|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Št Okt 08, 2009 2:11 pm Predmet: |
|
|
uhm, asi to tak bude...uz len najast niekoho co mi to s radostou a za nie nejaky extra peniaz vymeni... _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Pi Okt 09, 2009 4:23 am Predmet: |
|
|
bukelo Napísal: |
Rozmyslam ci to nebude predsa aj v tej lambde sonde - kedze sa to prejavuje na teplejsom motore alebo v pridierajucom sa AGR ventile (pri tych otackach 2000/min +- by sa mal aktivovat/deaktivovat, nie?) - len zas to diagnostika nehlasi tak neviem. |
hm. samostatne studium ?
ak odpojis AGR nebudes mat vplyv AGR. AGR premenis na mrtvolu.
rovnako lambda. pojde sa podla nahradnych hodnot alebo v nudzovom rezime.
vyskusaj _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Pi Okt 09, 2009 4:42 am Predmet: |
|
|
bukelo Napísal: |
macil Napísal: |
A nemajú byť tie hodnoty napätia na lambde 10x vyššie? Alebo si to len zle napísal...? |
napisal som ich dobre...potom ako sa auto ukludnilo z toho soku ked bolo to napatie take nizke...tak to bolo v radovo stovkach..a tam to tak kolisalo do tej 1000cky cca po pridani plynu. |
lambda regulacia je taka, ze napatie z lambda sondy skace hore dole medzi bohatou a chudobnou zmesou. RJ motora upravuje zmes proti tejto indikacii.tak sa zmes drzi na optime.
myslim, ze hodnoty maju byt 0 az 1000mV a zmeny radovo v sekundach.
ked sa lambda kazi, reaguje opozdene. no nie je to take zjavne, aby RJ motora hned zistila, ze je lambda nanic a rozsvietila sa kontrolka _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 6:18 pm Predmet: |
|
|
bukelo, nejako tie obrazky skrachovali.
dnes som pozeral aj na tu lambda sondu, aj by som ti nahral priebeh. len akosi neslo
tak v rozmedzi cca 7 sekund to skakalo medzi 90 a 900 mV _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
standape Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 14.02.2008 Príspevky: 822 Bydlisko: Senec
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 6:37 pm Predmet: |
|
|
a lamda nepracuje na 100% az ked dosiahne urcitu teplotu aj katalyzátor?cize pri studenom motore skackanie a trhanie by lamda nemala sposobovat.....neviem len sa nahlas pytam _________________ Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 8:48 pm Predmet: |
|
|
standape Napísal: |
a lamda nepracuje na 100% az ked dosiahne urcitu teplotu aj katalyzátor?cize pri studenom motore skackanie a trhanie by lamda nemala sposobovat.....neviem len sa nahlas pytam |
on riesi chybu 130, nie trhanie. ked ju vyriesi, trhanie asi nezanikne _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 9:14 pm Predmet: |
|
|
lenze to trhanie je len na teplom motore..teda teplota chladiacej zmesi aspon tych 60 stupnov..vtedy to uz zacinam pocitovat..a potom je uz jedno ci mam 90 v chladici, alebo 60 stupnov...
ako si myslel to ze tymto nevyriesim to skackanie, ked evidentne pri stojatom motore pri merani napatia na lambde, ako napatie klesne pod 90mV sa auto trasie, a potom ked stupne nad..tak ide krasne...tak isto sa mi to sprava aj na teplom motore, ked vytocim nad 2000ot. a pustim plyn, tak zatrha, ked som pod 2000 a pustim, tak netrha...
iurai: ako si to myslel ze ked vyriesim chybu 130, tak potom budem riesit trhanie..
a este dalsie: napatie ti na lambde pod 90mV nekleslo pocas testu?...asi by som to mal odmerat na studenom motore, ze ako sa to sprava, ale ak nieje este funkcna, tak neviem ci to ma vyznam...
PS: opakujem, pri akceleracii mi to nesklbe, ani ked dam plyn na podlahu....akceleruje si to svojskym stylom, ale plynule, bez trhania. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 9:18 pm Predmet: |
|
|
teoreticky ma napada...co by sa mohlo stat, ak by som na teplom motore skusil odpojit lambdu (koncovku, nie ju vyberat ) a skusit sa prejst...tak napriklad par km, aby som zistil ci sa nahodou to trhanie nestrati...teoreticky ma to len napadlo, ci nepomoze test, ako sa skusa vaha vzduchu.... _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 9:19 pm Predmet: |
|
|
aha. nevsimol som si, ze trhanie mas len pri zahriatom motore _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 9:20 pm Predmet: |
|
|
bukelo Napísal: |
teoreticky ma napada...co by sa mohlo stat, ak by som na teplom motore skusil odpojit lambdu (koncovku, nie ju vyberat ) a skusit sa prejst...tak napriklad par km, aby som zistil ci sa nahodou to trhanie nestrati...teoreticky ma to len napadlo, ci nepomoze test, ako sa skusa vaha vzduchu.... |
vsak som ti to uz davno navrhoval. _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 9:22 pm Predmet: |
|
|
len ci sa daco nemoze pokazit, ked ju odpojim..trebars dake dalsie cidla..i ked lamdu za katalyzatorom corsa B x 10XE nema...ale aj tak...predsa..nerad by som nieco pokazil este viac, ako mozno aj je _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
standape Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 14.02.2008 Príspevky: 822 Bydlisko: Senec
|
Zaslal: Ut Okt 20, 2009 9:28 pm Predmet: |
|
|
bukelo Napísal: |
teoreticky ma napada...co by sa mohlo stat, ak by som na teplom motore skusil odpojit lambdu (koncovku, nie ju vyberat ) a skusit sa prejst... |
som zvedavy ci sa ti vobec pri rozpojenej lambde rozsvieti kontrolka(ci pri studenom,alebo zohriatom na prevadzkovu teplotu) _________________ Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
|
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: So Nov 21, 2009 11:00 pm Predmet: |
|
|
skusali sme s kamosom odpojit lambdu na zohriatom motore a OP-COM nevyyhodil ziadnu chybu ktoru RJ ulozila do pamate..akurat ze sa v live data nedala zmerat voltaz na lambde...co je pochopitelne ... zaujimave ze to tomu autu nechybalo ... (mal tam ale chybu P505, - najskor vadny krokac, tak mozno chybajucu lambdu nepostrehlo)
Co som si ale vsimol, ale to bolo na Vectre B X16XEL, a to priebeh lambda sondy ... test som spravil ako na mojej corse, a tam hodnoty boli uplne ine ako u mna...
otacky som podrzal na 3000ot/min apson na 5 sekund (simulacia auta v premavke) a pustil som plyn a pozoroval ako sa zasprava napatie na lambde....napatie tam nekleslo pod 300 mV ani na jeden okamih merania....hodnoty boli stale okolo tych 800mV, do 900 ... take nizke hodnoty ako u mna (0, 10, 50 ... proste dlhsie pod 90mV ako 3 sekundy) neboli nikdy...takyto priebeh by mala mat lambda aj na mojej corse?
rovnako sa sprava aj ta kamosova X10XE, tiez ma obdobny pribeh napatia na lamde ako ja ... zeby boli obe pokazene?..rocniky cca rovnake, km najazdene +-30T ... alebo len nahoda?
vie mi prosim niekto zmerat na X10XE ake on ma hodnoty na tej lambde po ubrani plynu z vyssich otacok?...samozrejme ak si nemysli ze ma tiez zlu lambdu...napr. taky sdandape by mohol _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Nov 22, 2009 12:02 am Predmet: |
|
|
myslim si, ze je tam zaujimavejsia dynamika tej lambda sondy
na mojej x16xel som aj natocil video, kedze mi data nejdu nahravat
vies reprodukovat tie priebehy, co si mal u seba a na tej x16xel ?
skusim pozriet do tis-u, mozno tam pisu nieco o hodnotach pre x16xel _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Nov 22, 2009 12:55 am Predmet: |
|
|
x16xel, astra-g
Engine running since 40 s
Coolant temperature is greater than 75 C (167 F)
Throttle valve opening is greater than 10 %
Following trouble codes not stored: P0120, P0105
Oxygen sensor voltage is in the range of 343 mV to 540 mV
(Circuit interruption, oxygen sensor defective)
Above conditions must be fulfilled for at least 15 s .
v skratke:
napatie lambdy nesmie byt v pasme 340-540 dlhsie ako 15s, inak sa povazuje za vadnu _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
standape Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 14.02.2008 Príspevky: 822 Bydlisko: Senec
|
Zaslal: Ne Nov 22, 2009 9:07 am Predmet: |
|
|
bukelo Napísal: |
skusali sme s kamosom odpojit lambdu na zohriatom motore a OP-COM nevyyhodil ziadnu chybu ktoru RJ ulozila do pamate..akurat ze sa v live data nedala zmerat voltaz na lambde...co je pochopitelne ... zaujimave ze to tomu autu nechybalo ... (mal tam ale chybu P505, - najskor vadny krokac, tak mozno chybajucu lambdu nepostrehlo)
Co som si ale vsimol, ale to bolo na Vectre B X16XEL, a to priebeh lambda sondy ... test som spravil ako na mojej corse, a tam hodnoty boli uplne ine ako u mna...
otacky som podrzal na 3000ot/min apson na 5 sekund (simulacia auta v premavke) a pustil som plyn a pozoroval ako sa zasprava napatie na lambde....napatie tam nekleslo pod 300 mV ani na jeden okamih merania....hodnoty boli stale okolo tych 800mV, do 900 ... take nizke hodnoty ako u mna (0, 10, 50 ... proste dlhsie pod 90mV ako 3 sekundy) neboli nikdy...takyto priebeh by mala mat lambda aj na mojej corse?
rovnako sa sprava aj ta kamosova X10XE, tiez ma obdobny pribeh napatia na lamde ako ja ... zeby boli obe pokazene?..rocniky cca rovnake, km najazdene +-30T ... alebo len nahoda?
vie mi prosim niekto zmerat na X10XE ake on ma hodnoty na tej lambde po ubrani plynu z vyssich otacok?...samozrejme ak si nemysli ze ma tiez zlu lambdu...napr. taky sdandape by mohol |
BUKELO rad by som pomohol lenze problem je ze ja to nemam ako zmerat(nemam nic na diagnostiku akurat tak multimeter ),iba keby mi niekto ochotny z fora a okolia BA pomohol,hlavne pre tvoj vyskum _________________ Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
|
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ne Nov 22, 2009 8:37 pm Predmet: |
|
|
no ved to je to ... kupovat a menit sa mi to moc nechce, davno mi neblikla ta kontrolka, i ked sprava sa to rovnako ako som aj pisal davnejsie...zatial niesom prinuteny to ist menit hned zajtra ... ale asi sa stym mojim zistenim zastavim u jedneho BB fachmana na ople...mozno mi povie ze neries, ma to tak byt ... a mozno to vymenime ... len som to chcel este s niekym porovnat, aby som mal aspon 3-4 priklady pre mensie riziko, ze som narazil prave na tie "pokazene" corsi...
iurai: k tomu priebehu na tej X16XEL,uz ju nemam pri sebe, ale vsimol som si ze tam sa to drzalo velmi pri hornej polovici rozsahu hodnot ... pod 500 kleslo malo, skor sa to drzalo od 600 do tych 900..a tam to menilo hodnoty rozne ... ci som pridal alebo nepridal plyn...proste rozne...niekedy sa po ubrati plynu znizilo napatie, niekedy priam naopak zvysilo ... neviem teda presne popisat za akych okolnosti to davalo ake hodnoty ... ale ako som spominal...na take nizke napatie ako u mna mi to tam nekleslo ... a uz toboz nie na 15 sekund v pasme ako si uviedol pri tej astre. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: St Jan 13, 2010 8:50 pm Predmet: |
|
|
takze: lambda sonda vymenena za novu a orig., hodnoty nadalej dava obdobne ako povodna ... opat sa napatie na nej udrzuje pri stabilizovani otacok po ubrati plynu z cca 3000 ot./min, tie 3-4 sekundy hlboko pod 90mV. Avsak pri beznej prevadzke a drzani otacok v nejakej rozumnej miere-2500-3500 su hodnoty okolo 700, co pred tym az tak nebolo ... cize akasi zmena tam je.
Otazne nadalej teda ostava, co moze zapricinovat to drhnutie otacok, pri uvolneni plynu, LEN na teplom motore od cca 1500 po neutral (cca850).
Z OP-COMu zistene, ze % miera otvorenia EGR ventilu po ubrati plynu je 0%,taktiez pri stati na neutraly bez pridaneho plyni, pri pridani plynu ho otvara az na nejakych 35% pri otackach okolo 2500.
Predzapal merany OP-COMom je pri neutrali 4°, pri ubrati plynu z otacok okolo 2500-3000 je docasne 5°, neskor klesne na 4°. cize to by malo byt ok.
Krokovy motorcek moze inak pracovat na teplom a inak na studenom motore?...
Ine ma nenapada, co to moze zapricinovat... zeby konstrukcia motora? _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
standape Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 14.02.2008 Príspevky: 822 Bydlisko: Senec
|
Zaslal: St Jan 13, 2010 9:18 pm Predmet: |
|
|
tento dost podobny jav mam aj ja kedze mame ten isty typ motora...proste po ubrati plynu su tam skubance(jeden,dvojity,slabsi jeden,...) samozrejme az pri zohriatom motore,ale nieje to po kazdom ubrati....ktovie ci je to konstrukcna vada motora...mna zas stava toto:sadnem do auta,vrazim kluc otocim pockam nech pozhasinaju kontrolky a startnem...motor nema moc pravidelny chod(kedze nemam otackomer tak to typujem ze mi to kolise tak +- 100ot./min.) zaradim spiatocku kusok cuvnem,jednotka smer vpred a zrazu po 10metroch mi to na zlomok sekundy vynecha(ako keby som vypol motor uplne,ale je to len zlomok)...toto sa opakuje kazde rano...
mam podozrenie ci toto vsetko nema nasvedomi RJ motora kedze je tak debilne umiestnena(v motorovom priestore)...na vadu OXIDACIE trpia vsetky riadiace co su v Mot.Priestore...uz som ju raz chcel rozobrat ,ale neviem ju demontovat bo je jeden srob v haji a to ma zabbrzdilo...Neviem co to moze zapricinovat...mozno by to chcelo napichnut na TECH2 a nechat si to pozriet niekym kto vie aj stym pracovat...SIGNUM
myslis ze ten predstih je spravny? neviem najst nikde aku hodnotu ma mat presne _________________ Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Št Jan 14, 2010 2:27 am Predmet: |
|
|
to o com pisete zneprijemnuje pouzivanie auta ? alebo len vzbudzuje obavy ? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|