|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
djmikky Pravidelný užívateľ...
Založený: 12.04.2009 Príspevky: 66 Bydlisko: Šaľa
|
Zaslal: Po Nov 09, 2009 8:54 pm Predmet: budenie alternatora Astra-H diesel 1.7 CDTI ? |
|
|
caute,
mam jednu otazku ohladom fungovania alternatoru. do alternatoru idu dva kable, jeden z baterky a druhy z riadiacej jednotky. ten co ide z riadiacej jednotky je vlastne dvojity. na jednom je striedavy prud a na druhom prud 12 V. chcem sa opytat na co sluzi ten striedavy prud. sluzi na nejaku komunikaciu s RJ, ktora potom po druhom kably vysle 12V na dobijanie??? alebo akym sposobom sa budi alternator?
opel astra H 05/2004- 1.7 CDTI-59 kw- Z17DTL
a este otazocka. co je chyba v diagnostike:
P0622/01- riadiaci obvod pola generatoru "F"
::: upraveny nazov temy, iurai ::: _________________ Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Nov 09, 2009 9:05 pm Predmet: |
|
|
myslim si, ze ide o nejaky novodoby alternator.
v tom zmysle, ze riadiaca jednotka motora riadi, ze aky vykon ma alternator dodavat. ale to som si prave z prsta vycucal
u benzinovych motorov v astre-h je len jeden vodic medzi alternatorom a RJ motora _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Marek111111 Pravidelný užívateľ...
Založený: 03.09.2009 Príspevky: 44 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: St Nov 11, 2009 10:38 am Predmet: |
|
|
No tak ako s tym alternatorom ked sa nenabudí sám pri nastartovani iba po zvyseni otacok? Nevie nikto poradit? To nas nechate ist do opelservisu nech sa z nas "nacicaju". _________________ Astra H caravan 2005, 1,7 CDTI 74 KW |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Nov 11, 2009 2:26 pm Predmet: |
|
|
kebyze mi donesies to auto s povodnym funkcnym alternatorom, mozno by som vedel vyskumat, ako to funguje _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Dec 27, 2009 3:00 pm Predmet: |
|
|
v tejto veci by mal nieco povedat najma ten, kto ten alternator repasoval.
co bolo zle na alternatore
zisti, aky bol pouzity nahradny regler pri repase.
vyrobca, cislo dielu, popis kontaktov, a pre ktore alternatory je urceny.
zisti, ze ci je urceny aj pre astra-G diesle
ja sa domnievam, ze je pouzity nevhodny regler
vonkajsie budenie asi nefunguje, je ovsem nejaky zbytkovy magnetizmus v rotore a alternator sa nabudi aj sam od urcitych otacok. _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Dec 27, 2009 3:03 pm Predmet: |
|
|
predosla diskusia o problemoch s alternatorom pozri tu: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=14821 _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Jan 03, 2010 4:49 am Predmet: |
|
|
podla schem riadiaca jednotka (RJ) motora Z17DTL alebo Z17DTH je cez konektor RJ XC12 kontakt 75, farba vodica modra alebo modrocervena napojena na budiacu svorku alternatora, resp. jeho reglera, oznacenie svorka F (zrejme Field-pole)
dalej cez konektor RJ XC12 kontakt 19, farba vodica modrobiela, je pripojena svorka alternatora L, cize kontrolka dobijania
--
popis chyby p0622-1 je velmi strucny - XC12-75 skrat vodica na kostru alebo +12v alebo prerusenie obvodu
ja sa domnievam, ze cez XC12-75 RJ motora riadi budenie/vykon alternatora. nieco na sposob, ked das plny plyn, tak alternator nebude uberat vykon. ak ste tu namerali striedavy signal, tak mozno pojde o PWM modulaciu
--
domnievam sa, ze po namontovani spravneho alternatora k tomuto typu motora by to malo fungovat _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Jan 03, 2010 5:21 am Predmet: |
|
|
tu este jedna diskusia o tomto alternatore:
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php/topic,17335.0.html
tam je zase opacny nazor. Ze F predstavuje informacne prepojenie od alternatora k RJ motora, a je to signal budenia rotora reglerom. Podla toho RJ motora pozna, ze alternator nestiha a pripadne urobi nejake opatrenia ...
(vypne subwooofer ) _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
djmikky Pravidelný užívateľ...
Založený: 12.04.2009 Príspevky: 66 Bydlisko: Šaľa
|
Zaslal: So Feb 06, 2010 11:06 pm Predmet: |
|
|
alternator v poriadku, bolo treba dat original regulator, nie repliku. dnesnym dnom je to v uplnom poriadku. regulator som zohnal cez e-bay!! _________________ Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW |
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: So Feb 06, 2010 11:25 pm Predmet: |
|
|
djmikky Napísal: |
alternator v poriadku, bolo treba dat original regulator, nie repliku. dnesnym dnom je to v uplnom poriadku. regulator som zohnal cez e-bay!! |
No tesim sa s Tebou ,ze je konecne problem vyrieseny _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
djmikky Pravidelný užívateľ...
Založený: 12.04.2009 Príspevky: 66 Bydlisko: Šaľa
|
Zaslal: Ne Feb 07, 2010 9:45 am Predmet: |
|
|
no predsa len jedna vec zostala nedoriesena signum. neviem ci mi budes vediet pomoct.
ak auto stoji dlhsie, povedzme ze viac ako 8 hodin a alternator zatazim svetlami a kurenim tak nedobija. nejako to blbne. ak nejaky cas necham auto nastartovane bez spotrebicov a potom zhasnem a znovu nastartujem tak potom aj po zatazeni dobija uplne v pohode. je zaujimave ze to robi len vtedy ak stoji viac ako 8 hodin, ak to je menej tak to ide uplne bez problemov. mam tam baterku od vyroby, teda skoro 6 rokov staru, nemoze to byt uz chybna baterka??? _________________ Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW |
|
Návrat hore |
|
|
Kesi Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 23.09.2008 Príspevky: 4865 Bydlisko: EHMK :-)
|
Zaslal: Ne Feb 07, 2010 9:18 pm Predmet: |
|
|
Daj si ju premerať. Myslím ale že má svoje už odkrútené _________________ Astra F 1,4 Caravan
Astra H GTC 1,9 (110 kw)
|
|
Návrat hore |
|
|
Signum Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 02.05.2007 Príspevky: 4787 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Ne Feb 07, 2010 9:34 pm Predmet: |
|
|
djmikky Napísal: |
no predsa len jedna vec zostala nedoriesena signum. neviem ci mi budes vediet pomoct.
ak auto stoji dlhsie, povedzme ze viac ako 8 hodin a alternator zatazim svetlami a kurenim tak nedobija. nejako to blbne. ak nejaky cas necham auto nastartovane bez spotrebicov a potom zhasnem a znovu nastartujem tak potom aj po zatazeni dobija uplne v pohode. je zaujimave ze to robi len vtedy ak stoji viac ako 8 hodin, ak to je menej tak to ide uplne bez problemov. mam tam baterku od vyroby, teda skoro 6 rokov staru, nemoze to byt uz chybna baterka??? |
Kua tak to si mal hned povedat ze ma zrejme uz 6 rokov tak potom zrejme nieje co riesit.Vsak ju zmeraj a zrejme aj hned vymen. _________________ mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel*** |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Feb 08, 2010 4:50 am Predmet: |
|
|
ma bateriu s bezproblemovymi startami a radite vymenu ? to asi nebude spravne _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
djmikky Pravidelný užívateľ...
Založený: 12.04.2009 Príspevky: 66 Bydlisko: Šaľa
|
Zaslal: St Feb 10, 2010 8:28 am Predmet: |
|
|
caute,
baterku som dal druhu, sice nie novu ale starsiu ktoru som nabijal celu noc. urobilo mi presne to iste. na diagnostike my vypisuje chybu ktoru som uz pisal hore:
popis chyby p0622-1 je velmi strucny - XC12-75 skrat vodica na kostru alebo +12v alebo prerusenie obvodu
prosim vas, viete mi dat kontakt na niekoho kto by mi s tym vedel pomoct?? uz som zufaly... _________________ Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: St Feb 10, 2010 10:40 am Predmet: |
|
|
Ak je na 75-ke trvalo + alebo - RJ hlási chybu.
Bolo by treba merať tento signál počas behu motora (najlepší by bol osciloskop s pamäťou).
Ak sa tam obajvuje +, chybu hľadať v alternátore.
Ak -, v alternátore alebo má vodič 75 skrat na kostru.
RJ asi nebude zlá, keďže podľa mňa nevie ovplyvniť budenie alternátora, iba "kuká" cez 75 čo sa deje a ovplyvňuje iné veci a detekuje chyby. A tuto dobíjanie niekedy nejde... _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Feb 10, 2010 12:39 pm Predmet: |
|
|
djmikky Napísal: |
no predsa len jedna vec zostala nedoriesena signum. neviem ci mi budes vediet pomoct.
ak auto stoji dlhsie, povedzme ze viac ako 8 hodin a alternator zatazim svetlami a kurenim tak nedobija. nejako to blbne. |
co to znamena, ze nedobija ?
vyskusaj s tym jazdit cely den, mozes si zobrat nahradnu bateriu do kufra
dalsie otazky:
1. svieti kontrolka dobijania cely den, nezhasne vobec ?
2. svieti kontrolka motora cely den ?
3. ake je napatie v aute, je stale nizsie nez 12,8 volta, ako sa meni v zavislosti od otacok ci od rozsvietenia svetiel ? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Feb 10, 2010 4:21 pm Predmet: |
|
|
Myslím, že popis chyby, aj keď stručný, je celkom jasný a s Kajovým vysvetlením o to viac. Takže treba zobrať schému, merák a ísť merať. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
djmikky Pravidelný užívateľ...
Založený: 12.04.2009 Príspevky: 66 Bydlisko: Šaľa
|
Zaslal: St Feb 10, 2010 6:37 pm Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
djmikky Napísal: |
no predsa len jedna vec zostala nedoriesena signum. neviem ci mi budes vediet pomoct.
ak auto stoji dlhsie, povedzme ze viac ako 8 hodin a alternator zatazim svetlami a kurenim tak nedobija. nejako to blbne. |
co to znamena, ze nedobija ?
vyskusaj s tym jazdit cely den, mozes si zobrat nahradnu bateriu do kufra
dalsie otazky:
1. svieti kontrolka dobijania cely den, nezhasne vobec ?
2. svieti kontrolka motora cely den ?
3. ake je napatie v aute, je stale nizsie nez 12,8 volta, ako sa meni v zavislosti od otacok ci od rozsvietenia svetiel ? |
ja autom normalne chodim do prace, uplne v pohode. kazde rano ked idem do prace, vypnem ventilator vyjdem z garaze, necham auto nastartovane tak 2 minutky (vtedy dobija 14,1), potom zhasnem motor, nastartujem znovu a vtedy uz dobija uplne normalne aj pri zapnutom ventilatore. ale ak by som nastartoval a nechal zapnuty ventilator povedzme na rychlosti 3, tak mi dobija len nejkych 12,1 V. po vypnuti ventilatoru sa vrati spat na 14,1.
1. kontrolka mi nesvieti, nakolko si to predbezne kontrolujem na palubnom pocitaci to dobijanie.
3. pri volnobehu a zapnutom ventilatore, (popripade krutenim volantom) je napatie ako som pisal 12,1V. ak idem normalne (nezhasnem auto a nenastartujem znovu)ze mam povedzme 2500 otacok, tak si mozem ventilator zapnut na 3, stiahne mi na 13,8, po chvilke jazdenia sa zvysi dobijanie na 14 a potom mozem pridat kurenie aj na rychlost 5 a nic to nerobi. dobija rovnako, dokonca uz mozem aj zastavit uz na krizovatke a nestiahne mi dobijanie, uz ide normalne aj pri volnobehu. potom moze auto stat aj 4 hodiny, sadnem a jazdim bez problemov. ale v momente ako stoji viac ako nejkych 8 hodin, robi to co som popisoval.
len pre info:
je tam original regulator, novy diodovy mostik, nove uhliky. na stolici ukazuje vsetko OK. kabelaz mi premeriaval autoelektrikar, nenasiel zavadu. nemoze byt problem vo vinuti alternatoru? _________________ Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Feb 10, 2010 8:44 pm Predmet: |
|
|
mna zaujima, ci to auto naozaj nedobija, alebo sa to len zda.
ak by si normalne jazdil (bez 2-nasobneho startovania a vypinania ventilatora), ze ci by sa bateria vybila
vo vseobecnosti, ked alternator nedobija, mala by svietit (aspon slabo) kontrolka dobijania.
otazka je, ze ci vobec moze byt udaj na palubnom pocitaci o napati spravny. lebo zaujimave je napatie namerane na poloch baterie. ked ti bude palubny pocitac ukazovat 12,1 volta, odmeraj napatie na baterii
alebo si natiahni 2 kabliky - mozu byt tenke - z baterie rovno do auta na voltmeter - pozor na skrat _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|