Opelclub Fórum
motor DTI nezavisle zeravenie
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - ELEKTRO
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: St Dec 08, 2010 5:21 am    Predmet: Odpovedať s citátom

to co lubo22 pises je logicke. ked nestartujes hned po zhasnuti kontrolky, tak zhavice chladnu
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
lubo22
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 4321
Bydlisko: trstena

PríspevokZaslal: St Dec 08, 2010 2:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

niekto spominal kolegovy ze ked startuje nech kontrolka zasvieti potom zhasne este par sekund nech pocka a potom startuje podla mna to neni dobre hned ako zhasne treba startovat.
ja som to urobil ale nechal som to asi minutku ak nie viac a auto uz malo problem so startom chitilo na prvy start ale uz sa trapilo.

este auto mi zle startovalo ked som pred jazdou dal ohrievac nech sa mi roztopi ten lad co bol pred chladicom a sneh lebo boli zaveje na cestach a plno snehu sa mi tam dostalo. tak som to nechal zohriat. shen sa roztopil a za 15min som islel autom do mesta a tiez zle starovalo asi nejaky snimac teploty som zblbol zhavenie iba prebliklo ani nie na sekundu a vonku bolo -8 tusim. bolo to minulu zimu
ale potom uz starty vsetky v pohode
_________________
Vectra C cierna
Vectra C modra ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Pepsi
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 26.05.2009
Príspevky: 3417
Bydlisko: Zvolen

PríspevokZaslal: St Dec 08, 2010 2:53 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

joachimdarmo Napísal:
Ja som to robil presne podla tohoto http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996 . Jedine bol problem dostat kábel z kabíny do motor. priestoru bez demont. pristr. dosky. Riesil som to vedla manzety riadiaceho hriadelu volantu. Napajal som to z napätie zapalovaca v tunely. Na rele som pouzil odpor 6k2 a tlacitko som schoval do tej priehradky za rychloskou.

časovo ti to kolko trvalo???si elektrikár???
_________________
Opel Zafira 2.0 Turbo OPC + LPG,r.v.2003
Vectra B caravan 2.0 Dti, r.v. 1998-EX
Kadett Cabrio 2,0GSi by BERTONE, r.v. 1988-EX
Vectra B caravan 2.2 Dti r.v.2002 Sport-EX
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
angel33
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 09.03.2010
Príspevky: 36
Bydlisko: SL

PríspevokZaslal: St Dec 22, 2010 7:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Čim nižšia teplota tým dlhšie žeraví.
_________________
OPEL VECTRA C
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
ask141
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 22.03.2008
Príspevky: 1
Bydlisko: banska bystrica

PríspevokZaslal: So Jan 01, 2011 6:16 pm    Predmet: nezavisle zhavenie Odpovedať s citátom

mam to
namontovane na vece 2.2 dti ,a funguje to super-konecne http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
joachimdarmo
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 23.09.2010
Príspevky: 30
Bydlisko: Nitra Kolíňany

PríspevokZaslal: Po Jan 10, 2011 8:37 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Pepsi Napísal:
joachimdarmo Napísal:
Ja som to robil presne podla tohoto http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996 . Jedine bol problem dostat kábel z kabíny do motor. priestoru bez demont. pristr. dosky. Riesil som to vedla manzety riadiaceho hriadelu volantu. Napajal som to z napätie zapalovaca v tunely. Na rele som pouzil odpor 6k2 a tlacitko som schoval do tej priehradky za rychloskou.

časovo ti to kolko trvalo???si elektrikár???


sorry , ze tak neskoro. Asi hodinku .
_________________
Opel Vectra C, 2003 , 2,0DTI 16 V , Comfort.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
roza.j
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 06.02.2011
Príspevky: 6
Bydlisko: NZ

PríspevokZaslal: St Feb 16, 2011 7:55 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja som mal ten isty problem,dorobil som si tlacitko od snimaca teploty vody a tak som fungoval cez 2 roky,najazdil niekolko desiatok tisic kilometrov. Jedneho dna mi posla autobateria,kupil som novu a....auto zacalo startovat v problemovych vonkajsich podmienkach,tj bez zhavenia na "brng". Nechapem to doteraz,auto normalne tocilo motorom,nikdy som nemal problem so startovanim ani po stati auta cez 2 tyzdne bez jazdenia,nic nenasvedcovalo ze bateria je vadna
_________________
OPEL VECTRA C 2,0 DTI ...r.v.2004
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: St Feb 16, 2011 1:13 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

to co pise roza velmi dobre ukazuje, ze na velmi dobry start diesla je treba aby vela sucasti motora bolo vo vybornom stave.

nestaci aby starter tocil rychlo motorom, on musi dost rychlo tocit.
ak toci o 20% pomalsie, este stale sa to bude zdat rychlo, no tlak a teplota vo valci su nizsie
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
lubo22
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 4321
Bydlisko: trstena

PríspevokZaslal: St Feb 16, 2011 2:16 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

takze potom ja mam dobre este sucasti v motore Very Happy
_________________
Vectra C cierna
Vectra C modra ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
angel33
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 09.03.2010
Príspevky: 36
Bydlisko: SL

PríspevokZaslal: Št Máj 05, 2011 6:00 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Zo svojich skúsenosti môžem potvrdiťť, že najdôležitejšie je mať dobrú autobateriu. Ak nieste si istí o stave svojej baterky, požičajte si dobru od niekoho a skuste štartovať. Ak vas to zastihne, že už vôbec nemôžte auto naštartovať, odpojte konektor snímača teploty chladiacej kvapaliny, naštartujte motor ( zapne žhaviče), nechajte motor bežať a naspáť zastrčte konektor do snímača chlad. kvapaliny. Takto som sa ja trapil až som si kúpil novú autobatériu - VARTA SILVER Dynamic 85Ah (112€) a auto štartuje dobré.
_________________
OPEL VECTRA C
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
csala
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 01.03.2007
Príspevky: 32

PríspevokZaslal: Ut Okt 18, 2011 10:54 am    Predmet: Odpovedať s citátom

O zlom štartovaní motorov DTI tu bolo toho popísaného fakt dosť, ale nie všetko. Aj ja momentálne riešim zlý studený štart pri nízkych vonkajších teplotách napriek tomu, že doteraz v zime som nikdy nemal problémy so štartom aj keď som mal staré čerpadlo VP44 (už mám nové) a starú baterku (už mám novú 80Ah). Meral som žhaviče v zamontovanom stave - majú odpor cca 0,6 ohmu, čo je OK. Aj keď niekto tvrdí, že dieslu veľa netreba, aby naštartoval, podľa mňa opak je pravdou. Je tu veľa vplyvov, a pokiaľ sa stretne kombinácia viacerých nedostatkov, čo pri staršom motore je normálne, tak to nechce dobre štartovať.
Moje doterajšie skúsenosti s 2.2DTI, 272 tisic km:
Čerpadlo VP44 mi kľaklo pri 240 tisíc km, odišla elektronika, takže okamžitá smrť, ale v zime to štartovalo absolútne bez problémov do poslednej chvíle, z toho mi vychádza, že staré čerpadlo na dobrý štart nemá zásadný vplyv. Teraz mám čerpadlo nové (nie repasované) a napriek tomu so štartom je problém.
Žhaviace sviečky - ak nie je prerušená, to ešte neznamená, že je OK, počul som o tzv. zadnom žhavení, to znamená, že už to nežhaví na špičke, ale vzadu. Takže žhavičky je nutné kontrolovať vymontované, či žhavia na špičke a taktiež by sa mali rozsvietiť takmer do biela.
Začiatok a koniec žhavenia - tu koluje medzi motoristami veľa nesprávnych informácií. Kontrolka žhavenia na prístrojovke a jej zhasnutie určuje len moment, kedy je vhodné štartovať, ale so samotným žhavením nemá takmer nič spoločné. V predchádzajúcom aute som si na jednu žhavičku napojil káblik a svietiacu diódu upevnil v palubke a videl som, kedy žhavenie začalo a kedy skončilo. Žhavilo pri štarte aj pri úplne horúcom motore, samozrejme, že veľmi krátko. Takúto kontrolku sa chystám napojiť aj teraz v svojom DTI.
Štartér a dobrú baterku spomínať nebudem, tu je to jasné, čím motorom rýchlejšie točíme, tým je väčšia pravdepodobnosť, že to chytne. Možno za pozastavenie stojí skontrolovať prechodové odpory silovej kabeláže na blok motora, baterke, štartéri,.. Treba si uvedomiť, že na prechodovom odpore jednej stotiny Ohmu vznikne pri štartovacom prúde 100 ampér úbytok napätia 1 volt. Keďže štartér si v zime vezme viac ako 100 ampér, môže byť úbytok napätia na prechodových odporoch značný. To isté platí aj o žhavičoch. Spolu berú 60 až 80 ampér.
Na zimu dávam motorový olej nižšej viskozity, to pri studenom štarte tiež pomáha.
Padanie nafty - keď nafta padá, tak padá aj v zime aj v lete a zákonite by to malo zle štartovať aj v lete. Ak v lete nebol problém a v zime áno, tak to s padaním nafty nesúvisí.
Rozpínacie tlačítko obvodu čitla teploty chladiacej zmesi - mám ho ešte z čias, keď som mal problém štartovať poloteplý motor, ozaj to pomáhalo a motor naštartoval okamžite. Vtedy to totiž štartuje s maximálnou štartovacou dávkou a nastavuje iný uhol predvstreku.
Vyťahaná rozvodová reťaz - tu predpokladám väčšinu problémov so studeným štartom. Malo by pomôcť pootočenie čerpadla ako kompenzácia na nesprávne časovanie predvstreku.
Opotrebovaný dvojhmotnostný zotrvačník - niekde som čítal, že aj toto je problém.
Vstreky - neviem, či zlý vstrek by mohol pri malých otáčkach čerpadla rozprašovať zle a potom pri naštartovanom motore už dobre, takéto vedomosti nemám.
Kompresia motora - doporučujem zmerať, ale že Ople sú na tom celkom dobre.
Kombinácia všetkých príčin súčasne je samozrejme možná.
_________________
Omega C 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ut Okt 18, 2011 6:48 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

zhavic by sa mal rozzeravit rychlo
zly vplyv startera sa da odskusat pri starte z kopca
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
angel33
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 09.03.2010
Príspevky: 36
Bydlisko: SL

PríspevokZaslal: Ut Mar 06, 2012 9:02 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

kade ste pretiahli kablik z kabiny do motorového priestoru?
_________________
OPEL VECTRA C
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dikard
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 03.08.2010
Príspevky: 6943
Bydlisko: Okres Nove Zamky

PríspevokZaslal: St Mar 21, 2012 8:01 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

angel33: ja by som vôbec uz neriesil nezavisle zhavenia ale skôr by som kontaktoval Tea a povedal mu svoj problem a on to jednym vrzom vyriesi ako mne upravil a porobil to tak ze to slape jako hodinky cim je tuhsie tym lepsie startujem Very Happy Very Happy
a dalsia vec je ze ti kukne auto a poradi ako a co mas zle, vyskusaj a uvidis Wink
_________________
Opel Astra G Caravan 2.0 DI 16V 60KW intercooler, ročník 2000,X20DTL,prevodv. F23, 225 000km
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> VECTRA - ELEKTRO Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group