|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
fanuc Strieborný užívateľ....
Založený: 02.01.2007 Príspevky: 334 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Ut Máj 22, 2007 8:36 pm Predmet: problém alternátor (asi) |
|
|
Dnes sa mi začala svietiť kontrolka batérie a pri naštartovanom motore som na batérii nameral 11,4V.To je málo!! Asi odišiel alternátor? Alebo mohlo aj niečo iné? _________________ Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov |
|
Návrat hore |
|
|
dedo.miki Strieborný užívateľ....
Založený: 29.03.2007 Príspevky: 364 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
Raptor181 Bronzový užívateľ...
Založený: 22.05.2007 Príspevky: 86 Bydlisko: West Slovakia, BA
|
Zaslal: St Máj 23, 2007 7:03 am Predmet: |
|
|
Alebo uhliky.
Treba dat prekontrolovat cely alternator mechanikovi. _________________ autoalarmy, denne svietenie, predaj, servis a kódovanie autokľúčov, oprava tacho,oprava a reset riadiacich jednotiek, immo, zmena podsvietenia, reaktivácia airbagov, programovanie a diagnostika automobilov, odkódovanie navigácii a autorádií, servis autoelektro
*** Diagnostika ***
Opel Astra H Caravan Enjoy 1,6 16V 85kW/115PS, Z16XER - ex |
|
Návrat hore |
|
|
dedo.miki Strieborný užívateľ....
Založený: 29.03.2007 Príspevky: 364 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
fanuc Strieborný užívateľ....
Založený: 02.01.2007 Príspevky: 334 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: St Máj 23, 2007 7:33 pm Predmet: |
|
|
Teraz som vymontoval alternátor.Cez štartovacie káble som pripojil altík na nabudenie a na uhlíkoch som nič nenameral.Takže to bude asi regulátor.Je na ňom napísané Delphi(asi firma ktorá to robí) Skúsim to zajtra zobrať do servisu čo na to povedia.A neviete náhodou niekto koľko stojí táto súčiastka?
Asi menej ako celý altík.Môžem mať starý za 4500 Sk.Je to dobrá cena?
A ešte jedna otázka.V Bennett cars sa ma pýtali že koľko to má ampér?Ako to zistím.Nič na ňom neni napísané.Kde sa to dá nájsť?
DÍK _________________ Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov |
|
Návrat hore |
|
|
dedo.miki Strieborný užívateľ....
Založený: 29.03.2007 Príspevky: 364 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Máj 23, 2007 8:16 pm Predmet: |
|
|
Ide o to ako si ho pripojil na nabudenie.Musí mať pripnutý obal na kostru a + pol musíš dať na tú šrúbu kde zapájaš na voze prívod od baterky.Potom ešte musíš dať + pol na vývod na kontrolku -kde ide ten tenký káblik ked to je na voze.Po takom pripojení sa musí rotor začať točiť ťažšie ako ked tam prúd nemáš. _________________
http://turista-miki.szm.com/turista-miki.html |
|
Návrat hore |
|
|
fanuc Strieborný užívateľ....
Založený: 02.01.2007 Príspevky: 334 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Št Máj 24, 2007 4:55 am Predmet: |
|
|
Dik moc.Uz sme na to prisli ze sme to robili zle.Ale vdaka tvojej rade sme sa utvrdili ze sme to robili zle.Este raz dik _________________ Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov |
|
Návrat hore |
|
|
pami Nový užívateľ...
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 4 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
Zaslal: Št Júl 12, 2007 7:44 am Predmet: |
|
|
Kde zozeniem diodovy mostik pre delphi alternator?Vie niekto poradit? _________________ Opel Zafira 1.6i 16V
---------------------- |
|
Návrat hore |
|
|
fanuc Strieborný užívateľ....
Založený: 02.01.2007 Príspevky: 334 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Št Júl 12, 2007 8:32 am Predmet: |
|
|
Daj do googla opravy alternátorov a vyhodí ti 100 firiem čo to robia.Samotný mostík cca 1700 Sk. _________________ Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov |
|
Návrat hore |
|
|
rombi Pravidelný užívateľ...
Založený: 19.11.2006 Príspevky: 41 Bydlisko: pravotice
|
Zaslal: Ut Okt 09, 2007 7:13 pm Predmet: |
|
|
Mam problem koliseme mi napatie neviete poradit co moze byt na chybe? |
|
Návrat hore |
|
|
Zag Strieborný užívateľ....
Založený: 17.09.2007 Príspevky: 259
|
Zaslal: Ut Okt 09, 2007 8:34 pm Predmet: |
|
|
rombi Napísal: |
Mam problem koliseme mi napatie neviete poradit co moze byt na chybe? |
Kolise ti napatie ... ? A kde a ako si na to prisiel ??? Meral si to alebo len v noci pozeras ked pridas na mieste ze ti ziarofky svietia viac ... ? Diod.mostik je usmernovac ktory ma min. 4 diodky.Mostik vseobecne ma rezervu v zatazeni aby bola dodrzana tepelne ochrana ako aj prud.odber a odolnos voci spatnamu razu.Dioda je polovodic a vseobecne neni problem odpalit hocijaku polovodicovu suciastku 23 000x za sekundu.Dioda ma aj svoju "trvacnost" a ta zalezi v akom je zapojeni a ako casto je namahana.V mostiku je to zle ze pokial odide jedna dioda a je dost velke prudove zatazenie vie to slahnut komplet mostik alebo lepsi pripad ked odpali diodu na nekonecno.
Dioda aka je pouzita v aute /na velke zatazenie-pisem pre laikof/ nema tendenciu moc menit svoju hodnotu a to uz len z dovodu ze pri rotacii rotora vznika indukcne napatie ktore ma viacej frekvencii a tak isto svju nominalnu "voltaz" ...
Najcastejsia pricina poklesu napatia/prudu v aute su :
-dochadzajuca baterka ktora sa uz vlastne skratuje sama na clankoch a to sposobuje zataz lebo alternator ma tiez svoje parametre pri otackach/min
-uhliky su casto v alternatoroch riesene dosluzim/docucha sa uhli/ a alternator nefunguje ako ma ...
-ojedinele nadpalena jedna dioda v mostiku /velmo ojedinele/ ,ta casto casom odide lebo sa prehrieva a pretazuje
-poskodena izolacia niekde v aute ktora ma za pricinu dost najcastejsie horenie auta - aj ked som zazil neodborne natiahnute kable ku koncaku ktore som sa az cudoval ze etse nehoria take horuce az izolacia smrdela.
-pokles aj sposobuje nadmerne zatazenie alternatora-ziarovky,zosik a selijaka spotrebna elktronika v aute
No nevedel som co napisat tak na zaciatok asi staci . Opat ta ista rada ze bez multimetra od cinana za 150sk sa nedozvies nic nove a s elektrikou sa hrat netreba lebo je v aute sice pre laikov 12V ale kolko amperikov.A pokial vam este nehorel priamo v ruke 8mm kabel ani nemozete vediet o com som doterz tocil.Potom uz ostava len jedno a to skocit so SRVISU. Jo a skuste ak chcete radu aspon napisat nieco na co ja nebudem musiet tukat 20 min do klavesnice aby ma MACIL opat sprdol ako skrabem ... Treba napisat nieco konkretnejsie nie len to na co som reagoval. _________________ Vectra B-X18XE-UK
Naposledy upravil Zag dňa Ut Okt 09, 2007 8:39 pm, celkom upravené 1 krát |
|
Návrat hore |
|
|
dedo.miki Strieborný užívateľ....
Založený: 29.03.2007 Príspevky: 364 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
rombi Pravidelný užívateľ...
Založený: 19.11.2006 Príspevky: 41 Bydlisko: pravotice
|
Zaslal: Pi Okt 12, 2007 6:31 pm Predmet: |
|
|
Dik za obsiahlu odpoved.Zistil som asi 3 tyz dozadu ze mi svetla povedzme rozsvieti stlmy v podstate rychlo za sebou aj pri volnobehu aj pri vyssich otackach,ale po urcitych metroch jazdy sa to dostalo do normalu. Robilo to po nastartovani teda vacsie zataz na odber.Ovsem teraz blbne kedy sa mu ako chce.Tak som multimetrom meral co sa deje a zistil som ze napetie sa skokovo meni medzi hodnotami 13, 13.5, 14V.Rozobral som alternator rozletoval diody a na meranie prechodou je to ok. uhliky su dost dlhe odpor vynutia rotoru je 3,4ohm. vyzuale nic poskodene.Takze zat som nic nezistil. |
|
Návrat hore |
|
|
dedo.miki Strieborný užívateľ....
Založený: 29.03.2007 Príspevky: 364 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
rombi Pravidelný užívateľ...
Založený: 19.11.2006 Príspevky: 41 Bydlisko: pravotice
|
Zaslal: Pi Okt 12, 2007 6:47 pm Predmet: |
|
|
Poradis ako? |
|
Návrat hore |
|
|
dedo.miki Strieborný užívateľ....
Založený: 29.03.2007 Príspevky: 364 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Okt 12, 2007 6:59 pm Predmet: |
|
|
Ja to robím na stole za pomoci nabíjačky mením napätie a skúšačka my uazuje kedy regulátor vypína a kedy zapína.Tažko to tu opísať je to dosť komplikované.Aj na aute sa dá merať ale musíš mat istotu že baterka je OK. _________________
http://turista-miki.szm.com/turista-miki.html |
|
Návrat hore |
|
|
rombi Pravidelný užívateľ...
Založený: 19.11.2006 Príspevky: 41 Bydlisko: pravotice
|
Zaslal: Pi Okt 12, 2007 7:03 pm Predmet: |
|
|
Daco este poskusam mam ho zatial dole zat dik. |
|
Návrat hore |
|
|
Zag Strieborný užívateľ....
Založený: 17.09.2007 Príspevky: 259
|
Zaslal: Pi Okt 12, 2007 8:14 pm Predmet: |
|
|
Jo au ked to nepomoze tak mas drbnutu "kotvu"/rotor - vlastne miesto kde dosadaju uhliky ... Mozno niekde mikro prasklinka ... Jo tak ako bolo pisane na stole sa to pekne da omerat ... Hej a neznamena ze ked diodu omeras a ma "hodnotu" ako ostatne xe je dobra ale to je na dlho ... _________________ Vectra B-X18XE-UK |
|
Návrat hore |
|
|
dedo.miki Strieborný užívateľ....
Založený: 29.03.2007 Príspevky: 364 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
rombi Pravidelný užívateľ...
Založený: 19.11.2006 Príspevky: 41 Bydlisko: pravotice
|
Zaslal: Ne Okt 14, 2007 7:08 pm Predmet: |
|
|
Som rad ze kruzky sa daju menit su tak na pol drania nechcel som to ani
opracovavat len som to prebehol na smirgli dal dokopy bo potrebujem auto a ono sa to zlepsilo tak uvidime casom |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|