|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
.:DeViL:. Strieborný užívateľ....
Založený: 12.04.2008 Príspevky: 312 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: Št Máj 26, 2011 10:42 pm Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
.:DeViL:. Napísal: |
Vykonané. Na svorku 87 som pripojil 12V ale spojka nezopína, rozbehnú sa všetky ventilátory. Ale keď pripojím na kompr. 12V spojka zopína. |
ale to si na kompresor napriamo pripojil aj 12v aj zem, vsak ?
|
Ano
iurai Napísal: |
.:DeViL:. Napísal: |
Premeral som aj káble. Od pätice relé K60 ide zelený do kompresora a hnedofialový z kompresora do spínača chlad. kvapaliny S128 na chladiči. |
aha, farby mas ine.
kazdpopadne ten co ide z kompresora na S128 (kontakt 1) ma byt normalne spojeny s kontaktom 3 na S128, ktory je pripojeny na zem.
rozpojene to ma byt iba v nejakej abnormalnej situacii - cize funguje to ako ochrana systemu, napr. ze klimu nezapne ak je prehriaty chladic. |
Keďže sa robehli ventilátory, tak by to tak malo byť. Ale skúsim premerať.
iurai Napísal: |
o funkcii S128 neviem nic a ani sa mi po tom nechce patrat. |
Zapína ventilátor chladiča keď ma voda cca 100°. Keď ma voda prevádzkovú teplotu, je obvod medzi kont. 1 a 3, ako si písal. Keď voda dosiahne asi 100° prepne tieto kontakty rozopne spojku kompresora a zopne kont. 2 a 3, čiže sa zapne ventilátor.
iurai Napísal: |
podla tvojho popisu kompresor nema ZEM, lebo je rozpojena na S128.
POKUS
ak by si odpojil konektor od S128 a kontakt od kompresora (kontakt 1) si spojil so zemou, tak by sa kompresor mal zapnut. budto pri nebeziacom motore cez rele K60 - ako som pisal hore.
alebo pri beziacom motore, ak ho riadiaca jednotka motora zapne
ak to budes robit pri beziacom motore, tak radsej nie dlho. tlakova hadica od kompresora by sa mala zahriat, a spatna z kabiny by mala byt studena
ak je spravny tvoj predpoklad, ze mas v klime dost naplne
tie kontakty 1,2 na tlakovom snimaci su zopnute ? skusal si premerat odpor, "pisknut" to ? |
Skúsim to pripojiť piamo na zem a uvidím. Obvod na medzi kont. 1 a 2 tlak. spínača nie je. Vymenil som naspäť pôvodný a tiež nič. Skúsim ešte raz dať skontrolovať tlak v hadiciach. Možno že len skontrolovali, či tam nejaký je ale nedoplnili na potrebný. Mimochodom aký by mal býť? Kompresor by mal vraj vytvárať až 30 bar. _________________ ...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Pi Máj 27, 2011 12:37 am Predmet: |
|
|
.:DeViL:. Napísal: |
iurai Napísal: |
kazdpopadne ten co ide z kompresora na S128 (kontakt 1) ma byt normalne spojeny s kontaktom 3 na S128, ktory je pripojeny na zem.
rozpojene to ma byt iba v nejakej abnormalnej situacii - cize funguje to ako ochrana systemu, napr. ze klimu nezapne ak je prehriaty chladic. |
Keďže sa robehli ventilátory, tak by to tak malo byť. Ale skúsim premerať.
|
ventilatory sa rozbehnu bez ohladu na S128
S128 kontakt 1 dovoli zapnut kompresor. bez tohto nejde
S128 kontakt 2 ma nejaku funkciu ohladom rychlosti ventilatorov
.:DeViL:. Napísal: |
iurai Napísal: |
o funkcii S128 neviem nic a ani sa mi po tom nechce patrat. |
Zapína ventilátor chladiča keď ma voda cca 100°. Keď ma voda prevádzkovú teplotu, je obvod medzi kont. 1 a 3, ako si písal. Keď voda dosiahne asi 100° prepne tieto kontakty rozopne spojku kompresora a zopne kont. 2 a 3, čiže sa zapne ventilátor.
iurai Napísal: |
podla tvojho popisu kompresor nema ZEM, lebo je rozpojena na S128.
ak je spravny tvoj predpoklad, ze mas v klime dost naplne
tie kontakty 1,2 na tlakovom snimaci su zopnute ? skusal si premerat odpor, "pisknut" to ? |
Skúsim to pripojiť piamo na zem a uvidím. Obvod na medzi kont. 1 a 2 tlak. spínača nie je. Vymenil som naspäť pôvodný a tiež nič. Skúsim ešte raz dať skontrolovať tlak v hadiciach. Možno že len skontrolovali, či tam nejaký je ale nedoplnili na potrebný. Mimochodom aký by mal býť? Kompresor by mal vraj vytvárať až 30 bar. |
mne sa zda byt jasne, ze mas problem s S128.
a tlakovy spinac ?
vyskusaj u plnica klim zapojit oba tlaky na manometre.
vtedy mozes obist aj S128 aj tlakovy spinac S20, staci ze budete kukat na tlaky
na nizkom tlaku bez zapnutej klimy by mohlo byt 2-5 barov - podla teploty auta ci okolia
a za behu klimy by nemal klesnut pod 2 bary
na vysokom tlaku - tu je aj ten spinac S20, nesmie klesnut pod 1,8.
pri 30 to vypne klimu a musi klesnut na 20 aby znova zaplo.
takze 2,5 - 20 je pohodove pasmo
tu mas nieco z manualov, ale je mozne ze tam maju mensi zmatok
ten tlakovy spinac je zapojeny na trubke cez ventilcek ? mozno tam je problem.
zda sa mi u teba moc vela problemov naraz
vymontovany ho mozes skontrolovat, ked ho napojis na bicyklovu dusu a napumpujes
_________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
.:DeViL:. Strieborný užívateľ....
Založený: 12.04.2008 Príspevky: 312 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: St Jún 01, 2011 10:14 pm Predmet: |
|
|
Problém vyriešený. Kompresor už funguje. Spojka pekne zopína aj rozpína, len nechladí. Aj keď nastavím teplotu na "LO" fúka teplý vzduch. Skúšal som hadice, jedna je horúca (tá, na ktorej je tlak. spínač) a druhá nie, ale nie je ani studená. Ak by bola chyba v nejakom čidlé alebo klapke, ktorá prepína medzi teplým a studeným, vyhodilo by mi to OP-Com? _________________ ...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz |
|
Návrat hore |
|
|
Miro Kohut Strieborný užívateľ....
Založený: 28.02.2008 Príspevky: 4063 Bydlisko: Trencianske Teplice
|
Zaslal: St Jún 01, 2011 10:15 pm Predmet: |
|
|
teplomer vonkajsej teploty maš ok?,ja ked som mal pokazeny tak klima blbla _________________ bratranec ma omegu.....tak pridem na šniclu do Likavky ked bude |
|
Návrat hore |
|
|
.:DeViL:. Strieborný užívateľ....
Založený: 12.04.2008 Príspevky: 312 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: St Jún 01, 2011 10:19 pm Predmet: |
|
|
Áno je OK. V januáry som ho menil, lebo mi ukazoval +60°. _________________ ...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Št Jún 02, 2011 11:07 pm Predmet: |
|
|
.:DeViL:. Napísal: |
Problém vyriešený. Kompresor už funguje. Spojka pekne zopína aj rozpína, len nechladí. Aj keď nastavím teplotu na "LO" fúka teplý vzduch. Skúšal som hadice, jedna je horúca (tá, na ktorej je tlak. spínač) a druhá nie, ale nie je ani studená. Ak by bola chyba v nejakom čidlé alebo klapke, ktorá prepína medzi teplým a studeným, vyhodilo by mi to OP-Com? |
ako vyrieseny ?
hadica od kompresora k chladicu ma byt horuca, od chladica do kabiny tepla, z kabiny do kompresora studena a orosena
moze tam byt nieco upchate, pokazeny kompresor, atd _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
wiety Nový užívateľ...
Založený: 22.01.2009 Príspevky: 26
|
Zaslal: Pi Jún 03, 2011 12:57 pm Predmet: |
|
|
.:DeViL:. Napísal: |
Problém vyriešený. Kompresor už funguje. Spojka pekne zopína aj rozpína, len nechladí. Aj keď nastavím teplotu na "LO" fúka teplý vzduch. Skúšal som hadice, jedna je horúca (tá, na ktorej je tlak. spínač) a druhá nie, ale nie je ani studená. Ak by bola chyba v nejakom čidlé alebo klapke, ktorá prepína medzi teplým a studeným, vyhodilo by mi to OP-Com? |
mam presne ten isty problem ! Diagnostika ukazuje, ze je vstko ok, ale pri pozornom preskumavani som zistil, ze je RJ asi vadna ! problem je ten, ze ma nastavenu teplotu 220 stupnov co je samozrejme sprostost a prave preto fuka teply vzduch. akurat si xcem objednat RJ klimy a vymenit to a uz snad by nemal byt ziaden problem.teda apson dufam _________________ Opel Omega 3.0 MV6 - (CHampaigne zlata metaliza) - pleasure to drive
Daewoo Espero 1,5 GLXi - (Bordova) - vozidlo do prace |
|
Návrat hore |
|
|
.:DeViL:. Strieborný užívateľ....
Založený: 12.04.2008 Príspevky: 312 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: So Jún 04, 2011 9:27 am Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
ako vyrieseny ? |
Ta tak ako som napísal, že kompresor už zapína.
iurai Napísal: |
hadica od kompresora k chladicu ma byt horuca, od chladica do kabiny tepla, z kabiny do kompresora studena a orosena |
Jedna hadica, od kompresora do chladiča je horáca. Druhá, ktora ide neviem kde lebo som to nehľadal nie je ani tepla ani studena, taka akurát ale neorosuje sa nič. Motor som nechal bežať asi 20 min. ale ani kvapka. To mi bolo tiež divné, lebo ako si všímám na iných autách, ktoré majú zapnutú klimu, zostane pod nimi mokrý fľak. A pod mojim nie.
Da sa nejako vyskúšať bez demontáže či je vo všetkých hadiciach potrebný tlak? Či nie je niekde upchatá? _________________ ...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Jún 05, 2011 2:33 am Predmet: |
|
|
wiety Napísal: |
mam presne ten isty problem ! Diagnostika ukazuje, ze je vstko ok, ale pri pozornom preskumavani som zistil, ze je RJ asi vadna ! problem je ten, ze ma nastavenu teplotu 220 stupnov co je samozrejme sprostost a prave preto fuka teply vzduch. akurat si xcem objednat RJ klimy a vymenit to a uz snad by nemal byt ziaden problem.teda apson dufam |
aspon vyskusaj, ze ci mas jednu hadicu z kabiny studenu, skor nez kupis ovladac klimy ! _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Jún 05, 2011 2:34 am Predmet: |
|
|
.:DeViL:. Napísal: |
iurai Napísal: |
ako vyrieseny ? |
Ta tak ako som napísal, že kompresor už zapína.
|
no tomuto ja nerozumiem. _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
wiety Nový užívateľ...
Založený: 22.01.2009 Príspevky: 26
|
Zaslal: Po Jún 06, 2011 3:33 pm Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
wiety Napísal: |
mam presne ten isty problem ! Diagnostika ukazuje, ze je vstko ok, ale pri pozornom preskumavani som zistil, ze je RJ asi vadna ! problem je ten, ze ma nastavenu teplotu 220 stupnov co je samozrejme sprostost a prave preto fuka teply vzduch. akurat si xcem objednat RJ klimy a vymenit to a uz snad by nemal byt ziaden problem.teda apson dufam |
aspon vyskusaj, ze ci mas jednu hadicu z kabiny studenu, skor nez kupis ovladac klimy ! |
ok skusim teda, dik za radu. ale aj tak, ako je potom mozne ze diagnostika ukazovala, ze je vsetko v poriadku az na to, ze sa to sprava ako keby bolo nastavene na ovladani klimy, ze ma tlacit 220 stupnov? nemoze to byt prave tou vadnou RJ? inak tomu uz fakt nerozumiem.... _________________ Opel Omega 3.0 MV6 - (CHampaigne zlata metaliza) - pleasure to drive
Daewoo Espero 1,5 GLXi - (Bordova) - vozidlo do prace |
|
Návrat hore |
|
|
.:DeViL:. Strieborný užívateľ....
Založený: 12.04.2008 Príspevky: 312 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: Po Jún 06, 2011 5:31 pm Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
.:DeViL:. Napísal: |
iurai Napísal: |
ako vyrieseny ? |
Ta tak ako som napísal, že kompresor už zapína.
|
no tomuto ja nerozumiem. |
Čo je na tom nepochopiteľné? V posledných príspevkoch sme sa bavili o tom, že mi nezopína kompresor. A podarilo sa mi konečne najsť chybu a opraviť ju, t.j keď zapnem klímu už zopína kompresor, len nechladí.
Myslím, že asi bude zlí kompresor. Spojka síce zopína ale pravdepodobne bude poškodený. Pasoval by kompresor z 3-litra (X30XE)? _________________ ...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Jún 13, 2011 11:38 pm Predmet: |
|
|
v com konkretne bola chyba ?
tato tema nesluzi len tebe osobne, preto je treba pisat, ze kde bol problem, ako sa nasiel a odstranil. moze to pomoct inym _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
.:DeViL:. Strieborný užívateľ....
Založený: 12.04.2008 Príspevky: 312 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: Pi Jún 17, 2011 3:49 pm Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
v com konkretne bola chyba ? |
Spínač ventilátora.
iurai Napísal: |
tato tema nesluzi len tebe osobne, preto je treba pisat, ze kde bol problem, ako sa nasiel a odstranil. moze to pomoct inym |
Viem _________________ ...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Jún 18, 2011 12:58 am Predmet: |
|
|
tak co si zistil ? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
.:DeViL:. Strieborný užívateľ....
Založený: 12.04.2008 Príspevky: 312 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: Ut Jún 21, 2011 11:47 am Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
tak co si zistil ? |
Mimo spínača, že v hadiciach tlak bol, ale bolo tam málo chladiva a tiež zalepené klapky kompresora. V servise mi klímu vypustili, znovu naplnili, pár krat som pridal plyn a klíma fičí. _________________ ...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Jún 21, 2011 12:08 pm Predmet: |
|
|
tak nech to aspon do jesene funguje ! _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
mat Bronzový užívateľ...
Založený: 04.05.2011 Príspevky: 121 Bydlisko: kosice
|
Zaslal: Pi Júl 01, 2011 8:51 am Predmet: |
|
|
dobry den
mam taky problem s klimou ,ze ked ju zapnem rozsvieti sa kontrolka motora a auto mejde na vsetky valce musim zastat vypnut klimu a ked zase nastartujem je vsetko v poriadku,auto je po vymene rozvodov ,sviecky,moduly,tak nevie niekto co s tym?opel signum |
|
Návrat hore |
|
|
mat Bronzový užívateľ...
Založený: 04.05.2011 Príspevky: 121 Bydlisko: kosice
|
Zaslal: Po Aug 22, 2011 6:37 am Predmet: |
|
|
uz je to OK samo od seba, |
|
Návrat hore |
|
|
.:DeViL:. Strieborný užívateľ....
Založený: 12.04.2008 Príspevky: 312 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: So Aug 27, 2011 8:10 pm Predmet: |
|
|
Po čase sa znovu vraciam k svojmu problému s klímou. Klíma chladí, všetko funguje ako má, len som si dnes všimol že pod kompresorom je žlto-zelený fľak od chladiacej kvapaliny. Tak isto aj káble, ktoré vychádzajú z tlak. spínača a vnútro konektora bolo vlhké. Môže byť nejako vnútorne poškodený spínač a presakuje médium cez kontakty? Keď ho vymením, budem musieť ju dať znova naplniť alebo tam tlak zostane? _________________ ...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|