|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Peters30 Strieborný užívateľ....
Založený: 19.01.2011 Príspevky: 173 Bydlisko: Krupina
|
Zaslal: Ne Feb 06, 2011 1:28 pm Predmet: Astra G - elektricky ventil kurenia rapka |
|
|
Zdravim. Za vymenikom tepla je taka mala suciastka, idu toho dva drotiky, zacala rapkat. Rapka to iba pri zapnutom kureni, ked dam studeny tak to vypnem. Co s tym, da sa to opravit? Je tam zly pristup neviem sa k tomu dostat. Vdaka za rady.
::: iurai : uprava nazvu ::: _________________ Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Feb 06, 2011 1:44 pm Predmet: |
|
|
Zrejme motorček, ktorý otáča klapkou zmiešavania vzduchu.
Kúri Ti auto? _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Peters30 Strieborný užívateľ....
Založený: 19.01.2011 Príspevky: 173 Bydlisko: Krupina
|
Zaslal: Ne Feb 06, 2011 1:46 pm Predmet: |
|
|
ano kuri, tam je motorcek? Da sa to opravit? _________________ Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex |
|
Návrat hore |
|
|
svagio Pravidelný užívateľ...
Založený: 31.08.2008 Príspevky: 30
|
Zaslal: Ut Feb 08, 2011 10:51 am Predmet: |
|
|
to co rapka, je urcite motorcek na ventile kurenia. Pointa ventilu kurenia je ta, ze ked das studeny vzduch, tak sa ventil zavrie a voda neprechadza cez radiator. / "kvazi maly okruh"/Teda ma sa asi setrit radiator a v lete menej zohrievat interier.
Ked otocis na ta teply vzduch, motorcek sa snazi otvorit prietok vody cez radiator. To pravdepodobne znamena, ze je pridrety ventil a motorcek to jednoducho nevladze otvorit. Lahni si k tym kablikom od spolujadzcovej strany a jednoducho kontektor vytiahni von, je tam taka mala zapadka. Nic zlozite. Ventil ti ostane v tej polohe ako je, a pokial auto v zime kuri, dalej by som to neriesil. Ja mam podobny problem, tiez mam ten ventil pridrety a vytiahol som ten konektor von. akurat u mna je asi ventil pridrety viac, lebo ked mam volnobezne otacky, tak auto neche kurit.Asi malo preteka voda cez vetil do radiatora. Ked pridam plyn, tym padom sa kruti aj vodna pumpa rychlejsie a zrejme voda potom uz cez ten ventil ako tak preteka a potom kuri pekne. Ale pri minus dvadsat by sa zislo aby to fungovalo stopercentne . na fore som pisal aj ako rozobrat kurenie... a ked sa dotoho pustis, tak ked vymontujes radiator, da sa ten ventil spravit. Mne takto tiekol radiator, opravil som to, a po roku sa pridrel ten ventil. No za tu namahu znova to rozoberat to nestoji, kaslem na to. |
|
Návrat hore |
|
|
Peters30 Strieborný užívateľ....
Založený: 19.01.2011 Príspevky: 173 Bydlisko: Krupina
|
Zaslal: Ut Feb 08, 2011 11:00 am Predmet: |
|
|
nekuri to uz vobec, takze pozriem tvoj navod na opravu lebo v mudrej knihe nic nieje, vraj sa uz neda kupit s motorcekom ale iba mechanicke ovladanie
ok uz som nasiel, este zohnat gumicky... _________________ Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex |
|
Návrat hore |
|
|
Peters30 Strieborný užívateľ....
Založený: 19.01.2011 Príspevky: 173 Bydlisko: Krupina
|
Zaslal: Ut Feb 08, 2011 4:07 pm Predmet: |
|
|
vdaka za navod, super mi pomohol, aj opravene uz mam, motorcek bol ok len bol vysunuty plastovy zavit tak to nezaberalo, potrebujem este gumicky vie mi niekto poradit kde? najlepsie e-shop, lebo tu nieje opel v okruhu 70 km _________________ Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex |
|
Návrat hore |
|
|
OPEL ASTRA G 2000 Nový užívateľ...
Založený: 24.02.2011 Príspevky: 3 Bydlisko: MALACKY
|
Zaslal: Ne Feb 27, 2011 6:06 pm Predmet: |
|
|
Peters30 Napísal: |
vdaka za navod, super mi pomohol, aj opravene uz mam, motorcek bol ok len bol vysunuty plastovy zavit tak to nezaberalo, potrebujem este gumicky vie mi niekto poradit kde? najlepsie e-shop, lebo tu nieje opel v okruhu 70 km |
Zdravím.Dočítal som sa o tvojom probléme a mám taký istý,že ked pretočím regulátor na kúrenie,tak mi tam začne niečo rapkať,a skončí to ak to prepnem na studený vzduch,a popritom mi to vôbec nekúri,len fúka studený vzduch.
Chcel by som ťa poprosiť o nejaké rady:
-ako sa k tomu vlastne dostanem,a kde to je?aby som vlastne zistil čo tomu je?
-a poprípade nejakú radu čo je to konkrétne za súčiastku?
Vdaka. |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Feb 28, 2011 8:53 pm Predmet: |
|
|
zjavne nieco s tym ventilom kurenia, zaseknuty v polohe ked voda nejde cez radiator kurenia _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
OPEL ASTRA G 2000 Nový užívateľ...
Založený: 24.02.2011 Príspevky: 3 Bydlisko: MALACKY
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 5:08 pm Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
zjavne nieco s tym ventilom kurenia, zaseknuty v polohe ked voda nejde cez radiator kurenia |
Chcel by som to opraviť či vymeniť,tak mi prosím ťa porad kde ventil kúrenia nájdem? |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Mar 02, 2011 3:58 am Predmet: |
|
|
v podstate to svagio napisal.
je to na privodnych hadiciach kurenia od motora, ovsem v kabine
ak nemas chut na vacsie rozoberanie skus to len prehodit na polohu ze kuri a odpojit konektor. doriesis zaciatkom leta _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
svagio Pravidelný užívateľ...
Založený: 31.08.2008 Príspevky: 30
|
Zaslal: Pi Mar 11, 2011 5:41 pm Predmet: |
|
|
toto je navod na vymenu "o" ruzkov, ale v podstate navod ako sa dostat k motorceku a vymontovat ho ...
navod na demontaz som nasiel neskor aj na nete...
http://www.astra-g.cz/view.php?nazevclanku= navod-na-vymenu-o-krouzku-topeni&cisloclanku=2009010003
je to novy prispevok... a je celkom dobry.... keby ze niecomu nerozumies, tak napis a vysvetlim blizsie.
odporucam skor ako zacnes rozoberat vnutrajsok auta... teda stredovy panel, aby si sa pustil do odsrubovania dvoch srub z motorovej casti... Treba zdbihnut cim vysie auto zdvihakom... staci z jednej strany ( podloz aj nejake drevo ako zabezpecenie keby zdvihak zlyhal).Potom daj dole kryt motora ak mas - tu cast co sa dava dole pri vymene oleja/taky obdlzik cca 30x40 cm. Potom potorebujes odkrutit dva torxy sruby(.... medzi nimi je akoby gumovy vyvod na skondenzovanu vodu... ) hladaj to az za motorom .. .... Tie dve sruby smeruju do kabiny a drzia spodny kryt radiatora. U mna tam bolo velmi malo miesta... 1.7 dtl , pomohol mi pruzinovy ohybny srubovak na vymenitelne nadstavce. kupil som v baumaxe. normalnym srubovakom som sa tam nedostal. Po odmontovani tych dvoch srub sa pusti do stredoveho panelu medzi sedackami--- cca 7 srub, treba stiahnut manzety riadiacej paky a brzdy,vybrat popolnik-- aj tam su totiz ukryte srubky. ked vyberies stredovy panel... uvidis odspodu palubnej dosky taky plastovy kryt pripnuty plieskovymi sponami... daj ich vsetky dole... a pomaly vyber ten kryt a uz vidis radiator. vyvody z radiatora su smerom k motorovej casti... a z bokov su nasunute zavlacky( sponky) .. tie vytiahni s tenkymi kombinackami. potom vytiahni radiator smerom k sebe. AK je medzi radiatorom a trubkami taka cierna vecicka- ventil , tak musis este od strany spolujadzca odpojit kablik. A samozrejme, vypust pred vybratim radiatora cchladiacu kvapalinu aby nevytiekla na koberec do auta ( nejake to deci aj tak vytecie-ja som si tam dal igelit a zachytil to). KU chladiacej kvapaline: na chladici zo strany spolujadzca je taky cerveny ventil... ten ked otvoris.. tak kvapalina ide von.. pekne treba zachytit Ked vyberies radiator... vymen vsetky tesnenia ( u mna 4 kusy... a to medzi ventilom a radiatorom a medzi ventilom a privodnymi trubkami) -vysli ma na 48 centov -))
Pri montazi spet... je najhorsie nasunut zavlacky nasppet.. treba vyvinut kus sily a je tam zly pristup...( nasunul som s kombinackami) ale ked to spravne nasunies.. tak to doslova zacvakne a radiator akoby "pritiahne"k tym trubkam. potom cele poskladat tak ako si rozobral.
ahoj |
|
Návrat hore |
|
|
OPEL ASTRA G 2000 Nový užívateľ...
Založený: 24.02.2011 Príspevky: 3 Bydlisko: MALACKY
|
Zaslal: Pi Mar 11, 2011 10:36 pm Predmet: |
|
|
Super návod,vdaka,určite pomôže.
edited by admin |
|
Návrat hore |
|
|
pikis Nový užívateľ...
Založený: 26.09.2010 Príspevky: 15
|
Zaslal: Po Apr 04, 2011 4:48 pm Predmet: |
|
|
svagio Napísal: |
to co rapka, je urcite motorcek na ventile kurenia. Pointa ventilu kurenia je ta, ze ked das studeny vzduch, tak sa ventil zavrie a voda neprechadza cez radiator. / "kvazi maly okruh"/Teda ma sa asi setrit radiator a v lete menej zohrievat interier.
Ked otocis na ta teply vzduch, motorcek sa snazi otvorit prietok vody cez radiator. To pravdepodobne znamena, ze je pridrety ventil a motorcek to jednoducho nevladze otvorit. Lahni si k tym kablikom od spolujadzcovej strany a jednoducho kontektor vytiahni von, je tam taka mala zapadka. Nic zlozite. Ventil ti ostane v tej polohe ako je, a pokial auto v zime kuri, dalej by som to neriesil. Ja mam podobny problem, tiez mam ten ventil pridrety a vytiahol som ten konektor von. akurat u mna je asi ventil pridrety viac, lebo ked mam volnobezne otacky, tak auto neche kurit.Asi malo preteka voda cez vetil do radiatora. Ked pridam plyn, tym padom sa kruti aj vodna pumpa rychlejsie a zrejme voda potom uz cez ten ventil ako tak preteka a potom kuri pekne. Ale pri minus dvadsat by sa zislo aby to fungovalo stopercentne . na fore som pisal aj ako rozobrat kurenie... a ked sa dotoho pustis, tak ked vymontujes radiator, da sa ten ventil spravit. Mne takto tiekol radiator, opravil som to, a po roku sa pridrel ten ventil. No za tu namahu znova to rozoberat to nestoji, kaslem na to. |
svagio porad prosim. mam podobny problem, z nicoho nic mi zacalo nieco rapkat dolu pri nohach spolujazdca. neviem ci je to to o com tu pisete. mne to robi akonahle otocim klucom do polohy ked sa rozsvietia kontrolky. je jedno ci mam kurenie na teplom ci studenom vzduchu. nahmatam to rukou z miesta spolujazdca vzadu medzi nohami a stredovym panelom. je to nejaky motorcek, strasne zly pristup je tam. idu tam 2 kabliky (cerveno-biely a hnedo biely). ako sa to da spravit ? mozem to smelo odpojit ? vdaka _________________ opel Astra G, 2.0 16 V |
|
Návrat hore |
|
|
johny13761 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 14.05.2009 Príspevky: 307 Bydlisko: Lucenec
|
Zaslal: Po Apr 04, 2011 7:14 pm Predmet: |
|
|
aj mne to robilo kludne to odpoj mne to zacalo robit asi tri tyzdne dozadu odpojil som a je ticho podla mna to urcite bude motorcek vnutornej cirkulacie popozeraj tu na fore je o tom pisane... _________________ Opel Astra g 1.6 16v caravan +LPG |
|
Návrat hore |
|
|
svagio Pravidelný užívateľ...
Založený: 31.08.2008 Príspevky: 30
|
Zaslal: Št Apr 07, 2011 9:05 pm Predmet: |
|
|
neviem co presne myslis vzadu medzi nohami a stredovym panelom... Ale myslim, ze rozpravame o tom istom... ide o motorcek, ktory je medzi radiatorom a privodnymi trubkami z motorovej casti. Je to v podstate v strede auta, za stredovym panelom, tesne nad tunelom asi tak do desat cm nad nim v podstate pri stene, za ktorou je uz motor. Ano idu tam dva kabliky, pristup k nim je mozny iba zo spolujazdcovej strany.kludne ich vytiahni. Zasekol sa ti ten ventil v nejakej polohe a motorcek toci donekonecna v snahe otocit ventilom. Ak sa ti pridrel motorcek v otvorenej polohe, mas vyhrate. To znamena, ze voda preteka nonostop radiatorom v plnom prude. Ak ostal viac a viac privrety, problemy nastanu v zime. Jednoducho bude auto slabsie kurit. Potom by som to riesil rozobratim.
Este k prispevku vyssie... motorcek klapky vnutornej cirkulacie vzduchu je za skrinkou pred spolujazdcom a pristup je tam mozny len ak sa vymontuju torx sruby, vytiahne skrinka a tak vidno klapku vnutornej cirkulacie. Tento motorcek nezvykne vydavat nejake zvuky. |
|
Návrat hore |
|
|
Peters30 Strieborný užívateľ....
Založený: 19.01.2011 Príspevky: 173 Bydlisko: Krupina
|
Zaslal: Ne Apr 24, 2011 1:51 pm Predmet: |
|
|
Ja som to vymontoval a bez vacsich problemov opravil, chyba je ze na tycke motorceka je nasunuty plastovy zavit a ten sa posunul, staci ho nasunut naspat a zalepit a je to opravene. _________________ Škoda Octavia Combi 1.9 TDI ASV
Opel Astra Caravan G 1.8 16v X18XE1 ex
BMW 318i E-30 ex
Škoda 120LS ex
Škoda 100L ex |
|
Návrat hore |
|
|
Melinda84 Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2012 Príspevky: 5
|
Zaslal: Ne Feb 19, 2012 12:43 pm Predmet: |
|
|
Ahojte! Viete my prosim pomoct s riadiacou pákou? Ja som ju celu stiahla dole...strosku som bola nervozna
|
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Feb 19, 2012 12:45 pm Predmet: |
|
|
Si mimo témy, navyše duplikuješ. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|