Opelclub Fórum
Servočerpadlo

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - VŠEOBECNE
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Karya
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.06.2009
Príspevky: 754

PríspevokZaslal: Pi Júl 30, 2010 4:23 pm    Predmet: Servočerpadlo Odpovedať s citátom

Znova nieco zaujimave na nete....


"Řemenice zlisovat nelze (nikdy neříkej nikdy), mě se to nepovedlo. Řemenice je plechová, tělo čerpadla z hliníkové slitiny a síla nalisování je snad větší, než pevnost řemenice a těla. Dřív by se to vše roztříštilo a zdeformovalo, než zlisovalo.

Proto jsem vzal flexu a řemenici mezi odlehčujícími děrami odbrousil. Pak jsem ještě odbrousil tu část řemenice, co zbyla na hřídelce. Řemenici jsem v lisu vyrovnal, soustružník ji doladil v soustruhu. Vyrobil nový střed, vsadil do řemenice a zavařil. Obr.1 Se zavařeným středem ji dal na pomocný trn a na hodinkách vše doladil, aby neházela a nožem upravil. Potom střed řemenice nahřál a za tepla nalisoval na hřídelku do takové hloubky, kterou jsem mu nahlásil a změřil na motoru. V mém případě ( X20XEV ) se řemen pohyboval 85mm od stěny víčka čerpadla.



A teď k čerpadlu.

Čerpadlo je uchyceno ve dvou ložiscích. Bohužel číslo ložiska u řemenice ani gufera neznám. Menší ložisko ve víku čerpadla je F – 66702. Dále pak z pěti těsnících o-kroužků, které se teoreticky dají koupit, jako sada těsnění čerpadla od firmy Delphi.

To co vidíte na obrázku není dno tělesa čerpadla, Obr.2 ale mezi kus s kanálky, který odděluje dva vývody proudění kapaliny přes čerpadlo. Mezi kus s kanálky má dvě těsnění. Jedno je dole u hřídelky, snad aby kapalina netekla k ložisku u řemenice a tudy ven nebo, aby se kapalina k hřídelce nedostala, ale šla jen kanálky, to nevím, prostě je tam. Dále je o-kroužek po obvodu tohoto mezi kusu a také nevím, zda je to kvůli těsnosti nebo jen kvůli tomu, aby byl mezi kus pevně ustálen v pozici. Taky to nehraje roli tuto informaci znát, prostě je tam. Já to chtěl nafotit, ale nejde lehce ven a bál jsem se poškození, tak jsem se na to vyprdnul.



Mezi kus má danou pozici, danou víkem čerpadla. Obr.3 Víko se nedá nijak otočit, tudíž jeho pozice je neměnná. Vše je spojeno, víko a dolní mezi kus přes ocelové tyčinky. Každá díra je trochu jiná, Obr.4 a Obr.5 jedna je napevno tyčince a druhá je jakoby obdélníková, aby se vytvořila v tělesu čerpadla jakási vůle.





Obdélníková díra víka musí pasovat na obdélníkovou díru spodního mezi kusem. Dále tu máme střední část čerpadla, které je spojeno přes tyčinky s víkem a spodní části. Opět je vzhůru děrami těsné tyčince Obr.6 a spodkem s vůlemi k tyčince. Obr.7 A zase větší dírou k obdélníkové díře. Zní to složitě, ale jak to má člověk v ruce přijde mu to logické.




Dále zde máme rotor s výsuvnými destičkami. Obr.8 a Obr.9 Rotor je umístěn na hřídel s vybráním dolů. Rotor jako jediný v čerpadle se točí a odstředivou silou vytlačuje destičky od středu. Střední těleso je takového tvaru, že vlastně vytváří dva prostory, jeden nasávací a druhým tlačí kapalinu zpět do oběhu. Aspoň si to myslím. Takže destičky se snaží tlačit od středu Obr.10 rotoru a tvar tělesa po bocích je opět zatlačuje nazpět.





Ve víku čerpadla je těsnící o-kroužek. 61x 2mm, skvělý rozměr. Nahradil jsem je o-kroužkem 60 x 2mm úplně bez problémů.

Pokud by se někdo pokoušel vyměnit ložisko u řemenice, je třeba celý vnitřek vyndat a ložisko s guferem s hřídelkou a řemenicí vylisovat. Záleží, jaké tam dávají ložiska, jestli to jsou normované anebo ty jejich ksindly, aby člověk musel koupit celá čerpadlo za nekřesťanské peníze. Vždy se dá nějak pomoci, jeden rozměr většinou pasuje a druhý se dá doladit. Pokud ne, tak vyhodit se to dá vždy.

Chtěl bych všechny upozornit, že to není návod jak opravovat čerpadlo, spíš mi šlo o to, ukázat tomu koho to zajímá co je uvnitř. Pokud někdo bude experimentovat, tak jak to dělám já, musí zhodnotit bezpečnostní prvky opravy a nového dílu."

(upravený názov)

edited by admin

_________________
Opel Vectra Caravan 2.0 16v 100Kw 1999
ex Opel Vectra 1.8i 16V 85Kw r.1996
ex Skoda Felicia 1.6Mpi r.1996
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Karya
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.06.2009
Príspevky: 754

PríspevokZaslal: So Júl 31, 2010 5:49 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak to som rad ze moj prispevok je celkom bez chyb a este bol presunuty do dvoleziteho.To potesilo uz mam dalsiuu vec ktorou tu prispejem.Pekny den a kdo dnes odchadza na dovolenku ako ja tak mu prajem aby mu vysla.
_________________
Opel Vectra Caravan 2.0 16v 100Kw 1999
ex Opel Vectra 1.8i 16V 85Kw r.1996
ex Skoda Felicia 1.6Mpi r.1996
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Aug 02, 2010 12:18 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nestacil link ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Karya
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.06.2009
Príspevky: 754

PríspevokZaslal: Pi Aug 06, 2010 11:07 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Podla mna je to takto lebsie
_________________
Opel Vectra Caravan 2.0 16v 100Kw 1999
ex Opel Vectra 1.8i 16V 85Kw r.1996
ex Skoda Felicia 1.6Mpi r.1996
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ne Aug 08, 2010 1:46 am    Predmet: Odpovedať s citátom

v takomto pripade by som doporucil vsetky 3 veci naraz:

1. ziskat suhlas autora so zverejnenim vo fore
2. uviest jeho meno
3. dat link k povodnemu zdroju
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - VŠEOBECNE Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group