|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 8:21 pm Predmet: VECE z19dth zvýšená spotreba,nízky výkon,zaujimavý problém |
|
|
zdravím Vás.Po dlhej dobe som tu a zase nejaky problém.začnem takto:motor Z19DTH 110kW,problém výkonu motora,niekedy ide ako raketa,no posledne,stojim ,šlapnem na plyn,pomaly až k podlahe a nič,motor ide stále na voľnobeh,pustím ho a pomaly šlapnem znovu a ako tak sa rozbehne/stalo sa mi to už 4krát za mesiac/,okolo 1800-2200 otáčok potrháva takmer vždy.Stáva sa aj také,že tu istú trasu,priemerna spotreba 6-7,5l/100km,plyn možno tak 1/3 inokedy spotreba 9-12l/100km a plyn 2/3-3/4,proste ako keby nemal výkon.
Ešte taká zaujímavosť,stojím na mieste spotreba 0,4-0,6l/h no keď idem rýchlosťou napr.50km/h, dam neutral,len tak sa gúľam, tak okamžitá spotreba pomaly stúpa 0,8 - 1,5 - 2.1- 3,6 - 4,8 - 6,1 l/h no ked zastavím tak po chvíľke to padne zase na 0,5 .Už som z toho na nervy.Môže s tým mat niečo,pozeral som,pletenec na výfuku vrčal,pozriem,z jednej strany vyzerá byť prehriaty,prepálený,trošku fučí,ale fakt len trošičku.
A teraz,čo už bolo skušané:sanie bolo vymenené za nové,klapka sania vyčistená,EGR vyčistené komplet a zaslepene záslepkou od SWABELA/inac vdaka za zaslepku/hadičky podtlaku kontrolované,váha vzduchu vyzera byt OK,/ASPON podla OP-COM,data podla otačok motora sa menia Mass Air Flow Sensor,28 kg/h Engine Speed,903 RPM
/ snímač na saní,myslim je to snímač plniaceho tlaku /tak isto,data sa menia podla otacok Boost Pressure,96 kPa Engine Speed,903 RPM /
Trošku mi je divný údaj EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),42 % pri volnobehu, ak dam test EGR je to 100%,ukončím test 0%,no po pridani plynu na chvíľu zase je zhruba 42% pri voľnobehu.
Ak by mal niekto nejakú dobrú myšlienku,čo by s tým mohlo byt,budem vďačný.
mám LOG z OP-COM ,rôzne otáčky,môžem pridat,prípaadne čo by som mal pozriet na diagnostike a dopísat tu,ktoré data.Vdaka všetkým _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 8:46 pm Predmet: |
|
|
1. k tej spotrebe pri stojacom vozidle udáva l/h to je OK, pri jazde by malo ukazovať l/km a tam ta spotreba môže behať. Teda ak ma pamäť neklame. inak táto veličina sa dá meniť v nastavení PC
2. ak dáš test EGR začne motor akoby kapať? Ak nie rieš veci okolo neho, vyčistenie EGR ( mimochodom koľko je nabehaných od posledného čistenia?), škrtiaca klapka, kanáliky medzi nimi _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 9:42 pm Predmet: |
|
|
k tej spotrbe na volnobeh,ci je studeny alebo teply motor,tak po nastartovani OK,no staci prejst 100-200m idem dajmetomu 60km/h,dam neutral a sup,spotreba na volnobeh ide od 0,4 hore,v pohode aj na 6-10l/h
EGR je zaslepeny zaslepkou od fiatu,4 diery,myslim 6mm.na volnobeh cca 42%,spustim test, otvoreny na 100%,zrusim test, 0% na chvilku pridam a zase cca 42%,nejake vyrazne trthanie pri teste nie je,ale ked nebol zaslepeny,tak bolo citit.ze trha,posledne cistenie asi 500-600km ked sa menilo sanie _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 9:47 pm Predmet: |
|
|
este dodam nejake udaje z LOGu
Engine Speed,900 RPM
Mass Air Flow Sensor,28 kg/h
B1S1 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 1),152 C
B1S1 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 1),1.1 V
B1S2 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 2),132 °C
B1S2 Exhaust Gas Temperature (Bank 1 Sensor 2),1.1 V
Barometric Pressure,96 kPa
Boost Pressure Command,104 kPa
Boost Pressure,96 kPa
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,75 %
EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation),32 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),42 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,79 %
Desired Common Rail Fuel Pressure,30.00 MPa
Common Rail Fuel Pressure,30.76 MPa
Rail Pressure Control Solenoid Valve PWM,33 %
Rail Pressure Control Solenoid Valve Current,0.81 a
Final Fuel Injection Amount,3.9 mm3/stk
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-1 kPa
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,0.47 V
Diesel Particulate Filter Saturation,100 %
Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance),30 km
DPF Regeneration,0 % _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 11:13 pm Predmet: |
|
|
problém vidím tu:
Diesel Particulate Filter Saturation,100 %
Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance),30 km neprebiehá Ti regenerácia DPF filtra. _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 11:32 pm Predmet: |
|
|
Hej, to je presne to.
Upchatý výfuk. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 11:37 pm Predmet: |
|
|
aaaa,kurnik,ale auto ide,v pohode s nim chodim,teda aspon zatial,len mi nie je jasne toto:Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-1 kPa
-1 to je ako keby siel vzduch do vyfuku a nie z neho,takze asi bud snimac diferencneho tlaku,alebo nejaka hadica ci nieco take ide z DPF okrem privodu nafty,nechce mi spustit staticku regeneraciu cez OP-COM.vypise failed _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 11:41 pm Predmet: |
|
|
este nieco,moze to robit,ked je poskodeny pletenec pred DPF,trosku pusta z jednej strany.z vyfuku ide dym aj ked je studeny,tak para ci co to je a to dost vela ked sa zohreje,tak ani nie,povedal by som,ze tak,ako pred tym _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 11:53 pm Predmet: |
|
|
ak je prasknutý pletenec, vo výfuku nieje potrebný tlak a podmienky na regeneráciu filtra. Vymeň- nestojí veľa a máš po problémoch, lebo ak za..... DPf- ko máš zarobené _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Ut Jan 22, 2013 11:58 pm Predmet: |
|
|
ved prave,divne,ze je plny na 100% a rozdiel tlaku ziadny.zajtra sa bude menit,uvidime,co to urobi.vdaka za radu,o vysledku budem infotmovat.vedel by mi niekto povedať,ako presne funguje vypaľlovanie DPF?je tam jeden kabel,co je snimač teploty,potom dve trubky,jedna vpredu a druha vzadu na DPF.vypaľlovanie prebieha vstrekovaním nafty do DPF,ako sa tan vstrekuje,čím?vedel by niekto poslat log z plne funkcneho Z19DTH napr.pri volnobehu ,iba pre porovnanie. _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Pi Jan 25, 2013 5:32 pm Predmet: |
|
|
takže nové poznatky.po výmene pletenca sa podarilo spusťiť statickú regeneráciu,prebehla, stav zaplnenia DPF 70%.ešte by mala prebehnúť dynamická .da sa spustiť tiež manuálne aj dynamická,či čakať,kým sa spustí sama pri jazde?problém zvýšenej spotreby za jazdy pri vyradenej rychlosti,teda volnobeh ostal,všimol som si ,ze napr pri ryhlosti 80km/h je spotreba na volnobeh okolo 1-2l ,ked to necham tak,gulat sa na neutrali,cim viac spomalujem,tym ta spotreba stupa,pri 10km/h uz bola 7l,ked zastavim,tak klesne na 0,6-0,8.uz som z toho vedla,nikdy to nerobilo a to uz auto mam 3 roky _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: Pi Jan 25, 2013 5:46 pm Predmet: |
|
|
Ak ta to ukludni, tak minule k nam prisiel pan, ze mu po pretoceni kluca svieti cervena kontrolka oleja a ze ma auto 3 roky a nikdy mu to do teraz nerobilo.
Mam iny motor, ale palubak sa mi po vyradeni rychlosti v urcitych rychlostiach sprava ronako ako tvoj. Cim to je? _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen" |
|
Návrat hore |
|
|
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Pi Jan 25, 2013 6:31 pm Predmet: |
|
|
ej,humorista,ono vsetko sa raz pokazi,to je pravda,no myslim,ze to asi nebude normalne toto,vsimam si take veci,kvoli regeneracii DPF,aby som ju neprerusil,ale vzdy to chodilo v pohode,spotreba volnobeh 0,6-0,8l no teraz ma to soklo,myslel som,ze to bude pletencom,zly tlak v o vyfuku atd.no asi nebolo.este jedna vec,EGR ma byt pri volnobehu 0% otvoreny?ja mam zhruba 42% _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: So Jan 26, 2013 9:20 am Predmet: |
|
|
Schvalne som to vcera testol. Pri rychlosti 5 az 10km/h mam 10l.
A verim tomu, ze aj ostatny to maju podobne, v zavyslosti na motore. _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen" |
|
Návrat hore |
|
|
ViloP Nový užívateľ...
Založený: 03.05.2012 Príspevky: 23 Bydlisko: Trnava
|
Zaslal: So Jan 26, 2013 10:23 am Predmet: |
|
|
luboo88 Napísal: |
takže nové poznatky.po výmene pletenca sa podarilo spusťiť statickú regeneráciu,prebehla, stav zaplnenia DPF 70%.ešte by mala prebehnúť dynamická .da sa spustiť tiež manuálne aj dynamická,či čakať,kým sa spustí sama pri jazde?problém zvýšenej spotreby za jazdy pri vyradenej rychlosti,teda volnobeh ostal,všimol som si ,ze napr pri ryhlosti 80km/h je spotreba na volnobeh okolo 1-2l ,ked to necham tak,gulat sa na neutrali,cim viac spomalujem,tym ta spotreba stupa,pri 10km/h uz bola 7l,ked zastavim,tak klesne na 0,6-0,8.uz som z toho vedla,nikdy to nerobilo a to uz auto mam 3 roky |
A aky je tam teraz diferencny tlak, ostal -1?
K tej spotrebe, na volnobehu pri rychlosti mam aj ja vyssiu spotrebu presne hodnoty neviem ale kludne je to aj okolo 6l, ked zastavim tak mam okolo 1-1,1l (zevraj model od 2007 to tak ma !?). _________________ Vectra C caravan, 1,9 CDTI |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Jan 26, 2013 11:51 am Predmet: |
|
|
Príklad:
Ak má motor spotrebu na voľnobehu 1 l/hod.
Predpokladajme teda, že motor stále beží na voľnobeh.
Ak budeme autom hýbať (napr. z kopca) celú tú hodinu rýchlosťou 100kmh, za ten čas spáli 1 liter paliva (voľnobeh).
Ak týmto autom budeme hýbať iba rýchlosťou 50kmh, spáli 1 liter na 50km, čo je 2 l/100 km.
Ak týmto autom budeme hýbať 10 kmh po dobu 1 h, spáli 1l paliva na 10 km jazdy, to je spotreba 10l/100 km.
luboo88 - čísla nepustia, predtým si bol prosto nepozorný a potom si nepoužil logiku Teraz to už je jasné. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
vosel Nový užívateľ...
Založený: 15.08.2012 Príspevky: 2
|
Zaslal: So Jan 26, 2013 1:48 pm Predmet: |
|
|
ViloP Napísal: |
K tej spotrebe, na volnobehu pri rychlosti mam aj ja vyssiu spotrebu presne hodnoty neviem ale kludne je to aj okolo 6l, ked zastavim tak mam okolo 1-1,1l (zevraj model od 2007 to tak ma !?). |
mam model 2007 110 kW a je to jak pises, nejnizsi hodnota co jsem si vsiml byla 0,7l na volnobeh ale to je az kdyz je auto dostatecne ohrate , jinak po nastartovani 0,9 - 1,2 a v mrazech i vic _________________ Vectra C Caravan 1.9 CDTI 110kw |
|
Návrat hore |
|
|
luboo88 Nový užívateľ...
Založený: 12.03.2011 Príspevky: 11
|
Zaslal: Ne Jan 27, 2013 12:50 pm Predmet: |
|
|
noo páni,asi to bude tak,ako hovorite,asi moja chyba,ale nejak som si predtym nevsimol,ze je to tak s tym volnobehom a spotrebou aj ked sa auto bohybuje a je neutral,teda volnobeh.takze to uz neriesim,asi to ma tak byt.takze ak to zhrnirm,malo by byt vsetko OK.modul sania novy,EGR vycisteny,chodi lahko,nezadiera,MAP vycisteny,vaha vzduchu sa neda,neda sa dostat priamo k senzoru,zadicky od vakuovej pumpy kontrolovane.vede by niekto prosim dat LOG z OP-COM ake ma hodnoty,pre porovnanie.V poslednej dobe mi uz nejak to aute ide na mozog.vdaka _________________ vectra C caravan 1.9 CDTI 110kW 2004 |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|