Opelclub Fórum
Power boxy
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> TUNING a STYLING - VŠEOBECNE
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Mar 25, 2011 12:00 am    Predmet: Odpovedať s citátom

...životnosť sa nezníži.
...záruka sa neporuší.
...problémy nebudú.
atď.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
24petusko
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 11.12.2009
Príspevky: 6975
Bydlisko: Košice okolie

PríspevokZaslal: Pi Mar 25, 2011 8:23 am    Predmet: Odpovedať s citátom

vidim ze vsetci ktori sa k tomuto vyjadrujeme sme vlastnili a jazdili na chipnutom aute Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Mar 25, 2011 3:21 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Je rozdiel chip a powerbox.
Ak by ma niekedy v budúcnosti ešte napadlo zvýšiť výkon motora, spolu s hifom nahodím športovú rj, tá sa hrubo naladí na brzde a jemne cez noťas počas jazdy.
Výhody športovej rj sú ohromné, napr. prepínanie režimov počas jazdy, záznam dát, dochladzovanie turba atď
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
24petusko
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 11.12.2009
Príspevky: 6975
Bydlisko: Košice okolie

PríspevokZaslal: Pi Mar 25, 2011 3:26 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

no dobre, sportova RJ...
ale neviem si predstavit ju dat do normalneho auta

sportovy special, to hej
_________________
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
JRD McLAREN
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 254

PríspevokZaslal: Pi Mar 25, 2011 6:11 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

no aby se tu nemuseli polemizovat ze co a ako...kde preco..

ziadny motor ktory fabrika vyrobi, nieje rovnaky, aj ked tak na prvy pohlad vyzera,
tym padom musi s totuto skutocnostou pocitat prislusny program v ECU.
ECU ma teda "nastavene mantinely" , teda hodnoty meranych udajov, v ktorych sa pohybuje,
teda akesi limitne udaje/medzne hodnoty, ktore sa povazuju za normalny, nie poruchovy stav.
v pripade ze sa tieto udaje zacnu vyrazne a casto listit od tych medznych hodnot,
ECU nam rozsvieti krasnu kontrolku na palubovke.
V sucasnosti su programy v ECU cielene zamerane na dosiahnutie co mozno najmensiu produkciu emisii spalovacieho motora v co mozno najsirsom vykonovom spektre motora. pri akomkolvek pouziti, style jazdy ..atd. s dosiahnutim najoptimalnejsieho pomeru vykonu a spotreby paliva.
Toto je teda seriova produkcia.

Ak sa zaciname bavit o akejkolvek uprave, vsetko horeuvedene moze ist bokom.
POWERBOX je teda skatulka ktora "oklame ECU", teda pozmeni niektory zo vstupnych signalov/udajov pre ECU.
Najcastejsie to byva MAF - teda vaha vzduchu. Snahou vyrobcov Powerboxov asi je aby ich vyrobok fungoval na co mozno najvacsom pocte vozidiel. Asi aj preto Powerbox upravi vstupnu hodnotu " iba o tolko", aby sme sa pohybovali v medznych hodnotach seriovej ECU.

Pri Chiptuningu, teda pri uprave programu v seriovej ECU, sa najcastejsie upravuju takzvane korekcne mapy. Teda napr. na zaklade korekcie teploty nasavaneho vzduchu, prip. barometrickeho tlaku vzduchu.
Efekt je tym padom ten isty ako pri powerboxe.
(stale sa pohybujeme vo vymedzenych mantineloch, pravdepodobnost ze pokazime zelezo v motore je minimalna)
Dalo by sa povedat ze takouto upravou ziskame cca 10-15% vykonu naviac.
(a aj 10% viac emisii, 10%vacsiu momentalnu spotrebu, 10% vacsiu zataz na komponenty motora .....)

Pokial ma niekto motor s vykonom 120HP a chce mat 140+HP,
tak tam mu uz ziadny chiptuning, powerbox, greenfilter, turbonator, powerbooster stacit nebude.
_________________
Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96 (C20XE)
Nubira III SW CDX r.v.'04
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
JRD McLAREN
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 254

PríspevokZaslal: Pi Mar 25, 2011 6:15 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Kajo kolko ludi poznash okolo seba co ma tu "sportovu RJ" namontovanu v aute ..??
kolko ludi poznash co je ochotnych dat 500-1000e za volne programovatelnu ECU..??
kolko ludi poznash co je ochotnych dat prinajmensom 3000e za upravu/prestavbu motora ..??

Kolko ludi poznash, co je ochotnych dat 100e za POWERBOX ..??
_________________
Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96 (C20XE)
Nubira III SW CDX r.v.'04
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Mar 25, 2011 7:01 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak, ale ja hovorím o sebe.
Mne sa tá myšlienka s inou RJ páči a bol by som ochotný za tú RJ aj zaplatiť.
Ale asi ani nie pre výkon, ale preto, lebo je skvele a komfortne menežovateľná, poskytne mi kopec údajov a možností...
Bral by som to ako takú hračku.
Lebo ja mám výkonu dosť a viac nepožadujem, ak by som mal napr. na Omege o 20 koní menej, ani by som to asi nezistil.
Pre mňa je cestou k výkonu väčší objem motora, už sériové malé silné motory (1.2TSI a pod.) podľa mňa nie sú dorbé, sú veľmi namáhané a životnosť jednotlivých súčastí je nízka.
Ani turbo nie je pre mňa prijateľné.
Načo aj?
Potrebujem čo najjednoduchší a robustný motor s primeraným výkonom, spotrebou a hmotnosťou.
Asi nejaký hemi V8, to je možno pre mňa ideál.
Ale o to nejde.

Vrátim sa k powerboxom, jeho kúpa je na každom z nás, možno to niekto bude milovať, ľuďom často k šťastiu stačí aj placebo efekt (nálepka: čipnuté).
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> TUNING a STYLING - VŠEOBECNE Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
Strana 2 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group