|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: Ut Feb 14, 2012 10:14 pm Predmet: posilovac riadenia - VeCe |
|
|
na posraneho aj hajzel padne.. Par dni bola vectra nepojazdna kvoli tesneniu pod vikom ventilov. Po vymene tesnenia ale jazdila len dva dni a zas ju slahlo, tentokrat posilovac riadenia, nefunguje. Nie je mozne tocit volantom jednou rukou.
Kde hladat problem? Diagnostika nevyhodila ziadnu chybu. Pozeral som servoriadenie (co je pod motorom, za napravou) a nevyzera, ze by tieklo. Ale pod nadrzkou serva (pod pravym svetlom za naraznikom) je mala mlaka. Nadrzka je cela spinava od oleja. Hladina oleja je vsak medzi ryskami (presne tak isto ako ked som ju kontroloval v lete).. Ale je to taka mliecna kremova konzistencia (neviem sice ako ma ten olej vyzerat).
Nadrzku s cerpadlom som vybral, komplet rozobral, vycistil. Zajtra kupim novy olej.
Ale v com moze teda byt problem? |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: St Feb 15, 2012 12:33 am Predmet: |
|
|
Napr. vo ventile, ktorý riadi tlak hydrauliky.
Je tam preto, aby sa pri parkovaní ľahko manévrovalo.
Dá sa kuknúť cez OP-COM, či funguje a reaguje. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: St Feb 15, 2012 6:51 am Predmet: |
|
|
Kde najdem ten ventil?
Ktora kladka je "priradena" k posilovacu riadenia? A na co vlastne sluzi? ..ked je cerpadlo priamo pod nadrzkou serva a rozvadza olej do servoriadenia..
edit: vo VeCe to uz asi nie je riesene cez remen, len samotnym cerpadlom, ktore je pod nadrzkou, ci sa mylim? |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: St Feb 15, 2012 8:53 am Predmet: |
|
|
Aha, sorry, to je už iný systém.
Ten občas po odpojení aku zblbne, skús diagnostikou pozrieť chyby a zmazať ich. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: St Feb 15, 2012 9:11 am Predmet: |
|
|
Baterku som odpajal uz davnejsie, a posilovac zblbol az vcera.
Diagnostika nevyhodila ziadnu chybu.. takze v elektrike by chyba asi nemala byt.
Ale ked sa nezda, ze by olej vytekal cez manzety na servoriadeni, a v nadrzke vlastne ani nic od leta neubudlo, tak neviem kde dalej hladat...
Olej musi byt LHM, zeleny a mat specifikaciu Opel 19 40 715 (93 160 548)? Nemoze byt cerveny specifi. Dexron - urceny pre VeBe, ci sa mylim? |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Feb 15, 2012 10:21 am Predmet: |
|
|
Máš elektrohydraulický posilňovač. Dexron v žiadnom prípade. Kódové označenie pre tvoj olej je Pentosin.
Poistky si pozeral? _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Feb 15, 2012 11:10 am Predmet: |
|
|
Tá mliečna kvapalina... hmm
Ak dobre viem, tak máš elektrické čerpadlo pre posilovač, tuším sa dá cez OpCom čerpadlo vypnúť a zapnúť. Skús to chcecknúť _________________ Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET |
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: St Feb 15, 2012 11:59 am Predmet: |
|
|
Poistky som nepozeral. A navyse sa mi zdali kontakty na cerpadle trocha zoxidovane, tak som ich precistil. Keby ale bola chyba takehoto charakteru, tak by diag nieco vyhodila, ci?
Dnes som objednal olej, zajtra pride. Cerpadlo s nadrzkou som vycistil, ja ako nove Ako ale dostanem ten bordel (stary olej) z hadiciek a servoriadenia? Da sa to nejako pretlacit/preplachnut?
Ked to zajtra vsetko ponahadzujem, tak sa pozrem na OP-COM, ci je mozne s cerpadlom nieco robit cez PC. |
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: Št Feb 16, 2012 6:51 am Predmet: |
|
|
Ked mam teraz cerpadlo vonku, nemozem ho napojit na baterku - vyskusat ci funguje ? Su na nom tri konektory, jeden je vacsi len s dvoma vodicmi, to bude pravdepodobne napajanie. |
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: Št Feb 16, 2012 7:04 pm Predmet: |
|
|
Dnes som to vsetko poskladal, nalial novy olej a... nastartoval som, cerpadlo zacalo vrcat (trocha nahlas), posilovac fungoval. Tocil som volantom do stran a vsetko v pohode. Po cca minute cerpadlo dovrcalo a posilovac prestal fungovat..
Takze je v tahu cerpadlo? Ci to moze byt kabelaz?
Ked som potom skusil cerpadlo pripojit priamo na baterku, tak kontakty iskrili. Taktiez ked som hybal napajacim konektorom, tak bolo cez objimku vidiet iskry.. |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: Št Feb 16, 2012 8:18 pm Predmet: |
|
|
Ano, cez tu bielu objimku na cerpadle, bolo vidiet iskry, ked som hybal konektorom (pri nastartovanom motore). Skusil som konektor vytiahnut a spat zapojit, vtedy tiez iskril.
Konektory su vizualne v poriadku, vsetky som pre istotu prebrusil. |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Št Feb 16, 2012 10:03 pm Predmet: |
|
|
Alebo je v skrate samotné čerpadlo. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: Pi Feb 17, 2012 6:53 am Predmet: |
|
|
To znamena, ze je zle cerpadlo alebo kabelaz? Ci moze byt pricina aj niekde inde? |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Feb 17, 2012 8:26 am Predmet: |
|
|
Konektor, alebo čerpadlo. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: So Feb 18, 2012 2:40 pm Predmet: |
|
|
Premeral som kable a stava do cerpadla ide. Takze bude pravdepodobne cerpadlo v tahu
Je mozne ho nejako odskusat? Aby som nevyhodil 200e za cerpadlo a potom zistim, ze je chyba inde..
tu su live data z EHPS:
a tu chybove kody, ktore vyhodila diag pocas tocenia volantom:
|
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: Ne Feb 19, 2012 9:42 am Predmet: |
|
|
ok, takze su tu dve zakladne otazky:
1. ako vyskusat ci je cerpadlo funkcne alebo je pricinou problemu?
2. ake cerpadlo zhanat, teda z akeho modelu VeCe (motor, rocnik...)? |
|
Návrat hore |
|
|
ferooo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.10.2010 Príspevky: 597 Bydlisko: Pov.Bystrica
|
Zaslal: Št Feb 23, 2012 5:11 pm Predmet: |
|
|
No nic, kupil som druhe cerpadlo aj s nadrzkou. Povodne malo aj cidlo pre hladinu oleja, toto "nove" ho nema.
Po nahodeni "noveho" cerpadla uz funguje posilovac (aj ked sa mi zda, ze ide trocha tazsie ako povodne). Na pristrojovke ale svieti zlty volant s vykricnikom a diag vyhodila chybu EHPS:
Kód: |
C1532 - steering angle sensor signal circuit open or high voltage
(05) - present
|
V live data vobec nereaguje na tocenie volantu, predtym pekne ukazoval stupne, teraz nic.. |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Pi Feb 24, 2012 9:15 am Predmet: |
|
|
Netreba senzor natočenia volantu nakalibrovať?
a) Automatická kalibrácia sa vykonáva pri jazde vpred (rovno), konštantnou pomalou rýchlost’ou (od 20 do 40 km/h), na suchej vozovke.
b) Manuálna kalibrácia sa vykonáva otáčaním volantu zľava doprava (až na doraz). _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|