|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
qwerty Strieborný užívateľ....
Založený: 15.12.2006 Príspevky: 149
|
Zaslal: So Jan 27, 2007 6:06 pm Predmet: brzdenie motorom vs. neutral |
|
|
priklad: na Zafire r.v. 2000 (X16XEL) sa blizim k obci a mam dve moznosti ako spomalit na 60 km/h:
1) necham zaradenu 5-tku a dam prec nohu z plynu, alebo
2) vyradim 5-tku a idem na volnobeznych otackach
kedy je nizsia spotreba? (dovod?) |
|
Návrat hore |
|
|
Dragon5556 Nový užívateľ...
Založený: 03.01.2007 Príspevky: 23
|
Zaslal: So Jan 27, 2007 6:54 pm Predmet: Re: brzdenie motorom vs. neutral |
|
|
qwerty Napísal: |
priklad: na Zafire r.v. 2000 (X16XEL) sa blizim k obci a mam dve moznosti ako spomalit na 60 km/h:
1) necham zaradenu 5-tku a dam prec nohu z plynu, alebo
2) vyradim 5-tku a idem na volnobeznych otackach
kedy je nizsia spotreba? (dovod?) |
Spotreba je urcite nizsia ked vyradis |
|
Návrat hore |
|
|
Rasto Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 05.12.2006 Príspevky: 1134 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: So Jan 27, 2007 7:47 pm Predmet: |
|
|
Spotreba je nižšia keď necháš zaradenú rýchlosť. Pri zaradenej rýchlosti a nezošliapnutom plyne zabezpečujú „pretáčanie“ motora točiace sa kolesá cez prevodovku a spojku – nevstrekuje sa žiadne palivo (alebo len veľmi veľmi malé množstvo).
Pri neutrále Ti voľnobežné otáčky udržuje vstrekované palivo. Skús sa odviesť v aute s palubným počítačom a vyskúšaj obe varianty, prípadne si prečítaj návod na obsluhu (napr. pre Astru G).
Pokiaľ sa dá, treba vždy jazdiť so zaradenou rýchlosťou a bez plynu, napr. jazda po spáde, alebo približovanie k miestu zníženia rýchlosti – zastavenia. _________________ Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL |
|
Návrat hore |
|
|
jerryl Prezidento
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 633 Bydlisko: Topoľčianky
|
Zaslal: Ne Jan 28, 2007 12:02 am Predmet: |
|
|
Trupi Napísal: |
Spotreba je nižšia keď necháš zaradenú rýchlosť. Pri zaradenej rýchlosti a nezošliapnutom plyne zabezpečujú „pretáčanie“ motora točiace sa kolesá cez prevodovku a spojku – nevstrekuje sa žiadne palivo (alebo len veľmi veľmi malé množstvo).
Pri neutrále Ti voľnobežné otáčky udržuje vstrekované palivo. Skús sa odviesť v aute s palubným počítačom a vyskúšaj obe varianty, prípadne si prečítaj návod na obsluhu (napr. pre Astru G).
Pokiaľ sa dá, treba vždy jazdiť so zaradenou rýchlosťou a bez plynu, napr. jazda po spáde, alebo približovanie k miestu zníženia rýchlosti – zastavenia. |
Môžem to len potvrdiť.
Voľnobehom sa šetrilo pri karburátorových motoroch.Pri priamom vstrekovaní po uvolnení plynu a zaradenom prevodovom stupni,máš NULOVÚ! spotrebu.Vstrekovacie trysky sú zatvorené.Toť vsjo.. _________________ OPEL VIVARO LONG 2,5 CDTI WESTFALIA - automat
www.jerryl.salem.sk |
|
Návrat hore |
|
|
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
Zaslal: Ne Jan 28, 2007 10:58 am Predmet: |
|
|
Ešte tolľko k téme, že pri jazde so zaradenou rýchlosťou budeš sporiť len vtedy, keď vstrekovanie je vypnuté, ale musíš počítať aj s tým, že vstrekovanie Ti zapne už pri vyšších otáčkách, ako máš voľnobežné otáčky. Napríklad moja Calibra mala voľnobeh na 850-900 otáčkach, a vstrekovanie mi zaplo už pri 1200-1250 otáčkach. Takže vstrekovanie už začne pracovať pred voľnobežnými otáčkami, a preto musíš vždy podraďovať rýchlostný stupeň, aby naozaj nepracovalo vstrekovanie. _________________ Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
|
|
Návrat hore |
|
|
qwerty Strieborný užívateľ....
Založený: 15.12.2006 Príspevky: 149
|
Zaslal: Ne Jan 28, 2007 12:03 pm Predmet: |
|
|
Trupi, jerryl - vdaka
Fastspeed Napísal: |
... pri jazde so zaradenou rýchlosťou budeš sporiť len vtedy, keď vstrekovanie je vypnuté, ale musíš počítať aj s tým, že vstrekovanie Ti zapne už pri vyšších otáčkách, ako máš voľnobežné otáčky. Napríklad moja Calibra mala voľnobeh na 850-900 otáčkach, a vstrekovanie mi zaplo už pri 1200-1250 otáčkach. Takže vstrekovanie už začne pracovať pred voľnobežnými otáčkami, a preto musíš vždy podraďovať rýchlostný stupeň, aby naozaj nepracovalo vstrekovanie. |
hura, pochopil som to po tretom precitani... vdaka Fastspeed
existuje sposob ako zistit pri akych otackach sa zapne vstrekovanie, ak v aute nie je palubny pocitac s ukazovatelom okamzitej spotreby? ziadneho kamosa s rovnakym motorom a pocitacom nemam |
|
Návrat hore |
|
|
Fastspeed Strieborný užívateľ....
Založený: 08.01.2006 Príspevky: 986 Bydlisko: Komárno
|
Zaslal: Ne Jan 28, 2007 1:26 pm Predmet: |
|
|
Teším sa, že si tomu porozumel.
Bez palubného počítača sa to dá len cítiť. Napríklad vytočíš motor v malom prevodovom stupni do vysokých otáčok, a necháš ho spomaľovať. Potom keď začne pracovať vstrekovanie, prestane na okamih spomaľovať, taký pocit budeš mať, akoby do Teba niekto zozadu slabo narazil a potom zase bude spomaľovať, kým sa nedostanú otáčky na voľnobeh. Najlepšie je to vyskúšať v prvom prevodovom stupni. _________________ Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
|
|
Návrat hore |
|
|
romco Nový užívateľ...
Založený: 07.01.2007 Príspevky: 26 Bydlisko: Prievidza <> Bratislava
|
Zaslal: Pi Feb 09, 2007 1:29 pm Predmet: |
|
|
Áno je to pravda, pri zaradenej rýchlosti je normálne, že je oveľa nižšia spotreba, ako pri voľnobehu.
Inak je to uvedené aj v manuáli ku oplu )))
Ale pozor na brzdenie rýchlosťou v zákrute a na ľade |
|
Návrat hore |
|
|
eci Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.03.2006 Príspevky: 60 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Št Feb 22, 2007 6:11 pm Predmet: |
|
|
Trupi Napísal: |
Spotreba je nižšia keď necháš zaradenú rýchlosť. Pri zaradenej rýchlosti a nezošliapnutom plyne zabezpečujú „pretáčanie“ motora točiace sa kolesá cez prevodovku a spojku – nevstrekuje sa žiadne palivo (alebo len veľmi veľmi malé množstvo).
Pri neutrále Ti voľnobežné otáčky udržuje vstrekované palivo. Skús sa odviesť v aute s palubným počítačom a vyskúšaj obe varianty, prípadne si prečítaj návod na obsluhu (napr. pre Astru G).
Pokiaľ sa dá, treba vždy jazdiť so zaradenou rýchlosťou a bez plynu, napr. jazda po spáde, alebo približovanie k miestu zníženia rýchlosti – zastavenia. |
Ano máš pravdu. Ale treba rozlišovať aj klesanie. Je samozrejmé, že dolu Kľakom nepôjdem na neutrál. Ale také mierne tiahle klesanie by som vyradil, pretože so zaradenou 5-kou by mi auto spomaľovalo, musel by som pridávať (dolu kopcom?!).Ale na neutrál by to šlo rovnakou rýchlosťou. Treba si rozmyslieť či pôjdem 1 km na neutrál,alebo z toho 1 km pôjdem 700 m s nohou na plyne a 300mbrzdiť motorom _________________ Opel ASTRA G caravan 2.0 Di 16v |
|
Návrat hore |
|
|
Rasto Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 05.12.2006 Príspevky: 1134 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Št Feb 22, 2007 8:26 pm Predmet: |
|
|
Ja neutrál používam len pri dlhšom státí, počas jazdy vôbec nie. _________________ Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL |
|
Návrat hore |
|
|
RisNo Strieborný užívateľ....
Založený: 27.01.2006 Príspevky: 1617 Bydlisko: Galanta
|
|
Návrat hore |
|
|
Lea Strieborný užívateľ....
Založený: 09.01.2006 Príspevky: 1618 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Pi Feb 23, 2007 5:44 pm Predmet: |
|
|
aj ja.... _________________ BMW 330d r.v 2006 full výbava, 231 koníkov...OPEL SINTRA 2,2 GLS r.v. 1999, 104kw, motor X22XE, Made in USA -identické s Chevrolet Transport... moje 2.EX (3/2005-9/2008)
OPEL OMEGA 2,0i GLS combi, r.v. 1988.. (moje 1.EX :4/2003-8/2004) |
|
Návrat hore |
|
|
RisNo Strieborný užívateľ....
Založený: 27.01.2006 Príspevky: 1617 Bydlisko: Galanta
|
|
Návrat hore |
|
|
dufusko Strieborný užívateľ....
Založený: 18.02.2007 Príspevky: 270 Bydlisko: Žiar nad Hronom
|
Zaslal: Pi Feb 23, 2007 7:24 pm Predmet: |
|
|
Ja používam neutrál iba na semafóroch _________________ Opel Astra F 1.6i C16NZ |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Feb 23, 2007 9:17 pm Predmet: |
|
|
Ja furt idem. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
RisNo Strieborný užívateľ....
Založený: 27.01.2006 Príspevky: 1617 Bydlisko: Galanta
|
|
Návrat hore |
|
|
mirrco Strieborný užívateľ....
Založený: 12.06.2007 Príspevky: 629 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Št Okt 11, 2007 8:07 pm Predmet: |
|
|
Tak to je jasne ze z rychlosotu je mansia spotreba.ALe skuste ist 200km/h a zbrdit to rychlosotu motor ma take otazky ze auto zbri do st rychlo...celkovo prejdete nejaku trasu X ale potom musite minut benzin na dosiahnutie trasy Z.
a ked si vyradite v 200km/h (Je to len priklad)Takzotrvacnosotu odjdete do bodu Z o daky cas ale za ten cas ten volnobeh nezozerie tolo akoby ste mali z body X dojst do bodu Z...je ot moja vlastnorucna skusenost.
napriklad ja brzdim rychlostou az ked idem menej ako 90km/h lebo ma motor take tacky ze to nie je velke trenia...pri vysokuch otackach sa trenie kluk hiradela s olejom trie neumerne viac...preto sa da aj zlomit aj ked je to len olej je to podobne kao aj z vodou ak do nej skocite velkou rychlostou moze ti si zlomit nohy...je to overene aj z nabojmi strielanie do vody pod uhlom 25 stupnov neprestreli naboj z najsilnejsiej ostrelovacky viac ako 1meter do vody.(Bozici mytu discovery)
Dost bolo teorie-Jednoducho to tak robim a nik ma nepresvedci otacam ZA-PD kazdy tyzden 2x a vidim to ked idem dole klakom...
A rychlosotu brzdim az do 45km/h na petke.Pretoze poloha pedala urcuje do akych otacok sa ma motor dostat.a vsak ak ak tam mam 5 a idem 50km*h mam asi 800 otacok a moj motor pracuje na 700 otackach to som si uz nadstavil ja,viem ze to nie je dobre ale nechem aby motor zase prezil kasnu:)))
A je to totalne brutalne ak bzdite 5 rychlostimm stupnom zo 65 na 45 ten motor nic nezerie a nic vas skoro nebzdi.
Tato tematika je z casti polovocne vyriesena a ci je brzdit motorm dobre je ale len v kopcoch a kde treba urcite na rovinke kde dosiahnem rychlost vacsiu ako 80-90km/h rozhodne motorm brzdit nebudem.Radsej nech to zerie 1.4litra za hodinu ako sa zbytocne rozbiehat..
Viem ze sa najde 90% co tomu co pisem neveria ale tak nam to tak vysvetlovali na prednaskach a mozem potvrdit ze je to tak z vlastej skusenosti.
Jendoducho:vyradovat na rovinkacha kde je dolukopec v tkaom uhle v tkorom sa da udrzat rychlost viac ako 80-90km/h |
|
Návrat hore |
|
|
Zag Strieborný užívateľ....
Založený: 17.09.2007 Príspevky: 259
|
Zaslal: Št Okt 11, 2007 9:49 pm Predmet: |
|
|
Pocuvaj to ty nepouzivas nahodou cinsku kalkulacku 1+1=3 /mal som taku a posla do kosa/. Ty stale prides na nejku novu studiu ...
PODRADUJE SA 5-4-3-2 NAJNESKOR PRI 1500 OTACKACH ...
Ty fakt veris tomu co si napisal a ten bod "Z" ... mas v tom hokej ... a pises horesie ako ja ... _________________ Vectra B-X18XE-UK |
|
Návrat hore |
|
|
chausj Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.12.2006 Príspevky: 2224 Bydlisko: Trnava
|
Zaslal: Št Okt 11, 2007 10:53 pm Predmet: |
|
|
no na 5 asi to bude zrat pri 45km/h, ja ked brzdim motorom, dame tomu ze idem 90 a pustim pedal, tak uz pri 60, mne zacina ukazovat spotrebu. Asi to bude tym ze pri tomto prevodovom stupni motor uz potom nestiha a je nedotoceny, tak zacne zase papat, aby neskapal. Moj osbny nazor _________________ Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007 - NA PREDAJ
Ford Focus Wagon 2011 2.0 TDCI
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Št Okt 11, 2007 11:27 pm Predmet: Re: brzdenie motorom vs. neutral |
|
|
qwerty Napísal: |
priklad: na Zafire r.v. 2000 (X16XEL) sa blizim k obci a mam dve moznosti ako spomalit na 60 km/h:
1) necham zaradenu 5-tku a dam prec nohu z plynu, alebo
2) vyradim 5-tku a idem na volnobeznych otackach
kedy je nizsia spotreba? (dovod?) |
na volnobeh pozor, skape Ti motor (Opel ma na to patent), a nepojde Ti posilovac riadenia a po case aj brzd.
ABS pojde ??? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|