomu, ze mame hlboko do penazenky (aj ked taka porucha palivoveho cerpadla tuto teoriu mierne narusa )
Preto sa ja taktiez presuvam na 2.0 DTi zza 6 litrov aj pri sviznej jazde a snivam o niecom podobnom na benzin |
|
Návrat hore |
|
|
dufusko Strieborný užívateľ....
Založený: 18.02.2007 Príspevky: 270 Bydlisko: Žiar nad Hronom
|
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Ne Nov 04, 2007 6:07 pm Predmet: |
|
|
to je síce super, ale asi si netrafil tému... , nevadí, aj mne sa to uz podarilo... _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
puro Nový užívateľ...
Založený: 05.09.2007 Príspevky: 20
|
Zaslal: Pi Nov 09, 2007 5:03 pm Predmet: |
|
|
Chavron Napísal: |
Prepacte, ze sa zapojim do vasej debaty. Myslim, ze zasadny rozdiel medzi turbo benzin a turbo diesel je to ze o TB vacsina z nas sniva a TD si mozme v realite dovolit
Je nesporne ze turbo benzin ma viacero vyhod oproti Turbo dieselu ako je kultivovanejsi chod, krajsi zvuk, zimne starty ale turbo diesel pouzivame hlavne kvoli tomu, ze mame hlboko do penazenky (aj ked taka porucha palivoveho cerpadla tuto teoriu mierne narusa )
Preto sa ja taktiez presuvam na 2.0 DTi zza 6 litrov aj pri sviznej jazde a snivam o niecom podobnom na benzin |
ako keby si mi z duse rozpraval |
|
Návrat hore |
|
|
fucker Nový užívateľ...
Založený: 18.10.2007 Príspevky: 16 Bydlisko: Cele Slovensko
|
|
Návrat hore |
|
|
mirrco Strieborný užívateľ....
Založený: 12.06.2007 Príspevky: 629 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: St Jan 16, 2008 11:41 pm Predmet: |
|
|
CO sa tyka seriovky a podbneho objemu tak 2.0DCdi 110KW -najnovsia technolgia
a C20LET prestarala technogia 150KW
Diesiel nikdy nebude ako beznzin pretoze vybuch benzinu je 1.9x impulzivnejsi ako vybuch nafty...
A pri spaleni benzinu nevznika take teplo ako pri nafte...
takze preto su diesle robusnejsie aj keby mal preplnovany diesel a benznin rovnaky vykon ten disel je znacne tazssi a to sa prejavy na akcelracii.
Co sa tyka vsetkeho no vravi sa ze diesel ma mensiu spotrebu,aj vissiu zivotnost...ja som zastancom zivotneho prosteria preto som za benzin pretoze pri spalovaniu bezninu alebo LPG nevznika tolko NOx a ziadne SOx ako v diesly SOx no to by som ich zakazal
Dakujeme pan DIESEL za tie cervene oblaciky a iverzie
Uz asi nikdy nezazijem zimu ako za mladiii |
|
Návrat hore |
|
|
mirrco Strieborný užívateľ....
Založený: 12.06.2007 Príspevky: 629 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Št Jan 17, 2008 12:09 am Predmet: |
|
|
No kde najvyssi tocivy moment tam najvciac tlaci, najlepsie je sa drzat okolo tej krivky v rozmedzi od - do + tak ze ked zaradime z +krivky dostaneme sa na zaciatok tej - krivky |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Máj 21, 2011 6:40 pm Predmet: |
|
|
Dízel alebo benzín?
Na túto otázku konečne budem vedieť objektívne odpovedať. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Respo Strieborný užívateľ....
Založený: 22.08.2009 Príspevky: 1073 Bydlisko: Pressburg
|
Zaslal: Ne Máj 22, 2011 5:16 pm Predmet: |
|
|
boze stoho videa ma boli hlava .... ten hluk by ma zabil ... _________________ mám OPEL |
|
Návrat hore |
|
|
Miro Kohut Strieborný užívateľ....
Založený: 28.02.2008 Príspevky: 4063 Bydlisko: Trencianske Teplice
|
Zaslal: Ne Máj 22, 2011 5:37 pm Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
Dízel alebo benzín?
Na túto otázku konečne budem vedieť objektívne odpovedať. |
a zistis stare zname: diesel na dialnicu a podnikanie,benzin do mesta na flakanie _________________ bratranec ma omegu.....tak pridem na šniclu do Likavky ked bude |
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ne Máj 22, 2011 6:48 pm Predmet: |
|
|
kajo, bárs objektívne ani nie. predsa, keĎ to budeš testovať na 2,5t multivane, tak určitý rozdiel tam isto je.
každopádne, ako dulko povedal, predal dízla, aby mu nebolo ľúto ho ničiť v meste.
ak človek veľa cestuje na dlhé trasy, tak nech bere dízla a hotovo. len keď počujem ten traktor a vidím kúdoly dymu po stlačení pedalu, tak mám chuť napchať ešte 1 DPF do výfuku
a ako aj v tom videu povedal, na krátkom rozsahu otáčku masívny ťah z ničoho nič zrazu 350NM a cesta nikde. Turbo benzíny ťahajú (TOČIVÝ MOMENT) od rovnakých otáčok nie po 2500 ale až do cca 5000. a tam je myslím kua rozdiel. kde strácam čas preradzovaním na dieseli, ťahám benzínom ďaleko za hory doly. minule dávali v automagazíne nový meďak, ktorý ma kruťak 500NM od 1700-1900ot/min. úplna magorina a keď sa pozrie človek na výkonnostnú krivku, tak kým dosiahne najvyšší výkon na dízly, tak krúťak je už kdesi dole. kým na T benzíne sa to "stretne" na úplne iných hodnotách. preto som chcel Ti Astru
EDIT: len tak som pozrel, že ASTRA 1.6T 180k pri bláznení spotreba dlhodobá 10,3l/100km. a za ten zážitok tie 2l stoja
a taká 2.0 Ti insignia s 220k jazdí za nejakých 12l. čo sa môže niekomu zdať ako strašne veľa, tak pre fajnšmejkra to stojí za to
BENZÍNU ZDAR _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Máj 22, 2011 7:31 pm Predmet: |
|
|
Hmm, to je pravda, že Multivan by sa nemal porovnávať s osobákom, vždy bude mať veľkú spotrebu.
Ale myslím, že k tomuto autu sa dízel hodí lepšie ako benzín práve kvôli veľkému krútiaku a aj tá spotreba zaváži, keď sme ho testovali, na tých pár km som mu dal párkrát plný plyn a potom posúvanie na parkovisku, na palubáku bola priemerná 15l/100 km. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|