Opelclub Fórum
senzor tlaku v pneu
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - PODVOZOK/BRZDY
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Ut Dec 21, 2010 11:25 am    Predmet: senzor tlaku v pneu Odpovedať s citátom

zdravim,
je mozne nejako vizualne spoznat ci su na kolach ventilky so senzormi tlaku v pneu?
Na budikoch mi stale svieti kontrolka tlaku v pneu. Teraz mam zimne kola, no na letnych diskoch su ventilky trocha odllisne oproti tym na zimnych. Tak teraz neviem, ci na tych letnych su senzory, a preto to teraz stale "baci" ze je zly tlak..
Pripadne je mozne tuto funkciu nejako zrusit cez diagnostiku?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
ximo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 05.04.2010
Príspevky: 65
Bydlisko: KNM

PríspevokZaslal: St Dec 22, 2010 6:15 am    Predmet: Odpovedať s citátom

S vonku tam veľký rozdiel nieje. Vonkajšie telo je celokovovové a veľkosťou sa nelíši. Možno stačí vymeniť len vnútro ventilu z letných. Ale na 100% to neviem. Ešte som neskúšal.
_________________
VECTRA C GTS Automat 2006 (110 kW)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: St Dec 22, 2010 11:20 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ventily tlaku v pneu sú so systémom TMPS(sledovanie tlaku v pneu - na displeji je zobrazovaný v BC tlak v jedntl. pneu). Ak pri tomto systéme svieti kontrolka v budíkoch žlto, ide o poruchu v systéme (použitie 1 kolesa bez tmps ventilu, problém s načítaním tlaku, s riadiacou jednotkou). Asi to je treba dať pozrieť na diagnostiku. Ak sa pri systéme TMPS použijú pneu bez tmps ventilov napr. sada zimných pneu, na displeji sa nezobrazí žiadne chybové hlásenie(ale systém nie je funkčný). Tlak vzduchu v pneu je monitorovaný systémom detekcie úniku vzduchu DDS.
Ak má auto iba systém DDS (bez TMPS), systém iba sleduje otáčky kolies cez ABS a tak vyhodnotí únik vzduchu z pneu. Ak sa pri DDS rozsvieti kontrolka v budíkoch na žlto - porucha v systéme, ak sa za jazdy rozsvieti na červeno - signalizuje pokles tlaku v pneu.
_________________
Astra H 1.8 Cosmo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
jupaza1
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 16.05.2009
Príspevky: 1316
Bydlisko: Źilina

PríspevokZaslal: St Dec 22, 2010 11:58 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

a na palubnom PC Ti neudáva konkrétne hodnoty tlaku v pneu pre každé koleso zvlášť?
_________________
Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006

Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Št Dec 23, 2010 12:27 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Pri systéme TMPS je v BC zobrazovaný tlak v pneu pre každé koleso (s vizuálnym zobrazením) a pri poklese tlaku je vizuálne zobrazené upozornenie pre konkrétne koleso(s poklesom tlaku o 0.2bar).
_________________
Astra H 1.8 Cosmo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Št Dec 23, 2010 9:45 am    Predmet: Odpovedať s citátom

na velkom displeji nie je nic. Uz som sa hrabal vsetkymi polozkami a nastaveniami, ale nic na tlak v pneu som tam nenasiel. Jedine svieti zlta kontrolka pneu s vykricnikom na budikoch (otackomer). Svieti stale, od nastartovania az po vypnutie motora.
Takze teraz co? TMPS mam/nemam? Je chyba niekde v systeme?
op-com kablom sa bude dat zistit kde je chyba, ci budem musiet ist na Tech2 niekde do servisu?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: So Dec 25, 2010 4:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Budeš tam mať asi len DDS. V Astre/Zafire sa funkcia DDS aktivuje/deaktivuje tlačítkom DDS na stredovom panely, ale Vectra toto tlačítko nemá. Skús pozrieť do manuálu ako je to s aktiváciou DDS, možno sa to dá urobiť iba cez diagnostiku(to by nebolo bohvie čo pri prevádzke, pri každej výmene kolies to dávať na diagnostiku). Možno pri výmene kolies neboli rozoznané zimné a preto hlási chybu alebo je nejaký problém v systéme (diagnostika by mala ukázať v čom je problém).
_________________
Astra H 1.8 Cosmo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Ne Dec 26, 2010 12:43 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

zistil som, ze prijimace na mojej VeCe su styri, pre kazde koleso zvlast. (neskor sa davali len dva - po jednom na napravu)
Prekvapenie bolo, ked som lahol pod auto a videl, ze nemam na zadnom pravom kolese podblatnik. Na ostatnych su, chyba len na zadnom pravom. Prijimace su vzadu umiestnene na podblatnikoch - teda asi bude problem v tom, ze mi tento prijimac chyba...
Budem musiet rozobrat/pozret ci ostatne prijimace su na svojich miestach.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ne Dec 26, 2010 10:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

To bude určíte tým, že ti chýba detektor snímača. Ale že si nezistil že nemáš podblatník, však to muselo robiť rachot keď to aj len tak odpadlo. Ináč je to tak ako píšeš, detektory sú umiestnené na podblatníkoch. V Astre/Zafire je to oveľa lepší systém - v podblatníkoch nie sú žiadne detektory, zo snímačov tlaku v pneu je signál priamo vysielaný do riadiacej jednotky TMPS(priamo v nej je detektor), ktorá je umiestnená vnútri pod palubkou.

K úplnosti pripájam ešte popis funkcie TMPS pre Vectru od M.J. 2005 a rozdiel medzi starším systémom(2002-2004), ktorý som našiel.

Systém monitorovania tlaku v pneu (TPMS)

Už známy z MY 2004- systém monitorovania tlaku v pneu je k dispozícii od MJ 2005 v upravenej verzii.
Vozidlá so systémom monitorovania tlaku v pneumatikách, sú rozoznateľné podľa kovového tela ventilu a hliníkovej čiapočky ventilov.
Monitorovací systém tlaku v pneumatikách sa skladá zo štyroch senzorov tlaku v pneumatikách, dvoch detektorov(umiestnených v ľavých podblatníkoch) a prijímačov.
Namiesto štyroch detektorov sú inštalované iba dva detektory. Detektory sa používajú pre dekódovanie a identifikáciu každého jednotlivého signálu v pneumatikách senzorov tlaku vzduchu.
V starom systéme, ku každému čidlu tlaku v pneumatikách bol priradený detektor. Detektor bol schopný prijať prostredníctvom dekódovacieho kódu ID, tlak vzduchu zo senzoru v pneu, určovanie polohy a informácie do centrálnej prijímacej jednotky (prijímača) dopredu.
V inovovanom TMPS je fungovanie systému podobné. Dva detektory sú umiestnené v ľavých podbehoch kolies(v predu pre predné, v zadu pre zadné). Tie fungujú na rovnakom princípe ako starý systém.
Signál z pravých senzorov tlaku v pneumatikách je identifikovaný na základe toho, že vysielací výkon čidiel je iný (takže nepotrebujú dalšie detektory). Čidlo tlaku v zadnej pneumatike odošle tlak vzduchu so slabším signálom než predné. To umožňuje centrálnemu prijímaču príjem štyroch rôznych signálov ako presnú identifikáciu kolies.
Systém je aktivovaný zapnutím zapaľovania.
Monitorovanie tlaku v pneumatikách sa začne automaticky od rýchlosti 30 km/h. Potom sú senzory tlaku v pneumatikách aktivované odstredivým spínačom.
Centrálna jednotka môže prijímať signál, aj keď vozidlo stojí.
Odchýlka od menovitej hodnoty je indikovaná výstražným svetlom v otáčkomery, alebo prostredníctvom informačného displeja.

Zobrazenie v otáčkomery:
Rozsvietenie symbolu pre tlak vzduchu v pneu s označením každej pneumatiky (1), sa objaví pri rýchlosti 30 km/h na displeji otáčkomera, keď dôjde k odchýlke:
Rozsvietenie na žlto - nízky rozdiel tlaku vzduchu.
Rozsvietenie na červeno - významný rozdiel tlaku vzduchu(defekt).

Grafický displej / farebný displej:
Upozornenie na iný tlak vzduchu (tlak vzduchu v pneumatikách) sa zobrazí na displeji GID a CID pri rýchlosti 30 km/h, keď dôjde k odchylke zobrazením hlásenia:
- "Kontrola tlaku v pneumatikách - zadné ľavé" pri nízkom rozdiele tlaku vzduchu.
- "Pozor! - Ľavá zadná pneumatika defekt"" pri významnom rozdiele tlaku vzduchu.

Životnosť batérie snímača tlaku je 10 rokov alebo 160.000 km.
Aj napriek svojej robustnej konštrukcii a tepelneho namáhania, majú senzory tlaku v pneumatikách veľmi citlivý merací rozsah. Max. tlak sú snímače tlaku schopné merať až do 10,3 bar/150 psi s presnosťou 0,015 bar/0,2 psi s toleranciou ± 2%.

Všeobecné informácie:
Rezervné koleso nie je vybavené senzorom tlaku vzduchu v pneumatikách. Pri použití rezervy sú len ďalšie tri kolá monitorované. Pre rezervu sa zobrazí chybové hlásenie(alebo žltá kontrolka).
Pri použití kompletnej sadypneu bez senzorov tlaku v pneumatikách, nie je zobrazené žiadne chybové hlásenie. Systém v tomto prípade nie je pripravený.

Servis:
1. Pri výmene kolesa(so snímačom) alebo senzoru tlaku v pneumatikách, systém nie je potrebné na novo inicializovať.
2. Pri výmene kolesa, alebo snímače tlaku, že inicializácia prebieha automaticky po 3 minútach jazdy a pri rýchlosti najmenej 30 km/h.
3. V prípade použitia opravnej sady pre defekt, použitím tekutíny môže prísť k poškodeniu senzoru tlaku vzduchu.
4. Manuálne kontroly tlaku pneumatík vzduchu, nemôžu byť nahradené týmto systémom. Tlak v pneu by mal byť meraný 2x týždne manometrom.
5. Tesniace krúžky ventilou senzorov a ventilové vložky majú byť nahradené novými pri každej výmene pneumatík

1. Detektor čidiel pre prednú nápravu je umiestnený v podblatníku predného ľavého kolesa
2. Detektor čidiel pre zadnú nápravu je umiestnený v podblatníku zadného ľavého kolesa
Riadiaca jednotka(prijímač) pre systém monitorovania tlaku v pneumatikách sa nachádza v kufri(zadné el. centrum).
_________________
Astra H 1.8 Cosmo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Dec 27, 2010 8:45 am    Predmet: Odpovedať s citátom

zaujimave.
by ma zaujimalo, ci ten system DDS je seriovo montovany.
a nakolko musi byt pneumatika vyfucana, aby to zachytilo zvysene otacky
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Po Dec 27, 2010 9:34 am    Predmet: Odpovedať s citátom

to RB: ja som podblatnik nestratil pri jazde, proste tam nebol asi odvtedy, co som kupil auto, ale zistil som to az teraz..
Musim teda este pokontrolovat ostatne prijimace a ci je v kufrovej casti skryta aj jednotka TPMS. Ak bude vsetko kde ma, tak dokupim zadny podblatnik a prijimac a malo by to frcat Smile
ale teraz na to kaslem, vonku je riadna kosa, to by som v garazi umrzol..
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Ut Dec 28, 2010 2:13 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Myslím, že sériovo to nie je dávané, možno že do niektorých modelov s vysším stupňom výbavy. Alarm na defekt by mal byť zobrazený pri poklese tlaku v pneu o 0.6bar od referenčného(štandartného) tlaku.
Tento príspevok o funkcii TMPS som našiel na nemeckom fóre. Opísal to tam nejaký technický poradca pre to fórum (možno, že ten chlapík je priamo nejaký technik v Opli).

Pridávam ešte nejaké ďalšie informácie, ktoré som našiel v TISe. Chcel som sa pozrieť aj do manuálu od Vectry čo je tam o tom písané, ale nikde som ho nenašiel.

Pri každom zap/vyp zapalovania sa do pamäte uložia informácie pre jednotlivé pozície kolies

Varovanie a Alarm
1 stupeň: Varovanie
- zistený aktuálny tlak v pneu je -0.3bar
2 stupeň: Alarm
- zistený aktuálny tlak v pneu je -0.6bar
- meraný aktuálny tlak v pneu klesá viac ako 0.3bar/min
- alarm sa v prípade náhleho úniku tlaku pri prasknutí pneu aktivuje v dobe menšej ako 10s

Ak zistí systém v jednej alebo vo viac pneu rozdiel tlaku, dochádza k zobrazeniu týchto pneu s nesprávnym tlakom v displeji(otáčkomeru), alebo u vozidiel so systémom Check-Control v info-displeji. Predpoklad pre správnu funkciu systému je že všetky pneu boli nahustené predpísaným tlakom.

- Zobrazenie v displeji otáčkomeru (ak nie je Check-control)
Ak systém zistí (od rýchlosti cca 30km/h) v niektorej pneu rozdiel tlaku, dochádza k rozsvieteniu symbolu pre nesprávny tlak v pneu v displeji otáčkomeru s označením príslušnej pneu prostredníctvom šípky(šípka na obrázku auta ukáže na vadné koleso - predné, zadné, ľavé, pravé).
Rozsvietenie indikácie žltou farbou - malý rozdiel tlaku v pneu
Rozsvietenie indikácie červemou farbou - veľký rozdiel tlaku v pneu

- Zobrazenie v GID/CID displeji otáčkomeru (ak je Check-control)
Ak systém zistí (od rýchlosti cca 30km/h) v niektorej pneu rozdiel tlaku, dochádza k zobrazeniu symbolu autta v GID/CIDe pre nesprávny tlak v pneu s označením príslušnej pneu prostredníctvom šípky a konkrétneho tlaku v pneu (šípka na obrázku auta ukáže na vadné koleso - predné, zadné, ľavé, pravé).
Pri zobrazení môže byť popis
"Zkontrolovať tlak v pneu napr. vzadu vľavo" - malý rozdiel tlaku
alebo
"Pozor únik tlaku v pneu napr. vzadu vľavo" - veľký rozdiel tlaku

Ak sa zobrazí symbol pneu s výkričníkom v displeji otáčkomeru ide o indikáciu poruchy systému.

Riadiaca jednotka TMPS sa nachádza v zadnej časti el. centra v kufri:
- v modeli F48 sa nachádza na ľavej strane
- v modeli F68/F69 sa nachádza na pavej strane

Trochu som po tom pátral, lebo TMPS mám tiež v mojej Astre a chcel som zistiť ako to pracuje. V Astre/Zafire sa mi to zdá jednoduchšie, aj to krajšie zobrazuje. Tam sú iba tlakové senzory v pneu a riadiaca jednotka TMPS pod palubkou. Senzory s tlakom sa automaticky inicializujú a tlak v pneu je zobrazovaný v BC (ak sa prejde v GID/CIDe do BC/Tire pressure je tam stále zobrazovaný aktuálny tlak vo všetkých štyroch pneu s grafickým vyobrazením). Ale pri funkcii DDS(defekt) sa iba zosvieti kontrolka DDS na červeno(ale ibe pri autách, ktoré majú iba DDS bez TMPS).
_________________
Astra H 1.8 Cosmo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Ne Jan 23, 2011 1:40 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

na letnych diskoch mam taketo ventilky:


Su to ventilky so senzormi tlaku, alebo len obyc? Je mozne to vobec takto rozoznat bez toho, aby som musel zhadzovat pneu?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Feb 04, 2011 12:47 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Na foto sú ventilky TMPS. Podľa tvaru drieku by mohli byť aj tvoje.


_________________
Astra H 1.8 Cosmo


Naposledy upravil RB dňa Pi Feb 04, 2011 10:22 pm, celkom upravené 2 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
lubo098
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 11.09.2008
Príspevky: 1260
Bydlisko: LV

PríspevokZaslal: Pi Feb 04, 2011 7:35 am    Predmet: Odpovedať s citátom

pekny popis funkcie Thumb Up
_________________
vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera...


Naposledy upravil lubo098 dňa Pi Feb 04, 2011 1:08 pm, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
ferooo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 19.10.2010
Príspevky: 597
Bydlisko: Pov.Bystrica

PríspevokZaslal: Pi Feb 04, 2011 9:34 am    Predmet: Odpovedať s citátom

jednu gumu som zhodil a ventil so senzorom tam nebol, len klasicky. Ostatne sa mi nechcelo zhadzovat, takze neviem ci som len natrafil na koleso bez senzoru, alebo nebol senzor ani v jednom..
Kola som uz aj tak predal, dnes si idem pre Evo Star Jump
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Feb 04, 2011 10:51 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Zaujímavé, že nemáš TMPS ventilky. Možno dotyčný predal(vymenil) kolesá s TMPS ventilmi. Ale kedže máš snímače v podblatníkoch, mal by si mať systém TMPS. Keď si dáš nové disky a osadíš do nich TMPS ventily, mohol by si TMPS systém sprevádzkovať (škoda nevyužiť, teda ak je úplný).
_________________
Astra H 1.8 Cosmo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Feb 04, 2011 11:05 am    Predmet: Odpovedať s citátom

lubo098 Napísal:
obrazok od RB
pekny popis funkcie Thumb Up


Díky, už som na to prišiel, kde robím chybu pri vkladaní obrázku (vkladal som URL-obrázku priamo z prehliadača - vtedy nenačítalo obr., keď som vložil som URL-vo vlastnostiach obr. načítalo v pohode).
_________________
Astra H 1.8 Cosmo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
ximo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 05.04.2010
Príspevky: 65
Bydlisko: KNM

PríspevokZaslal: Pi Feb 04, 2011 12:50 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

menili ste už niekto batérie?
_________________
VECTRA C GTS Automat 2006 (110 kW)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
RB
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.10.2008
Príspevky: 214
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Feb 04, 2011 1:15 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Batérie sa nemenia, mení sa celý ventil (batéria s ventilom je zlysovaná v jednom celku)
_________________
Astra H 1.8 Cosmo
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - PODVOZOK/BRZDY Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Strana 1 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group