|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Jún 07, 2010 12:24 am Predmet: Ako funguje Multi Ram prepínanie na X25XE? |
|
|
Mám problém s týmto systémom.
Motor ťahá bezchybne, ale klapky sa nepohnú v celom spektre otáčiek.
Preto by ma zaujímal názor človeka, ktorý s týmto systémom prišiel do kontaktu alebo majiteľa Vectry s týmto alebo podobným motorom.
Pri akých otáčkach sa ktorá klapka má pohnúť?
diki
Tu je foto tých klapiek:
_________________
Naposledy upravil Kajo dňa St Nov 02, 2011 10:58 pm, celkom upravené 1 krát |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Jún 07, 2010 12:50 pm Predmet: |
|
|
Nové skutočnosti - zdá sa, že Multi Ram na Vectre funguje ináč ako na Omege.
Multi Ram na Omege je čisto otáčkovo závislý.
Multi Ram na Vectre sa nepohne, kým tam nie je plný plyn a ešte jedna podmienka - motor musí byť zaťažený!
Toto je veľmi zaujímavá vec a budem to ešte skúmať.
Zrejme tu ide o šetrenie palivom.
Ďalšia zaujímavosť je otváranie oboch klapiek, ktoré si teda, ako sa zdá, zdanlivo robia čo chcú.
Je to veľmi ťažké skúmať, keďže sa to všetko deje len pod plným plynom, čo na takomto silnom aute vyžaduje voľné cesty. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Po Jún 07, 2010 12:56 pm Predmet: |
|
|
Možno aj preto má rovnaký motor vo Vectre deklarovaný o 10 koní nižší výkon.
Je to elektronicky riadené, alebo to pracuje len s podtlakom? _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Po Jún 07, 2010 1:17 pm Predmet: |
|
|
Myslim,ze uz to je vyriesene _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Pi Sep 10, 2010 10:21 pm Predmet: |
|
|
macil - prepáč, zabudol som Ti odpovedať.
Klapky sú riadené tak, že RJ jednotka pošle mínus na niektorý elektromagnetický ventil (sú 2), podobný, aký je na aktívnom uhlí, ten otvorí podtlak do serva klapky (gumená membrána).
Moje posledné zistenia sú takéto (oneskorene ďakujem Signumovi za čiastočné objasnenie princípu funkcie):
Klapky fungujú, ventily fungujú, RJ jednotka funguje.
Cez OP-COM dokážem klapky otvárať aj zatvárať.
Podtlak dostatočný.
Zdanlivo je všetko ok.
Robil som však praktické testy a zistil som, že klapky sa nehýbu.
Keďže však viem, že klapky sa majú hýbať pri plnom plyne a zaťaženom motore, pýtal som sa: ako RJ vie, že je plyn na podlahe?
Odpoveď: mohla by to vedieť zo spínača kickdown, to by však nefungovalo na manuálnej prevodovke. Takže druhá možnosť je potenciometer škrtiacej klapky.
A tu je pes zakopaný, keď mám reálne plný plyn, cez OP-COM vidím 70%né otvorenie škrtiacej klapky.
Takže RJ nevie, že držím podlahu, preto nepohne klapkami.
Otázka na vás - čo robiť?
Je možné potenciometer nastaviť? _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Sep 11, 2010 11:21 am Predmet: |
|
|
zabudol si aj na vahu vzduchu
a podla mna treba zmerat potenciometer v polohe klapka otvorena.
u teba a na nejakom inom aute pre porovnanie _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Sep 11, 2010 11:22 am Predmet: |
|
|
inak kickdown nie je plny plyn, ale stlacenie pedalu cez polohu plneho plynu _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Po Apr 25, 2011 10:28 pm Predmet: |
|
|
oživím tému.
Ako si to Kajo doriešil?
Lebo ja mám druhé sanie z 2,6-tky Vectry, aj škrtiacu, keby niečo _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Apr 26, 2011 4:53 pm Predmet: |
|
|
Ahoj dulo,
problém bol v tiahle na škrtiacej klapke, 2.5ka má lanko a potom je tam mechanizmus.
V tom mechanizme vznikli vôle, takže klapka sa pri stlačení pedálu neotvorila celkom.
Vyrobil som nový kus a už to pekne šliape. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 02, 2012 12:51 pm Predmet: |
|
|
citat z prospektu (rok 1995)
v nizkych otackach su obe klapky otvorene, pre zvysenie krutiaceho momentu
pri nizsich strednych otackach su obe zavrete, co ma efekt rozdelenia motora na dva 3-valce. takto ma sanie najvacsiu moznu dlzku
pri vyssich strednych otackach sa klapky prepinaju medzi zavretym a otvorenym stavom
pri vysokych otackach su obe zavrete, cim vznika druhy rezonancny vrchol, a prispieva to k vysokemu vykonu _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|