Opelclub Fórum
CORSA 1,3 CDTI problem s EGR chyba P0400

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
abeljozef
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.09.2009
Príspevky: 3

PríspevokZaslal: So Sep 19, 2009 9:26 pm    Predmet: CORSA 1,3 CDTI problem s EGR chyba P0400 Odpovedať s citátom

Zdravim pani mam tu jednu problemovu corsu a pred tym nez objednam novy EGR ventil chcel by som sa este poradit.

Corsa prisla zo svietiacou kontrolkou "servis" po napichnuti KTS kou okrem problemom zo zhavenim (vadne zhavice) mam stale problem P0400 - recyrkulacia vyfukovych plynov. Dal som dole elektricku cast ventilu (cievku) a zistil som ze samotny ventil je zaseknuty. Manualne som ho stlacil ale nspat sa nevratil. Ventil som rozhodil a uz chodi bez problemov. Nasledne som sa zameral na sacie potrubie. Zo sania som postupne dostal prec hodne vela sajrajtu a vycistil som aj samotny kovovy injektor ktorym sa zmiesavaju vyfukove plyny zo sacim vzduchom. Po zlozeni som spravil testovaciu jazdu. Paradoxne sa najskor zavada P0400 neprejavyla ale objavil sa novy problem - sklbanie motora pri prechode z rezimu udrziavania rychlosti do rezimu miernej akceleracie. Motor casto krat niekolko krat zasklbal. Prave v tedy ked v pri nizkom vykone je recirkulacia vyfukovych plynov aktivna. Neskor sa aj znova v pamati zavad objavila chyba P0400. Tak som umyselne odpojil EGR ventil a sklbanie prestalo.

Uz sa chystam objednat novy EGR ventil a este by som sa chcel spytat ci som nieco neprehliadol.

Vopred dakujem za kazdu radu.

P.S. ked ten EGR ventyl budem chciet cely dostat von musim odsrobovat 2 sroby ktore ho drzia na hlave motora. Lenze neni tam klasicka hlavica - T40 je malo T45 je vela. Viete mi poradit kde by som sa tie sroby vedel zohnat spravny nadstavec.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
standape
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 14.02.2008
Príspevky: 822
Bydlisko: Senec

PríspevokZaslal: Ne Sep 20, 2009 8:41 am    Predmet: Odpovedať s citátom

podla tohoto obrazka je tam este nejaky chladic vyfukovych plynov,nejake trubky kde by to podla mna mohlo byt este zapchate tym humusom.treba to podrobnejsie rozobrat a precistit,hlavne pozor na tesnenia



_________________
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
abeljozef
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.09.2009
Príspevky: 3

PríspevokZaslal: Ne Sep 20, 2009 8:52 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Nevies nahodou aka hlavica pasuje na tie sroby ktorymi je prisrobovany k hlave ?

Dik za nakres Wink
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
pepem
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 26.11.2006
Príspevky: 23
Bydlisko: PN

PríspevokZaslal: Ne Sep 20, 2009 9:02 am    Predmet: EGR Odpovedať s citátom

zdar
aka je to verzia? 51,55,66kW?
lebo co viem pri odpojeni EGR u 51kW verzie to robi problem prave pri prechodovych stavoch - pri akceleracii si cez EGR prisava cast vzduchu, ked turbo este nema pozadovane tocky a nedava pozadovany tlak
ked nabehne tlak EGR sa zavre

inak z mudrej knihy o 1,3 JTD:

Pri teplote chladiacej kapaliny > 20° C a 800 - 3000 ot/min riadi riadiaca jednotka vstrekovanie obdåžníkovým signálom elektroventil EGR.

Pri zmene signálu PWM presune cievka ventilu EGR kuželku a umožní tak prúdenie spalín z výfukového do sacieho zberaèa. Tím sú dosahnuté dva výsledky:

* zníži se objem privádzaného vzduchu
* zníži se teplota spalovania (úèinkom výskytu inertních plynov) s následným znížením tvorby NOx (oxidov dusíku).

Platí: ak je pro urèitý poèet otáèok motoru stanovené nasatie urèitého množstva vzduchu (Qam) a meraè prietoèného množstva vzduchu namería menšiu hodnotu (Qar), rozdiel (Qgr) predstavuje hodnotu množstva recirkulovaného plynu.

Qam - Qar = Qgr

Qam = teoretické množstvo vzduchu uložené v pamäti

Qar = skutoèné množstvo vzduchu

Qgr = množstvo recirkulovaných plynov

Pre riazenie elektroventilu EGR sa používa signál o atmosférickom tlaku, ktorý umožòuje identifikovat nadmorskú výšku a znížit prípadne množstvo recirkulovaných plynov a tým aj dymivost motoru.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Signum
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 02.05.2007
Príspevky: 4787
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Ne Sep 20, 2009 9:11 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Doporucujem taktiez preprogramovat RJ motora najnovsou verziou SW.
_________________
mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel***
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
abeljozef
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 19.09.2009
Príspevky: 3

PríspevokZaslal: Ne Sep 20, 2009 10:04 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ono to prave ze sklbe ked je ten EGR ventil pripojeny. Po dopojeni som to sklbanie nepostrehol.

Vykon motora teraz neviem presne povedat lebo som do konca buduceho tyzdna v CR a pokracujem az ked sa vratim. Hend po navrate ho sem doplnim.

Viete akym sposobom preveruje RJ motora spravnu funkcnost recyrkulacie spalin ? Nema ziadny prietokovy snimac a jedine co ma napada je cidlo plniacich tlakov na sani ktore je za injektorom EGR.

Da sa ta mudra kniha o 1,3 JTD niekde kupit ?

V com by mohol byt problem zo SW RJ motora ?
Mate niekto vybavenie na jeho preflashnutie a aj spravny SW ?

Vdaka za odpovede.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
bukelo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 24.01.2008
Príspevky: 17800
Bydlisko: Banská Bystrica

PríspevokZaslal: Po Sep 21, 2009 10:10 am    Predmet: Odpovedať s citátom

abeljozef Napísal:
Nevies nahodou aka hlavica pasuje na tie sroby ktorymi je prisrobovany k hlave ?

Dik za nakres Wink
neviem ako na Cckovej, ale na Bckovej sa mi to tusim podarilo aj klasickym 6 hranom, tusim 8smickou...
_________________

Spritmonitor.de
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
pepem
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 26.11.2006
Príspevky: 23
Bydlisko: PN

PríspevokZaslal: Po Sep 21, 2009 5:10 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

abeljozef Napísal:


Viete akym sposobom preveruje RJ motora spravnu funkcnost recyrkulacie spalin ? Nema ziadny prietokovy snimac a jedine co ma napada je cidlo plniacich tlakov na sani ktore je za injektorom EGR.




teplota + prietok z MAF vs teoreticke hodnoty z mapy RJ
samotny EGR nedava signal o tom ako je otvoreny, ale ked nie je ok, tak toto nesedi
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group