|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Bajky Pravidelný užívateľ...
Založený: 18.11.2007 Príspevky: 39
|
Zaslal: Ut Jún 23, 2009 10:45 am Predmet: výmena brzdovej kvapaliny a tyčiek stabilizátora |
|
|
Čaute "clubáci". Chcem sa podeliť so skúsenosťami pri výmene brzdovej kvapaliny a tyčiek stabilizátora v domácich podmienkach. Pri prejazde v menších rýchlostiach spolujazdcovou stranou po nerovnostiach som počul akési divné klepanie a nevedel som na 100% čo to je(čapy,tyčky,uloženie...). Zistil som to tak, že v garáži som sa rukou poza koleso chytil tyčky stabilizátora v mieste kde je ten malý guľový čap hore a dolu a poprosil som otca nech rozkýve auto hore dolu na opačnej strane-hneď som cítil vôľu a najväčšia bola na vodičovej strane-čiže pri rozhúpaní spolujazdcovej strany sa ozývalo také ťukanie a išlo to z vodičovej tyčky. Toľko môj spôsob zistenia, možno pomôže aj niekomu inému. Tyčky som teda objednal a na druhý deň som mal obe v cene 25,75€ za obe značky DELPHI. Pri výmene som si auto zdvihol a dal som dolu všetky 4 kolesá,lebo som vymieňal aj brzdovú kvapalinu. Asi každého napadne, že je dobré minimálne hodinu pred výmenou a povoľovaním skrutiek nastriekať ich WD,Konkorom alebo stačí aj obyčajná stará brzdová kvapalina a kvapnúť na skrutku. Výmena tyčiek pri súčasne zdvihnutom celom aute je dá sa povedať hračka-potrebný je vidlicový kľúč č.19(na pridržanie skrutky čapu) a gola č.19 alebo č.18(18tka je väčšinou už na menených tyčkách). Horný čap je ľahko dostupný takže tam problém nieje, ale spodný je horšie dostupný a golou tam človek asi nepretočí o viac ako 1-2 zúbky. Stačí teda nejak povoliť maticu- ja som si medzi rameno a stabilizátor podložil hranol aby mi toľko pri povoľovaní stabilizátor nepružil. Keď som maticu povolil, už stačilo len vidlicovým kľúčom pretáčať zo zadnej strany ten čap. Potom už len vybrať starú tyčku pridvihnutím ramena a nasadiť novú a utiahnuť. To isté aj na druhej strane.
Potom som vymieňal aj brzdovú kvapalinu- takisto aj odvzdušňováky je treba niečím nastriekať pred povoľovaním. Postup odvzdušnenia je aj v knihe Ako na to. Odvzdušňujeme v poradí-zadné pravé,zadné ľavé,predné pravé ,predné ľavé-v smere jazdy. Potom je treba dobrým nástavcom-gola č.8 a gola č.9 obehnúť všetky odvzdušňováky a trošu ich povoliť a aj naspäť zatiahnuť ale menej aby nebola ťažká manipulácia očkovým kľúčom. Potom už len nachystať si očkové kľúče č.8 dozadu č.9 dopredu, priesvitnú hadičku, nádobu so starou kvapalinou a novú kvapalinu. Z vyrovnávacej nádržky treba vytiahnuť starú kvapalinu-napríklad striekačkou a doliať novou do MAX. Potom je potrebný jeden pomocník, ktorý bude šliapať na brzdový pedál. Založíme si očkový kľúč na odvdušňovák,natiahneme na hlavičku hadičku, ponoríme jej koniec do nádobky s kvapalinou(starou) a umiestníme trošku vyššie ako je odvzdušňovák. Pomocník našľape na bdzový pedál-napumpuje tlak a podrží-vtedy povolíme odvzdušňovák a cez hadičku pretečie nejaké množstvo kvapaliny-možno aj s bublinkami vzduchu,odvdzušňovák zatiahneme. Opakovať je dobré až kým netečie z každého odvzušňováka pekná číra nová kvapalina(DOT4). Nakoniec,ešte obehnúť všetky odvzdušňováky a dotiahnuť.
Ja som pri tej príležitosti ešte stihol očistiť brzdiče a všetky kotúče a nastriekať ich farbou odolnou voči vysokým teplotám- žiadne kanárikovanie,stred kotúča zinkovou-šedé, a brzdiče hliníkovou- pekné strieborné.
Keďže som ešte stíhal v tom dni, rozhodol som sa, že prerobím prechodku na airbag pod sedadlom spolujazdca ale to už bola iná kapitola.
Toľko moje skúsenosti s výmenou- čistý čas aj s odvzdušnením spojky a všetkým čistením a pod-4hodiny.
Auto bolo-Opel Astra G,hatchback,4xkotúč,1,6-X16SZR |
|
Návrat hore |
|
|
kalli Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 26.08.2007 Príspevky: 306 Bydlisko: Bahon
|
|
Návrat hore |
|
|
Bajky Pravidelný užívateľ...
Založený: 18.11.2007 Príspevky: 39
|
Zaslal: So Jún 27, 2009 12:27 am Predmet: |
|
|
Nazdar.Ten konektor je pekne teda "opatrený". Je tam veľa "istení" a aj tak je to na p.d. Ja som ho kompletne rozobral,mal som vonku všetky piny,vypichnúť ich bolo niekedy hodinárska robota,ale myslím, že niekoho plány s napružením tých kontaktov aby lepšie doliehali spľasnú,pretože ten pin akosi nemá pružnosť,je príliž tvárny. Keď som piny napružil a zasunul do seba,po znovuvytiahnutí bol pin taký istý ako pred napružením. Takže "tudy cesta nevede". Ja som teda koncovky na bočný airbag a predpínač pásov odstrihol a napriamo naletoval dokopy poriadnym spojom. Všetky plasty som dal opäť do akoby pôvodného stavu aj s pinmi,akurát som takú tú väčšiu čiernu krabičku využil ako kryt a držiak zletovaných káblov- na pohľad to vyzerá ako by sa s káblami vôbec nehýbalo. Teraz ešte odstránim chybu, ktorá je už asi 8 mesiacov zapísaná v RJ a uvidím. Ešte tu zanechám jednu malú radu. Keď budete sedadlo montovať naspať očistite si závity skrutiek od fixačného prostriedku-pôjdu ľahšie utiahnuť. Ja som to neurobil,mierne nakrivo som si pristavil skrutku k tej matici ku ktorej sa to montuje o podlahu a maticu som v tej vnútornej konzole pretočil,čiže nešlo ani povoliť ani dotiahnuť, lebo matica od spodu(skôr podložka so závitom) sa točila dokola.(uťahoval som silou keĎže som si myslel,že mi v utiahnutí bráni fixačný prostriedok) Musel som skrutku odpíliť a horkobolestne po 2,5hodinách som nejak popod koberec zafixoval tú podložku so závitom, aby som mohol namontovať sedadlo-nikomu tú robotu neprajem, spomínal som všetkých svätých. Toľko moje postrehy.Vopred sa ospravedlňujem,asi by to patrilo do inej sekcie,ale už keď som to v prvom svojom príspevku načal a padla na to otázka tak som to nechal tu. |
|
Návrat hore |
|
|
Rasto Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 05.12.2006 Príspevky: 1134 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Ne Apr 01, 2012 10:11 am Predmet: |
|
|
Myslíte, že je nejaký rozdiel z pohľadu zachovania správnej funkčnosti brzdového systému vozidla vo výmene bzdovej kvapaliny popísanej v predchádzajúcom príspevku voči výmene pretlakovým spôsobom použitím pumpy? _________________ Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Apr 01, 2012 10:36 am Predmet: |
|
|
Skúšal som obe spôsoby, pri pretlakovom som vyplytval viac kvapaliny než bolo potrebné. Samozrejme pretlakový systém je rýchlejší a zvládne to spraviť jeden človek.
Inak obe spôsoby sú rovnocenné... _________________ Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET |
|
Návrat hore |
|
|
marwi Strieborný užívateľ....
Založený: 10.01.2009 Príspevky: 553
|
Zaslal: Ne Apr 01, 2012 10:48 am Predmet: |
|
|
Ak ma auto ABS , tak by som brzdovu kvapalinu sliapanim na brzdovy pedal nemenil. Hrozi poskodenie hydraulickeho modulu ABS... |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
marwi Strieborný užívateľ....
Založený: 10.01.2009 Príspevky: 553
|
Zaslal: Ne Apr 01, 2012 6:35 pm Predmet: |
|
|
Ked myslis... Na svojom aute si samozrejme mozes robit co chces... |
|
Návrat hore |
|
|
langdon2 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.01.2008 Príspevky: 14262 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Ne Apr 01, 2012 7:10 pm Predmet: |
|
|
Staci nemat kluc v zapalovani a nestane sa tomu nic....never vsetkemu co pocujes niekde, alebo citas...
Robil som to milion krat...nik sa nestazoval ze by sa mu daco pokazilo... _________________ Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
Rasto Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 05.12.2006 Príspevky: 1134 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Ne Apr 01, 2012 7:40 pm Predmet: |
|
|
marwi Napísal: |
Ak ma auto ABS , tak by som brzdovu kvapalinu sliapanim na brzdovy pedal nemenil. Hrozi poskodenie hydraulickeho modulu ABS... |
Skús byť detailnejší. _________________ Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL |
|
Návrat hore |
|
|
marwi Strieborný užívateľ....
Založený: 10.01.2009 Príspevky: 553
|
|
Návrat hore |
|
|
Kesi Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 23.09.2008 Príspevky: 4865 Bydlisko: EHMK :-)
|
Zaslal: Po Apr 02, 2012 7:38 pm Predmet: |
|
|
Tiež som menil len klasicky našlapávaním a samozrejme pri vypnutom zapaľovaní a je to bez problémov. _________________ Astra F 1,4 Caravan
Astra H GTC 1,9 (110 kw)
|
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: Po Apr 02, 2012 8:18 pm Predmet: |
|
|
pytal som sa kamrata ci to mozem doma vymenit klasickym sposobom.
povedal ze vpohode ale ze v robote maju na to masinu a ze je to lepsie aj rychlejsie ale aj doma sa da ked je cas a ze nic sa tomu nestane _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
alino1985 Pravidelný užívateľ...
Založený: 05.04.2010 Príspevky: 30 Bydlisko: hlohovec
|
Zaslal: Št Feb 28, 2013 1:07 pm Predmet: |
|
|
Zdravím.
Striekala mi hadica s przdovou kvapalinou. Hadicu som vymenil, doplnil som brzdovu kvapalinu. Len koleso nebrzdi. skusal som aj odvzdusnit, ale nepodarilo sa. Viete niečo poradit. Dakujem |
|
Návrat hore |
|
|
langdon2 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.01.2008 Príspevky: 14262 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Št Feb 28, 2013 1:12 pm Predmet: |
|
|
Ake auto, predna ci zadna brzka, ak zadna, tak kotucova alebo bubnova, ..
iste si to len zle odvzdusnil... brzdovej kvapaliny tam mas dost? Ked si to odvzdusnoval, nemal si kluc v zapalovani? Lebo vtedy si ABS potiahne vzduch.... _________________ Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis |
|
Návrat hore |
|
|
alino1985 Pravidelný užívateľ...
Založený: 05.04.2010 Príspevky: 30 Bydlisko: hlohovec
|
Zaslal: Št Feb 28, 2013 1:15 pm Predmet: |
|
|
Dakujem. Asi to bude tym klucik. Cely cas bol v zapalovani.Jeto predna brzda pri vodicovi. |
|
Návrat hore |
|
|
langdon2 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.01.2008 Príspevky: 14262 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Št Feb 28, 2013 1:46 pm Predmet: |
|
|
A bol pootoceny, alebo len tak zasunuty?
Ja ked robim bzdy, tak klucik vzdy polozim na sedacku.. zasadne _________________ Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis |
|
Návrat hore |
|
|
alino1985 Pravidelný užívateľ...
Založený: 05.04.2010 Príspevky: 30 Bydlisko: hlohovec
|
Zaslal: Št Feb 28, 2013 4:45 pm Predmet: |
|
|
Nepomohlo to. Teraz som to bol skusit a nic.... |
|
Návrat hore |
|
|
langdon2 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.01.2008 Príspevky: 14262 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Št Feb 28, 2013 7:23 pm Predmet: |
|
|
alino1985 Napísal: |
Nepomohlo to. Teraz som to bol skusit a nic.... |
A co akoze malo pomoct? Ved som ti nic neradil.. bude to treba dat riadne odvzdusnit pristrojom nato. _________________ Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|