|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 11:00 am Predmet: |
|
|
1560 kg, 115 kW, 225 nm, 4AT, full time AWD, vela zabavy v snehu a v lahkom terene = 11€/100 km
ziadne vysokotlake cerpadla, komplikovany palivovy system, vykonne a zlozite turbo, sajrajt v sani, nespolahlive casovania ventylov, nefunkcne klapky na zmenu dlzky sania, zadrete EGR, sledovanie ci nahodou auto nechce vypalit nejaky cudny ekofilter ....
fuck off moderne motory _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
Hasta Strieborný užívateľ....
Založený: 22.09.2011 Príspevky: 172 Bydlisko: Ovčie - Prešov
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 1:34 pm Predmet: |
|
|
Prispejem aj svojou troškou do mlyna . Nie som v zasade proti naftovým motorom, mal som ho, ale to bola ešte klasika motor 2,3 litra . Spotreba na tej trase, ktoru som robil bola asi 6,5 l v lete a čuduj sa svete na Oktavke to mam len o 0,5 - 1 l viac, takže pre mňa jasna voľba je benzín. Pre zaujimavost Vebuša berie troška menej ako Oktavka. Našiel som na nete nejake grafy:
Su to škodovacke, ale daju sa podľa mňa aplikovať aj na ine značky.Tu je vidieť, ktore palivo ma navch v každom ohľade čo sa tyka vykonových kriviek. Spotreba to je už ina kapitola, ktoru ja nerieším, keďže mam ročný najazd len asi 6000 km na Vectre a toľko aj na Oktavke _________________ Astra G Z16XE r. 2001
Vectra B X18XE1 r. 1999
Octavia I 1.8 20v r. 1997 |
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 2:40 pm Predmet: |
|
|
lubo098 Napísal: |
1560 kg, 115 kW, 225 nm, 4AT, full time AWD, vela zabavy v snehu a v lahkom terene = 11€/100 km
ziadne vysokotlake cerpadla, komplikovany palivovy system, vykonne a zlozite turbo, sajrajt v sani, nespolahlive casovania ventylov, nefunkcne klapky na zmenu dlzky sania, zadrete EGR, sledovanie ci nahodou auto nechce vypalit nejaky cudny ekofilter ....
fuck off moderne motory |
11e na 100km na benzine s takymi udajmi a pri zabave v snehu ?
Tak to idem predať superba, že ja dement som si nekupil take super auto .
Potom pri normalnej jazde musim isť za 7e . Kto kupi superb ? _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 2:45 pm Predmet: |
|
|
mal si kupit passat 2,8 a este by si usetril
edit: ta spotreba je primer na nadrz, posledne tankovanie som mal najdlhsiu trasu 4x10km inak len mesto a zabava.
za 7 to jazdit nebude ale aspon to kuri aj ked idem len tri km do roboty _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 3:06 pm Predmet: |
|
|
vece cca 1520kg 15e/100km oravske cesty _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 3:08 pm Predmet: |
|
|
S tym kurenim to je pravda. Ťažko ho zohriať ak su minusove teploty.
V zime cesta Snina-Bratislava-Snina. Priemer 4,9l/100km.(Pohotovostna je niečo okolo 1600kg.)
+4 osoby+batožina (nebolo jej veľa)+zimne pneu. Tempomat 140km/h.
S vectrou som tuto cestu robil za cca 7,5-8l/100km. _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
marek5 Strieborný užívateľ....
Založený: 20.03.2012 Príspevky: 182 Bydlisko: Žilina
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 3:17 pm Predmet: |
|
|
vece 7-8 eur=100km _________________ opel vectra 2,2 16v GTS 108Kw moja prvaaaa |
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 3:24 pm Predmet: |
|
|
marek5 Napísal: |
vece 7-8 eur=100km |
teba sa nikto nic nepytal ty si ina liga _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 5:02 pm Predmet: |
|
|
Jednoznačne, po posledných skúsenostiach sa dieslu budem vyhýbať, kým neprestanú vyrábať benzínové motory.
Nikto ma nepresvedčí, že diesel je lepší
Kto chce šetriť, nech si kúpi benzín + LPG, alebo nech chodí busom.
Akutálne moja Omega 3,0 V6, 211 koní, zadný náhon, do 10e na 100 km samozrejme jazda na LPG
a to nie je žiadna šetrná jazda _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 5:05 pm Predmet: |
|
|
mne to na dialnici zere od 10 do 12 litrov podla premavky.cim menej auttym vyssia spotreba, bezna rychlost 140-170 tacho. pod a nad malokedy, podla potreby.cena LPG je 0.75 ecok.som vysmaty.
inak nemam nic proti dizlom, keby som mal kazde tri roky na nove(myslim funglac) auto kludne by som si kupil aj dehta, najviac mi vadi to kurenie lebo chodim vela kratkych tras. _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
mick04 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 21.11.2008 Príspevky: 1224 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 5:22 pm Predmet: |
|
|
Kachle patria na chatu, diesel neni žiadne riešenie, rozvážam tovar skoro každý deň a je to jednoducho strašne cítiť, dýcham to neustále a myslím že sa mi život nepredlžuje ale práve naopak, a to čo sa ušetrí na spotrebe si treba radšej odložiť na servis TDI, benzín si človek užije aj bez turba, kde TDI bez T je nepredstaviteľneeee, náklady na turbo , DPF filtre, a napr. palivové čerpadlo na diesel cez 1000€ a na benzín kvalitné Bosch 150€, a ten neskutočný sajrajt čo sa ukladá v motore všade, bežný človek ani nevidí, a automechanici v servisoch musia byť úplne nadšený s TDI, a za ďalšie mať neustále starosti po natankovaní či mi motor ten natankovaný diesel zoberie.
Vie niekto reálne porovnať výdavky za benzín a za diesel, porovnať čo kolko stojí, čo dá človek za servis benzínu a čo za diesel, kúpna cena, benzín, servis, náhradne diely, prepočet usporených penez ušetrených za spotrebu u TDI voči benzínu, napr 2.0 benzín a 2.0TDI?
_________________ Astra Bertone Z20LET
Calibra C20NE-EX |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 5:50 pm Predmet: |
|
|
dulo, čo sa stalo s Vašou dízlomegou?
Čerpadlo bolo na repase, nie?
mick04- to je veľmi zjednodušený pohľad.
Je diskutabilné, či väčšie emisie vypúšťa dízel či benzín.
Áno, u dízla je popolček vidieť a cítiť, u benzínu nie, ale záťaž pre prírodu je možno aj vyššia, napr. CO2, NOx, HC! V tomto má dízel navrch, prehráva v popolčeku, ktorý riešia DPF, potom sa spáli na neškodný uhlík (áno, s dpf sú problémy v meste, uznávam, ale zas - nie u všetkých! Tí, čo majú dpf s prísadou sa nešťažujú.).
Takže nie je to tak, ako to vyzerá.
V tomto vyhráva LPG nad oboma.
Ďalšia vec, náklady na turbo, čerpadlo a pod.
Ďalší predsudok, všetko závisí od konštrukcie motora.
Mal som rozobraté nejedno hdi a zvnútra motor čistučký ako benzín.
Žiadne problémy s čerpadlom a to sme 5. kamoši, čo máme hdi a drtíme ich každý deň, zatiaľ jeden z nás mal na 407 pocit, že mu to neťahá ako má a nechal v čechách vyčistiť trysky za 160 eur.
Ja som uý najazdil skoro 10 tisíc km na hdi a nič, ešte som ani olej nemenil.
Na Multivane mám 30 tisíc a tiež nič, o T4ke, čo je hladký dízel ani nevravím, ten bude fungovať aj vtedy, keď naše benzíny už budú na jednom smutnom mieste. Tam som menil iba žhaviče za 2 eur/ks a aj to som nemusel. A to auto vozí ľudí denne, za týžden niekedy spraví aj 3000 km po SK.
Nie je všetko tak, ako to na prvý pohľad vyzerá.
Áno, uznávam, že keď niekto kúpi stočenú šunku, o ktorú sa nestarali a kľakne mu čerpadlo, bude to drahé. Ale to neznamená, že na hubu nepadneš aj s benzínom.
Prosto, keď čítam také veci, že Kachle patria na chatu, vravím si, svet sa zbláznil. Povedz mi mick, že by si svoju Astru nevymenil za Audi A6 3.0 TDI alebo Q7TDI alebo 330d len preto, že je to posratý dízel?!
Možno som ja divný a pozerám sa na autá inou optikou, proste až tak veľmi nerozlišujem palivo, ale akú dostanem z auta hodnotu za moje peniaze.
Kľudne si kúpim aj Ceed v dobrom stave za pár eur alebo kľudne aj Vectru B DTI, hoci mám výhrady k tomu motoru, ale budem počítať s možnosťou, že kľakne VP44. A kľudne kúpim Clio 1.2.
Mám skôr ten ekonomicko-spotrebiteľský pohľad a snažím sa zbaviť predsudkov na autá.
A áno, možno si raz obstarám aj Vectru C (počuješ peťuško? ) - teraz vidím, že jestvujú spokojní užívatelia.
Posnažme sa byť objektívni, už nie je čas pre adolescentné výkriky "nafta patrí do kachiel" alebo "benzín žerie trávu pri ceste" alebo ja neviem, "LPG autá horia", radšej hľadajme výhody jedného aj druhého, vyťažme z toho.
Niekto jazdí okruh, nech si kúpi turbobenz.
Iný dochádza 200 km do práce, dízel.
Ja by som nemohol mať tie autá, čo mám, keby som uvažoval úzkoprso, VW hladký, VW TDI, 3 Opel benzíny z toho dve V6, Peugeot HDI, Jaguár V6 benzín (ocov).
Musel by som sa zblázniť, keby som tak uvažoval, musel by som nenávidieť min. 1/2 mojich áut, nech by som bol zástanca dízla či benzínu. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
mick04 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 21.11.2008 Príspevky: 1224 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 7:53 pm Predmet: |
|
|
Áno, dal som taký jednoduchý pohlad na vec, človek sa v tom môže jednoducho stratiť, myslím v tejto problematike, nieje to tak jednoduché ako sa zdá, a ako to býva aj v ostatných vedecko technických či duchovných výskumoch, za každú odpoveď sa dostaví ďalšia otázka či niekolko.
HDI prežije, samozrejme že ano keď výkon motora je ako na skútri, nehovorím o Nm tie tam sú, keby mala Astra Z20LET namiesto 200 ps iba 100 ps tak tiež ten motor vydrží 500000 km. Keby som mal kované vnútornosti tak ešte dlhšie.
Kajo- prisahám že by som nebral A6 TDI, ani Q7 TDI, mne to nesedí, diesel mi strašne smrdí, keď tie TDIčka naštartujem ráno v robote tak ani von nechcem ísť z auta, mám už asi voči tomu averziu, taktiež mi to nesedí pri automotoršporte, taktiež mi nevieme kolko úsilia, nárokov, financií bolo investovaných v Audi TDI Le Mans engine, čo sa hovorí pred kamerami je jedno a to druhé je niekde tam medzi nebom a zemou, to som zistil už dávno ako sa prifarbuje aby niečo vyzeralo byť dobré a pri tom tomu tak nieje.
Samozrejme že sa oplatí TDI tomu kto jazdí dlhé trasy, čo sa mne neoplatí, za predpokladu že je auto kúpené ako nové, potom sa dá uplatniť záruka keby niečo, otec kupoval auto ale jazdené, neodporučil som mu diesel, tam by sa nemusel doplatiť oprave, takže tam ako píšeš, jdnoducho záleží aj od toho ako bolo vozidlo servisované. _________________ Astra Bertone Z20LET
Calibra C20NE-EX |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 9:17 pm Predmet: |
|
|
"HDI prežije, samozrejme že ano keď výkon motora je ako na skútri"
mick, to nemyslíš vážne, prekvapuje ma, že nemáš prehľad.
2,2 HDI 200 koní a 3.0 244 koní, v Jaguári je to vyladené ešte na viac:
http://auto.pravda.sk/testy/clanok/12217-test-peugeot-508-22-hdi-gt-krok-nemeckym-smerom/
http://www.autoweb.cz/citroen-c5-tourer-30-hdi-v6/
Nehovorím, že sú to najlepšie dízle na svete, možno už teraz v kórei vyrábajú nejaký super motor, aj ten nový Opel motor vzbudzuje očakávania.
Ale napísať, že hdi má výkon ako na skútri, to je proste blbosť, sorry _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 10:04 pm Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
2,2 HDI 200 koní |
z clanku
Citácia: |
na krátke vzdialenosti môžete odčítať z palubného počítača aj hodnoty nad desať litrov. |
tak to som zvedavi, kolko tychto superdizlov bude jazdit. hlavne ked s takym vykonom a spotrebou sa uz robia benzinove atmosfericke dvojlitre pri ktorych je stale moznost dorobit LPG.to si kupi iba uplne reklamami pomyleny pako
to oznacenie GT je na smiech, uz nevedia na co nalakat ludi.
a ten interier z Laguny je tiez pecka na pohladanie _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
mick04 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 21.11.2008 Príspevky: 1224 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 10:06 pm Predmet: |
|
|
Dobre tak upresňujem, lebo som to myslel u modelov bežných aut, do 2.0l. objemu a tak 80 kW 4 valec, ty tu hodíš hneť namakané HDI s turbom ktoré som nemal na mysli, preto že v tom prípade už asi nedosiahnu takú životnosť.
Opakujem že som odpovedal na životnosť klasického HDI cca. 100 koní, kde viem že tie motory vydržali strašne moc, a bol by so zvedavý kolko by vydržal motor v mojej Astre keby mala tiež cca. 100 koní, toť vše. _________________ Astra Bertone Z20LET
Calibra C20NE-EX |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 10:11 pm Predmet: |
|
|
už som to tu 400x písal... niet nad vlastnú skúsenosť.
Veľa som si užil z Hdi a trochu menej z Tdi.
Hdi sa mi furt zdal kultivovanejší.
Niekoho zas ohúri ten turbo kopanec pri Tdi, ale pri bežnej mestskej premávke je to dosť nepríjemné.
Každý má iné preferencie, ak by som šiel do diesla, tak do Hdi. _________________ Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 11:39 pm Predmet: |
|
|
Na micka už radšej ani nereagujem, jeho vysvetlenie nedáva zmysel
lubo, to si vytrhol z kontextu kamarát.
Veta znela:
"Spotreba sa po týždňovom teste síce ustálila na veľmi slušných 7,2 litra, ale v meste a na krátke vzdialenosti môžete odčítať z palubného počítača aj hodnoty nad desať litrov."
Asi tak, auto, ktoré má hmotnosť 1736 kg prázdne a 235 gumy má spotrebu 7.2 priemer a Ty napíšeš toto:
"tak to som zvedavi, kolko tychto superdizlov bude jazdit. hlavne ked s takym vykonom a spotrebou sa uz robia benzinove atmosfericke dvojlitre pri ktorych je stale moznost dorobit LPG.to si kupi iba uplne reklamami pomyleny pako!
to oznacenie GT je na smiech, uz nevedia na co nalakat ludi.
a ten interier z Laguny je tiez pecka na pohladanie"
Úplne v dobrom Ti vravím a teraz sa prosím neuraz: riadne trepeš
Hlavne si prosím prečítaj pozorne ešte raz celý článok.
buci to pekne napísal
Aby som doplnil, Ople dízle majú tiež veľmi nízku spotrebu a s dobrými silentmi sú aj tiché a sú silné.
Keby sa zlepšila spoľahlivosť, povedal by som, že sú to fajn motory.
A mal by som problém, váhal by som medzi Opel benzínom a Opel dízlom. Pritom mnoho porúch má na svedomí nie zlá konštrukcia, ale napr. zlé vstrekovanie!
Ako som už spomínal vyššie a tiež v Opel zaujímavostiach, nádej vkladám do nového GM dízla 1.6.
Zatiaľ uzávam viac Opel benzíny ako Opel dízle, ale ako som sa tiež už vyjadril, rád zmením postoj.
Nebudem celý život proti Opel dízlom, to je nezmysel.
Napr. firma, ktorá mi dodáva diely používa Opel Combo dízel, ten má už asi 450.000 km a jediná porucha bola v prevodovke. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Redline Strieborný užívateľ....
Založený: 04.10.2008 Príspevky: 727
|
Zaslal: Ut Jan 29, 2013 11:50 pm Predmet: |
|
|
Neviem prečo ale takmer všetci si pod pojmom dizel predstavia staru hajtru, hrdzavu, dymiacu lokomotivu, ktora klepe ako sused v nedeľu rano. _________________ Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009) |
|
Návrat hore |
|
|
lubo098 Strieborný užívateľ....
Založený: 11.09.2008 Príspevky: 1260 Bydlisko: LV
|
Zaslal: St Jan 30, 2013 8:28 am Predmet: |
|
|
kajo co je vytrhnute z kontextu?? ved ta citovana veta zacina
NA KRATKE VZDIALENOSTI
a vobec si nemyslim ze 7,2 je na najmodernejsi dizlovy motor krasna spotreba, za to jazdia aj tvoje V6tky po BA nie?
ta palubovka je ako z trojrocnej laguny neviem co je na tom uplne mimo a BMW podobnu robi este dlhsie.
co myslis preco zvolili oznacenie GT?lebo to evokuje v ludoch sportak pre nic ine a ked si myslis, ze na to aby auto malo spotrove vlastnosti staci viacprvkova predna naprava, tak uz chapem tvoje rozcarovanie z celkom dobre vyvazenej tigry.
407 2.0 HDi ma kolega, jazdi podobne trasy ako ja spotrebu ma skoro 8 litrov.nieje to ekojazdec ale ani pretekar.
ja osobne nevidim dovod kupit si zlozity motor, ked to iste a este ovela viac, mi ponukne jednoduchy.keby som jazdil prevazne dialnice urcite by som mal doma nemecky trojlitrovy dizel v tomto predsudky nemam, ale uznaj ze tento 2,2 HDi terno nebude pretoze kto si kupuje dehta tak koli spotrebe nakoniec nedavno si to tu pisal aj ty v slabej chvilke.
urcite mas mensi strach ze ti nieco odyde na na tvojom hladkom dizli ako na TDI.s takym TDI ako mas ty jazdim a teda nieje to zle(v porovnani s fabkou 2),ale ani vynikajuce, je to proste dodavka, ten turboefekt je fajn na pocit ale inak na nic, nachvilu ta pritlaci do sedacky a konec zrychlovania.nepomoze kvaltovat hore ani dole, len drzat pedal na podlahe a cakat v kopci to iste, nepomali ale ani neprida.to iste robi golf takze to nieje len o transporteri.v tomto ma HDi navrch a 2,0 dci od renaultu este viac.ten by si mal skusit, ma charakteristiku ako benzinovy motor ale hadaj aku spotrebu, spravne este vacsiu aho 2,0HDi .
mne je jedno na co auto jazdi, ci budem tankovat naftu, benzin, alebo plyn, jednoduch dizel ked sa ma chovat trochu rozumne musi byt na nom nasrofovanych 100 kg nezmyslov,ja mam rad jednoduche a funkcne vecy. _________________ vectra uz je prec, ostala zena, dva psy a dcera... |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|