Opelclub Fórum
Starter
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OPEL VŠEOBECNE
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
palo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.05.2007
Príspevky: 10
Bydlisko: ZA

PríspevokZaslal: Pi Máj 18, 2007 9:21 am    Predmet: Starter Odpovedať s citátom

Tak mi to prestalo startovat. Postupne to startovalo slabsie az to len tak tukalo a teraz uz nic. Napetie od kluca ide , tak si mislim ze to bude asi elektomagnet na spinaci startera. Pozeral som aj prirucku jak na to, ale tam demontaz pre motor Y17DT nie je, pre X17DTL je tam popis. Nechce sa mi verit ze treba dat dole aj prednu cast vyfuku, a remene. Ake su vase skusenosti.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
onko
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 19.04.2007
Príspevky: 44
Bydlisko: NR

PríspevokZaslal: Pi Máj 18, 2007 2:02 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ty mi neveris? Laughing
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
palo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.05.2007
Príspevky: 10
Bydlisko: ZA

PríspevokZaslal: Pi Máj 18, 2007 2:06 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tvoj pripad som na prechadzajucom Renaulte 19, tam bol v prdeli motor startera.
_________________
ASTRA CARAVAN G 1,7 DTI, 2002
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
onko
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 19.04.2007
Príspevky: 44
Bydlisko: NR

PríspevokZaslal: Pi Máj 18, 2007 2:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

neviem aky Renault 19 mas na mysli Crying or Very sad

ale tu sme o tom kecali.
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3719

jedine ze by to bol iny palo s tým istým problemom a slovosledom. Wink
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dedo.miki
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 29.03.2007
Príspevky: 364
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Pi Máj 18, 2007 4:34 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ten štarter bude mať uhlíky a púzdra opotrebené a ak nespravíš včas tak môžeš poškodiť aj rotor.Cievka to nemôže byť.Cievka zopne len ked sú uhlíky a rotor v poriadku inak neurobí ani tuk.V Žiline je firma Elis -isteník kde ti to urobia najlepšie a najlacnejšie v širokom okolí.Tá firma totiž dodáva diely do celého Slovenska .
_________________

http://turista-miki.szm.com/turista-miki.html
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
vladimir
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 02.05.2006
Príspevky: 441
Bydlisko: Handlová

PríspevokZaslal: So Máj 19, 2007 6:09 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Shocked
Predsa cievka nemôže vedieť,či sú uhlíky,alebo púzdra dobré.....a potom-pastorok sa musí najprv zasunúť a potom roztočiť...
Chyba bude v cievke,alebo v prívode od spínacej skrinky...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dedo.miki
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 29.03.2007
Príspevky: 364
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ne Máj 20, 2007 5:57 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja robím štartre každý deň a ked si nedáš poradiť od profesionála tak kludne opravuj cievku.Pokial ne,majú uhlíky obvod tak cievka nevie zopnúť.Cievka má toťiž dva vynutia jedno prídržné a druhé ktoré tahá silnejšie jadro.A to musí dostať kostru cez uhlíky.
_________________

http://turista-miki.szm.com/turista-miki.html
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
vladimir
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 02.05.2006
Príspevky: 441
Bydlisko: Handlová

PríspevokZaslal: Ne Máj 20, 2007 8:53 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

V pohode Dedko....
Môžeš denne robiť čo chceš a ako chceš.......máš svoju pravdu.....ja len toľko...
čo tu píšem,za tým si stojím....inak to nikdy nebude !!!
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
palo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.05.2007
Príspevky: 10
Bydlisko: ZA

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2007 7:35 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Takze v sobotu som sa dostal k tomu starteru, ale dostat ho vonku to nie je ako mozne - zavadzaju tam z kazdej strany rozne ramena ... Aj ro ho povolil ale po hodine spekulovania som to vzdal. Podarilo sa mi akurat vybrat cievku a tu som skusal na baterii a na moje pocudovanie v pohode pritahovala aj spinac pracoval OK. Zeby sa tymi otrasmi pri demontaze nieco pohlo??? Vsimnol som si ze su tam tie dve vinutia (zacinovane konce) ale ako je to zapojene neviem. Zrejme Miky by to vedel lepsie aj z obrazkom. Ja som zapojil minus pol na kostru cievky a plus na kontakt od zapalovania a pritahovala a spinala. Fakt je ten ze ked to bolo vsetko na motore a meral som napatie od zapalovania na cievku, bolo tam 12 V ale ani tuk. Skoda ze som nezmeral ci tam tecie nejaky prud. Inak cyba sa zacala prejavovat postupne, teda najprv slabsie tocil strarter a potom uz len cievka tukala a slabsie a slabsie az prestala uplne.
_________________
ASTRA CARAVAN G 1,7 DTI, 2002
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Rasto
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 05.12.2006
Príspevky: 1134
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2007 9:10 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Možno rada od veci, ale skús zmerať napätie na batérií keď otočíš kľúčikom do štartovacej polohy. Neviem ako je to u automobilových akumulátorov, ale u nás v práci sa stáva, že akumulátor Ti ukazuje bez zaťaženia menovité napätie a pri štarte dôjde k jeho náhlemu poklesu – nemá potrebnú kapacitu. Dá sa to zmerať aj kapacitným voltmetrom. Možno je štartér v poriadku, a problém je v batérií.
_________________
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
palo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.05.2007
Príspevky: 10
Bydlisko: ZA

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2007 9:14 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Skusal som , aj ja som myslel a skoro som aj novu bateriu kupil ale ta je OK.
_________________
ASTRA CARAVAN G 1,7 DTI, 2002
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
onko
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 19.04.2007
Príspevky: 44
Bydlisko: NR

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2007 10:32 am    Predmet: Odpovedať s citátom

co spekulujes Wink
musis ho dat dolu. Od spodu som ho zhodil za 20min. Pootocit, potiahnut...
torcha sily a je to.
Inak tiez si myslim /tak isto ako dedo.miki/ ze budu zodrate min. uhliky. Ked sa starter roztoci, pôsobi na ne odstrediva sila a stracaju kontakt s rotorom.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
palo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.05.2007
Príspevky: 10
Bydlisko: ZA

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2007 12:53 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tu demontaz som sa informoval v servise OPEL ze davaju dole aj poloos.
_________________
ASTRA CARAVAN G 1,7 DTI, 2002
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dedo.miki
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 29.03.2007
Príspevky: 364
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2007 4:27 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak pre všetkých čo si dajú poradiť uvediem ako to pracuje.
Tá fialová cievka má jeden vývod na kontakte od spínacej skrinky a odtial berie +12V a druhá strana cievky končí na tej šrúbe - vývode na uhlíky odkial berie - čiže kostru.Po zopnutí spínač zopne už do toho kontaktu + 12V a preto už potom netahá ,len tá druhá cievka čo má stály - čiže kostru pridržiava v zopnutej polohe pokial dostáva od spínacej skrinky + 12V.Preto pokial nemá štartér obvod cez uhlíky na a cez vynutie rotora tak nedokáže zopnúť a vtedy sa neudeje nič ,len je nepatrný odber z baterky.To niekedy zbadá vodič na kontrolkách ,že trochu slabšie v tú vchvílu svietia.Porucha sa niekedy stane aj vtedy ,ked vývod cievky nemá dobrý kontakt na tej šrube kde je vývod na uhlíky.Niekedy zahrdzavie a stratí kontakt. Vladimír napísal ,že si za svojim príspevkom stojí ,takže aby nepolámal nohy,ja mu to neprajem hoci je tvrdohlavý.Poučenie je také ,že Opel je tak inteligentné auto ,že aj spínač štartra vie ,že nemá zopnúť ked sú uhlíky opotrebené.A že sú to uhlíky tak to si sám potvrdil ,ked si napísal ,že najskôr slabšie točil a potom už nič nerobil.V štartry sú totiž dva uhlíky na + pol a nikdy sa naraz neopotrebia .Preto ak sa už jeden opotrebil ta začal slabšie točiť.A ked sa opotrebil aj ten druhý tak spínač už nedostal kustru na cievku a neurobil nič. .
Dúfam ,že ten výklad bude stačiť.
_________________

http://turista-miki.szm.com/turista-miki.html
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
chausj
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.12.2006
Príspevky: 2224
Bydlisko: Trnava

PríspevokZaslal: Po Máj 21, 2007 10:22 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

klobuk dole dedo.miki
_________________
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007 - NA PREDAJ
Ford Focus Wagon 2011 2.0 TDCI
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
palo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.05.2007
Príspevky: 10
Bydlisko: ZA

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2007 8:53 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Mam tu cievku na stole a pripojil som ju na baterku presne tak ako je pri normalnom pripojeni na motore. Minus pol na kostru a plus na privod od spinacej skrinky. Jadro v pohode pritahovalo. Potom som namiesto el.motora startera pripojil ziaroku asi 20W a spinac spinal bez problemov. Neviem aky tah musi vyvinut cievka ked je to cele v kope ale mne sa to javilo ze je to OK. Snad sa mi podari vytiahnut vsetko a vyskusat to cele a potom budem este mudrejsi.
_________________
ASTRA CARAVAN G 1,7 DTI, 2002
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
klifton007
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 03.03.2007
Príspevky: 60
Bydlisko: Piešťany-okolie

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2007 9:44 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ja som mal podobný prípad keď som mal Opel Kadett, tiež sa to chovalo tak, že to iba cvakalo, dal som si tú námahu a štartér komplet rozobral, neodporučám to tomu, kto nemá s tým trochu skúsenosti a pevné nervy, problém bol v tom, že keď zopla cievka tak vo vnútri je taký medenný plech, ktrorý spája kontakty -prívod od baterky a k samotnému motoru štartéra, opravil som to takým spôsobom, že tie skrutkové kontakty som vybral a vo vnútri vypodložil, aby uvedený plech dobre na ne dosadal a spojil obidva kontakty, samozrejme , že som aj vymenil uhlíky na samotnom štartéry , od tej doby som mal s tým pokoj, treba dávať pozor pri rozoberaní cievky na krátke drôty od cievky ku skrutkovým kontaktom , mne sa jeden podarilo ulomiť a musel som ho pracne predlžovať pájkovaním, je to na nervy ale výsledný efekt sa oplatí , nestálo ma to prakticky nič a ušetril som cca 2 tisíc korún za druhý štartér, o ktorom by som aj tak nevedel v akom je stave, môže vydržať dva roky, ale aj jeden deň, takto som si bol na istom , že je v poriadku, od vtedy sú asi tri roky a štartér stále v pohode funguje
_________________
Vectra B - 2.0 DI 16V (1997) motor X20DTL - ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dedo.miki
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 29.03.2007
Príspevky: 364
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Máj 22, 2007 3:11 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

palo Napísal:
Mam tu cievku na stole a pripojil som ju na baterku presne tak ako je pri normalnom pripojeni na motore. Minus pol na kostru a plus na privod od spinacej skrinky. Jadro v pohode pritahovalo. Potom som namiesto el.motora startera pripojil ziaroku asi 20W a spinac spinal bez problemov. Neviem aky tah musi vyvinut cievka ked je to cele v kope ale mne sa to javilo ze je to OK. Snad sa mi podari vytiahnut vsetko a vyskusat to cele a potom budem este mudrejsi.
Ináč ak skúšaš na stole spínač tak rukou stlačíš to jadro dnu a premeráš či zopli kontakty ak áno a cievky majú obvod tak je všetko OK.Cievky skontroluješ tak že tú prídržnú zapojíš ako na aute to je cievku obal na kostru a vývod č 50 na + pól.Tú tažnú cievku prekontroluješ tak ,že ten kontakt čo tam zapájaš vývod na uhlíky dáš na kostru a vývod č 50 na + pól.Zakaždým musí tahať jadro,ale ta prídržná tahá menej.Ešte raz vymeň uhlíky a púzdra a máš pokoj.Ja neviem aké auto to máš tak s vyberaním štartra neviem tak poradiť.
_________________

http://turista-miki.szm.com/turista-miki.html
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
palo
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 18.05.2007
Príspevky: 10
Bydlisko: ZA

PríspevokZaslal: Po Máj 28, 2007 8:43 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Uz startujem. Dik za rady onko aj miky.
Postup : tak ako pisu v "Jak na to " ale koli pristupu k starteru treba zhodit hadicu od olejoveho filtra a najma z bloku motora zhodit drziak kablov ktory tam zavadzal ( je vodorovnej rovine v pravo od startera).
Starter sa taha smerom dole okolo vyfukoveho potrubia.
Rozobral som ho na stole a po odnati vicka sa vysypal velky brdel (pozostatky zbrusenych uhlikov - su tam styri a zdali sa mi dost poddimenzovane plocha jedneho asi 1/2 cm stvorcoveho). Kedze som nemal nove vsetko som iba vycisil aj medzery medi lamelami, namastil a vratil naspat. Slape ako predtym, dufam ze nie je chytena kotva rotora. Cena noveho moze vysplhat aj na zavratnych 15000 + montaz, oplati sa trocha spekulovat nie.
_________________
ASTRA CARAVAN G 1,7 DTI, 2002
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
onko
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 19.04.2007
Príspevky: 44
Bydlisko: NR

PríspevokZaslal: Po Máj 28, 2007 9:59 am    Predmet: Odpovedať s citátom

No vidis ze to islo Laughing
Sice som hadicu od oleja nemusel davat dolu, ale tie stare uhilky si tam nemal davat.Staci slaby kontakt na niektorom a opali ti celu kotvu.
Neviem co stoja nove, ale ja som kupil novy origo za 5800,- tu:
http://diely.opel.sk/index.php?action=section&id=39168
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OPEL VŠEOBECNE Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Strana 1 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group