|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
kimino Strieborný užívateľ....
Založený: 29.12.2008 Príspevky: 4564
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 12:11 pm Predmet: Dobré rady k dieslom |
|
|
celkom zaujímavý článok tak to tu dávam snáď niekomu pomôže či už pri samotnej kúpe alebo jeho používaní
Obľuba motorovej nafty u európskych motoristov už roky stúpa. Potvrdzujú
to štatistiky registrácií, skúsenosti predajcov a tiež napríklad vývoj
cien ojazdených automobilov - tie so vznetovými motormi si skôr udržia
cenu a v autobazároch sú čoraz žiadanejšie. Avšak práve nákupy dieselov z
druhej ruky prinášajú viaceré nástrahy, o ktorých motoristi často ani
netušia. Fascinovaní vidinou nízkej spotreby zabúdajú, že platby za
pohonné hmoty tvoria len časť celkových nákladov spojených s prevádzkou
auta. A keď si zle vyberiete, môžete čoskoro vydávať za opravy viac
peňazí, ako stálo celé vozidlo.
Citlivejšie ako benzínové. Moderný vznetový motor je totiž oveľa
komplikovanejší ako zážihové pohonné jednotky. Súčasné diesely, o ktorých teraz hovoríme predovšetkým, obsahujú zložité zariadenia. Môžu sa pokaziť
- a aj sa kazia. Niekedy je na príčine poddimenzovanosť súčiastok alebo
výrobná chyba, častejšie však nesprávne zaobchádzanie. "Diesely sú oveľa
citlivejšie," vysvetľuje šéfredaktor českého časopisu AutoDiesel Martin
Vaculík. "Vyžadujú skúsenejšieho a kvalifikovanejšieho vodiča ako autá so
zážihovými motormi."
Zanedbanie niektorých porúch pritom môže vyústiť až do totálneho zničenia
motora. Autobazáre sú plné tikajúcich turbodieselových bômb, ktorých sa
vypočítaví majitelia zbavili o päť minút dvanásť. Mnohí motoristi potom
utratia za také auto podstatnú časť svojich úspor a zaviažu sa na vysoké
mesačné splátky. A keď sa stane najhoršie, desiatky tisíc na opravu
jednoducho nezoženú. Kto nechce skončiť ako oni, nech číta pozorne.
Poradíme, na aké choroby trpia vznetové motory najčastejšie, a ako s
dieselom zaobchádzať, aby vydržal čo najdlhšie.
Chúlostivé vstrekovanie. Ohromná väčšina súčasných dieselov je vybavená
priamym vstrekovaním Common rail, ktoré je pravdepodobne najchúlostivejšou
časťou naftového motora. Životnosť vstrekovačov závisí predovšetkým od
kvality spaľovanej nafty - a tá občas za veľa nestojí. Jemné injektory so
sústavou úzkych dýz sa postupne zanášajú nečistotami.
Po ubehnutí 100-tisíc až 150-tisíc kilometrov majú vstrekovače dosť. Na
pokyny selenidov reagujú pomalšie, čo sa prejavuje hlučnejším chodom
motora. Majiteľ si však nemusí nič všimnúť, lebo zhubný proces prebieha
zvyčajne pozvoľna. Následkom spomalených reakcií sa vstrek oneskoruje
čoraz častejšie, až to dospeje do stavu, keď nafta horí aj vo fáze výfuku.
Sprievodným znakom poškodených vstrekovačov je horší ťah v nízkych
otáčkach. V takom prípade už neostáva iné, ako nechať Common rail opraviť.
Nie vždy sa to dá. "Vstrekovače od firiem Bosch a Delphi sa dajú celkom
dobre opraviť. Stojí to asi 4-tisíc Kč," vysvetľuje M. Vaculík. "S
výrobkami firiem Siemens a Denso je to horšie - neostáva iné, len
pripraviť si zhruba 20-tisíc Kč na nákup nových dielcov."
Každý záujemca o dieselové auto by si mal uvedomiť, že Common rail
jednoducho viac ako 200-tisíc kilometrov nevydrží. Pri nákupe ojazdeného
dieselového auta si radšej hneď treba odložiť sumu potrebnú na výmenu
vstrekovača, budete mať pokojnejší spánok.
Dôsledne vyskúšať. Ďalšou častou poruchou vstrekovacieho systému
vznetových motorov je podľa M. Vaculíka tečenie prepadom. Čerpadlo potom
nestíha dodávať potrebné množstvo paliva, čo má za následok pokles tlaku v
Common raili. Riadiaca jednotka to vyhodnotí ako poruchu a nabehne na
núdzový režim. V praxi sa to prejaví tak, že pri akcelerácii na plný plyn
motor zrazu stratí ťah a na prístrojovom paneli sa rozsvieti kontrolka
diagnostiky - a ak práve predbiehate a oproti sa rúti nákladiak, máte
zážitok na nezaplatenie. "Šikovný používateľ v tom momente beží auto
predať," konštatuje M. Vaculík. Predajcovia v autobazároch o tomto
probléme veľmi dobre vedia a väčšinou sa budú snažiť, aby zákazník pri
skúšobnej jazde nedostal príležitosť podržať plyn na podlahe. "Rozhodne
trvajte na tom, aby ste auto vyskúšali pod zaťažením, najlepšie v ťahavom
stúpaní. Skúste na štvorke naplno akcelerovať z rýchlosti asi 80 km/h a
držte plyn aspoň 30 sekúnd alebo tak dlho, ako sa dá," odporúča M.
Vaculík.
Zraniteľné turbá. Zdroj mohutnej sily naftových motorov je zároveň jedným
z ich najzraniteľnejších komponentov. Turbodúchadlá však ťažko odolávajú
veľkému tepelnému namáhaniu. Teraz asi krútite hlavou, ale automobilky sa
len snažili vyjsť v ústrety požiadavkám motoristov. Zo začiatku bol
mohutný krútiaci moment preplňovaných motorov vykúpený silným
turboefektom. Tak sa hovorí meškaniu medzi zošliapnutím akcelerátora a
okamžikom, keď sa turbo roztočí natoľko, aby vytvorilo potrebný plniaci
tlak. Ak ste pri takom motore zošliapli plyn v nízkych otáčkach, chvíľu sa
nič nedialo, až po jednej či dvoch sekundách auto vystrelilo prudko
dopredu. Nebolo to nič závideniahodné.
Dnešné dúchadlá sú preto menšie. Rýchlejšie sa roztočia a motor ťahá pekne
odspodu. Pri plnom zaťažení sa však turbo silno zahrieva, a keď náhle
motor vypnete, rozpálený sa ešte chvíľu točí, no chladivá olejová náplň už
ním neprúdi.
Neklamným znakom začínajúceho sa konca turbodúchadla je pískanie. Dobre ho
počuť hlavne zvonku. Ak zvyšovanie otáčok sprevádzajú vysoké tóny, ktoré
môžu trochu pripomínať vzdialenú policajnú sirénu, ruky preč! Alebo
žiadajte zľavu. "V tejto fáze sa dá turbo ešte opraviť napríklad
repasovaním. Náklady sa pohybujú okolo 7-tisíc českých korún. No zadreté
turbo musíte vymeniť a to vás vyjde najmenej na 25-tisíc Kč, často aj
oveľa viac," upozorňuje M. Vaculík.
Olej namiesto nafty. Takpovediac neliečené turbo môže spôsobiť aj totálne
zničenie motora. Keď začne cez jeho ložiská tiecť olej, časť zaplaví
plniace potrubie a začne sa usadzovať aj v medzichladiči. Koniec nastane
bez varovania - po nahromadení kritického množstva maziva sa stane, že pri prudkom pridaní plynu motor nasaje namiesto chladného vzduchu práve olej.
Ten sa v spaľovacích komorách vznieti a otáčky motora vyletia prudko
nahor. V takýchto situáciách väčšina šoférov stlačí spojku a nič sa
nestane. Tí duchaprítomnejší potom vypnú kľúčik zapaľovania, ale motor aj
tak beží. Práve totiž spaľuje olej z medzichladiča. Pretože sa tento
proces skazy nedá zastaviť, otáčky nekontrolovane letia nahor, motor sa
pretáča a to je jeho koniec.
V poslednom čase sa objavujú aj na turbodieseloch vodou chladené dúchadlá.
Tých sa tento problém netýka. Nájdete ich napríklad v BMW, vo Volve (D5)
alebo v najnovšom motore 2,0 dCi od Renaulta.
Dvojhmotové zotrvačníky. Chronicky zlyhávajú aj dvojhmotové zotrvačníky,
ktoré sa začali uplatňovať asi pred deviatimi rokmi. V dôsledku
nerovnomerného chodu býva obežné koleso zotrvačníka na vznetových motoroch
proti náboju odpružené. To zabraňuje prenosu vibrácií do prevodovky a aj
namáhanie silent blokov je menšie. Tento vynález možno zlepšuje
kultivovanosť behu motora, ale najmä pri podtáčaní alebo pri nútenom
voľnobehu môže veľmi rýchlo skolabovať. Zničený dvojhmotový zotrvačník
dáva o sebe vedieť rázmi pri zmene zaťaženia - napríklad pri radení alebo
pridaní plynu. Postupne to dospeje tak ďaleko, že buchot sprevádza každý
pohyb plynového pedála. Na nový zotrvačník si pripravte 25-tisíc českých
korún.
Obvyklí podozriví. Zovšeobecňovanie môže niekedy zavádzať, ale napriek
tomu sa dá povedať, že určité diesely majú sklony k určitému typu porúch.
Na turbodúchadlá najviac trpia motory Renault 1,9 dCi a 2,2 dCi, rovnako
ako všetky TDI PD (čerpadlo - dýza) od Volkswagenu. Stará jednotka 1,8 TDI
(66 kW/90 k) má slabinu len vo váhe vzduchu, inak vydrží všetko. Z
hľadiska spoľahlivosti je väčšou stávkou na istotu ako jej novší
nasledovníci.
Čo sa týka vstrekovania Common rail, s najväčšími problémami zápasí systém
od firmy Delphi. Nanešťastie je to veľmi rozšírená technológia, ktorú
nájdete napríklad v automobiloch Opel s motormi 1,7 CDTi, Renault 1,5 dCi, Ford Focus 1,8 TDCi prvej generácie (súčasná generácia používa Common rail
Siemens), Ford Mondeo 2,0 a 2,2 TDCi (opäť neplatí pre nový model) a
Jaguar X-type, ktorý má rovnaké motory. Z kórejských áut majú tento
problematický prvok Hyundai Terracan a Kia Carnival 2,0 CRDi.
Porúchaný dvojhmotový zotrvačník môže znepríjemniť život majiteľom
turbodieselov značiek VW, Fiat či Peugeot, ale aj mnohých ďalších. Veľa
závisí od zaobchádzania s ním. Neuškodí vedieť, že Škoda Octavia 1,9 TDI
(81 kW/110 k) tento druh zotrvačníka nemá, zato novšia a výkonnejšia
verzia (96 kW/135 k) už áno.
Z hľadiska spoľahlivosti a životnosti jednotlivých komponentov sa
osvedčili skôr staršie, konštrukčne jednoduchšie motory. Okrem už
spomínaných 1,9 TDI (66 kW/90 k) tiež Fiat 1,9 JTD (77 kW/105 k), ktorý
nemá ani variabilné turbo, ani dvojhmotový zotrvačník. Prakticky
nezničiteľný je motor 2,5 TD z Fiata Croma/Lancia Thema. Pôvodne slúžil v
úžitkovom automobile Iveco. M. Vaculík odporúča tiež päťvalec 2,5 TDI z
Audi 100 a prvých Audi A6. Treba síce strážiť rozvody, ale ináč nehrozia
žiadne nepríjemné prekvapenia. Nepomýľte si ho však s novším šesťvalcom
rovnakého označenia. Ten sa rozhodne tak nevydaril. BMW 525 tds na rozdiel
od modernejších turbodieselov vydrží bez problémov milión kilometrov, má
však jedno ale - občas prasknutú hlavu valcov. Ak máme nahliadnuť ešte
hlbšie do histórie, veľmi sa vydaril motor 1,9d od skupiny PSA Peugeot
Citroën. No ten ešte nemal v typovom označení predponu turbo-. Za
nezničiteľné sa považujú tiež legendárne vznetové jednotky Mercedes W124 a
190.
Dobrá rada nad zlato. Citlivejších čitateľov teraz možno oblieva pot a
premýšľajú, ako sa tej chatrnej veci pod kapotou svojho auta rýchlo
zbaviť. Ale nie je to také horúce. Riziko finančnej katastrofy sa dá
minimalizovať dodržiavaním niekoľkých jednoduchých odporúčaní.
Ak sa chystáte kúpiť ojazdený automobil so vznetovým motorom, vezmite si k
srdcu všetky predchádzajúce rady a veľmi starostlivo dodržiavajte tie
notoricky známe. Určite je dobré mať so sebou niekoho, kto bude tlmiť vaše nadšenie. Okamžite odíďte, ak predávajúci nesúhlasí s dôkladnou skúšobnou
jazdou alebo sa vykrúca. Venujte pozornosť všetkým neobvyklým zvukom. Ak
máte čo najmenšie pochybnosti, radšej sa rozlúčte s vidinou cesty domov v
novom aute. Na trhu ich je dostatok, a keď nekúpite dnes, zoženiete ho
zajtra.
Nikdy nedávajte za ojazdené auto všetky svoje peniaze. Aj zachované a
udržiavané auto bude veľmi pravdepodobne potrebovať drobnejšie opravy.
Ak vám dieselové auto už stojí v garáži, môžete životnosť jeho pohonnej
jednotky predĺžiť správnym zaobchádzaním.
Chce si to zvyknúť, ale verte, je to tak správne - štartujte bez spojky! V
autoškole síce učili niečo iné, ale štartovanie motora pri zošliapnutej
spojke dáva zabrať axiálnym ložiskám. "Z celého sveta štartujú so spojkou len Česi a Slováci," smeje sa M. Vaculík. "Má to historické dôvody - Škody
mali hustý prevodový olej a slabé akumulátory a štartéry.
Tankujte kvalitnú naftu. Zrakom ani čuchom ju určite nerozoznáte, ale
neurobíte chybu, ak namiesto obskúrnych stojanov na poľnohospodárskych
družstvách uprednostníte stanice patriace do veľkých reťazcov. Zopár
ušetrených korún nestojí za problémy spojené s výmenou Common railu.
Dodržujte predpísané servisné intervaly. Už kvôli chladeniu turba je
dobré, aby starý olej nenadsluhoval. A predovšetkým nemá zmysel skúšať, o koľko tisíc kilometrov sa dá odložiť výmena rozvodového remeňa, ak nemáte
poruke nový motor.
Nechajte turbo vydýchať, aj keď sa ponáhľate. Nikdy nevypínajte motor
bezprostredne po jazde vysokou rýchlosťou, ale počkajte aspoň obligátnych
10 sekúnd alebo radšej dvadsať.
Viete, ako spoľahlivo zlikvidovať dvojhmotový zotrvačník? Donúťte ho
pracovať v nízkych otáčkach. Keď totiž prichádzate k semaforu a
nepodraďujete, v určitom okamihu klesnú otáčky motora (sprevádzané
šklbaním celého mechanizmu pohonu) až pod úroveň voľnobehu. Toto urobte
päť- či desaťkrát a výrobca zotrvačníka má o ďalší príjem postarané.
A hlavne nezabudnite na jedno - poučenému a disciplinovanému majiteľovi
bude moderný turbodiesel slúžiť veľmi dlho. Na pohonných hmotách ušetríte
majetok a navyše sa stanete lepším šoférom.
Autor je šéfredaktor internetového magazínu Autoweb (www.autoweb.cz) |
|
Návrat hore |
|
|
red baron Anonymný
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 1:17 pm Predmet: |
|
|
bravo , pekne to napísal .... časť vecí som ani ja nevedel ...... |
|
Návrat hore |
|
|
standape Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 14.02.2008 Príspevky: 822 Bydlisko: Senec
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 2:50 pm Predmet: |
|
|
hlavne to stou spojkou,ja este aj zenu som k tomu donutil,aby ju pred startovanim vytlacala _________________ Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
|
|
Návrat hore |
|
|
luboš Strieborný užívateľ....
Založený: 12.09.2008 Príspevky: 724 Bydlisko: borovce- PN
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 3:23 pm Predmet: |
|
|
Nepanikár , s tou spojkou to neni až taká katastrofa....
to je to najmenšie zlo a málo pravdepodobné .
v rámci bezpečnosti aj ja ju vytláčam a aj budem.... _________________ VEBE X20DTH 99-00 |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 4:08 pm Predmet: |
|
|
diesel je podla mna pre profesionalov. pre tych, co musia velmi vela jazdit a ekonomika je prvorada. taxikari, rozvazaci tovaru a podobne
na bezne pouzitie jedoznacne benzin _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 4:37 pm Predmet: |
|
|
Súhlasím iurai!
A dodávam: najmä, keď sa kupuje ojazdené auto.
Nový dízel by som ešte riskol, ale dízel, ktorý má napr. 250.000 km je veľmi rizikový!
Minule som sa trochu naháňal s Audi A8 TDI (obsah neviem).
Chvíľu sme sa medzi BA a Jurom naháňali a potom mu to začalo kur..sky dymiť a veľmi spomalil a bolo po špáse.
Padlo mu to asi do núdzového
A ešte jednu takú príhodu mám, z nášho tábora.
Minulé leto som sa vracal z tatier, na D1 pri Trenčíne, na tom stúpáku som dobehol Insignijku a scenár rovnaký, chvíľu sme sa hrali a potom dym, ale biely, boa!
A tá insignijka bola testovacia, mala červené značky boa.
Potom to aj odstavil, a ja sa hanbím, že som mu nepomohol.
(Signum, nevrátil vám nejaký novinár Insigniu s deravým tesnením?) _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Spohrelt Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 28.09.2008 Príspevky: 1595 Bydlisko: Sered
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 6:23 pm Predmet: |
|
|
Ved kazdemu je hadam jasne, ze dieselovy motor nie je na pretekanie, ale na vozenie sa ... _________________ Opel Vectra GTS, 1.9 CDTi, Z 19 DT, / 2005 / |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 6:33 pm Predmet: |
|
|
Spohrelt Napísal: |
Ved kazdemu je hadam jasne, ze dieselovy motor nie je na pretekanie, ale na vozenie sa ... |
To treba vysvetliť tým 20 ročným chlapcom, čo si kupujú koktávky TDi-čka, samozrejme s "kvalitným" čipom, za nimi kudle dymu a tlačí to dvestoukou dve hodiny vkuse po diaľnici... _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 6:33 pm Predmet: |
|
|
pekne citanie. zaujamave veci apson o nieco som mudrejsi.
a to s tou spojkou robi kazdy co poznam ja zasa za stedena ju stlacim pri startovani ale uz za tepla nie. asi sa musim naucit ze aj tak bez spojky startovat. ale podla mna to nie je velka chyba tich startovani tie loziska vydrzia vela. ked u nas v okoli casto maju diesly po 200 000km a stale jazdia _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 6:35 pm Predmet: |
|
|
dulo Napísal: |
Spohrelt Napísal: |
Ved kazdemu je hadam jasne, ze dieselovy motor nie je na pretekanie, ale na vozenie sa ... |
To treba vysvetliť tým 20 ročným chlapcom, čo si kupujú koktávky TDi-čka, samozrejme s "kvalitným" čipom, za nimi kudle dymu a tlačí to dvestoukou dve hodiny vkuse po diaľnici... |
presne tak ale nie koktavky.. ale ked idem cez vikend v noci do namestova a tam v okoli kazdy ma golfa TDI alebo nieco podobne a vzdy ta musi predbehnut alebo sa nahanuji s niecim podobnym a vela golfov cmudi riadne _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 6:36 pm Predmet: |
|
|
Tak, ako všetko, aj tento článok treba brať s rezervou a rovnako aj vyjadrenia pána Martina Vaculíka. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 7:22 pm Predmet: |
|
|
a co konkretne treba brat s rezervou podla teba v tom clanku? ale tak myslim si ze ma pravdy dost _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
marek1512 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.04.2008 Príspevky: 1654 Bydlisko: UK
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 9:37 pm Predmet: |
|
|
Veľmi pekný článok... Zasa som sa dozvedel niečo nové... _________________ Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992 |
|
Návrat hore |
|
|
tomi1583 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 29.04.2009 Príspevky: 1940 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Júl 05, 2010 11:24 pm Predmet: |
|
|
ked turbo diesel tak na pracu , ked nieco na santenie tak turbo benzin _________________ Opel Astra G 1,8 16V 85kw CDX sedan rv.1998(Limo)
Skoda Favorit Sport Line - KO
. už tri tankovania začína sa to podobať realite |
|
Návrat hore |
|
|
KFL Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.07.2010 Príspevky: 155 Bydlisko: BA
|
Zaslal: Po Aug 16, 2010 3:00 pm Predmet: |
|
|
k spojke:
v navode Astra H sa jasne pise, ze pri startovani treba stlacit spojku, takze neviem, co je teraz lepsie _________________ Astra H Caravan 1.7CDTi, 74kW, 11/2006
Op-Com |
|
Návrat hore |
|
|
Milans Strieborný užívateľ....
Založený: 27.07.2006 Príspevky: 279 Bydlisko: BN/TN
|
Zaslal: Po Aug 16, 2010 8:26 pm Predmet: |
|
|
...ten clanok beha po nete uz nejaky ten rok, nic nove pod slnkom. Vobec by som si z jeho obsahu nerobil tazku hlavu. Radsej by som sa spolahol na manual ako pise vyssie kfl. _________________ Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT )
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex |
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: Ut Aug 17, 2010 4:59 pm Predmet: |
|
|
ak myslis tu spojku pri startovani. tak ja ju pouzivam niekedy a niekedy nie. cez leto viac nie ako ano. a v zime naopak skoro vzdy _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Aug 17, 2010 5:03 pm Predmet: |
|
|
To stláčanie spojky pri štartovaní má psychický dôvod, je to zo strachu pred neželaným pohnutím. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
mirko608 Strieborný užívateľ....
Založený: 10.08.2008 Príspevky: 222 Bydlisko: Žilina
|
Zaslal: St Dec 22, 2010 7:47 pm Predmet: |
|
|
dobry clanok...ale s tim piskajucim turbom nesuhlavim....kazde turbo trochu hvizdi a tym dava najavo ze zdravo zije...vymenil som dost turbin kedze robim v servise a a vacsina z nich po vymene jemne piskala a boli to orig. nove kusy...takze tak _________________ 2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw |
|
Návrat hore |
|
|
red baron Anonymný
|
Zaslal: St Dec 22, 2010 8:06 pm Predmet: |
|
|
a vie mi niekto vysvetliť kedy motor ľahšie otočí - naštartuje ... ked stlačíme spojku alebo ked ju nestlačíme ? zvlášť v zime , ked je olej hustý ....
dobre by som si to premyslel , skôr než by som sa pokúsil naštartovať bez stlačenia spojky .... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|