Opelclub Fórum
dusenie motora X30XE
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 10:19 am    Predmet: Odpovedať s citátom

a robilo ti to aj pred odpajanim baterie ?

skus ho nechat ist na cisty volnobeh od studena, ze ci otacky prudko skocia az po zahriati na cca 40-60 stupnov
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 10:23 am    Predmet: Odpovedať s citátom

to som skúšal. vtedy drží otáčky rovnomerne, cca na 800-900 otáčok, niekedy pozvoľne klesne na 650
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 10:33 am    Predmet: Odpovedať s citátom

takze niekedy ano a niekedy nie ?
a vypnut motor a znova nastartovat ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 10:38 am    Predmet: Odpovedať s citátom

to isté, čiže žiadna zmena.
Až po dlhšom státí sa otáčky ustália na tých cca 650

Juraj, ty máš tiež automat, neskúšal si vyradiť do N pred križovatkou? Ako sa ti správa vtedy motor?
Mne vybehnú otáčky dosť vysoko cca na 2500 ot a potom klesnú na cca 1500 a tam dlho držia
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 10:49 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ked je auto v pohybe a vyradena rychlost alebo N, tak tych 1500 je OK.
akonahle sa zastavi, mal by ist volnobeh dole na predpisane otacky.

pozri este, ze ci nemas odpojeny nejaky podtlak, napr. od uhlikoveho kanistra. mozno tade dostava dalsi vzduch.

mozes aj vyskusat nejako zavriet uplne vzduch cez volnobezny ventil.
je regulovany

tie otacky drzi RJ motora schvalne, alebo je tam nieco zo vzduchom, alebo ventil drhne
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 10:54 am    Predmet: Odpovedať s citátom

voľnobežný ventil-krokáč? Embarassed
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 11:23 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ano. je to jednoduchy ventil. nemal by tam byt nejaky stazeny chod
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 8:45 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ten som dal zo svojej Omegy, teda z 2,5-ky a bez zmeny.

ešte som si dnes všimol: ked auto určitú dobu postálo, aspon 10 min a naštartoval som, otáčky ako majú byť, všetko ok.

ale ak po jazde vyradím do N, autom niekedy jemne trhne, trocha spomalí, otáčky vyskočia hore a potom pomaly padajú a ostanú na cca 1500
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Okt 01, 2011 9:21 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

live data su kde ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 9:24 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Identifier,1D
Battery Voltage,13.6 V
Immobiliser Signal,Received
Immobiliser,Active
TPS Signal (Throttle Position Sensor),0.41 V
Simulated Idle Position,Active
Simulated Full Load Switch,Inactive
Mass Air Flow Sensor,0.71 V
Mass Air Flow Sensor,11 kg/h
Coolant Temperature,1.56 V
Coolant Temperature,69 °C
Intake Air Temperature,2.34 V
Intake Air Temperature,48 °C
Engine Type,6 Cylinder
Transmission Coding,Automatic Transmission
Park/Neutral Switch,P - N 0V
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive 0V
A/C Compressor Switch (Air Conditioning),Inactive 0V
Telltale (Check Light),Off 12V
Fuel Pump Relay,Active 0V
Spark Angle before TDC (Top Dead Centre),7 °CA
Ignition Coil Cyl. 1+4 (Cylinder),Load
Ignition Coil Cyl. 2+5,Load
Ignition Coil Cyl. 3+6 (Cylinder),Load
Knock Signal,Inactive
Knock Retard,0 °CA
Secondary Air Pump Relay,Inactive 12V
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),0.66 V
Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
O2 Sensor 1,693 mV
O2 Sensor 2,702 mV
O2 Sensor Loop 1,Closed
O2 Sensor Loop 2,Closed
Air/Fuel Ratio 1,Rich
Air/Fuel Ratio 2,Rich
O2-Loop 1 Integrator,145 Steps
O2-Loop 2 Integrator,126
O2-Loop 1 BLM Idle (Block Learn Map),128 Steps
O2-Loop 2 BLM Idle (Block Learn Map),128 Steps
O2-Loop 1 BLM Partial Load (Block Learn Map),128 Steps
O2-Loop 2 BLM Partial Load(Block Learn Map),128 Steps
Hall Sensor,Inactive
Engine Speed Pulse,Inactive
Engine Speed,653 RPM
Idle Air Control,137 Steps
IAC Integrator (Idle Air Control),123 Steps
IAC Adaptation Slope (Idle Air Control),162 Steps
IAC Block Learn (Idle Air Control),128 Steps
Desired Idle Air,10 kg/h
Actual Value Idle Air,10 kg/h
Desired Engine Idle Speed,660 RPM
Injection Pulse,3.1 ms
Engine Load Signal,1.0 ms
TPS Load Signal (Throttle Position Sensor),0 %
Vehicle Speed Pulse,Not Received 12V
Vehicle Speed,0 km/h
Intake Manifold Valve 1,Inactive 12V
Intake Manifold Valve 2,Inactive 12V
Torque Control,Inactive
A/C Cutoff Relay (Air Conditioning),Inactive 12V
Diagnostic Request,Inactive 5V
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 9:46 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Engine Speed,653 RPM
Desired Engine Idle Speed,660 RPM


ide dobre. este daj data, ked ide zle
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 9:49 am    Predmet: Odpovedať s citátom

no skúsim to odstriehnuť.

btw mám pociť, že ked som nahrával tie data, ukazovateľ teploty na palubovke mi ukazoval 95 a v dátach je 69. Ale to si nie som úplne istý

o chvíľú to pôjdem zmerať opať
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 10:02 am    Predmet: Odpovedať s citátom

vsak su to odlisne snimace.
urob data aj takyto snimok, aj nahravku kludne aj minutu.
alebo volnobeh, ako sa umudri z 1500 na 660
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 11:12 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tiež som na to chcel upozorniť, že nemá prevádzkovú teplotu.

Lambdasondy majú zlé hodnoty, Pokial mi je známe, Omega nemá odporové! (Možno sa mýlim, možno Omega používala viac riadiacich jednotiek, na mojej sú však napäťové.)
Má to byť medzi 100-1000 mV.
Keby tam boli odporové lambdasondy, boli by napájané 5 V a hodnoty môžu byť medzi 0-4800 mV, tak to má Astra G.
_________________


Naposledy upravil Kajo dňa Ne Okt 02, 2011 11:40 am, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 11:39 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Nepracujú všetky lambda sondy na rovnakom princípe? Alebo pletieš hodnoty lambda sondy s hodnotami na vyhrievacom telese?
Vysvetli prosím.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 11:44 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tiež som si to myslel macil, ale nie je to tak.
Jestvujú 2 druhy lambda sond.
Jedna má zirkóniovú (napäťová) elektródu a tá druhá má titánovú (odporová) elektródu.
Napäťová, keď sa zohreje, vytvára podľa množstva kyslíku napätie, odporová mení svoj ohmický odpor.

http://www.elpege.cz/lpg/lambda-sonda.html
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 11:54 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Vďaka. Takže X30XE má zirkóniovú sondu (sondy)? Teda odporové.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 12:04 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Moja Omega má zirkóniovú, ako aj Vectra.
Takže to kmitá medzi 0,1-1V, ale ako vravím, Opel je plný prekvapení, možno je dulova Omega iná...
Tie odporové sondy plnia aj funkciu tepelného snímača, začali sa používať hlavne vtedy, keď sa katalyzátory presunuli bližšie k motoru.
Ale viac o tom neviem Smile
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 12:10 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Takže opravujem.
Zirkóniová - napäťová
Titániová - odpoprová

X30XE má, podľa katalógu NGK, napäťovú
a napríklad X18XE, odporovú.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Okt 02, 2011 12:19 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ľudia neznalí problematiky často kúpia univerzálnu lambdasondu, ale nesprávnu technológiu.
Nefunguje im to a potom rozprávajú také veci, že to a to auto vyžaduje iba originálnu lambdasondu.
To je nezmysel, keď sa tam dá správny typ (napäťová alebo odporová), musí to fungovať.
Moja 2 lambdová X25XE Vectra z r. 1997 teraz fičí na lambdasonde z 4 lambdovej Vectry 2.6 Y26SE r. 2001.
Pritom ja som mal pôvodne 3-vodičovú, teraz tam je 4-vodičová.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
Strana 2 z 6

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group