|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: Po Apr 19, 2010 9:50 pm Predmet: Motor sa správa čudne |
|
|
Ahojte.
Som majitelom Vectry B s motorom X18XE1.
Zacala ma zlostit, zvysila sa spotreba z cca 8 na takmer 12L, vykon je taky vseliaky.
Obcas ide uplne perfektne a niekedy je leniva. Zacala aj trhat ked napriklad na dvojke dupnem na plyn a vytacam do vysokych otacok, tak citit cca pri 2000 a pri cca 3000 otackach take trhnutie. Co by to mohlo byt?
EGR mam zaslepeny, skusal som ho zfunkcnit zase,ale bez zmeny. Vahu vzduchu mam neoriginalnu, ked dam originalnu tak je to este horsie, motor sa potom klepe. Nesvieti mi ziadna kontrolka a na diag mi nenasli nic,ze motor je v poriadku, povedali mi, ze som si to len doteraz nevsimol.
Sviecky som koli tomu problemu vymenil, ziadna zmena.
Ma niekto nejaky napad?
Naposledy upravil VectraOPC dňa Ut Apr 20, 2010 9:53 pm, celkom upravené 1 krát |
|
Návrat hore |
|
|
Clowiecik Strieborný užívateľ....
Založený: 15.12.2009 Príspevky: 156 Bydlisko: Bratislava V
|
Zaslal: Po Apr 19, 2010 9:59 pm Predmet: |
|
|
to trhnutie je jedno, viac? ako sa sprava na volnobeh? ake je startovanie? _________________ OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999 |
|
Návrat hore |
|
|
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: Po Apr 19, 2010 10:06 pm Predmet: |
|
|
To trhnutie je jedno pri priblizne 2000 a jedno pri 3000otackach.
Volnobech je normalny, len sa mi zda,ze sa motor trochu viac otriasa ako inokedy. Ale drzi stabilne otacky. A startuje dobre,bez problemov na prvy tuk. |
|
Návrat hore |
|
|
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: Po Apr 19, 2010 10:09 pm Predmet: |
|
|
A este som si vsimol, pri rozbiehani. Ked ide mizerne tak na palubaku pri rozbehu mi nabehne okamzita spotreba 39.8L. Ked ide dobre tak pri rozbehu palubak ukazuje okamzitu cca 17L a rychlo klesa ako sa auto rozbieha.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov. |
|
Návrat hore |
|
|
Clowiecik Strieborný užívateľ....
Založený: 15.12.2009 Príspevky: 156 Bydlisko: Bratislava V
|
Zaslal: Po Apr 19, 2010 10:14 pm Predmet: |
|
|
skus skontrolovat zapalovaciu listu. -ta sranda co je nastoknuta na svieckach. zloz ju dole a popozeraj ju celu pozorne. tieto veci maju zivotnost cca 150 tis km. ak je trosku popraskana, tak ju vymen. _________________ OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999 |
|
Návrat hore |
|
|
Clowiecik Strieborný užívateľ....
Založený: 15.12.2009 Príspevky: 156 Bydlisko: Bratislava V
|
Zaslal: Po Apr 19, 2010 10:16 pm Predmet: |
|
|
VectraOPC Napísal: |
A este som si vsimol, pri rozbiehani. Ked ide mizerne tak na palubaku pri rozbehu mi nabehne okamzita spotreba 39.8L. Ked ide dobre tak pri rozbehu palubak ukazuje okamzitu cca 17L a rychlo klesa ako sa auto rozbieha.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov. |
to vacsinou su..
odkial si? _________________ OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999 |
|
Návrat hore |
|
|
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: Po Apr 19, 2010 11:00 pm Predmet: |
|
|
Clowiecik Napísal: |
skus skontrolovat zapalovaciu listu. -ta sranda co je nastoknuta na svieckach. zloz ju dole a popozeraj ju celu pozorne. tieto veci maju zivotnost cca 150 tis km. ak je trosku popraskana, tak ju vymen. |
Tu zapalovaciu listu som uz menil asi pred pol rokom. Motor siel na tri valce. Kupil som listu Valeo. Je mozne ze je zase vadna? |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
marek1512 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.04.2008 Príspevky: 1654 Bydlisko: UK
|
Zaslal: Ut Apr 20, 2010 6:50 am Predmet: |
|
|
A ja ťa nepoteším... Autá s týmto motorom mali problém s ECU... Je tu o tom dosť popísané.... Skús si to pozrieť tam a uvidíš, či sa príznaky nezhodujú s tvojimi... _________________ Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992 |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Apr 20, 2010 7:32 am Predmet: |
|
|
marek1512 Napísal: |
A ja ťa nepoteším... Autá s týmto motorom mali problém s ECU... Je tu o tom dosť popísané.... Skús si to pozrieť tam a uvidíš, či sa príznaky nezhodujú s tvojimi... |
Ano viem, odchadzala zem na vahe vzduchu. Riesilo sa to dotiahnutim zeme z inakadial... toto som uz riesil a poriesil. A viac tu toho popisane asi ani nieje... alebo som nenasiel?
Mas konkretny link? _________________ Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET |
|
Návrat hore |
|
|
Patricius Strieborný užívateľ....
Založený: 14.12.2008 Príspevky: 1206 Bydlisko: Trenčín
|
Zaslal: Ut Apr 20, 2010 7:35 am Predmet: |
|
|
Tam sa jednalo hlavne o komplet RJ, ktorá je pri zdroji tepla v motorovom priestore- tuším. Prehrievaním sa skracovala životnosť a odchádzala.
Ak sa mýlim, opravte ma _________________ VW Passat 1,9TDI
Opel Vectra OPC line 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
_________________
HACCP |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Apr 20, 2010 7:40 am Predmet: |
|
|
Patricius Napísal: |
Tam sa jednalo hlavne o komplet RJ, ktorá je pri zdroji tepla v motorovom priestore- tuším. Prehrievaním sa skracovala životnosť a odchádzala.
Ak sa mýlim, opravte ma |
Je to sice divne, ze ECU hodili priamo na motor, ale nieje to ojedinele.
Tu bol konkretne problem z prepojmi priamo v ECU medzi elektronikou a konektorom. Tie prepoje odchadzali koli vysokemu prudu, boli proste podimenzovane... U siemensu tiez nic ojedinele
Ale urcite ani to prehrievanie na zivotnost nema blahodarny vplyv... _________________ Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET |
|
Návrat hore |
|
|
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: Ut Apr 20, 2010 6:08 pm Predmet: |
|
|
Ano ten problem z vahou vzduchu som uz riesil pred rokmi. Najprv hrozila vymena riadiacky za neskutocne peniaze, ale nakoniec mi to jeden chlapik spravil za par korun.
Ale co s tymto problemom? Ta spotreba je neskutocna. Dnes som skusil jazdit z klimov a auto je hrozny lenivec ked je zapnuta. Velmi ju citit na vykone. Co s tym kurnik?
Nema nikto nejaky napad, nikto sa s tym nestretol? |
|
Návrat hore |
|
|
tuning-hifi Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 10.12.2009 Príspevky: 2906 Bydlisko: Martin, Pata
|
Zaslal: Ut Apr 20, 2010 6:16 pm Predmet: |
|
|
kukal si cidlo tepolty?? moze to robit aj to.. aj ked je to ako take.. _________________ Blacky - Opel Omega A Limuzina 2,6i CD manual
Drobcek2 - Opel Omega A Caravan 2,6i CD Automat
Evolution - Opel Omega B limuzina 2,0i 16v manual
Evolution II - Opel Omega B limuzina 2,5 V6 manual
Srsen - Opel Corsa A 1,2
Maco - Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.0 V6 |
|
Návrat hore |
|
|
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: Ut Apr 20, 2010 9:58 pm Predmet: |
|
|
tuning-hifi Napísal: |
kukal si cidlo tepolty?? moze to robit aj to.. aj ked je to ako take.. |
Sice neviem ktorym cidlom sa riadi riadiacka a ktorym len budik, ale vymenil som za nove lebo som mal to cidlo do ktoreho ide konektor z dvomi pinmi. Ziadna zmena.
Pozrel som aj to druhe cidlo co je vedla, s ktoreho ide len jeden pin, je tam dobry kontakt, to sa aj menilo pri vymene termostatu...
Tak babo rad, co dalej? Ma niekto napad? |
|
Návrat hore |
|
|
marek1512 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.04.2008 Príspevky: 1654 Bydlisko: UK
|
Zaslal: St Apr 21, 2010 4:50 pm Predmet: |
|
|
Mohol by si skúsiť tú fintu s prekostrením váhy vzduchu a teplotného čidla... Jednoducho aby nešla kostra cez ECU ale natiahni kábel rovno na kostriaci bod... Ďalej to môže byť aj lambda... No na spotrebu má vplyv aj čidlo vačky - to by však pravdepodobne vyhodila diagnostika. Skús však zhodiť vrchný plast rozvodov a pozri sa v akom stave je kábel... Môj bol celý rozpadnutý... _________________ Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992 |
|
Návrat hore |
|
|
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: St Apr 21, 2010 6:03 pm Predmet: |
|
|
marek1512 Napísal: |
Mohol by si skúsiť tú fintu s prekostrením váhy vzduchu a teplotného čidla... Jednoducho aby nešla kostra cez ECU ale natiahni kábel rovno na kostriaci bod... Ďalej to môže byť aj lambda... No na spotrebu má vplyv aj čidlo vačky - to by však pravdepodobne vyhodila diagnostika. Skús však zhodiť vrchný plast rozvodov a pozri sa v akom stave je kábel... Môj bol celý rozpadnutý... |
To ukostrenie pozriem, ale toto mi uz bolo riesene. Ale ked tam natiahnem dalsie, nic zle sa nestane. Odkial by ho bolo najlepsie natiahnut? Myslim kde na vahe a teplotne cidlo sa napojit? Su na spolocnej kostre?
Lambdu som menil pred rokom priblizne. A cidlo vacky som pozrel teraz, je ako nove. Neviem ci mi ho nemenili ked som daval robit rozvody. Uz sa nepamatam.
Ked som mal teraz nastartovane a pozeral som tak strasne mudro do motora, tak som pocul nejake zvlastne zvuky spod tepelneho stitu pred motorom. Tusim je tam spoj vyfukovych zvodov a vyfuku. Ked mi to tam fuci, nemoze to mat nejaky negativny vplyv? Kdesi som cital, ze netesnost vyfuku pred lambdou je nepripustna... |
|
Návrat hore |
|
|
standape Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 14.02.2008 Príspevky: 822 Bydlisko: Senec
|
Zaslal: St Apr 21, 2010 6:43 pm Predmet: |
|
|
presne tak,netesnost pred lamdou ma velky vplyv na zly chod motora _________________ Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
|
|
Návrat hore |
|
|
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: St Apr 21, 2010 8:03 pm Predmet: |
|
|
Len nerozumiem, ze preco to raz robi a inokedy nie. Ked je tam diera, tak by to malo proste stale ist blbo. Ci nie?
Nemoze byt problem niekde inde? Len sa pytam |
|
Návrat hore |
|
|
VectraOPC Nový užívateľ...
Založený: 19.04.2010 Príspevky: 10
|
Zaslal: Št Apr 22, 2010 10:14 pm Predmet: |
|
|
Tak, a je po problemoch s Vectrickou...
Nech odpociva v pokoji.
Dakujem vsetkym za snahu a rady. |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|