|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 8:43 am Predmet: Corsa GSi Z18XE |
|
|
Ide o moju bývalu Corsu. Včera auto viac-menej stratilo výkon. Konkrétne, do cca 4000 ot. za min ide auto ako vždy, teda nebadať nejaký úbytok výkonu. Ale nad 4000 ot/min sa prakticky nedá ani dostať, jednoducho sa tam motor nechce nijak vyšplhat. Diagnostika ukázala chybu EGR ventilu, no to bude pravdepodobne preto, lebo som pre istotu odpojil EGR, či sa to náhodou nezmení. Taktiež váha vzduchu bola vylúčená. Zaujímavé je, že ked som si pozeral live data, pri položke EGR Valve mi pekne ukazovalo, kedy je aktívny a kedy nie. Samozrejme túto závadu nevylučujem. Dalej na chvíľu vybehla kontrolka TC, ukázalo chybu Engine Torqoue Reduction Mailfunction. Ako by sa RJ snažila znížiť výkon motora. Podla všetkého je teraz auto v núdzovom režime. No momentálne ani kontrolka motora nesvieti. Taktiež vybehla chyba valca 2 a 3, žial som si to zabudol opísať alebo odfotiť-to presné znenie. Teraz to už nevybehlo. Mám podozrenie na zapaľovaciu lištu.
Ešte dodám, že motor ide pomerne dobre, žiadne trhanie, nič, ale aj tak mám pocit, že nejde, ako by mal- na voľnobeh. A navyše, ked ho skúšam vytočiť na neutrály cez 3500 ot, ozve sa zvuk, ako by šmýkala guma, alebo niečo podobné- tak to zapiští _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 9:36 am Predmet: |
|
|
Ak by išiel motor v núdzovom režime, kontrolka by mala svietiť. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 9:39 am Predmet: |
|
|
No práve. ona svietila, potom som to napichol na diagnostiku, vymazal chyby a od vtedy už kontrolka nesvieti- ale auto ide stále rovnako _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 9:46 am Predmet: |
|
|
Skús na minútku odpojiť baterku, potom ju pripoj späť, naštartuj, pojazdi a uvidíš, či sa tam nejaké chyby objavia znovu.
Inak elektronika niektoré, mechanické, závady nerozozná, napríklad blbnúci EGR, pridierajúce sa ventily a podobne. Mi napadlo, či fakt neostáva pootvorený ten EGR, ale to len strieľam od pása. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 9:50 am Predmet: |
|
|
to znizenie vykonu motora je na pokyn od RJ ABS+TC. skus vytiahnut poistky z ABS
ked motor dostava malo paliva, napr. pre zly tlak, tiez ide vykon dole _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 10:06 am Predmet: |
|
|
macil Napísal: |
Skús na minútku odpojiť baterku, potom ju pripoj späť, naštartuj, pojazdi a uvidíš, či sa tam nejaké chyby objavia znovu.
Inak elektronika niektoré, mechanické, závady nerozozná, napríklad blbnúci EGR, pridierajúce sa ventily a podobne. Mi napadlo, či fakt neostáva pootvorený ten EGR, ale to len strieľam od pása. |
Práve aj to EGR-ko si myslím, že tam robí problém- píše chybu EGR, ale ako som už spomínal, môže to súvisieť aj s tým, že som ho na chviľu odpojil.
Samozrejme rád príjmem aj ostatné nápady a návrhy _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 10:08 am Predmet: |
|
|
Asi by som skúsil najprv to, čo radí Iurai. Je to najrýchlejšie. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 10:15 am Predmet: |
|
|
Jasné, mám aj náhradnú zapaľovaciu lištu, tak tú tiež vyskúšam. Dakujem _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 12:07 pm Predmet: |
|
|
Tá chyba valca 2 a 3 - to je zaujímavé, mohla by to byť tá zapaľovacia lišta.
Ostatné chyby by mohli byť sekundárne. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 12:53 pm Predmet: |
|
|
Ešte ma napadlo, že sa tam v súvislosti s TC objavila chyba 0256- 0256 Porucha vstřikovacího čerpadla B _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 5:36 pm Predmet: |
|
|
Zapaľovacia lišta vymenená- nič, poistka ABS+TC vybratá-žiadna zmena. _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 8:39 pm Predmet: |
|
|
Dulo - tieto rôzne záhadné poruchy môžu mať jednu príčinu. Napr. zlé ukostrenie motora, upchatý výfuk, voda v RJ... Over _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 8:46 pm Predmet: |
|
|
RJ je prakticky nová, tú by som vylúčil. ale ten výfuk, hmm.. teraz ma napadá, chalan mi spomínal, že mu šiel z výfuku nejaký biely sajrajt. Kto vie, či to s tým súvisí. A hlavne, čo to je?? _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 9:41 pm Predmet: |
|
|
...môžu to byť kúsky keramiky z katu. Keď sa rozsype kat, je to v háji.
Resp., takto: ak sa rozsype predná časť katu, pár čiastočiek vyletí výfukom, ale zvyšok upchá zadnú časť katu. Ak je kat čiastočne priechodný, motor stráca výkon s otáčkami (logicky) a lambda sondy posielajú zlé hodnoty, valce sa zle vyprázdňujú - skrátka kopí sa jedna vec na druhú.
Už 2 x v živote som to svinstvo vybúchaval kladivom , 1 x sa mi to podarilo bez demontáže katu.
Skús po ňom (jemne) tresnúť zospodu počas behu motora - či sa niečo stane.
Alebo vypni motor a skús celý výfuk silno zatriasť, ak je kat rozsypaný, mal by si to počuť. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Pi Aug 28, 2009 9:57 pm Predmet: |
|
|
kontrolka motora po starte zhasne ?
na volnobeh ho dostanes na 5000 otacok ?
vybrat vsetky sviecky a pozriet
odpojit cidlo teploty pre RJ motora - za studena aj pri zahriatom motore _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: So Aug 29, 2009 11:20 am Predmet: |
|
|
Výfuk vyskúšam v pondelok, auto pojde priamo k mechanikovi-vdaka za radu.
Kontrolka motora zhansne hned po štarte, na voľno beh sa dostanem aj na 5000 ot/min. ale pri týchto otáčkach motor pískne- neviem to presne identifikovať.
Sviečky sú nové, a to čidlo teploty RJ motora vyskúčam. _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: So Aug 29, 2009 11:38 am Predmet: |
|
|
dulo Napísal: |
... na voľno beh sa dostanem aj na 5000 ot/min... |
Na voľnobeh určite nie, resp. ak by boli voľnobežné otáčky ako píšeš, bol by to ďalší problém. Zrejme si mal na mysli bez zaradenej rýchlosti, respektíve na neutráli, alebo bez záťaže.
Ten upchatý výfuk by dával zmysel. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: So Aug 29, 2009 12:06 pm Predmet: |
|
|
Samozrejme, myslel som to tak... _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Aug 29, 2009 1:46 pm Predmet: |
|
|
takze tam nie obmedzovac pri znizenych otackach (ako nudzovy rezim)
sviecky -ci dobre spaluju vsetky valce.
tak vyskusat kompresiu.
pozriet ci nie je posunuty rozvodovy remen.
ci nie je znizeny tlak paliva - pokazena palivove cerpadlo
a odpojenie teplotneho cidla - potom by tam RJ mohla nadavkovat viac. paliva - ak je problem v tlaku, alebo cerpadle _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Aug 29, 2009 1:46 pm Predmet: |
|
|
vyduk mozes odpojit za zvodmi a skusit do neho fuknut _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|