Opelclub Fórum
Ako funguje Multi Ram prepínanie na X25XE?

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Jún 07, 2010 12:24 am    Predmet: Ako funguje Multi Ram prepínanie na X25XE? Odpovedať s citátom

Mám problém s týmto systémom.
Motor ťahá bezchybne, ale klapky sa nepohnú v celom spektre otáčiek.
Preto by ma zaujímal názor človeka, ktorý s týmto systémom prišiel do kontaktu alebo majiteľa Vectry s týmto alebo podobným motorom.

Pri akých otáčkach sa ktorá klapka má pohnúť?
diki

Tu je foto tých klapiek:

_________________


Naposledy upravil Kajo dňa St Nov 02, 2011 10:58 pm, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Jún 07, 2010 12:50 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nové skutočnosti - zdá sa, že Multi Ram na Vectre funguje ináč ako na Omege.
Multi Ram na Omege je čisto otáčkovo závislý.
Multi Ram na Vectre sa nepohne, kým tam nie je plný plyn a ešte jedna podmienka - motor musí byť zaťažený!
Toto je veľmi zaujímavá vec a budem to ešte skúmať.
Zrejme tu ide o šetrenie palivom.
Ďalšia zaujímavosť je otváranie oboch klapiek, ktoré si teda, ako sa zdá, zdanlivo robia čo chcú.
Je to veľmi ťažké skúmať, keďže sa to všetko deje len pod plným plynom, čo na takomto silnom aute vyžaduje voľné cesty.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Po Jún 07, 2010 12:56 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Možno aj preto má rovnaký motor vo Vectre deklarovaný o 10 koní nižší výkon.
Je to elektronicky riadené, alebo to pracuje len s podtlakom?
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Signum
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 02.05.2007
Príspevky: 4787
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Po Jún 07, 2010 1:17 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Myslim,ze uz to je vyriesene Wink
_________________
mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel***
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Sep 10, 2010 10:21 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

macil - prepáč, zabudol som Ti odpovedať.
Klapky sú riadené tak, že RJ jednotka pošle mínus na niektorý elektromagnetický ventil (sú 2), podobný, aký je na aktívnom uhlí, ten otvorí podtlak do serva klapky (gumená membrána).

Moje posledné zistenia sú takéto (oneskorene ďakujem Signumovi za čiastočné objasnenie princípu funkcie):
Klapky fungujú, ventily fungujú, RJ jednotka funguje.
Cez OP-COM dokážem klapky otvárať aj zatvárať.
Podtlak dostatočný.
Zdanlivo je všetko ok.

Robil som však praktické testy a zistil som, že klapky sa nehýbu.

Keďže však viem, že klapky sa majú hýbať pri plnom plyne a zaťaženom motore, pýtal som sa: ako RJ vie, že je plyn na podlahe?
Odpoveď: mohla by to vedieť zo spínača kickdown, to by však nefungovalo na manuálnej prevodovke. Takže druhá možnosť je potenciometer škrtiacej klapky.
A tu je pes zakopaný, keď mám reálne plný plyn, cez OP-COM vidím 70%né otvorenie škrtiacej klapky.
Takže RJ nevie, že držím podlahu, preto nepohne klapkami.

Otázka na vás - čo robiť?
Je možné potenciometer nastaviť?
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Sep 11, 2010 11:21 am    Predmet: Odpovedať s citátom

zabudol si aj na vahu vzduchu

a podla mna treba zmerat potenciometer v polohe klapka otvorena.
u teba a na nejakom inom aute pre porovnanie
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Sep 11, 2010 11:22 am    Predmet: Odpovedať s citátom

inak kickdown nie je plny plyn, ale stlacenie pedalu cez polohu plneho plynu Wink
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Po Apr 25, 2011 10:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

oživím tému.
Ako si to Kajo doriešil?

Lebo ja mám druhé sanie z 2,6-tky Vectry, aj škrtiacu, keby niečo
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut Apr 26, 2011 4:53 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ahoj dulo,
problém bol v tiahle na škrtiacej klapke, 2.5ka má lanko a potom je tam mechanizmus.
V tom mechanizme vznikli vôle, takže klapka sa pri stlačení pedálu neotvorila celkom.
Vyrobil som nový kus a už to pekne šliape.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ut Okt 02, 2012 12:51 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

citat z prospektu (rok 1995)

v nizkych otackach su obe klapky otvorene, pre zvysenie krutiaceho momentu

pri nizsich strednych otackach su obe zavrete, co ma efekt rozdelenia motora na dva 3-valce. takto ma sanie najvacsiu moznu dlzku

pri vyssich strednych otackach sa klapky prepinaju medzi zavretym a otvorenym stavom

pri vysokych otackach su obe zavrete, cim vznika druhy rezonancny vrchol, a prispieva to k vysokemu vykonu
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group