|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 17, 2009 8:09 pm Predmet: Corsa B: Chyba P0130 |
|
|
P0130 - O2 Sensor Circuit Voltage Low
(02) - Neprítomný
Diagnostika mi ukázala chybu P0130, čo značí:Regulace mimo rozsah / nesprávný signál sondy. Kontrolka motora mi pocas behu motora, statia ani jazdy nesvieti, ani neblikne, napriek tomu je tam ulozena tato chyba. Kontakt na labde nevyze byt na prvy pohlad nejaky poskodeny...labda ako taka je zvon hrdzava ze ani neviem aku mala povodnu farbu...teda jej obal...
Je mozne podozrievat pri tejto chybe aj vyfukove potrubie, ak je niekde malinkata dierka?...mozno to ovplyvnuje chod tej lambdy...ktovie...ak niekto viete..poradte...
Este som neskusal chybu zmazat a pojazit a spravit diagnostiku nanovo ci sa tam objavi...to vyskusam ked bude cas... _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
azmodan Strieborný užívateľ....
Založený: 29.08.2007 Príspevky: 2872
|
Zaslal: Po Aug 17, 2009 8:15 pm Predmet: |
|
|
presne ako si si odpovedal najprv chybu vymaz a potom stresuj ak sa objavi znova |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Aug 17, 2009 8:19 pm Predmet: |
|
|
ale ine nebolo nic, co ma velmi tesi....ovsem ak neratam P0335 - Incorrect RPM Signal (0 - Neprítomný, co je vadne cidlo otacok klukoveho hriadela...co sa menilo po strajkovani motora...len sa vtedy nevymazala...nebolo cim...
no k teme sa zas vyjadrim po aktualizacii informacii. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Sep 07, 2009 9:14 pm Predmet: |
|
|
udaje aktualizovane:
Chyba sa opakovala po prudkom zosliapnuti plynoveho pedala az na podlahu do kopca. Zasvietila kontrolka motora pocas zatlaceneho pedalu, po pusteni po 5 sekundach, ako sa motor ukludnil kontrolka zhasla, v RJ sa opat objavila chyba P0130.
Pred tym zacalo byt auto dost lenivejsie ako zvycajne, ale nad 3000 ot. za min sa viem dostat, nieje teda v nudzovom rezime, ale nieje to ono ako byvalo. obcas s autom sekne, hlavne ak pustim plynovy pedal, auto akoby este poskocilo, tak isto je to aj ked pridam plyn, tak snim kus sklbne.
Poradte pls, co moze byt pricinou oznamenia tohto chyboveho kodu?
Zla lambda sonda?
Deravý výfuk?
Váha vzduchu?
Pridierajúci sa AGR ventil?
Pripominam, ze chyba bola len ta jedna, oznamena...
Este dohodim prntscreen z OP_com z nameranych hodnot pri live data. Vedel by mi niekto na základe tych hodnot povedat, ze ano je to v labmde, alebo ano, je to v niecom inom?..pripadne kde by som si vedel zistit ake hodnoty mam mat na tej mojej corse? _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Sep 07, 2009 9:37 pm Predmet: |
|
|
Live data z Op_com
Hall senzor: prepína na Active/Inactive
Ignition Coil 1-3: prepína občas Load/Spark
O2 senzor a ta hdnota je v tolerancii?
Engine Speed Pulse: prepína na Active/Inactive
Čo sa stane keď stlačím tlačidlo: Reset O2 - Loop Block Learn Map?
_________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM :::
Naposledy upravil bukelo dňa Po Sep 07, 2009 9:45 pm, celkom upravené 3 krát |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Sep 07, 2009 9:43 pm Predmet: |
|
|
lambda sonda ma tusim davat 2 hodnoty striedavo, takt mozno sekundy.
ludia si robili aj kontrolku lambda sondy _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Sep 07, 2009 9:46 pm Predmet: |
|
|
doplnene obrazkove informacie... _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Sep 07, 2009 9:51 pm Predmet: |
|
|
inak tak na margo: EGR ventil bol neaktivny pri otackach 880 RPM a exhasut gas recirkulacion na 0%?....sa mi to nejak nezda, zaslepeny ho nemam, nejake kable do nejo idu ....inak ked som si skusal spravit test EGR ventila, tak mi to vypisalo nejaky error, ze to nevie otestovat...mozno to ma nejaky spolocny suvis... _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Sep 07, 2009 9:55 pm Predmet: |
|
|
Oxygen sensor voltage is less than 90 mV
(Short circuit to ground)
Above condition must be fulfilled for at least 2.5 s .
The trouble code recognition is enabled, if the following conditions are fulfilled consecutively:
1.) Coolant temperature is greater than 70 C (158 F);
2.) Condition 1.) fulfilled for 3 min;
3.) Engine load signal is greater than 3.0 ms;
4.) After conditions 1.) to 3.) are fulfilled, waiting period of 5 s elapsed;
5.) Following trouble code not recognised: P0100;
Replacement Value:
450 mV (oxygen sensor closed loop control is disabled)
Concerned Terminals:
8, 9, 18, 21, 30 (X57)
_________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Sep 07, 2009 10:07 pm Predmet: |
|
|
hm...aj ked som si to poprekladal do lamanej slovenciny, tak som z toho nie bar aky mudry .... co na to hovoris ty, takym skusenym okom.... _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Sep 07, 2009 11:43 pm Predmet: |
|
|
pri zahriatom motore ocakava, ze napatie signal z lambdy mensie ako 90mV nebude dlhsie ako 2,5 s.
asi bolo dlhsie, preto zapisal chybu
alebo odchadza lambda, alebo prisava vzduch do vyfuku, alebo je zmes pribohata _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Sep 22, 2009 10:10 am Predmet: |
|
|
vcera som siel po dialnici, rychlost 140 km/hod, zaradena 5tka, 4200ot/min, pedal takmer na podlahe, a rozsvietila sa kontrolka motora, a zhasla az kym som nepustil plynovy pedal, a otacky neklesli pod 3500ot/min. - zas ta P0130 chyba
Je to predsa ta lambda?, alebo dierka vo vyfuku?...alebo oboje?
Čím začat pri odstranovani chyby, pripadne ako postupovat? Viete mi niekto pls zistit, ake ma davat hodnoty lambda pri tych otackac/rychlosti? Napichol by som corsu na Op-com a siel sa previest tak isto, a porovnal hodnoty ake su, voci ake by mali byt. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Sep 23, 2009 3:26 am Predmet: |
|
|
bukelo Napísal: |
vcera som siel po dialnici, rychlost 140 km/hod, zaradena 5tka, 4200ot/min, pedal takmer na podlahe, a rozsvietila sa kontrolka motora, a zhasla az kym som nepustil plynovy pedal, a otacky neklesli pod 3500ot/min. - zas ta P0130 chyba
Je to predsa ta lambda?, alebo dierka vo vyfuku?...alebo oboje?
Čím začat pri odstranovani chyby, pripadne ako postupovat? Viete mi niekto pls zistit, ake ma davat hodnoty lambda pri tych otackac/rychlosti? Napichol by som corsu na Op-com a siel sa previest tak isto, a porovnal hodnoty ake su, voci ake by mali byt. |
a co tak si nastudovat, co je to lambda sonda a ako funguje ?
velmi zaujimave _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Št Okt 08, 2009 8:53 am Predmet: |
|
|
nove poznanie:
vymenená váha vzduchu (za orig. a cisto novu)...auto akceleruje dobre
po zahriati (ani nie tak, ale po par km jazdy - cca 3km a viac) zacina auto po uvolneni plynoveho pedalu zadrhavat, a to takym stylom, ak otacky pri akceleracii prekrocia 2000ot/min. Ak pridam do 2000 a pustim plyn, auto nezadrhava, avsak ked pustim nad 2000, zadrhne ho 2-3 krat..ako by ma niekto popotahoval od zadu. Zaujimave, ze hned zrana ked som skusil ist s otackami na 3000, ked bol este motor uplne studeny, a pustil plyn, auto nezadrhlo...
Skusal som na zohriatom motore viac krat za sebou prekrocit hranicu 2000 a pustil plyn, zas nad 2000 a pustit...ale spravilo to aj 5x za sebou...
Rozmyslam ci to nebude predsa aj v tej lambde sonde - kedze sa to prejavuje na teplejsom motore alebo v pridierajucom sa AGR ventile (pri tych otackach 2000/min +- by sa mal aktivovat/deaktivovat, nie?) - len zas to diagnostika nehlasi tak neviem.
Skusal som aj na diagnostike zmerat napatie na lambde sonde...a napatie som mal cca 3 sekundy nizsie ako 90mV....ked som podrzal dlho dlho plyn v otackach cca 3500, napatie na lambde zacalo klesat..a ked som pustil..tak kleslo na 0, potom vyskocilo na 3, 5, 20, a po troch sekundach sa dostalo na vysiu hodnotu ako 90mV...co som si ale vsimol, auto bolo dost nekludne ked bolo napatie na lambde nizsie ako 90mV...triaslo sa, a akoby lapalo dych...
a este najnovsie neviem preco, ked z roboty odchadzam (a cuvam, vytacam sa), citim akoby taky nespaleny benzin...potom pocas jazdy uz nie, ani ked zastanem na semafore...proste len po starte..a vychadzani z "boxu" _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Št Okt 08, 2009 11:18 am Predmet: |
|
|
kontrolka motora svieti ? ak ano, kedy sa rozsvieti ? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Št Okt 08, 2009 11:39 am Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
kontrolka motora svieti ? ak ano, kedy sa rozsvieti ? |
nesvieti...rozvieti sa mi len ked je auto v zatazi, a dlho dlho ho dusim (napriklad kopec, zaradena 3jka, a idem 80, tak po minutke jazdy, pripadne dialnica 140 km/hod, maly briezok, a chcem pridat)..normal v meste mi kontrolka nezasvieti.... _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
azmodan Strieborný užívateľ....
Založený: 29.08.2007 Príspevky: 2872
|
Zaslal: Št Okt 08, 2009 12:31 pm Predmet: |
|
|
fajn takze viem ze vahu vzduchu menit nemusim je to lambda. |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Št Okt 08, 2009 1:51 pm Predmet: |
|
|
A nemajú byť tie hodnoty napätia na lambde 10x vyššie? Alebo si to len zle napísal...? _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Št Okt 08, 2009 1:55 pm Predmet: |
|
|
macil Napísal: |
A nemajú byť tie hodnoty napätia na lambde 10x vyššie? Alebo si to len zle napísal...? |
napisal som ich dobre...potom ako sa auto ukludnilo z toho soku ked bolo to napatie take nizke...tak to bolo v radovo stovkach..a tam to tak kolisalo do tej 1000cky cca po pridani plynu. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Št Okt 08, 2009 1:59 pm Predmet: |
|
|
Tak je lambda v pérdeli. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|