Opelclub Fórum
brzdenie motorom vs. neutral
Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OPEL VŠEOBECNE
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
qwerty
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.12.2006
Príspevky: 149

PríspevokZaslal: So Jan 27, 2007 6:06 pm    Predmet: brzdenie motorom vs. neutral Odpovedať s citátom

priklad: na Zafire r.v. 2000 (X16XEL) sa blizim k obci a mam dve moznosti ako spomalit na 60 km/h:

1) necham zaradenu 5-tku a dam prec nohu z plynu, alebo
2) vyradim 5-tku a idem na volnobeznych otackach

kedy je nizsia spotreba? (dovod?)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Dragon5556
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 03.01.2007
Príspevky: 23

PríspevokZaslal: So Jan 27, 2007 6:54 pm    Predmet: Re: brzdenie motorom vs. neutral Odpovedať s citátom

qwerty Napísal:
priklad: na Zafire r.v. 2000 (X16XEL) sa blizim k obci a mam dve moznosti ako spomalit na 60 km/h:

1) necham zaradenu 5-tku a dam prec nohu z plynu, alebo
2) vyradim 5-tku a idem na volnobeznych otackach

kedy je nizsia spotreba? (dovod?)


Spotreba je urcite nizsia ked vyradis
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Rasto
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 05.12.2006
Príspevky: 1134
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: So Jan 27, 2007 7:47 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Spotreba je nižšia keď necháš zaradenú rýchlosť. Pri zaradenej rýchlosti a nezošliapnutom plyne zabezpečujú „pretáčanie“ motora točiace sa kolesá cez prevodovku a spojku – nevstrekuje sa žiadne palivo (alebo len veľmi veľmi malé množstvo).
Pri neutrále Ti voľnobežné otáčky udržuje vstrekované palivo. Skús sa odviesť v aute s palubným počítačom a vyskúšaj obe varianty, prípadne si prečítaj návod na obsluhu (napr. pre Astru G).
Pokiaľ sa dá, treba vždy jazdiť so zaradenou rýchlosťou a bez plynu, napr. jazda po spáde, alebo približovanie k miestu zníženia rýchlosti – zastavenia.
_________________
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
jerryl
Prezidento
Prezidento


Založený: 08.01.2006
Príspevky: 633
Bydlisko: Topoľčianky

PríspevokZaslal: Ne Jan 28, 2007 12:02 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Trupi Napísal:
Spotreba je nižšia keď necháš zaradenú rýchlosť. Pri zaradenej rýchlosti a nezošliapnutom plyne zabezpečujú „pretáčanie“ motora točiace sa kolesá cez prevodovku a spojku – nevstrekuje sa žiadne palivo (alebo len veľmi veľmi malé množstvo).
Pri neutrále Ti voľnobežné otáčky udržuje vstrekované palivo. Skús sa odviesť v aute s palubným počítačom a vyskúšaj obe varianty, prípadne si prečítaj návod na obsluhu (napr. pre Astru G).
Pokiaľ sa dá, treba vždy jazdiť so zaradenou rýchlosťou a bez plynu, napr. jazda po spáde, alebo približovanie k miestu zníženia rýchlosti – zastavenia.


Môžem to len potvrdiť.
Voľnobehom sa šetrilo pri karburátorových motoroch.Pri priamom vstrekovaní po uvolnení plynu a zaradenom prevodovom stupni,máš NULOVÚ! spotrebu.Vstrekovacie trysky sú zatvorené.Toť vsjo..
_________________
OPEL VIVARO LONG 2,5 CDTI WESTFALIA - automat
www.jerryl.salem.sk
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Fastspeed
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 08.01.2006
Príspevky: 986
Bydlisko: Komárno

PríspevokZaslal: Ne Jan 28, 2007 10:58 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ešte tolľko k téme, že pri jazde so zaradenou rýchlosťou budeš sporiť len vtedy, keď vstrekovanie je vypnuté, ale musíš počítať aj s tým, že vstrekovanie Ti zapne už pri vyšších otáčkách, ako máš voľnobežné otáčky. Napríklad moja Calibra mala voľnobeh na 850-900 otáčkach, a vstrekovanie mi zaplo už pri 1200-1250 otáčkach. Takže vstrekovanie už začne pracovať pred voľnobežnými otáčkami, a preto musíš vždy podraďovať rýchlostný stupeň, aby naozaj nepracovalo vstrekovanie.
_________________
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky MSN Messenger
qwerty
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.12.2006
Príspevky: 149

PríspevokZaslal: Ne Jan 28, 2007 12:03 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Trupi, jerryl - vdaka

Fastspeed Napísal:
... pri jazde so zaradenou rýchlosťou budeš sporiť len vtedy, keď vstrekovanie je vypnuté, ale musíš počítať aj s tým, že vstrekovanie Ti zapne už pri vyšších otáčkách, ako máš voľnobežné otáčky. Napríklad moja Calibra mala voľnobeh na 850-900 otáčkach, a vstrekovanie mi zaplo už pri 1200-1250 otáčkach. Takže vstrekovanie už začne pracovať pred voľnobežnými otáčkami, a preto musíš vždy podraďovať rýchlostný stupeň, aby naozaj nepracovalo vstrekovanie.

hura, pochopil som to po tretom precitani... vdaka Fastspeed


existuje sposob ako zistit pri akych otackach sa zapne vstrekovanie, ak v aute nie je palubny pocitac s ukazovatelom okamzitej spotreby? ziadneho kamosa s rovnakym motorom a pocitacom nemam
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Fastspeed
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 08.01.2006
Príspevky: 986
Bydlisko: Komárno

PríspevokZaslal: Ne Jan 28, 2007 1:26 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Teším sa, že si tomu porozumel. Laughing
Bez palubného počítača sa to dá len cítiť. Napríklad vytočíš motor v malom prevodovom stupni do vysokých otáčok, a necháš ho spomaľovať. Potom keď začne pracovať vstrekovanie, prestane na okamih spomaľovať, taký pocit budeš mať, akoby do Teba niekto zozadu slabo narazil a potom zase bude spomaľovať, kým sa nedostanú otáčky na voľnobeh. Najlepšie je to vyskúšať v prvom prevodovom stupni. Idea
_________________
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky MSN Messenger
romco
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 07.01.2007
Príspevky: 26
Bydlisko: Prievidza <> Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Feb 09, 2007 1:29 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Áno je to pravda, pri zaradenej rýchlosti je normálne, že je oveľa nižšia spotreba, ako pri voľnobehu.
Inak je to uvedené aj v manuáli ku oplu Smile)))
Ale pozor na brzdenie rýchlosťou v zákrute a na ľade Smile
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
eci
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 16.03.2006
Príspevky: 60
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: Št Feb 22, 2007 6:11 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Trupi Napísal:
Spotreba je nižšia keď necháš zaradenú rýchlosť. Pri zaradenej rýchlosti a nezošliapnutom plyne zabezpečujú „pretáčanie“ motora točiace sa kolesá cez prevodovku a spojku – nevstrekuje sa žiadne palivo (alebo len veľmi veľmi malé množstvo).
Pri neutrále Ti voľnobežné otáčky udržuje vstrekované palivo. Skús sa odviesť v aute s palubným počítačom a vyskúšaj obe varianty, prípadne si prečítaj návod na obsluhu (napr. pre Astru G).
Pokiaľ sa dá, treba vždy jazdiť so zaradenou rýchlosťou a bez plynu, napr. jazda po spáde, alebo približovanie k miestu zníženia rýchlosti – zastavenia.

Ano máš pravdu. Ale treba rozlišovať aj klesanie. Je samozrejmé, že dolu Kľakom nepôjdem na neutrál. Ale také mierne tiahle klesanie by som vyradil, pretože so zaradenou 5-kou by mi auto spomaľovalo, musel by som pridávať (dolu kopcom?!).Ale na neutrál by to šlo rovnakou rýchlosťou. Treba si rozmyslieť či pôjdem 1 km na neutrál,alebo z toho 1 km pôjdem 700 m s nohou na plyne a 300mbrzdiť motorom
_________________
Opel ASTRA G caravan 2.0 Di 16v
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Rasto
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 05.12.2006
Príspevky: 1134
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: Št Feb 22, 2007 8:26 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja neutrál používam len pri dlhšom státí, počas jazdy vôbec nie. Wink
_________________
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
RisNo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 27.01.2006
Príspevky: 1617
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Št Feb 22, 2007 8:44 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Suhlas...aj ja
_________________
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Lea
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 09.01.2006
Príspevky: 1618
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: Pi Feb 23, 2007 5:44 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

aj ja.... Wink
_________________
BMW 330d r.v 2006 full výbava, 231 koníkov...OPEL SINTRA 2,2 GLS r.v. 1999, 104kw, motor X22XE, Made in USA -identické s Chevrolet Transport... moje 2.EX (3/2005-9/2008)
OPEL OMEGA 2,0i GLS combi, r.v. 1988.. (moje 1.EX :4/2003-8/2004)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
RisNo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 27.01.2006
Príspevky: 1617
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Pi Feb 23, 2007 6:15 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Cool Shocked Laughing Cool Shocked Cool Laughing
_________________
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dufusko
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 18.02.2007
Príspevky: 270
Bydlisko: Žiar nad Hronom

PríspevokZaslal: Pi Feb 23, 2007 7:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja používam neutrál iba na semafóroch Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Opel Astra F 1.6i C16NZ
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky MSN Messenger
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Pi Feb 23, 2007 9:17 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja furt idem. Smile
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
RisNo
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 27.01.2006
Príspevky: 1617
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: So Feb 24, 2007 8:03 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ja sa nezastavujem... Shocked
_________________
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
mirrco
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.06.2007
Príspevky: 629
Bydlisko: Prievidza

PríspevokZaslal: Št Okt 11, 2007 8:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak to je jasne ze z rychlosotu je mansia spotreba.ALe skuste ist 200km/h a zbrdit to rychlosotu motor ma take otazky ze auto zbri do st rychlo...celkovo prejdete nejaku trasu X ale potom musite minut benzin na dosiahnutie trasy Z.
a ked si vyradite v 200km/h (Je to len priklad)Takzotrvacnosotu odjdete do bodu Z o daky cas ale za ten cas ten volnobeh nezozerie tolo akoby ste mali z body X dojst do bodu Z...je ot moja vlastnorucna skusenost.
napriklad ja brzdim rychlostou az ked idem menej ako 90km/h lebo ma motor take tacky ze to nie je velke trenia...pri vysokuch otackach sa trenie kluk hiradela s olejom trie neumerne viac...preto sa da aj zlomit aj ked je to len olej je to podobne kao aj z vodou ak do nej skocite velkou rychlostou moze ti si zlomit nohy...je to overene aj z nabojmi strielanie do vody pod uhlom 25 stupnov neprestreli naboj z najsilnejsiej ostrelovacky viac ako 1meter do vody.(Bozici mytu discovery)
Dost bolo teorie-Jednoducho to tak robim a nik ma nepresvedci otacam ZA-PD kazdy tyzden 2x a vidim to ked idem dole klakom...
A rychlosotu brzdim az do 45km/h na petke.Pretoze poloha pedala urcuje do akych otacok sa ma motor dostat.a vsak ak ak tam mam 5 a idem 50km*h mam asi 800 otacok a moj motor pracuje na 700 otackach to som si uz nadstavil ja,viem ze to nie je dobre ale nechem aby motor zase prezil kasnu:)))
A je to totalne brutalne ak bzdite 5 rychlostimm stupnom zo 65 na 45 ten motor nic nezerie a nic vas skoro nebzdi.
Tato tematika je z casti polovocne vyriesena a ci je brzdit motorm dobre je ale len v kopcoch a kde treba urcite na rovinke kde dosiahnem rychlost vacsiu ako 80-90km/h rozhodne motorm brzdit nebudem.Radsej nech to zerie 1.4litra za hodinu ako sa zbytocne rozbiehat..
Viem ze sa najde 90% co tomu co pisem neveria ale tak nam to tak vysvetlovali na prednaskach a mozem potvrdit ze je to tak z vlastej skusenosti.
Jendoducho:vyradovat na rovinkacha kde je dolukopec v tkaom uhle v tkorom sa da udrzat rychlost viac ako 80-90km/h
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zag
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 17.09.2007
Príspevky: 259

PríspevokZaslal: Št Okt 11, 2007 9:49 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Pocuvaj to ty nepouzivas nahodou cinsku kalkulacku 1+1=3 /mal som taku a posla do kosa/. Ty stale prides na nejku novu studiu ...

PODRADUJE SA 5-4-3-2 NAJNESKOR PRI 1500 OTACKACH ...

Ty fakt veris tomu co si napisal a ten bod "Z" ... mas v tom hokej ... Clubbed a pises horesie ako ja ... Thumb Up Loco
_________________
Vectra B-X18XE-UK
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
chausj
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.12.2006
Príspevky: 2224
Bydlisko: Trnava

PríspevokZaslal: Št Okt 11, 2007 10:53 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

no na 5 asi to bude zrat pri 45km/h, ja ked brzdim motorom, dame tomu ze idem 90 a pustim pedal, tak uz pri 60, mne zacina ukazovat spotrebu. Asi to bude tym ze pri tomto prevodovom stupni motor uz potom nestiha a je nedotoceny, tak zacne zase papat, aby neskapal. Moj osbny nazor Very Happy
_________________
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007 - NA PREDAJ
Ford Focus Wagon 2011 2.0 TDCI
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Št Okt 11, 2007 11:27 pm    Predmet: Re: brzdenie motorom vs. neutral Odpovedať s citátom

qwerty Napísal:
priklad: na Zafire r.v. 2000 (X16XEL) sa blizim k obci a mam dve moznosti ako spomalit na 60 km/h:

1) necham zaradenu 5-tku a dam prec nohu z plynu, alebo
2) vyradim 5-tku a idem na volnobeznych otackach

kedy je nizsia spotreba? (dovod?)


na volnobeh pozor, skape Ti motor (Opel ma na to patent), a nepojde Ti posilovac riadenia a po case aj brzd.

ABS pojde ???
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OPEL VŠEOBECNE Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
Strana 1 z 4

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group