Opelclub Fórum
Motor sa správa čudne
Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: Po Apr 19, 2010 9:50 pm    Predmet: Motor sa správa čudne Odpovedať s citátom

Ahojte.
Som majitelom Vectry B s motorom X18XE1.
Zacala ma zlostit, zvysila sa spotreba z cca 8 na takmer 12L, vykon je taky vseliaky.
Obcas ide uplne perfektne a niekedy je leniva. Zacala aj trhat ked napriklad na dvojke dupnem na plyn a vytacam do vysokych otacok, tak citit cca pri 2000 a pri cca 3000 otackach take trhnutie. Co by to mohlo byt?
EGR mam zaslepeny, skusal som ho zfunkcnit zase,ale bez zmeny. Vahu vzduchu mam neoriginalnu, ked dam originalnu tak je to este horsie, motor sa potom klepe. Nesvieti mi ziadna kontrolka a na diag mi nenasli nic,ze motor je v poriadku, povedali mi, ze som si to len doteraz nevsimol.
Sviecky som koli tomu problemu vymenil, ziadna zmena.
Ma niekto nejaky napad?


Naposledy upravil VectraOPC dňa Ut Apr 20, 2010 9:53 pm, celkom upravené 1 krát
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Clowiecik
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.12.2009
Príspevky: 156
Bydlisko: Bratislava V

PríspevokZaslal: Po Apr 19, 2010 9:59 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

to trhnutie je jedno, viac? ako sa sprava na volnobeh? ake je startovanie?
_________________
OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: Po Apr 19, 2010 10:06 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

To trhnutie je jedno pri priblizne 2000 a jedno pri 3000otackach.
Volnobech je normalny, len sa mi zda,ze sa motor trochu viac otriasa ako inokedy. Ale drzi stabilne otacky. A startuje dobre,bez problemov na prvy tuk.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: Po Apr 19, 2010 10:09 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

A este som si vsimol, pri rozbiehani. Ked ide mizerne tak na palubaku pri rozbehu mi nabehne okamzita spotreba 39.8L. Ked ide dobre tak pri rozbehu palubak ukazuje okamzitu cca 17L a rychlo klesa ako sa auto rozbieha.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Clowiecik
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.12.2009
Príspevky: 156
Bydlisko: Bratislava V

PríspevokZaslal: Po Apr 19, 2010 10:14 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

skus skontrolovat zapalovaciu listu. -ta sranda co je nastoknuta na svieckach. zloz ju dole a popozeraj ju celu pozorne. tieto veci maju zivotnost cca 150 tis km. ak je trosku popraskana, tak ju vymen.
_________________
OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Clowiecik
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.12.2009
Príspevky: 156
Bydlisko: Bratislava V

PríspevokZaslal: Po Apr 19, 2010 10:16 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

VectraOPC Napísal:
A este som si vsimol, pri rozbiehani. Ked ide mizerne tak na palubaku pri rozbehu mi nabehne okamzita spotreba 39.8L. Ked ide dobre tak pri rozbehu palubak ukazuje okamzitu cca 17L a rychlo klesa ako sa auto rozbieha.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov.

to vacsinou su..
odkial si?
_________________
OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: Po Apr 19, 2010 11:00 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Clowiecik Napísal:
skus skontrolovat zapalovaciu listu. -ta sranda co je nastoknuta na svieckach. zloz ju dole a popozeraj ju celu pozorne. tieto veci maju zivotnost cca 150 tis km. ak je trosku popraskana, tak ju vymen.


Tu zapalovaciu listu som uz menil asi pred pol rokom. Motor siel na tri valce. Kupil som listu Valeo. Je mozne ze je zase vadna?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Apr 20, 2010 12:16 am    Predmet: Odpovedať s citátom

No potesim ta. Niesi s tym problemom sam. Mne tiez obcas auto zleniveje a nejde a inokedy trha asfalt. Zial zatial som neprisiel na pricinu...
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
marek1512
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 11.04.2008
Príspevky: 1654
Bydlisko: UK

PríspevokZaslal: Ut Apr 20, 2010 6:50 am    Predmet: Odpovedať s citátom

A ja ťa nepoteším... Autá s týmto motorom mali problém s ECU... Je tu o tom dosť popísané.... Skús si to pozrieť tam a uvidíš, či sa príznaky nezhodujú s tvojimi...
_________________
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Apr 20, 2010 7:32 am    Predmet: Odpovedať s citátom

marek1512 Napísal:
A ja ťa nepoteším... Autá s týmto motorom mali problém s ECU... Je tu o tom dosť popísané.... Skús si to pozrieť tam a uvidíš, či sa príznaky nezhodujú s tvojimi...


Ano viem, odchadzala zem na vahe vzduchu. Riesilo sa to dotiahnutim zeme z inakadial... toto som uz riesil a poriesil. A viac tu toho popisane asi ani nieje... alebo som nenasiel?
Mas konkretny link?
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Patricius
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.12.2008
Príspevky: 1206
Bydlisko: Trenčín

PríspevokZaslal: Ut Apr 20, 2010 7:35 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tam sa jednalo hlavne o komplet RJ, ktorá je pri zdroji tepla v motorovom priestore- tuším. Prehrievaním sa skracovala životnosť a odchádzala.

Ak sa mýlim, opravte ma Crying or Very sad
_________________
VW Passat 1,9TDI
Opel Vectra OPC line 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex

_________________
HACCP
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Apr 20, 2010 7:40 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Patricius Napísal:
Tam sa jednalo hlavne o komplet RJ, ktorá je pri zdroji tepla v motorovom priestore- tuším. Prehrievaním sa skracovala životnosť a odchádzala.

Ak sa mýlim, opravte ma Crying or Very sad


Je to sice divne, ze ECU hodili priamo na motor, ale nieje to ojedinele.
Tu bol konkretne problem z prepojmi priamo v ECU medzi elektronikou a konektorom. Tie prepoje odchadzali koli vysokemu prudu, boli proste podimenzovane... U siemensu tiez nic ojedinele Sad
Ale urcite ani to prehrievanie na zivotnost nema blahodarny vplyv...
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: Ut Apr 20, 2010 6:08 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ano ten problem z vahou vzduchu som uz riesil pred rokmi. Najprv hrozila vymena riadiacky za neskutocne peniaze, ale nakoniec mi to jeden chlapik spravil za par korun.
Ale co s tymto problemom? Ta spotreba je neskutocna. Dnes som skusil jazdit z klimov a auto je hrozny lenivec ked je zapnuta. Velmi ju citit na vykone. Co s tym kurnik?
Nema nikto nejaky napad, nikto sa s tym nestretol?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
tuning-hifi
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 10.12.2009
Príspevky: 2906
Bydlisko: Martin, Pata

PríspevokZaslal: Ut Apr 20, 2010 6:16 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

kukal si cidlo tepolty?? moze to robit aj to.. aj ked je to ako take..
_________________
Blacky - Opel Omega A Limuzina 2,6i CD manual
Drobcek2 - Opel Omega A Caravan 2,6i CD Automat
Evolution - Opel Omega B limuzina 2,0i 16v manual
Evolution II - Opel Omega B limuzina 2,5 V6 manual
Srsen - Opel Corsa A 1,2
Maco - Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.0 V6
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: Ut Apr 20, 2010 9:58 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

tuning-hifi Napísal:
kukal si cidlo tepolty?? moze to robit aj to.. aj ked je to ako take..


Sice neviem ktorym cidlom sa riadi riadiacka a ktorym len budik, ale vymenil som za nove lebo som mal to cidlo do ktoreho ide konektor z dvomi pinmi. Crying or Very sad Ziadna zmena.
Pozrel som aj to druhe cidlo co je vedla, s ktoreho ide len jeden pin, je tam dobry kontakt, to sa aj menilo pri vymene termostatu...
Tak babo rad, co dalej? Ma niekto napad?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
marek1512
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 11.04.2008
Príspevky: 1654
Bydlisko: UK

PríspevokZaslal: St Apr 21, 2010 4:50 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Mohol by si skúsiť tú fintu s prekostrením váhy vzduchu a teplotného čidla... Jednoducho aby nešla kostra cez ECU ale natiahni kábel rovno na kostriaci bod... Ďalej to môže byť aj lambda... No na spotrebu má vplyv aj čidlo vačky - to by však pravdepodobne vyhodila diagnostika. Skús však zhodiť vrchný plast rozvodov a pozri sa v akom stave je kábel... Môj bol celý rozpadnutý...
_________________
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: St Apr 21, 2010 6:03 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

marek1512 Napísal:
Mohol by si skúsiť tú fintu s prekostrením váhy vzduchu a teplotného čidla... Jednoducho aby nešla kostra cez ECU ale natiahni kábel rovno na kostriaci bod... Ďalej to môže byť aj lambda... No na spotrebu má vplyv aj čidlo vačky - to by však pravdepodobne vyhodila diagnostika. Skús však zhodiť vrchný plast rozvodov a pozri sa v akom stave je kábel... Môj bol celý rozpadnutý...

To ukostrenie pozriem, ale toto mi uz bolo riesene. Ale ked tam natiahnem dalsie, nic zle sa nestane. Odkial by ho bolo najlepsie natiahnut? Myslim kde na vahe a teplotne cidlo sa napojit? Su na spolocnej kostre?
Lambdu som menil pred rokom priblizne. A cidlo vacky som pozrel teraz, je ako nove. Neviem ci mi ho nemenili ked som daval robit rozvody. Uz sa nepamatam.
Ked som mal teraz nastartovane a pozeral som tak strasne mudro do motora, tak som pocul nejake zvlastne zvuky spod tepelneho stitu pred motorom. Tusim je tam spoj vyfukovych zvodov a vyfuku. Ked mi to tam fuci, nemoze to mat nejaky negativny vplyv? Kdesi som cital, ze netesnost vyfuku pred lambdou je nepripustna...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
standape
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 14.02.2008
Príspevky: 822
Bydlisko: Senec

PríspevokZaslal: St Apr 21, 2010 6:43 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

presne tak,netesnost pred lamdou ma velky vplyv na zly chod motora
_________________
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: St Apr 21, 2010 8:03 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Len nerozumiem, ze preco to raz robi a inokedy nie. Ked je tam diera, tak by to malo proste stale ist blbo. Ci nie?
Nemoze byt problem niekde inde? Len sa pytam Wink
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
VectraOPC
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.04.2010
Príspevky: 10

PríspevokZaslal: Št Apr 22, 2010 10:14 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak, a je po problemoch s Vectrickou... Yellow_Colorz_PDT_41
Nech odpociva v pokoji.
Dakujem vsetkym za snahu a rady.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
Strana 1 z 3

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group