Opelclub Fórum
Corsa GSi Z18XE
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 8:43 am    Predmet: Corsa GSi Z18XE Odpovedať s citátom

Ide o moju bývalu Corsu. Včera auto viac-menej stratilo výkon. Konkrétne, do cca 4000 ot. za min ide auto ako vždy, teda nebadať nejaký úbytok výkonu. Ale nad 4000 ot/min sa prakticky nedá ani dostať, jednoducho sa tam motor nechce nijak vyšplhat. Diagnostika ukázala chybu EGR ventilu, no to bude pravdepodobne preto, lebo som pre istotu odpojil EGR, či sa to náhodou nezmení. Taktiež váha vzduchu bola vylúčená. Zaujímavé je, že ked som si pozeral live data, pri položke EGR Valve mi pekne ukazovalo, kedy je aktívny a kedy nie. Samozrejme túto závadu nevylučujem. Dalej na chvíľu vybehla kontrolka TC, ukázalo chybu Engine Torqoue Reduction Mailfunction. Ako by sa RJ snažila znížiť výkon motora. Podla všetkého je teraz auto v núdzovom režime. No momentálne ani kontrolka motora nesvieti. Taktiež vybehla chyba valca 2 a 3, žial som si to zabudol opísať alebo odfotiť-to presné znenie. Teraz to už nevybehlo. Mám podozrenie na zapaľovaciu lištu.

Ešte dodám, že motor ide pomerne dobre, žiadne trhanie, nič, ale aj tak mám pocit, že nejde, ako by mal- na voľnobeh. A navyše, ked ho skúšam vytočiť na neutrály cez 3500 ot, ozve sa zvuk, ako by šmýkala guma, alebo niečo podobné- tak to zapiští
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 9:36 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ak by išiel motor v núdzovom režime, kontrolka by mala svietiť.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 9:39 am    Predmet: Odpovedať s citátom

No práve. ona svietila, potom som to napichol na diagnostiku, vymazal chyby a od vtedy už kontrolka nesvieti- ale auto ide stále rovnako
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 9:46 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Skús na minútku odpojiť baterku, potom ju pripoj späť, naštartuj, pojazdi a uvidíš, či sa tam nejaké chyby objavia znovu.
Inak elektronika niektoré, mechanické, závady nerozozná, napríklad blbnúci EGR, pridierajúce sa ventily a podobne. Mi napadlo, či fakt neostáva pootvorený ten EGR, ale to len strieľam od pása.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 9:50 am    Predmet: Odpovedať s citátom

to znizenie vykonu motora je na pokyn od RJ ABS+TC. skus vytiahnut poistky z ABS

ked motor dostava malo paliva, napr. pre zly tlak, tiez ide vykon dole
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 10:06 am    Predmet: Odpovedať s citátom

macil Napísal:
Skús na minútku odpojiť baterku, potom ju pripoj späť, naštartuj, pojazdi a uvidíš, či sa tam nejaké chyby objavia znovu.
Inak elektronika niektoré, mechanické, závady nerozozná, napríklad blbnúci EGR, pridierajúce sa ventily a podobne. Mi napadlo, či fakt neostáva pootvorený ten EGR, ale to len strieľam od pása.


Práve aj to EGR-ko si myslím, že tam robí problém- píše chybu EGR, ale ako som už spomínal, môže to súvisieť aj s tým, že som ho na chviľu odpojil.

Samozrejme rád príjmem aj ostatné nápady a návrhy Wink
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 10:08 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Asi by som skúsil najprv to, čo radí Iurai. Je to najrýchlejšie.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 10:15 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Jasné, mám aj náhradnú zapaľovaciu lištu, tak tú tiež vyskúšam. Dakujem
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 12:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tá chyba valca 2 a 3 - to je zaujímavé, mohla by to byť tá zapaľovacia lišta.
Ostatné chyby by mohli byť sekundárne.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 12:53 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ešte ma napadlo, že sa tam v súvislosti s TC objavila chyba 0256- 0256 Porucha vstřikovacího čerpadla B
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 5:36 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Zapaľovacia lišta vymenená- nič, poistka ABS+TC vybratá-žiadna zmena.
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 8:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Dulo - tieto rôzne záhadné poruchy môžu mať jednu príčinu. Napr. zlé ukostrenie motora, upchatý výfuk, voda v RJ... Over Smile
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 8:46 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

RJ je prakticky nová, tú by som vylúčil. ale ten výfuk, hmm.. teraz ma napadá, chalan mi spomínal, že mu šiel z výfuku nejaký biely sajrajt. Kto vie, či to s tým súvisí. A hlavne, čo to je??
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 9:41 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

...môžu to byť kúsky keramiky z katu. Keď sa rozsype kat, je to v háji.
Resp., takto: ak sa rozsype predná časť katu, pár čiastočiek vyletí výfukom, ale zvyšok upchá zadnú časť katu. Ak je kat čiastočne priechodný, motor stráca výkon s otáčkami (logicky) a lambda sondy posielajú zlé hodnoty, valce sa zle vyprázdňujú - skrátka kopí sa jedna vec na druhú.
Už 2 x v živote som to svinstvo vybúchaval kladivom Smile, 1 x sa mi to podarilo bez demontáže katu.
Skús po ňom (jemne) tresnúť zospodu počas behu motora - či sa niečo stane.
Alebo vypni motor a skús celý výfuk silno zatriasť, ak je kat rozsypaný, mal by si to počuť.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Pi Aug 28, 2009 9:57 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

kontrolka motora po starte zhasne ?

na volnobeh ho dostanes na 5000 otacok ?

vybrat vsetky sviecky a pozriet

odpojit cidlo teploty pre RJ motora - za studena aj pri zahriatom motore
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: So Aug 29, 2009 11:20 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Výfuk vyskúšam v pondelok, auto pojde priamo k mechanikovi-vdaka za radu.

Kontrolka motora zhansne hned po štarte, na voľno beh sa dostanem aj na 5000 ot/min. ale pri týchto otáčkach motor pískne- neviem to presne identifikovať.
Sviečky sú nové, a to čidlo teploty RJ motora vyskúčam.
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: So Aug 29, 2009 11:38 am    Predmet: Odpovedať s citátom

dulo Napísal:
... na voľno beh sa dostanem aj na 5000 ot/min...

Na voľnobeh určite nie, resp. ak by boli voľnobežné otáčky ako píšeš, bol by to ďalší problém. Zrejme si mal na mysli bez zaradenej rýchlosti, respektíve na neutráli, alebo bez záťaže. Wink
Ten upchatý výfuk by dával zmysel.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dulo
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.06.2007
Príspevky: 18298
Bydlisko: Levoča

PríspevokZaslal: So Aug 29, 2009 12:06 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Samozrejme, myslel som to tak... Embarassed
_________________
Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex

Der Opel Omega - Technik, die Begeistert
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Aug 29, 2009 1:46 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

takze tam nie obmedzovac pri znizenych otackach (ako nudzovy rezim)

sviecky -ci dobre spaluju vsetky valce.

tak vyskusat kompresiu.
pozriet ci nie je posunuty rozvodovy remen.

ci nie je znizeny tlak paliva - pokazena palivove cerpadlo

a odpojenie teplotneho cidla - potom by tam RJ mohla nadavkovat viac. paliva - ak je problem v tlaku, alebo cerpadle
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Aug 29, 2009 1:46 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

vyduk mozes odpojit za zvodmi a skusit do neho fuknut Wink
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Strana 1 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group